Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-12-2019 16:22
Ik heb onlangs een aantal miniflesjes nagellak van Orly besteld (Douglas). Prima kwaliteit. Ik heb ook een aantal van Chanel (mooie flesjes en kleuren ) maar die kwaliteit is echt belabberd. Daar kom ik nog niet een hele dag mee door.
Ja bijzonder hoe dat kan dat ze hun formule niet verbeteren want het is al jaren zo slecht.... ik trap er niet meer in.
Ik laat de rouge noir nog wel staan voor hooguit eens een avondje maar als ik een week chiploos resultaat wil dan pak ik rimmel of catrice en een laagje sneldrogende topcoat van ciaté...

Qua highlights ervaar ik precies hetzelfde Milaay, ik val steeds voor die glans in het doosje en dan eenmaal op mijn gezicht doet het precies oplichten wat ik allemaal verborgen wil houden haha. Maar als oogschaduw wil het me nog wel eens blij maken.
Lorem Ipsum
Milaay0 schreef:
09-12-2019 22:46
Vanmiddag tijdens boodschappen doen toch maar naar Douglas gerend met een volle Vomartas :biggrin:

Estee Lauder sheer tint release is in de aanbieding voor €27,67. Volgens mij heb ik precies wat ik zocht! Thanx voor de tip!! Morgen nog even op een schoon gezicht uitproberen (had geen zin meer om mijn make-up eraf te halen).

Niet dagelijks maar als ik me echt helemaal op wil maken:
- Clinique moisture surge hydrator
- Bourjois healthy mix concealer
- Clinique fond de teint
- Clinique almost powder
- Essence wenkbrauwgel
- Essence kajal pencil white (maak hiermee mijn wenkbrauwen strakker en highlight mijn lippen)
- Max factor cappucino nudes pallet
- Maybelline master drama oogpotlood
- Loreal paradise extatic mascara
- Douglas blush palette / Loreal le blush
- heel licht afpoederen, weer met Clinique almost powder
- Revolution matte lipstick (weet even niet waarom ik nu voor deze kies)
- Smashbox setting & refresh spray

Nu een vraag over eyeliner.. Ik wil graag met een vloeibare eyeliner strakke strepen kunnen trekken maar het lukt me niet. Dat is ook de reden waarom ik oogpotlood gebruik. Ik trek dan een grove lijn (met wing en dan terug naar het midden) en breng het met een make-up wattenstaafje (puntkant) in model. Met zo een vloeibare eyeliner kan dat niet (dat veegt niet weg). Stiftvorm heb ik ook geprobeerd, lukte ook niet wordt een hele kliederboel. Wanneer ik oogpotlood/eyeliner wil zetten kan ik dus geen oogschaduw gebruiken vanwege het in model "vegen". Ik baal daarvan want het staat me gewoon te goed (al zeg ik het zelf) om niet te gebruiken. Hoe krijgen jullie het toch voor elkaar? Bestaat er een vloeibare eyeliner die niet zo waterproefachtig is? Wat ik dus op dezelfde manier als mijn oogpotlood kan zetten (of vegen) om maar mee te beginnen :facepalm:
Ik gebruik al 20 jaar een vloeibare eyeliner en ben daar zo getraind in dat ik vanuit de losse pols een strak lijntje kan trekken.
Maar toen ik dat nog niet kon, trok ik m gewoon strak met een wattenstaafje. Bij Rimmel exxagerate (niet de waterproof versie) lukt dit probleemloos.
Alle reacties Link kopieren
Zelf gebruik ik vloeibare eyeliner van Mac. Zit in klein glazen potje.
Wel heb ik ook een kwastje van Mac om het aan te brengen. Wel wat duurder, maar erg goed. Misschien als je begint met een betere kwast dat het dan al beter lukt.
Ik geloof dat Lady Day ook schildert en dan weet je hoeveel verschil het juiste penseel maakt. Ander vb. Ik gebruik nu ook accenten highlights op m’n gezicht, maar lukt alleen goed met juiste penseel.
Alle reacties Link kopieren
Eviva1983 schreef:
10-12-2019 08:13
Ik gebruik al 20 jaar een vloeibare eyeliner en ben daar zo getraind in dat ik vanuit de losse pols een strak lijntje kan trekken.
Maar toen ik dat nog niet kon, trok ik m gewoon strak met een wattenstaafje. Bij Rimmel exxagerate (niet de waterproof versie) lukt dit probleemloos.
Ik gebruik ook al zo’n 10 jaar elke dag eyeliner maar elke ochtend is het nog een gedoe. :facepalm: Ben er gewoon echt niet goed in. Ik moet ook oogschaduw opdoen na de eyeliner anders verkloot ik het gegarandeerd. :-D Afbeelding
Welke kwasten voor aanbrengen van rouge/ bronzer vinden jullie fijn?
Alle reacties Link kopieren
die hele compacte ovaalvormige met een platte plastic achterkant... hoe heet zoiets?

in ieder geval helpt dat compacte me binnen de perken te blijven :-$

als ik hem niet kan vinden dan soms een stippling brush en dan waaier ik het wel uit erna met de setting powder op een normale grote kwast
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een die ik al heel erg lang heb. Dat is er een van Dior. Korte steel maar een flinke mop met haren, ik weet niet welk haar.
Mijn kwasten was ik altijd met shampoo en er zijn er maar weinig gesneuveld door de jaren heen.
Alle reacties Link kopieren
Voor bronzer/blush gebruik ik deze. Ik heb meerdere kwasten van Delilah en ben er zeer tevreden over:

Afbeelding

Ik was ze ook met shampoo (eentje zonder sulfaten of siliconen).
Lady_Day schreef:
10-12-2019 14:48
Voor bronzer/blush gebruik ik deze. Ik heb meerdere kwasten van Delilah en ben er zeer tevreden over:

Afbeelding

Ik was ze ook met shampoo (eentje zonder sulfaten of siliconen).
Deze vorm gebruik ik ook, voor mijn Rimmel palette: zowel highlighter als bronzer (voor lichte contour) en blush. Ik heb dit penseel van realtechniques, is een setje van 4 penselen in een etui waar ik eigenlijk alleen deze veel uit gebruik.

Eyeliner is oefenen, heel veel oefenen. Maar ik schilder ook veel dus heb makkelijk praten :facepalm: :P
En ik was ze met Leco penselenzeep (blokje in een blikje) of gewoon met groene zeep.
Gaat al jaren goed.
Alle reacties Link kopieren
@evica1983 ik ben ook niet zo vast met de hand maar ben tevreden met de Masterprecise Curvy eyeliner van L’oreal, de top van deze eyeliner stift blijft stevig en je kunt deze dwars zetten voor een fijnere of dikkere (cateye) lijn. Nadeel is dat deze niet meer in de winkel te verkrijgen is, koop deze online en vervaagt aan t einde van de dag.

Iets anders, eigenlijk voor onder de make up, maar heeft iemand ervaring met de Skintreat serum? Zag deze voorbij komen op Facebook, te koop bij Bol.com. Heeft vitamine c, e en hyaluronzuur dus eigenlijk alles wat ik zoek in dagelijkse huidverzorging.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
09-12-2019 16:22
Ik heb onlangs een aantal miniflesjes nagellak van Orly besteld (Douglas). Prima kwaliteit. Ik heb ook een aantal van Chanel (mooie flesjes en kleuren ) maar die kwaliteit is echt belabberd. Daar kom ik nog niet een hele dag mee door.
Grappig. Chanel nagellak (in combinatie met Le gel coat) is de enige nagellak die een hele week chipvrij op mijn nagels zit. Opi, Essie, Anny, Sally Hansen, Catrice, Hema... hooguit 12 uur. Enige andere nagellak die doet wat ik wil: Allessandro. Maar daar zijn de kleuren weer mwah van.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Misschien maar eens met Le gel coat in de weer dan? Ik vind de kleuren van Chanel vaak echt heel mooi.

Ik zit nu op dag 4 van Orly en het begint nu echt the chippen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb begin december iets bij Lookfantastic.nl besteld en het is nog niet geleverd. Achteraf lijkt het eigenlijk een Britse webshop, maar hebben jullie ook ervaring met enorm trage verzending?
Alle reacties Link kopieren
Ja, het duurt vaak even bij LookFantastic. Als je in je account gaat kun je bij geplaatste bestellingen zien wat de status is en als het goed is heb je ook een tracking nummer. Volgens mij wordt het vanuit Polen verzonden.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-12-2019 13:34
Ja, het duurt vaak even bij LookFantastic. Als je in je account gaat kun je bij geplaatste bestellingen zien wat de status is en als het goed is heb je ook een tracking nummer. Volgens mij wordt het vanuit Polen verzonden.
Ik bestel vaker online, dus track en trace functie ken ik wel. De status is sinds 6 dec niet gewijzigd, dat vind ik echt extreem langzaam
Alle reacties Link kopieren
Ben het met je eens smulrol. Hebben ze geen klantenservice?
Alle reacties Link kopieren
Ik had bij lookfantastic de Black friday week wat dingen besteld en deze kwamen vorige week pas binnen. Kwam schijnbaar via Polen.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
16-12-2019 15:06
Ben het met je eens smulrol. Hebben ze geen klantenservice?
Ze hebben een contact formulier waarbij je bij verzending die niet aangekomen is een heel vermissing formulier niet invullen inclusief handtekening. :P
Bellen heb ik nog niet zo veel zin in, moet je vast met een Indiër in discussie :@@:
Ik wacht nog even
Alle reacties Link kopieren
Kans is groot dat het nog gewoon komt. Het is een drukke maand en ik vind dat het sowieso best lang duurt voordat je een bestelling binnen hebt.
Even een ergernis delen hoor....
zo één keer per week slijp ik even alle potloden die ik gebruik: wenkbrauw, lip, en stuk of 4 Kohl potloden.
Ik heb een puntenslijper van de Hema, ding is stokoud, helderblauw kunststof met een kleine en grote opening. Doet het prima.
Alle potloden passen altijd - BEHALVE - die ene hele dure van Lancôme die ooit in een giftsetje bij zat (ik weiger principieel om dure potloden te kopen als goedkope net zo goed voldoen)
Dat ene potloodje past dus gewoon nét niet en dan is het wrikken en wriemelen om uiteindelijk een half afgekloven en gemolesteerd stompje over te houden. Dan snij ik met een schaar het buitenste laklaagje eraf zodat ie alsnog in de puntenslijper past maarja dan ben je wel zowat een halfuur verder :facepalm:
Bye bye stuk van mijn vrije dag, ach ik had toch niks beters te doen :roll:

Nee maar even serieus. WAAROM vindt Lancôme het een goed idee om een millimeter af te wijken van de wereldwijde standaard-maat????
Alle reacties Link kopieren
Dit is waarom:

Afbeelding
Tuurlijk! :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :facepalm: :bonk:



Pfffffff
Alle reacties Link kopieren
:hello:
Beste beauty wensen allemaal!!
Waar is iedereen toch?!

Allemaal op no-buy ofzo?!
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ja, no buy hier. Ik heb genoeg makeup om heel 2020 door te komen. Heb de afgelopen maanden behoorlijk wat uitgegeven aan makeup (en skincare). Ik mag alleen vervangen als het op is. Maar ja, wat was de laatste keer dat iets echt op was he? ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven