Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Utakar, ik ben niet een doorgewinterde makeupgoeroe of zo en ik houd voornamelijk van de 'no makeup makeup' look maar dit gebruik ik als ik er fris en uitgeslapen uit wil zien:

- Gekleurde dagcreme (of BB cream, of lichte/medium coverage foundation)
- Soms een beetje concealer voor de oneffenheden of onder de ogen en in de ooghoeken
- Oogschaduw: mijn basis is Smashbox Matte Covershot. Warme, neutrale basistinten... geen glitter en shimmer. Geeft wat diepte aan de ogen zonder er meteen als een clown uit te zien
- Je hebt geen wimpers maar kun je een beetje 'tightlinen' of ziet dat er vreemd uit?
- Wenkbrauwen: vul ik een klein beetje in (met oogschaduw of Anastasia brow gel)
- Soms een beetje bronzer langs de haarlijn en een beetje blush doet altijd wonderen
- Een lippenstift die lijkt op mijn eigen lipkleur maar dan net iets intenser (kun je ook als blush gebruiken). Ik gebruikte altijd Mac Mehr (ook in mini verkrijgbaar, nu met 25% korting bij Douglas) maar Velvet Teddy, Twig of Charlotte Tilbury's Pillow Talk werken ook goed (laatste is wel aan de prijs)>

Lisa Eldridge heeft een paar goede tutorials die makkelijk te volgen zijn zoals deze:

https://youtu.be/oGpLLWnO3XY
Heb trouwens iets nieuws geprobeerd.
Ik krijg mijn eigen nagels nooit mooi en na teveel geld uitgegeven aan nagelstylistes die hele lelijke nagels maakten, heb ik gewoon een setje van plaknagels gekocht.
Ok je ziet wel dat het niet echt is maar eigenlijk ben ik er heel blij mee.
Zit al 3 dagen goed en als er één af valt plak ik er binnen één minuut weer een nieuwe op.

Afbeelding
Ik vind het er wel heel netjes uit zien hoor. Vooral de vorm vind ik erg mooi, mooi rond.
Utakar, ik sluit me aardig aan bij Lady_Day

Een fijne BB cream om te beginnen, daar krijg je al een frissere huid van.
Bv deze:
Afbeelding

en dan evt iets afpoederen:
Afbeelding

een niet te heftig kleurtje op je lippen
Afbeelding

oogschaduw:
Afbeelding

oogpotloodje erbij
Afbeelding

linkjes:
BB: https://www.etos.nl/make-up/gezicht/bb- ... lsrc=aw.ds
poeder: https://www.etos.nl/producten/loreal-pa ... 24982.html
lip: https://www.etos.nl/producten/loreal-pa ... 10959.html
oogschaduw: https://www.etos.nl/producten/loreal-pa ... 46564.html
potlood https://www.etos.nl/producten/loreal-pa ... 52510.html

Ik vind L'Oreal heel prima en erg goed te betalen. Is nu 1+1 gratis bij Etos dus dan zou je een voordelige start hebben.

Ik zou wel naar de winkel gaan om de kleuren op je huid te proberen.
Oh en evt nog iets voor je wenkbrauwen erbij (heb je die nu nog wel?)
Wat mij onmiddellijk goed doet is als ik een huidkleurige basis op mijn oogleden doe. Ik gebruik zelf MAC Paint Pot in soft ochre maar dit is meer een budget versie:

Afbeelding

https://www.wehkamp.nl/bourjois-little- ... lsrc=aw.ds
Dames, wat is nou de allermooiste bronzer? Ik heb mijn bourjois laten vallen en die is nu kaduuk. Ik gebruik nu een Guerlain, Een hele lichte, uit een kerstcollectie van tijdje terug. Ik heb ook een Mac, maar die vind ik weer zo donker.

Ik zit te denken aan Nars Laguna, verder heb ik een physicians formula, maar die is door dochter ingepikt.

Binnenkort wil ik bij Sephora eentje halen, maar misschien hebben jullie nog tips?
Nars Laguna vind ik heel mooi. Van wat ik ervan gezien heb zit er een heeeeeel klein beetje shimmer in.

Zelf gebruik ik de Benefit Hoola want die is geheel mat en maakt mij niet oranje. En hij is verkrijgbaar in miniformaat (en dan nog doe ik er heel lang mee).
Thanks Shiver!! Het is een goedkope en makkelijke oplossing vind ik :) .

Ik heb deze gekocht. Kon het niet laten :hihi: ..

Afbeelding

Die van lady zag ik ook een goede tutorial over maar deze won ivm mini.
Kan ik het mooi testen.
Zag in een tutorial dat ie niet veel onder doet tov van tarte Sjulia.

Black Friday ontwijk ik, strategisch, ik leg mezelf weer een koopverbod op vanaf morgen tot eind december.

De NYX browpen ben ik trouwens zwaar tevreden over, vanmorgen binnen gekregen!.
Ik gebruik als bronzer Warmth van Bare Minerals. Echt heel moooi. Ziet er wel donker uit in het potje, maar je hebt maar heel weinig nodig.
En voor een lijntje bij je ogen is een opdraaistift handig. Ik heb er eentje van Gosh, maar Essence heeft em ook. Is praktisch dezelfde.
Emma95 schreef:
23-11-2019 13:52
En voor een lijntje bij je ogen is een opdraaistift handig. Ik heb er eentje van Gosh, maar Essence heeft em ook. Is praktisch dezelfde.

Eens. Ik had altijd de mosgroene van Gosh maar die kan ik helaas nergens meer vinden.

De bruine heb ik van Essence en die is echt heel fijn (en kost geen drol)
Sjulia hou jij maandag je post maar ff in de gaten. :whistle:
Voor degenen die em nog niet hebben, de Urban Decay Naked 2 is nu verkrijgbaar met 40% korting. Lijkt er op dat ie uit het assortiment gaat:

https://www.urban-decay.nl/palettes/nak ... =3&cgid=12
Ik volg dit topic al tijden stilletjes maar ik heb door dit topic nu ook een proefsetje van Mintenz besteld. Vroeger gebruikte ik namelijk een tijdlang de minerale losse poeder foundations van Everyday Minerals. Ik heb de set voor de lichte huid van Mintenz en ik heb nu een combo van Nude, Latte en Bisque op. Ik moet nog even goed testen welke kleur nu daadwerkelijk het beste aansluit. Het voelt zo op het eerste moment in elk geval lekker aan, ik vind de finish mooi en dekking prima. Bedankt voor de tip!
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Mintenz is inderdaad helemaal prima. Ik heb het nu ook een aantal keren gebruikt. Mijn kleur is Amber (denk ik) en de rest meng ik gewoon. Kan ik nog een heel aantal keer mee vooruit.
Eviva1983 schreef:
23-11-2019 14:22
Sjulia hou jij maandag je post maar ff in de gaten. :whistle:
:-o oehhhh! Spannend. Lieverd. Ik ben morgen de hele dag thuis dus ik stalk de voordeur! :-D
Eviva1983 schreef:
23-11-2019 13:35
Thanks Shiver!! Het is een goedkope en makkelijke oplossing vind ik :) .

Ik heb deze gekocht. Kon het niet laten :hihi: ..

Afbeelding

Die van lady zag ik ook een goede tutorial over maar deze won ivm mini.
Kan ik het mooi testen.
Zag in een tutorial dat ie niet veel onder doet tov van tarte Sjulia.

Black Friday ontwijk ik, strategisch, ik leg mezelf weer een koopverbod op vanaf morgen tot eind december.

De NYX browpen ben ik trouwens zwaar tevreden over, vanmorgen binnen gekregen!.
Ik wil graag horen hoe de concealer is! Misschien ga ik hem ook nog bestellen. Vandaag heb ik double wear gedragen, ik moest de hele dag weg. Die zit een stuk mooier met de bobbi brown face base zeg.. Een stuk gladder en niet cakey zoals die soms kan zitten.
dutchsuzanne schreef:
23-11-2019 12:40
Dames, wat is nou de allermooiste bronzer? Ik heb mijn bourjois laten vallen en die is nu kaduuk. Ik gebruik nu een Guerlain, Een hele lichte, uit een kerstcollectie van tijdje terug. Ik heb ook een Mac, maar die vind ik weer zo donker.

Ik zit te denken aan Nars Laguna, verder heb ik een physicians formula, maar die is door dochter ingepikt.

Binnenkort wil ik bij Sephora eentje halen, maar misschien hebben jullie nog tips?
Ik ben heel tevreden over mijn bronzer van Rimmel.
Kruidvat heeft een nieuw, veilig, wimperserum. Lash Booster.
Heb em nog niet geprobeerd.
Emma95 schreef:
25-11-2019 10:52
Kruidvat heeft een nieuw, veilig, wimperserum. Lash Booster.
Heb em nog niet geprobeerd.
Oehhhh. Dat ga ik uitproberen! Ik mis mijn vroegere lange wimpers best wel. Hopelijk werkt de nieuwe net zo goed.
Dankzij de lieftallig Eviva ben ik trotse eigenaar van de nieuwe concealer van Benefit! En they’re real mascara :heart: Zo gaaf! Ik ga het morgen uittesten :-D Thnx Eviva!
Alsjeblieft schat :) :heart: .
Heel graag gedaan
Vergeet niet te vermelden, dat jij mij ook ééns een super lief pakketje hebt gestuurd, dus ik ben niet de enige lieftallige :rose: :heart:
Jaaaaaa Gezellig, ik strooi ook wat hartjes rond, leuk!!! :heart:
:redrose:
:sun: :daisy:
:love:
Veel plezier met testen Sjulia :gift:
Nou vooruit hobbelster ----------) :heart:
Die is voor jou!
Eviva1983 schreef:
25-11-2019 22:07
Nou vooruit hobbelster ----------) :heart:
Die is voor jou!
:jump:

:-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven