Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Na te zijn gesmolten door de hitte ben ik weer samengevoegd en probeer ik bij te lezen maar er is veel bij gekomen :-O$

Ik sta weer open voor iets anders op mn gezicht dan zonnebrand dus ik heb nu miniaturen besteld van Paula's Choice, die moeten ergens deze week binnenkomen. Ben benieuwd :hyper:
Evivie, ik raadde je een tijdje geleden True Match aan omdat je naar een foundation zocht dat fijn zit zonder teveel dekking. Nu zoek je een foundation met meer dekking en dan is True Match niet goed genoeg vrees ik.
Ik zal ik zeker laten weten of Paula mijn gezicht laat shinen!! :thumbsup:

Zanahoria, alvast gefeliciteerd met je wedding!! Ik wil nooit trouwen maar nu je het vraagt denk niet ik zelf mijn make-up zou willen doen.
En ik vind die kapsel heel mooi en sjiek!

Sjulia, het is de sff van Mac.
Ik vind hem echt heel mooi toen na al die rare tinten van de foundationsamples had ik eigenlijk eentje die best wel bij mij past...nu ik hem in fullsize heb, is ie weer net niet. Misschien moet ik hem vaker gebruiken en aan wennen want hij is wel erg geel, oxideert wel maar op de een of ander manier zit ie toch niet zo lekker of zo. :roll:
Ooit had ik een Chanel geurtje sample gekregen van een winkel, wauw geweldig vond ik hem, fullsize gekocht. Ughhhh, vond hem toch NIET LEKKER!!
jane-ice wijzigde dit bericht op 05-08-2019 05:50
0.75% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Mango12 schreef:
04-08-2019 22:21
Na te zijn gesmolten door de hitte ben ik weer samengevoegd en probeer ik bij te lezen maar er is veel bij gekomen :-O$

Ik sta weer open voor iets anders op mn gezicht dan zonnebrand dus ik heb nu miniaturen besteld van Paula's Choice, die moeten ergens deze week binnenkomen. Ben benieuwd :hyper:

:cheer2: :cheer2: :cheer2:

Paula’s Choice heeft omzetstijging dankzij Sjulia. :$

Hoe gaat het nu met je huid Mango?!
Prrrr, mauw miawwwww.
Getest (Travelsize)
Afbeelding
2 dagen achter elkaar getest.
Shampoo heeft een rare geur, beetje zurig ook. Tijdens het wassen voelde mijn haren stug aan, heb zo een hekel aan zo een gevoel. Haren voelden wel goed schoon aan na het wassen maar niet lekker zacht. Eigenlijk had ik al een hekel aan dit product na 1 keer wassen maar wilde hem nog een tweede kans geven.
Kopen, nee bedankt.
Prrrr, mauw miawwwww.
De urban decay stay naked binnen! Prachtig flesje, perfecte kleurmatch. Helaas merkte ik meteen na het openen een geur op; alcohol! En ja hoor. In de top 5 ingrediënten; alchohol denat. Dit past niet in mijn Paula geloof maar ik moest hem wel even opdoen. Lichte/medium dekking die op te bouwen is tot een hogere medium dekking, maar full coverage gaat het nooit zijn. Hij ligt mooi op de huid maar geen goede match met de tarte primer aan de linkerkant. Met de smashbox primer rechts mooier. De foundation heeft ook geen poreprimer nodig want hij maakt de huid erg glad. Best een mooi effect. Hij droogt gauw op door de poeders in de foundation. Denk dat een drogere huid dat als minder prettig ervaart. Kopen? Heb ik al gedaan dus ik kan niet meer terug. Had ik maar de ingrediënten lijst beter bekeken :-D Ik denk dat het een marktplaatsje wordt. Heb je geen moeite met vroegtijdige huidveroudering? Dan raad ik hem aan :-D
Ah jammer Sjulia!

Jane-Ice: wat was jij vroeg wakker @( Met mijn huid gaat het al een heel stuk beter, heb ook reinigingsspul van La Roche Posay en mijn huid reageert er goed op. Na de zomer wil ik nog een afspraak om wat vaatjes weg te laseren en dan is mijn huid weer helemaal ok. Daarom wil nu dus ook een exfoliant gaan gebruiken, en wacht ik op die van Paula's Choice.
Ik heb deze exfoliating/peeling gel (uit Korea).
Ik wrijf heel zachtjes een paar druppels op mijn natte gezicht onder de douche en dan laten de huidcelletjes los. Resultaat is een heerlijk zachte huid.
Korean skincare doet echt niet onder voor b.v. Paula’s Choice.

https://www.ebay.com/itm/TONYMOLY-Flori ... Z2gbI#rwid
Zo fijn al die reviews die aanraden iets niet te kopen :hihi:

Ik mag echt niks niks niks meer kopen... Want de Catrice primer heb ik van het weekend toch gehaald en ze hebben geen woord teveel beloofd... fijn spul, nu 2 dagen gebruikt en geen irritaties ook gelukkig want ja siliconen en je weet nooit he. Het heeft eigenlijk een beetje een bbcream effect maar dan meer smoothing... de wenkbrauwpennen waren allemaal veel te donker voor een blondine, beetje raar maar de kwaliteit leek wel uitstekend trouwens, super dunne lijntje kun je maken om haartjes na te bootsen en long lastig ook. De nieuwe waterproof mascara van Essence Lash Princess mocht ook mee want ben al heel tevreden over de niet waterproof varianten van die lijn. Maar goed, vandaag geprobeerd en zoals altijd de eerste dag een zozo effect. Vrijwel standaard met mascara's dat ik denk nou moe. Nu mag ik nog maar 1 ding van mezelf kopen en dat is de Mac Fixit+ met SPF want ja, zonbescherming kun je altijd verantwoorden. (er zit wel een factor15 in die primer trouwens maar dat is op sommige dagen niet echt genoeg)

Ik heb trouwens dezelfde ervaringen met samples, zeker qua geurtjes blijkt vaak dat het toch net wat anders uitpakt. Dus eerst test ik een sample, erna in de winkel nog eens en dan ga ik een rondje lopen en na een uur of wat beslis ik pas want zeker de helft van mijn parfums heb ik voor niets gekocht. En liefst koop ik alleen nog maar 30 ml uitvoeringen ook daarom.

Hebben jullie al gehoord van de trend om een mini koelkastje te gebruiken voor je skincare producten?
Lorem Ipsum
Mango12 schreef:
05-08-2019 12:34
Ah jammer Sjulia!

Jane-Ice: wat was jij vroeg wakker @( Met mijn huid gaat het al een heel stuk beter, heb ook reinigingsspul van La Roche Posay en mijn huid reageert er goed op. Na de zomer wil ik nog een afspraak om wat vaatjes weg te laseren en dan is mijn huid weer helemaal ok. Daarom wil nu dus ook een exfoliant gaan gebruiken, en wacht ik op die van Paula's Choice.
Na de zomer heb ik daar ook een afspraak voor staan. Benieuwd hoe snel kleine vaatjes te verwijderen zijn.
Ik heb het idee dat je niemand ermee kan overtuigen Emma :)
turquasi schreef:
05-08-2019 12:45

Ik mag echt niks niks niks meer kopen... Want de Catrice primer heb ik van het weekend toch gehaald en ze hebben geen woord teveel beloofd... fijn spul, nu 2 dagen gebruikt en geen irritaties ook gelukkig want ja siliconen en je weet nooit he. Het heeft eigenlijk een beetje een bbcream effect maar dan meer smoothing... de wenkbrauwpennen waren allemaal veel te donker voor een blondine, beetje raar maar de kwaliteit leek wel uitstekend trouwens, super dunne lijntje kun je maken om haartjes na te bootsen en long lastig ook. De nieuwe waterproof mascara van Essence Lash Princess mocht ook mee want ben al heel tevreden over de niet waterproof varianten van die lijn. Maar goed, vandaag geprobeerd en zoals altijd de eerste dag een zozo effect. Vrijwel standaard met mascara's dat ik denk nou moe. Nu mag ik nog maar 1 ding van mezelf kopen en dat is de Mac Fixit+ met SPF want ja, zonbescherming kun je altijd verantwoorden. (er zit wel een factor15 in die primer trouwens maar dat is op sommige dagen niet echt genoeg)

Ik heb trouwens dezelfde ervaringen met samples, zeker qua geurtjes blijkt vaak dat het toch net wat anders uitpakt. Dus eerst test ik een sample, erna in de winkel nog eens en dan ga ik een rondje lopen en na een uur of wat beslis ik pas want zeker de helft van mijn parfums heb ik voor niets gekocht. En liefst koop ik alleen nog maar 30 ml uitvoeringen ook daarom.

Hebben jullie al gehoord van de trend om een mini koelkastje te gebruiken voor je skincare producten?
Oh liggen de nieuwe catrice en essence producten al in de winkel? Ga ik ook nog even kijken voor de primer. Ik bewaar mijn skincare altijd in de gewone koelkast. Een mini koelkast zou wel super leuk staan, naast de spiegel.
turquasi schreef:
05-08-2019 12:45

Ik mag ook niks meer kopen tot 01-10 :high5:
@eviva :cheer2: we kunnen dit!! maar laat me weten als je het zwaar hebt dan probeer ik dingen te verzinnen die misschien ook helpen

aftersun deed ik altijd al in de koelkast (tip! want fijn natuurlijk) en dat veel ander spul langer houdbaar blijft als je het donker en koel bewaard wist ik al wel maar ik weet niet of ik aan mezelf uitgelegd krijg dat het opweegt tegen de stroomkosten/milieuvervuiling... maar ze zien er wel heel schattig en professioneel uit tegelijk... zucht

Verder heb ik verzonnen dat ik de oude make-up die ik laatst herontdekt heb en de kleuren lippenstift die me bij nader inzien te licht of fel waren ingezet gaan worden voor iets creatiefs. Maar dan hopelijk met minder risico dan wanneer ik ze op mijn gezicht smeer... Ik dacht aan een vrolijke buik kliederen met bloempjes en beestjes voor een foto zodra mijn buik wat meer gaat voorstellen dan nu (nu zie ik er nog uit alsof ik gewoon twee blikken bonen heb gegeten)... wat denken jullie, idee of nog steeds teveel risico?
Lorem Ipsum
Sjulia, echt jammer dat die foundation je niet bevalt. Voortaan beter opletten dan.
Ik moest wel lachen om kopen? Heb ik al gedaan dus ik kan niet meer terug. :proud:
Hopelijk krijg je een mooi prijsje voor terug op mp.

Mango,🥭🥭🥭
Ik slaap juist heel “laat”. ;)
Ik heb ook veel vaatjes op mijn gezicht sinds kind al maar heb ze gewoon al die tijd genegeerd maar nu ik jou en Sjulia lees dat jullie het weg laseren, wil ik het ook eigenlijk...even afwachten hoe het bij jullie is dan wil ik het misschien ook wel. Update graag!!

Emma, heel fijn dat die producten goed bij jou werken!! Ik geloof ook dat Koreaanse beautystuff goed werken, die meiden daar hebben een mooie huid en ze ontwikkelen daar veel beautyproducten wat zeker goed werkt.Ik hou het liever op producten wat makkelijker verkrijgbaar zijn en de Aziaten houden van een witte skin en doen ook vaak whiteblabla (kom echt even niet op die naam) in de producten om ja juist witter eruit te zien.
Hoe kom jij in contact met Koreaanse beautyproducten eigenlijk?

Tuquasi, leuke reviews over die producten! Ik wil die primer ook proberen! (Met mijn hoofd vol pukkels)
Grrrrr. Het is zo aanstekelijk als je dingen wil testen! :@
Jij op no buy?!! Aaaah :love:
Gelukkig want dan heeft kerstbal een maatje nu. Ik ben weer namelijk op BUY.
Maar ik steun jullie hoor!! :yes:

Evievie, Doeslief tegen Emma. :whip:

Bij mijn Etos zag ik net geen nieuwe Essence producten liggen...ik heb een waterproof eyeliner meegenomen want de 2 wat ik heb vind ik niet zo fijn. :|
(ELF is ok maar ik vind die lange kwast niet zo fijn-Primark, wing breekt gewoon af. O_o )
jane-ice wijzigde dit bericht op 05-08-2019 14:39
0.18% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Turquasi, heb je het over die schatkist met make-up uit de oertijd?!!
Ik stem voor weggooien
Prrrr, mauw miawwwww.
Ik lees heel veel reviews en ik heb ook gelezen dat de luxemerken in Europa en Amerika steeds meer naar Korea kijken voor skincare.
En de producten bevallen heel goed. Ik bestel via ebay omdat ik dan geen verzendkosten hoef te betalen, maar er zijn ook genoeg webshops te vinden.
B.v. Peachandlily.com

Op ebay kun je ook setjes samples kopen voor weinig.
Van mij hoef je niets hoor, maar je zou het eens kunnen proberen.
Dit vinden jullie misschien interessant om te lezen

https://k-beauty-europe.com/korean-skin ... skin-care/
Via eBay vind ik zelf nooit zo prettig. Maar ik kijk ook niet echt naar merken, ik wil bepaalde ingrediënten en die zitten niet perse in de Koreaanse verzorging. Retinol, anti oxidanten, vitamine c, niacinamide etc. In hogere doseringen en de juiste verpakkingen. Zo kom je bij paula’s Choice uit. Inmiddels vrij bekend maar dat was niet altijd zo, ik gebruik het al jaren, voor ze zoveel bekendheid hadden, omdat zij werkende ingrediënten verkochten en het ook juist verpakken. Toen bestond er nog niet eens andere goede skincare. Daarna trouw gebleven. Maar volgens mij is Jetske ultee net zo goed. The ordinary vind ik een treetje lager. Ik ga nog wel de vitamine c uitproberen, want die van Paula is heel duur en de samenstelling van the ordinary is ok. Tonymoly ken ik wel maar ik vind het maar zo-zo. Vaak maken ze ook gebruik van parfum. Vind de ingrediënten bij de meeste producten niet goed genoeg. Een beetje hype ingrediënten die lekker bekken. Zoals bijvoorbeeld ‘parel poeder’. ( bismuth oxychloride)
Koreans are not afraid to try new powerful ingredients from plants or animals.

-Wat bedoelen ze met dit dan. :'(
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
05-08-2019 16:07
Koreans are not afraid to try new powerful ingredients from plants or animals.

-Wat bedoelen ze met dit dan. :'(
Dat is idd ook nog een dingetje. De producten zijn niet vegan, veel dierlijke producten en ook altijd getest op dieren.
De hogere doseringen zitten juist in de Koreaanse produkten.
Mag hier vaak niet eens.

Hier, lees de ingredienten maar onderaan bij b.v. het retinol serum.
En het is juist wel dierproefvrj.
Staat er ook allemaal duidelijk bij.

https://www.ebay.com/itm/Vitamin-A-Reti ... 787c2767f1
Jane-Ice schreef:
05-08-2019 14:15
Sjulia, echt jammer dat die foundation je niet bevalt. Voortaan beter opletten dan.
Ik moest wel lachen om kopen? Heb ik al gedaan dus ik kan niet meer terug. :proud:
Hopelijk krijg je een mooi prijsje voor terug op mp.

Mango,🥭🥭🥭
Ik slaap juist heel “laat”. ;)
Ik heb ook veel vaatjes op mijn gezicht sinds kind al maar heb ze gewoon al die tijd genegeerd maar nu ik jou en Sjulia lees dat jullie het weg laseren, wil ik het ook eigenlijk...even afwachten hoe het bij jullie is dan wil ik het misschien ook wel. Update graag!!

Emma, heel fijn dat die producten goed bij jou werken!! Ik geloof ook dat Koreaanse beautystuff goed werken, die meiden daar hebben een mooie huid en ze ontwikkelen daar veel beautyproducten wat zeker goed werkt.Ik hou het liever op producten wat makkelijker verkrijgbaar zijn en de Aziaten houden van een witte skin en doen ook vaak whiteblabla (kom echt even niet op die naam) in de producten om ja juist witter eruit te zien.
Hoe kom jij in contact met Koreaanse beautyproducten eigenlijk?

Tuquasi, leuke reviews over die producten! Ik wil die primer ook proberen! (Met mijn hoofd vol pukkels)
Grrrrr. Het is zo aanstekelijk als je dingen wil testen! :@
Jij op no buy?!! Aaaah :love:
Gelukkig want dan heeft kerstbal een maatje nu. Ik ben weer namelijk op BUY.
Maar ik steun jullie hoor!! :yes:

Evievie, Doeslief tegen Emma. :whip:

Bij mijn Etos zag ik net geen nieuwe Essence producten liggen...ik heb een waterproof eyeliner meegenomen want de 2 wat ik heb vind ik niet zo fijn. :|
(ELF is ok maar ik vind die lange kwast niet zo fijn-Primark, wing breekt gewoon af. O_o )
Ik zal je een update geven wanneer ik ben gegaan! Ook over de kosten en hoevaak het nodig is voor zo’n klein adertje. Kinderen krijgen dat vaker. Ook zwangere. Hormonaal.. ik ga naar een andere praktijk als ik van plan was, want ik weet toevallig dat deze huidtherapeut ontslagen is van haar vorige baan omdat ze fouten maakte 😱
@Sjulia Ik weet het persoonlijk niet hoor met die vitamine C van The Ordinary... ik vind het heel gek spul... korrelig en het ruikt vies
Maar ik wil het je eventueel wel toesturen? (ik heb ze allebei)

@Zanahoria, ik ga zelf mijn make-up doen maar wil komende maand wel even wat extra tips scoren dus wie leuke tips heeft?

@Jane-ice 1 tip heb ik al binnen geloof ik. Stel je voor dat ik op die dag met uitslag loop he O_O

@algemeen, ja dat zijn dus twee dingen aan aziatische skincare die ik te spannend vind. Ik weet niet zo goed wat er in zit en zelfs al weet je het dan nog moet je maar vertrouwen hebben dat in talkpoeder geen raar spul zit bijvoorbeeld. Nou bestaat dat probleem natuurlijk altijd maar ik heb nog wel heel licht vertrouwen in EUreguleringen. En natuurlijk ook dat ik niet zo nodig lelieblank wil zijn, wat de spulletjes wel graag lijken te beloven.
Lorem Ipsum
Ik zie bij Paula maar 1 procent retinol.
Sjulia, verstandig dat je naar een ander gaat. Wat een laptekst heb je geqout :rofl:
Prrrr, mauw miawwwww.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven