Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Mijn probleem is dat altijd, maar dan ook echt altijd, de linker of rechter wimpers een bende wordt met mascara. Ik gebruik een wimperkruller, borstel de haartjes netjes uit elkaar en breng dan mascara aan maar het mislukt altijd. Hierdoor mijdt ik de mascara compleet maar ik wil ook wel gewoon make up dragen.

Iemand een oorzaak dat het zo gaat elke keer?
Alle reacties Link kopieren
Blijft het allemaal aan elkaar plakken, Xaviera?

Ik heb zelf een hekel aan dikke lagen mascara. Nu heb ik zelf al donkere wimpers en als ik voor supernaturel wil gaan dan ga ik met mijn eyelinerpen even langs de wimperaanzet. Dan lijken ze voller. En als ik mascara opdoe, met het borsteltje even langs een tissue om de 'klodders' weg te halen en dan heel licht over mijn wimpers.

Het liefst gebruik ik ook een redelijk dun borsteltje. High Impact mascara van Clinique vind ik wel okay maar soms ook mascara die bedoeld is voor je onderste wimpers. Deze bijvoorbeeld:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips dames. Ga zaterdag eens met een lijstje rondkijken in de stad.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Jane vreselijk voor jou en je familie! Nogmaals heel veel sterkte en kracht om de afgelopen periode een plekje te geven. :heart:
Ook al is iemand hier ver vandaan, de mooie herinneringen blijven voor altijd bestaan.
Fysiek is ze niet meer bij jullie aanwezig, maar de mooie herinneringen blijven voor eeuwig leven.
Ik snap dat dat een schrale troost is, want het is gewoon heel kl#te en oneerlijk! .

Ladyday: ik wist niet eens dat er een mascara bestond voor de onderkant van de wimpers. Wat handig! Vaak vind ik bepaalde mascara fijn aan de boven wimpers maar niet aan de onderkant.
Werkt dat echt?
Dat vind ik dus ook van de benefit mascara waar ik nu een mini van aan testen ben.
Ik heb de perfecte mascara nog niet gevonden. Eerst dacht ik dat benefit perfect was maar gaat toch ook klonteren. Wel een mooi effect qua lange wimpers. Maar, voor de onderwimpers vind ik m niet zo.
Ook heb ik max factor 2000 en die vind ik redelijk maar niet Wow.
Heeft iemand hier weleens hypnose mascara van lancome getest? Daar ben ik benieuwd naar.

Ik ben nog op zoek naar een dagcreme.
Ik vind de blauwe lijn van PC te glimmend onder mijn foundation
ik twijfel nu om één van onderstaande te testen of estee lauder Day wear, die heb jij toch? Hobbelster?

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Eviva, ik gebruik nooit mascara op mijn onderwimpers. Met een eyelinestift zet ik hele kleine puntjes tussen de wimpers. Dan lijkt het wat voller zonder eyeliner effect.

Ik vind die dunne borsteltjes fijn omdat er niet zoveel mascara aan blijft plakken. Ik wil echt elke wimper een laagje geven zonder dat ze aan elkaar gaan plakken. Daar werkt 'onderwimpermascara' heel goed voor. Ik ga ook niet voor het 'nepwimpereffect'.

Met die dikke borstels kan ik helemaal niets. Wordt altijd een plakzooi bij mij.
Lady_Day schreef:
05-12-2019 09:08
Eviva, ik gebruik nooit mascara op mijn onderwimpers. Met een eyelinestift zet ik hele kleine puntjes tussen de wimpers. Dan lijkt het wat voller zonder eyeliner effect.

Ik vind die dunne borsteltjes fijn omdat er niet zoveel mascara aan blijft plakken. Ik wil echt elke wimper een laagje geven zonder dat ze aan elkaar gaan plakken. Daar werkt 'onderwimpermascara' heel goed voor. Ik ga ook niet voor het 'nepwimpereffect'.

Met die dikke borstels kan ik helemaal niets. Wordt altijd een plakzooi bij mij.
Oh dat is ook een goed idee van die eyeliner stift.
Ik ben de laatste dagen aan het oefenen voor een wat meer naturel look van mijn ogen.
Zonder mascara en eyeliner vind ik het er erg saai en kaal uitzien.
Maar normaal heb ik dus mascara op, eyeliner ooglid en onder mijn oog ook een lijntje zwarte eyeliner (dun kwastje, rimmel eyeliner.. Dus geen stift).
Dit doe ik al wel 20 jaar zo.
Ik vond ooglotlood onder mijn oog nooit zo fijn want word snel vlekkerig en loopt snel uit en met eyeliner kan ik een strak lijntje trekken onder Mijn oog, wat de hele dag goed blijft zitten.
Toch wil ik testen met een wat meer naturel look en heb laatst alleen boven mascara en eyeliner gedaan en onder niks.
Best mooi, maar ook beetje kaal want ik heb blonde wimperhaartjes.
Misschien ga ik toch nog experimenteren met grijze oogpotlood (weet iemand eem merk wat niet zo snel uitloopt?)
Of misschien is jouw optie ook wel wat voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Eviva, ik gebruik ook wel eens de Laura Mercier cake liner in donkergrijs als tightliner. Dit is een eyeliner waar je wat water bij moet doen voordat je het kunt gebruiken.

Ik vind dit een heel mooie kleur. Niet zo hard als zwart maar zonder het 'warme' van bruin. Ik heb zelf groen/bruine ogen. Deze blijft heel goed zitten en wordt nooit 'smudgy'.

Ze hebben dit product ongetwijfeld ook van andere merken als je deze aan de prijs vindt:

https://www.debijenkorf.nl/-tightline-c ... lsrc=aw.ds

Edit: bij Lookfantastic is ie nu met kortingscode 19 euro.
lady_day wijzigde dit bericht op 05-12-2019 10:37
4.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eviva :hug:
Lancôme Hypnose was vroeger één van mijn favoriete mascara, 2 jaar geleden kocht ik hem weer maar ik vond ik hem 3 keer niks. Zo jammer, love Lancôme.
Prrrr, mauw miawwwww.
Lady_Day, ik probeer zo dun mogelijk maar altijd mislukt een kant en zit het aan elkaar geplakt met klodders, ik ben al niet handig met make up dus hierdoor ben ik altijd Plain Jane, irriteert mij dus. Ik zal jouw tips uitproberen, dank je.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds kort deze mascara en hij bevalt echt heel goed.

https://www.douglas.nl/Make-up-Ogen-Mas ... 45457.html
Ik vind mascara's pas fijn als ze bijna op zijn :biggrin:

In het begin veeg ik ook altijd het borsteltje af met een papieren zakdoekje.
Ik haat aan elkaar geplakte wimpers.

Ik ben wel een echte budgetmakeupper overigens. De mascara van Essence vind ik de fijnste.
https://www.kruidvat.nl/make-up/mascara ... =ratingLSP
Al heb ik nu ook een tester van Chanel (heel schattig klein mascaraatje) die ook fijn is.

Afbeelding
Xaviera1234567890 schreef:
05-12-2019 11:42
Lady_Day, ik probeer zo dun mogelijk maar altijd mislukt een kant en zit het aan elkaar geplakt met klodders, ik ben al niet handig met make up dus hierdoor ben ik altijd Plain Jane, irriteert mij dus. Ik zal jouw tips uitproberen, dank je.
Kan je de wimpers niet 'open' kammen met zoiets?
Afbeelding
Ik gebruik dat als de mascara te nat is want ik ben te zuinig om het met een tissue af te dippen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen budgetkoper maar ik vind vaak de goedkope mascara's prima... mits ze een 'fijn' borsteltje hebben.

Deze koop ik af en toe:

Afbeelding

Ik heb er nu eentje van La Roche Posay (Toleriane) omdat ik wat last van mijn ogen had.
Alle reacties Link kopieren
Vivamuis schreef:
05-12-2019 13:09
Kan je de wimpers niet 'open' kammen met zoiets?
Afbeelding
Ik gebruik dat als de mascara te nat is want ik ben te zuinig om het met een tissue af te dippen.
Dit werkt ook inderdaad.

Ik heb nog nooit een mascara helemaal opgemaakt. Ik doe ze weg omdat ik ze dan al maanden heb. Ik zie nu ook steeds meer mini mascara's. Dat is perfect voor mij.
Eviva1983 schreef:
05-12-2019 08:45
Ook heb ik max factor 2000 en die vind ik redelijk maar niet Wow.

Heb je de masterpiece al eens geprobeerd, is al >15jr mijn favoriet.

Heeft iemand hier weleens hypnose mascara van lancome getest? Daar ben ik benieuwd naar.

Ja, ik was er niet van onder de indruk, voor die prijs had ik veel meer verwacht.

Ik ben nog op zoek naar een dagcreme.
Ik vind de blauwe lijn van PC te glimmend onder mijn foundation
ik twijfel nu om één van onderstaande te testen of estee lauder Day wear, die heb jij toch? Hobbelster?

Afbeelding
Klopt, Estée Lauder sheer tint release, niet iets van jouw foto hoor! Is een lichtgroene tube.
Vandaag aanbieding bij bol.com 50ml voor €36,- (normaal €50,-)
Ik had m vorige week tijdens de cyber deals bij ici paris nog goedkoper maar dit is ook een mooie aanbieding. Er bestaan ook kleinere tubes van (15 en 30 ml) mocht je het eerst willen testen.
Lady_Day schreef:
05-12-2019 13:27
Dit werkt ook inderdaad.

Ik heb nog nooit een mascara helemaal opgemaakt. Ik doe ze weg omdat ik ze dan al maanden heb. Ik zie nu ook steeds meer mini mascara's. Dat is perfect voor mij.
Klopt, ook voor de hygiëne is het beter om ze na 3 Maanden te vervangen.

Eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dat niet doe.
De (black Brown) masterpiece wel want die gebruik ik vrijwel dagelijks en droogt na 3 maanden ook wel uit. Maar ik heb bijv een (zwarte) 2-fasen mascara van L’Oréal waar ik wel een half tot driekwart jaar mee doe. Voor avondje uit of als k wat meer drama wil.

Die is nog niet op als ie in de prullenbak gaat omdat ik die maar soms gebruik. Ik heb daarom nu een mini zwarte mascara van bourjois klaar liggen omdat ik het toch wel zonde vind, die L’Oréal is ook niet goedkoop. Wel mooi trouwens.
Vwb oogpotlood. Ik ben ook een budget make upper zoveel ik kan en ik ben grote fan van de Grijze oogpotloden van Hema.

Ik gebruik al jaren donkergrijs oogpotlood ipv zwart. Zowel boven als onder ooglid, beide alleen de buitenste hoeken tot ongeveer halverwege pupil. Binnenste van mij oog blijft dus vrij. Staat me mooier.

Er zit een smudge gedeelte aan maar ik smudge altijd beetje met m’n vinger. Soms nog wat zwart oogpotlood of zwarte eyeliner er overheen voor een wat fellere aanzet.

Ik heb dit grijze potlood ook in olijfgroen en in paars.
Hobbelster schreef:
05-12-2019 20:24
Vwb oogpotlood. Ik ben ook een budget make upper zoveel ik kan en ik ben grote fan van de Grijze oogpotloden van Hema.

Zowel boven als onder ooglid, beide alleen de buitenste hoeken tot ongeveer halverwege pupil. Binnenste van mij oog blijft dus vrij. Staat me mooier.

Zo doe ik het ook.
Al heb ik nog wel een lijntje PMU boven en onder maar die is bruin en behoorlijk vervaagd.

Er zit een smudge gedeelte aan maar ik smudge altijd beetje met m’n vinger. Soms nog wat zwart oogpotlood of zwarte eyeliner er overheen voor een wat fellere aanzet.

Ik heb dit grijze potlood ook in olijfgroen en in paars.

Ik heb de groene ook van HEMA. Is een fijn potlood en dat smudge ding vind ik best handig.
Alle reacties Link kopieren
PoesinBoots schreef:
05-12-2019 13:06
Ik vind mascara's pas fijn als ze bijna op zijn :biggrin:

In het begin veeg ik ook altijd het borsteltje af met een papieren zakdoekje.
Ik haat aan elkaar geplakte wimpers.

Ik ben wel een echte budgetmakeupper overigens. De mascara van Essence vind ik de fijnste.
https://www.kruidvat.nl/make-up/mascara ... =ratingLSP
Al heb ik nu ook een tester van Chanel (heel schattig klein mascaraatje) die ook fijn is.

Afbeelding
Da’s mijn HG mascara. Chanel le volume waterproof. Moet echt de waterproofvariant hebben anders ook één klompje.
Nee heb je, ja kun je krijgen
HG?
PoesinBoots schreef:
05-12-2019 20:48
HG?
Heilige Graal ofwel Holy Grail

Denk ik dat ze bedoelt :lol:
Hobbelster schreef:
05-12-2019 21:00
Heilige Graal ofwel Holy Grail

Denk ik dat ze bedoelt :lol:

Ah.

Ik ben 48, HG is te hip voor mij :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hierbij mijn review van mijn Ici Paris bestelling: laat ik maar beginnen bij de Superhero palette van IT cosmetics. Hoge verwachtingen door de omschrijving (intens gepigmenteerd, anti age en langhoudend) ook door de prijs. Een van de duurdere items nu in mijn stash (ook ik ben budget shopper). Keek vooral uit naar de kleur Superhero, een paar/mauve kleur. Die was helaas niet zo gepigmenteerd als gehoopt. Althans, moest de kleur echt opbouwen en hier heb ik ‘ sochtends gewoon geen tijd voor. De kleur echt mooi, maar geen knalkleur. Wel kleurde hij inderdaad prachtig net de Lalavande van Bourjois satin sheer, deze creme oogschaduw had aan een laagje genoeg om te ‘poppen’. Maar ‘s avonds keek ik weer in de spiegel en mijn oogmake up zat nog prachtig en toen vond ik de kleur - voor de duur zeker- intens. Langhoudend is het dus zeker, en het rimpelt niet dus kwaliteit is goed. De volgende dag, de koperkleur geprobeerd (Fearless) dit keer ook primer en eye foundation uit het palette als basis en deze vond ik mooi gepigmenteerd, de lichte goudkleur erbij daarentegen...zag er niks van! Gelukkig heb ik een losse oogschaduw poeder van Yves Rocher (nacres dorees) die BAM is, en combineerde mooi. Ook hier ‘s avonds weer, het zat nog prachtig. Maar is het beter dan bijvoorbeeld mn Meeki palette (Bare Trance) die ik voor een paar euro bij de Action heb gekocht? Vandaag proef op de som, die opgedaan, het opdoen, blenden, stuk sneller dan het Superhero palette en mooi intens. Maar nu ‘s avonds: kleur is bijna weg en wat er nog zit rimpelt op mn oogleden. Dus is het een miskoop mijn Superhero palette? Dat niet, maar ben blij dat ik niet de volle mep heb betaald en zal het waarschijnlijk meer gebruiken wanneer ik meer tijd ipv ‘s ochtends voor naar het werk.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Herkenbaar Monkeytown het moet vooral snel goed zitten bij mij.
Ik selecteer daar dus ook op als ik kies wat ik op een werkdag draag. Meestal is dat:
(Eerste deel van mijn routine -skincare en Foundation) is in latere post te vinden, krijg niet genoeg plaatjes in 1 post geplakt blijkbaar)

* Hema kohlpotlood boven en onder m’n oog
Afbeelding
* Action contouring stick (zelfde als maybelline) met aan 1 kant licht en de andere bruin, ik gebruik de lichte onder m’n wenkbrauw en de donkere in de arcadeboog. Deze smudge ik met m’n vinger net als het kohlpotlood.
Afbeelding
* Wenkbrauwpotlood John van G.
Afbeelding
* Mascara boven en onder (Max factor masterpiece)
Afbeelding
* Lipliner in neutrale / nude kleur (momenteel bourjois maar vaak essence)
Afbeelding
* Lipstick in nude/ roze kleur (wisselt, momenteel kiko langhoudend lipstick, heel fijn en plakt niet).
Afbeelding

Dan een paar keer sprayen met mijn finishing spray en ben ik klaar.
Afbeelding
Dit alles duurt me 5 minuten en is dus een ‘full face’ die altijd mooi staat.

Heb ik meer tijd dan gebruik ik bijvoorbeeld een oogschaduw palette en zwarte vloeibare eyeliner, of ik gebruik mijn Lancôme teint idole icm de Clarins mineral illusion poeder foundation.
Duurt allemaal net wat langer en is duur spul dus doe ik sowieso zuinig mee.

Maar ik draag al meer dan 20 jaar vrijwel dagelijks make up dus het is ook echt wel ingesleten routine bij mij en ben er gewoon echt goed in (vind ik zelf) :) De behendigheid, en het niet hoeven nadenken, dat bespaart ook heel veel tijd.
anoniem_63740156d1a92 wijzigde dit bericht op 07-12-2019 20:48
32.45% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dan mn Bourjois items. De satin sheer oogschaduw is heerlijk in gebruik, de kleur lalavande een grijs/Lavendelkleur heel mooi voor op t ooglid. Aan t eind van de dag zit het ook nog goed, misschien minieme rimpels maar niet echt opvallend en logisch voor een creme oogschaduw in combi met 40+ Huid. Mascara prima, oogpotlood niet zo, op de een of andere manier pakt oogpotlood nooit op mn ooglid (boven) en deze helaas ook niet. Kleur is wel mooi en misschien kan ik deze gebruiken als lippotlood. Dan de 3d effet lipgloss, in brun poetic. Ik dacht een bruinachtige nude kleur naar hij kwam lichter op mn lippen. En.. er zitten glitters in (het 3d effect denk ik :-D ). Nu ben ik niet zo’n lippenstift en gloss gebruiker want ben gezegend met volle lippen en dan voel ik me meteen zo opgemaakt. Nu dus ook met die glitters zo op de doordeweekse woensdag, maar goed, ik had een promotie gesprek dus dacht..baat t niet, schaadt t niet. Voor een gloss hield hij het vrij lang uit, 2 koffierondes zeker! Lunch dan weer niet, maar het gesprek ging goed dus ik klaag niet. Conclusie: leuk voor feesten en partijen maar doordeweeks houdt ik het bij mijn favoriet stay matte van Rimmel, in de kleur pink blink. Een mooie matte nude kleur.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven