Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
27-01-2021 22:52
Die Huda beauty, bedoel je dan de stick foundation? Want daar ben ik ook wel benieuwd naar... (Niet dat ik je kooplust verder aan wil wakkeren...)
Nee, die niet. Die is ook redelijk nieuw, maar ik heb het niet zo op stick foundations. Ze heeft haar 'oude' fauxfilter opnieuw uitgebracht, maar in een 'luminous matte' finish (?) en zonder parfum ( :cheer2: )
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
27-01-2021 23:01
Douglas heeft Pat McGrath toegevoegd... Nu nog Fenty en Tarte en ik heb die Franse Sephora niet meer nodig.
Oh jee....ik ben al jaren benieuwd naar de oogschaduw van dat merk. Ik heb ooit een mini palet met vijf kleuren gescoord in de aanbieding, was maar €15,- toen. Het is wel klein, maar echt heel fijn! Ik wil al zo lang een mothership palet, maar het is zo verschrikkelijk duur.
Over de foundation heb ik destijds wat filmpjes gekeken en ik denk niet dat het voor mij zoveel geld waard is. Maar de motherships schijnen echt onovertroffen te zijn.
Ik denk er nog even over na.
Alle reacties Link kopieren
Mesauda milano even bekeken, inderdaad mooie paletten!
En Pat Mac Grath, oef ja, wat een prijzen. Alexandra Anale had daar laatst een video over, daarin gaat ze ze allemaal af en geeft ze aan welke zij de beste en de minste vindt. De motherships bedoel ik.
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
28-01-2021 12:25
Mesauda milano even bekeken, inderdaad mooie paletten!
En Pat Mac Grath, oef ja, wat een prijzen. Alexandra Anale had daar laatst een video over, daarin gaat ze ze allemaal af en geeft ze aan welke zij de beste en de minste vindt. De motherships bedoel ik.
Ja klopt. Zij is ook degene die de ooglooks maakt voor op de site van Pat mc grath.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
28-01-2021 12:53
Ja klopt. Zij is ook degene die de ooglooks maakt voor op de site van Pat mc grath.
Oh echt! Dat wist ik niet. Ik vind haar erg leuk om te volgen. Even de site checken, ze maakt de prachtigste looks vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Hij is binnen, Dior cool neutrals!

Eerste indruk:
Wel veel kickback in de pan :( en fallout
Dat had ik totaal niet verwacht na review op YouTube waarin het tegenovergestelde werd gezegd.

Ik heb mijn look van licht naar donker op gebouwd. De lichte kleuren zijn bij mij niet echt te zien, wel jammer.
Dus toen dacht: mmm ik ben hier nu niet zo blij mee.
Toen de wat donkere gepakt en toen werd het beter. Blend heel mooi en de kleuren waren perfect bij elkaar. Wat ik nu op heb vind ik super mooi <3 voor mijn doen heel classy :D
De shimmers zijn geen overdreven shimmers, maar mooi ingetogen/subtiel. Zeer geschikt voor everyday vind ik :D

Dus overall, blij mee en nog beetje wennen. Maar eens zien wat ik lang termijn van vind.

Sorry als het een beetje lang is, eerste x review :angel:
Alle reacties Link kopieren
Soms heb je dat, dat je even moet wennen aan een bepaald product. Even leren hoe je er het beste mee kunt werken.
Fijn dat je er voorzichtig blij mee bent. Update is altijd leuk.
Snelle levering trouwens!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
28-01-2021 16:23
Soms heb je dat, dat je even moet wennen aan een bepaald product. Even leren hoe je er het beste mee kunt werken.
Fijn dat je er voorzichtig blij mee bent. Update is altijd leuk.
Snelle levering trouwens!
Haha ja inderdaad!

Misschien leuke vraag, bij elk product hadden jullie dat? Mee leren werken en dan er verliefd op worden?
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
28-01-2021 16:38
Haha ja inderdaad!

Misschien leuke vraag, bij elk product hadden jullie dat? Mee leren werken en dan er verliefd op worden?
In ieder geval bij diverse mascara's. Soms heb ik dat, dat de eerste paar keer gebruiken geen geweldige indruk maakt, en pas na een tijdje wel.

De Lash Brag mascara van Anastasia Beverly Hills was er zo één. De eerste, pakweg, week was ik niet heel erg onder de indruk, en daarna opeens wel. Ik heb hem nu een week of zeven in gebruik en ik vind hem fantastisch. Al begin ik langzaamaan weer een beetje een verandering op te merken in de zin van: er komen nu wat meer droge klontjes aan de borstel te zitten. Dat moet ik er eerst af vegen, dat was eerst niet.

Ook van de L'Oréal Lash Paradise was ik niet bepaald meteen fan. Sterker nog, ik heb het spul destijds maar weer opgeborgen. Toen ik hem na een paar weken nog maar een keer wilde proberen, vond ik hem wél heel fijn. Niet zo dat ik nooit meer een andere wil, maar wel prima spul.

Misschien schieten me later nog meer dingen te binnen.
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
28-01-2021 16:38
Haha ja inderdaad!

Misschien leuke vraag, bij elk product hadden jullie dat? Mee leren werken en dan er verliefd op worden?
Met niks eigenlijk. Ik koop ook niet vaak hetzelfde product 2x.
Supersas09 schreef:
28-01-2021 12:25
Mesauda milano even bekeken, inderdaad mooie paletten!
En Pat Mac Grath, oef ja, wat een prijzen. Alexandra Anale had daar laatst een video over, daarin gaat ze ze allemaal af en geeft ze aan welke zij de beste en de minste vindt. De motherships bedoel ik.


Heb jij de mintenz vandaag nog getest?

Bij mij heeft het inmiddels van alles doorstaan. Door de regen, gisterenmiddag schoonmaak bij cliënten (af en toe blik geworpen op de spiegels daar) en heel blij mee want zo een beetje aan het einde van de dag pas even bij moeten werken. Verder niet. Nog nooit zulke fijne make up gehad.

Wat ik altijd bij me heb is deze https://www.parfumcenter.nl/lancome-pur ... -huid.html, duur maar het geld echt wel waard.
Met werken en warmte heb ik vaak last van glimmende t zone en deze werkt heel goed. Ik gebruik deze niet als dagcreme, alleen maar daar waar het glimt en doe er zeker 2 jaar mee want je hebt er zo weinig van nodig. Ik doe een druppel in een plastic potje en red dat met gemak, soms zelfs 2 dagen. Heb een aantal van deze potjes nog van de tijd dat ik Mac foundations testte.
Lijken op deze https://www.bol.com/nl/p/50-lege-sample ... 099486603/.
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
28-01-2021 16:38
Haha ja inderdaad!

Misschien leuke vraag, bij elk product hadden jullie dat? Mee leren werken en dan er verliefd op worden?
Ik had te snel op bestellen gedrukt en oa een pallette nog in mijn mandje die ik niet wilde (pay pal).
Ik was er flink zuur van, verzendkosten en ik kon mooi ook nog extra invoer betalen.
Ik kreeg er een kadootje bij, een lipgloss die ik ook al nooit zou hebben besteld.
Het desbetreffende pallette, mar, en de lipgloss kunnen overal bij en werken heel makkelijk.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik wacht met smart op een blush en een creme bronzer van tower28. Hoop dat de laatste lijkt op chanel soleil de tan. Deze is prachtig maar door de siliconen kom ik helemaal onder de pukkels.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
28-01-2021 18:28
Ik had te snel op bestellen gedrukt en oa een pallette nog in mijn mandje die ik niet wilde (pay pal).
Ik was er flink zuur van, verzendkosten en ik kon mooi ook nog extra invoer betalen.
Ik kreeg er een kadootje bij, een lipgloss die ik ook al nooit zou hebben besteld.
Het desbetreffende pallette, mar, en de lipgloss kunnen overal bij en werken heel makkelijk.
Afbeelding
Had je deze eigenlijk niet gewild? Ik vind hem wel heel mooi!
Lipgloss is zo'n product wat ik ook nooit koop. De enige die ik heb, heb ik ergens bij gekregen. Ik gebruik het nooit. Wel mooi, erg glanzende lippen, maar ik vind het een onprettig gevoel.
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg laatst ook 2 lipglosses bij het Kruidvat. Wat een plakspul. Het blijft slecht zitten en als ik buiten ben blijven mn haren eraan vastplakken. Niks voor mij!
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
28-01-2021 19:52
Had je deze eigenlijk niet gewild? Ik vind hem wel heel mooi!
Lipgloss is zo'n product wat ik ook nooit koop. De enige die ik heb, heb ik ergens bij gekregen. Ik gebruik het nooit. Wel mooi, erg glanzende lippen, maar ik vind het een onprettig gevoel.
Op het plaatje snapte ik de combi van kleuren niet, maar als je het gebruikt kun je er heel makkelijk wat leuks van maken, en past eigenlijk overal wel bij. En het is bij mij een soort 'neutraal' terwijl ik die kleuren zo nogal heftig vind.
Omgekeerd had ik dat met dat groene pallette van colourpop, dat wordt gelijk iets extreems terwijl ik daar wat neutralers en meer voor iedere dag van had verwacht.
Alle reacties Link kopieren
vivapimpelmees schreef:
28-01-2021 20:07
Ik kreeg laatst ook 2 lipglosses bij het Kruidvat. Wat een plakspul. Het blijft slecht zitten en als ik buiten ben blijven mn haren eraan vastplakken. Niks voor mij!
Ik heb 1 soort gloss die comfortabel zit, meer een soort lippenbalsem plus zeg maar, die blijft heel lang zitten.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
28-01-2021 20:09
Op het plaatje snapte ik de combi van kleuren niet, maar als je het gebruikt kun je er heel makkelijk wat leuks van maken, en past eigenlijk overal wel bij. En het is bij mij een soort 'neutraal' terwijl ik die kleuren zo nogal heftig vind.
Omgekeerd had ik dat met dat groene pallette van colourpop, dat wordt gelijk iets extreems terwijl ik daar wat neutralers en meer voor iedere dag van had verwacht.
Stom hè, dat dat soms moeilijk te voorspellen is. Ik heb dat met het Colourpop smokeshow palet. Gewoon grijstinten. Maar ik krijg er nauwelijks een subtiele look uit, het wordt altijd toch een pittige look. Maar aan de andere kant, het heet smokeshow, dus het is ook bedoeld voor een smokey eye. Maar de kleuren zien er helemaal niet zo heftig uit. En met het Norvina palet van Anastasia Beverly Hills heb ik het tegenovergestelde, mooi palet, maar elke look is vrij subtiel. Daarom zullen zoveel mensen er juist ook blij mee zijn, en ik ben er ook blij mee, maar als ik iets dramatischer wil is dat niet het goede palet ervoor.
Alle reacties Link kopieren
Renee* schreef:
28-01-2021 18:12
Heb jij de mintenz vandaag nog getest?
Nee, geen tijd voor genomen. In de ochtend de hond uitlaten en toen grote boodschappen en huishoudelijke klussen zoals badkamer, wc en was. Het was een beetje blijven liggen, dus “oude” kleren aan en gaan. Morgen ga ik er zeker voor zitten!

Zomerkreeft wat fijn dat hij inderdaad zo snel binnen is en dat je er blij mee bent. Een product waar ik aan moest wennen zijn zeker de liquid lipsticks. Ik kreeg altijd van de dikke lijnen rondom mijn lippen en als je dan uitschiet heb je gelijk een probleem 👿. Maar sinds ik ook daar gewoon een lipliner gebruik kan ik er veel beter mee overweg. En soms het overtollige even afvegen op een tissue voordat je gaat aanbrengen. Eerst dacht ik zonde! Maar inmiddels denk ik dat niet meer 😅

Surebaby, best een mooi paletje! Daar kun je best mee werken qua kleuren zo te zien. Lipgloss gebruik maar heel weinig en heb ik dus ook niet veel. Veel te snel weg van mijn lippen en inderdaad alleen bij haren vast.

Het Norvina palet pak ik dus juist heel vaak. Mijn looks zijn dan inderdaad ook subtieler als die van jou juf Joke. Ik durf minder als jij terwijl als ik er echt voor ga zitten en wat uitgesprokener kleuren gebruik ik het altijd toch wel mooi vind. Dan pak ik vaak mijn urban decay born to run palet.
Miskoop hier is trouwens het urban decay naked heat palet, gebruik het echt nooit.
Alle reacties Link kopieren
Surebaby schreef:
28-01-2021 20:22
Ik heb 1 soort gloss die comfortabel zit, meer een soort lippenbalsem plus zeg maar, die blijft heel lang zitten.
Ik ben ook verpest hoor. Ik gebruik alleen nog maar longlasting lippenstift. 1 x aanbrengen en de rest van de dag niks meer aan doen. Dat kan simpelweg niet met een lipbalm of gloss.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen :D

Surebaby schreef:
28-01-2021 20:09
groene pallette van colourpop
Vraagje over colourpop, ik las al ergens dat je het beste onder een bepaald bedrag kunt bestellen, dan betaal je minder invoer?
Wat is je ervaring met bestellen daarmee?
Alle reacties Link kopieren
Zomerkreeft schreef:
29-01-2021 14:59
Leuk om te lezen :D




Vraagje over colourpop, ik las al ergens dat je het beste onder een bepaald bedrag kunt bestellen, dan betaal je minder invoer?
Wat is je ervaring met bestellen daarmee?
Onder de 22 euro betaal je geen invoerrechten. Maar ja, wel weer 10 euro verzendkosten geloof ik. Voorheen hadden ze nog weleens een actie van free worldwide shipping. Maar dat is al weer lang geleden helaas...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag de mintenz getest! Ik had 5 kleuren gekregen en keurig met wattenstaafje getest op mijn gezicht. Helaas toch te donker gepakt dus morgen tintje lichter. Ik begon natuurlijk rampzalig want mijn kwast er lekker in gedipt en je moest van de hals naar boven werken. Allemaal poeder op mijn (uiteraard) witte shirt, echt iets voor mij. Gelukkig het meeste weg kunnen blazen. Aanbrengen gaat inderdaad vrij makkelijk maar mij huid voelt wel wat trekkerig aan. Na een tijdje is dat wel weg, ingetrokken denk ik? Je kunt wat extra aanbrengen bijvoorbeeld om donkere wallen (en die heb ik) te camoufleren. Maar dat was geen succes, fijne lijntjes zichtbaar. Wel een mooi resultaat moet ik zeggen. En het zit nog steeds goed zo’n 4 uur later. Ik ben nog niet om hoor, morgen nog maar eens testen.
Alle reacties Link kopieren
Heb je de kwast er echt ingedipt?
Dat is niet de bedoeling. Dan gebruik je veel te veel en wordt het ook een kliederboel.
Ik doe echt een heel klein beetje in een schaaltje of dekseltje en draai dan alles in de kwast. En dan draaiend opbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Emma95 schreef:
29-01-2021 16:04
Heb je de kwast er echt ingedipt?
Dat is niet de bedoeling. Dan gebruik je veel te veel en wordt het ook een kliederboel.
Ik doe echt een heel klein beetje in een schaaltje of dekseltje en draai dan alles in de kwast. En dan draaiend opbrengen.
Zo had ik het gedaan, in een dekseltje van een poederdoos. Maar ik denk niet goed erin gedrukt waardoor er nog teveel bovenop de kwast zat. Morgen poging 2!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven