Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Ja, nu lukt het opeens wel. Maar...ik zie nu de shipping & handling kosten...
Ik had een concealer, een travel size foundation en de primer ook in travel size in mijn mandje, en het totaal komt op €74,50! :O
Dat vind ik toch wel veel....

Je hebt me echt wel overtuigd dat die primer een topper is, maar hier moet ik toch wel even over nadenken.
Het is gratis verzending boven een bepaald bedrag. Ik zit er meestal boven doordat ik de concealer in 2 kleuren heb en de primer bestel ik vaak meteen 2 x. Maar nee, goedkoop is het niet. o_o
Ik vind het niet erg om wat meer te betalen voor een geweldig product. Maar ik weet ook dat ik dan echt eerst even wat andere dingen moet opmaken. Of nou ja, moet... dat moet ik van mezelf. Make up is mijn zwakke plek als het om geld uitgeven gaat, en ik heb me voorgenomen om daar wat rustiger aan mee te gaan doen.

(Om mezelf maar meteen bloot te geven: ja, dat heb ik pas bedacht nádat ik dit weekend bij Douglas een Pat mc grath palet heb gekocht. Dat is een schandalig bedrag, en eerlijk: ik ben er dolblij mee en ik schaam me er tegelijkertijd ook een beetje voor. Maar na zo'n exorbitante uitgave vind ik een pas op de plaats wel even nodig)

Dus. Tarte gaat toch even terug de ijskast in. Dan zie ik over een tijdje wel weer.
Oh, welk palet heb je gekocht Jufjoke? En is het inderdaad superfantastisch spul?
Lady_Day schreef:
01-02-2021 21:43
Oh, welk palet heb je gekocht Jufjoke? En is het inderdaad superfantastisch spul?
Ik heb het Bronze seduction palet gekocht. Deze:

https://www.douglas.nl/productbrand_731 ... kBEALw_wcB

Het is prachtig. En ik heb het nu één keer gebruikt, en dat was een positieve ervaring. Fijn uit te blenden, je hebt snel en gemakkelijk een mooie egale kleur opgebouwd, en ja, die shimmers... zijn echt heel erg mooi. Het is een mooi en zwaar palet, ik ben erg voorzichtig met vasthouden (je zal het maar laten vallen @( )
Bijzonder is dat het rood volgens mij heel bruikbaar zal zijn. Ik wilde de hele look net iets warmer hebben, en met een mini veegje van dat rood wordt de look net dat beetje warmer. Dus ik denk dat die kleur veel meer mogelijkheden biedt dan het lijkt.
Maar ik zal niet zover durven gaan om te zeggen dat het absoluut het geld waard is, want het is echt een bespottelijk bedrag. Als ik eraan denk krijg ik er een beetje buikpijn van.
Maar ik ben er ook erg blij mee, stom hè.
Ik moet er nog wat meer mee experimenteren om echt mijn mening klaar te hebben.
Het ziet er wel echt heel mooi uit!

Is het veel geld? Ja. Maar als ik vaak oogschaduw gebruikte en ik wilde dit heel graag hebben zou ik het ook gekocht hebben.
Supermooi en het geld echt wel waard, jufjoke.
Ik kan er ook zo blij van worden. Heb zelf een mooie collectie en het is elke ochtend een geluksmomentje.
Plus dat ik het echt leuk vind om te experimenteren en dat lukt niet met een enkel doosje 🤷🏾‍♀️
Supersas09 schreef:
01-02-2021 21:21
Hola! Als ik eens een keer rood, bruin of paars (of vul elke kleur in behalve een nude) dan pas ik daar mijn lipliner op aan hoor. Maar ik draag graag nudes dus pak ik vaak mijn “vaste” lipliner.
Ah zo. Ik heb inderdaad 1 kleur die ik altijd pak en die staat ook bij alles. Een hele goedkope van essence.
Surebaby schreef:
01-02-2021 22:11
Supermooi en het geld echt wel waard, jufjoke.
Ik kan er ook zo blij van worden. Heb zelf een mooie collectie en het is elke ochtend een geluksmomentje.
Plus dat ik het echt leuk vind om te experimenteren en dat lukt niet met een enkel doosje 🤷🏾‍♀️
Ik ook. En misschien vinden anderen het oppervlakkig, maar ik word ook oprecht blij van de make up die ik heb. Van een mooie foundation, van een prachtige kleur blush (probleemgebiedje wel, want ik heb een paar mooie blushes, maar geen enkele blijft de hele dag zitten) van een oogschaduw palet dat echt fijn werkt. Heerlijk!
Wauw JufJoke, ik las je post en dacht, oh hoeveel zou het wel niet kosten dan, misschien 80 euro ofzo en toen klikte ik op je link en toen... viel ik flauw hahaha.

Maar wat is het nu dat dit product zo duur maakt? Ik hb er nog nooit van gehoord maar het is vst een ontzettend gehypete youtuber ofzo?
Oke komt Hobbelt weer even zonder enige kennis van zaken gehinderd maar pfoe... ik vond mijn bobbi brown palette al duur (is overigens, naast een oude van L'oreal die allang niet meer gemaakt wordt) enige palet dat ik bezit)

Sinds kort heb ik een nieuwe make up organizer en daar ben ik echt wel heel blij mee, deze, hij staat te pronken in mijn spiegelkast boven de wastafel:

https://www.amazon.nl/gp/product/B01D4G ... UTF8&psc=1

Ze hebben ook een variant voor paletten, deze:
https://www.amazon.nl/SONGMICS-verstelb ... YJV5&psc=1

waar bewaren jullie je make up in?
Pat McGrath is een van de beste visagisten ter wereld. Zeker geen gehypte youtuber. Ik heb lang geleden eens een mini make up cursusje van haar gehad. :heart:

Jufjoke, dat palet is prachtig! Ik kan me voorstellen dat als je graag experimenteert met oogschaduw-looks dat je er enorm veel plezier aan beleefd!
Heel mooi dat mothership palette, maar ik vind het toch even wat te aan de prijs. Kan me wel voorstellen dat je er veel plezier van hebt. Ik gebruik eigenlijk voornamelijk m'n oogschaduw duo van clinique, ben echt fan van deze oogschaduw. Heb ook rock the nudes palette van Maybelline, zitten wel leuke kleuren tussen, maar kwaliteit is wat minder. Aan de andere kant kostte het ook niet veel. Ga nog weleens op zoek naar een ander palette.

Qua opbergen heb ik bijna een gelijksoortige organizer als HobbeltVerder, maar dan zwart. Bovenkant heb ik er trouwens af gehaald, want ik wil juist alles afgesloten hebben. Heb ook geen enorme voorraad makeup.
https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B07WHK1GV ... UTF8&psc=1

Voordeel van deze vind ik wel dat de nagellak rechtop kan in het hoge laatje.
Het is een prachtig palet juf! En je hoeft je niet verantwoorden of te verontschuldigen. Dit is je hobby en die mag soms best wat geld kosten. Iemand anders koopt een dure vishengel of gouden oorbellen, en jij dit. Geniet ervan, je werkt er hard zat voor. Dat zal trouwens wel moeilijk kiezen geweest zijn, waarom ben je voor deze gegaan? Prachtige kleuren overigens!
HobbeltVerder schreef:
01-02-2021 22:54
Wauw JufJoke, ik las je post en dacht, oh hoeveel zou het wel niet kosten dan, misschien 80 euro ofzo en toen klikte ik op je link en toen... viel ik flauw hahaha.

Maar wat is het nu dat dit product zo duur maakt? Ik hb er nog nooit van gehoord maar het is vst een ontzettend gehypete youtuber ofzo?
Oke komt Hobbelt weer even zonder enige kennis van zaken gehinderd maar pfoe... ik vond mijn bobbi brown palette al duur (is overigens, naast een oude van L'oreal die allang niet meer gemaakt wordt) enige palet dat ik bezit)

Sinds kort heb ik een nieuwe make up organizer en daar ben ik echt wel heel blij mee, deze, hij staat te pronken in mijn spiegelkast boven de wastafel:

https://www.amazon.nl/gp/product/B01D4G ... UTF8&psc=1

Ze hebben ook een variant voor paletten, deze:
https://www.amazon.nl/SONGMICS-verstelb ... YJV5&psc=1

waar bewaren jullie je make up in?
Ik heb ook dit soort dingen. Een la met rekjes voor nagellak en lipstick. In diezelfde la vakjes (van stof, die van de ikea) met een bakje foundation, oogschaduw, potloden, huidverzorging etc. Hierin ook de minder populaire palletten.

Een hele handige doorzichtige Vakjesbak van de ikea met dingen die ik dagelijks gebruik in de vensterbank.
In mijn kledingkast een hoekje met soortgelijke bak zoals hobbelster voor mijn paletten die ik het mooist vindt.
Ik heb een vierkante bak van 20 bij 20 of zo en daar ligt alles gewoon door elkaar in, behalve mijn palettes (ik heb er iets van 5), die liggen er naast. Kwasten staan op de plank, in een glas wat ooit een Rituals kaars was. Niet zo georganiseerd dus maar ik heb ook niet heel veel spul.

W.b. prijzen... als ik ergens wel veel geld aan uit zou geven dan zou het oogschaduw zijn. Van heel veel dingen vind ik goedkopere versies helemaal prima (mascara bijv. en foundation van TO) maar met oogschaduw komt het toch wel wat nauw. Ik heb een paar keer een doosje gekocht van een merk als Maybelline of Bourjois maar dan zit er bijna geen pigment in. Dat is echt een heel verschil met een oogschaduw van Laura Mercier of Urban Decay.

Ik zou zelf ook nog wel een extra palette willen hebben maar dan wel allemaal matte kleuren. Ik gebruik de shimmers echt nooit.
Supersas09 schreef:
02-02-2021 06:49
Het is een prachtig palet juf! En je hoeft je niet verantwoorden of te verontschuldigen. Dit is je hobby en die mag soms best wat geld kosten. Iemand anders koopt een dure vishengel of gouden oorbellen, en jij dit. Geniet ervan, je werkt er hard zat voor. Dat zal trouwens wel moeilijk kiezen geweest zijn, waarom ben je voor deze gegaan? Prachtige kleuren overigens!
Zo denk ik ook.
Supersas09 schreef:
02-02-2021 06:49
Ik ben voor deze gegaan omdat ik iets wilde kiezen dat iets exclusiefs heeft, maar toch draagbaar is. Ik draag wel diverse kleuren, maar bruintinten zijn toch voor mij het meest draagbaar voor elke dag. De shimmer maakt het palet toch speciaal.
Ik heb al een paar jaar in mijn hoofd dat áls ik ooit een palet van Pat mc grath koop, het deze zou zijn. Ik heb er door de jaren heen verschillende filmpjes over gekeken, ook in de opzet van: welke is het meest geschikt voor jou? En ik dacht, laat ik het houden bij mijn eerste gevoel. Maar ik vind bijna alle motherships prachtig. Alleen divine rose 1 en 2 zijn niet echt mijn kleuren.
Prachtig pallet juf Joke :D
Helemaal eens met Supersas!
Geniet er lekker van!
Ach, Jufjoke, als je er blij mee bent, gewoon lekker doen.

Ik heb dit palet, van Guerlain. Zag ik op Schiphol en was er gelijk verliefd op.
Ook niet echt goedkoop.
Supermooi opengewerkt metalen doosje en prachtige kleuren.
Maak er een lijntje mee onder mijn ogen, kan mijn wenkbrauwen ermee inkleuren en prachtige smokey eyes maken met een beetje paars op mijn ooglid.
https://www.escentual.com/blog/2012/01/ ... w-palette/
Prachtig, Emma! :flirting:
Mag ik jullie om advies vragen?

Ik ben op zoek naar een oogschaduwpalette. Mijn huid is erg licht en ik heb blond haar. Mijn wenkbrauwen zijn dan weer een stuk donkerder van zichzelf en ook erg vol. Mijn ogen zijn heel blauw en om die mooi uit te laten komen ben ik op zoek naar oogschaduw in hele warme, sprekende tinten. Ik heb mijn oog laten vallen op het volgende palet van Morphe:

https://www.douglas.nl/Make-up-Ogen-Set ... rating__id

Op basis van mijn beschrijving van mezelf; denken jullie dat dit bij mij past? Of passen deze kleuren vooral bij een wat donkerdere huidskleur? Ik zet mijn make-up niet zwaar aan.
Vind ik erg lastig, bij de laatste 2 afbeeldingen vind ik de kleur op de lichte huid wel mooi op de foto, de andere kleuren vind ik niet mooi op een lichte huid. Maar foto's zeggen natuurlijk ook niet alles en de ene lichte huid is de andere niet.
Vogelkip, ik zou eerder voor iets als dit gaan:

Afbeelding

https://www.lookfantastic.nl/natasha-de ... 90553.html
Lady_Day schreef:
02-02-2021 14:27
Vogelkip, ik zou eerder voor iets als dit gaan:

Afbeelding

https://www.lookfantastic.nl/natasha-de ... 90553.html

Dankjewel voor het meedenken! Maar deze vind ik iets te gewoontjes, zo'n palet als dit heb ik al. Ik ben echt op zoek naar iets warmers, iets dat meer 'spreekt'. Maar ik kan me voorstellen dat dat palet van Morphe wat ik plaatste iets te intens is. Ik twijfel nog even verder! :biggrin:
Heel herkenbaar het kopen van makeup. Ik kan hier ook zo blij van worden. Het is gewoon een hobby en dat kost geld.
Ik merk dat nu ik ouder word ik ook minder koop, maar wel duurder.
Ik zoek nu nog een mooie lipstick die goed blijft zitten, niet droog is en een beetje oranje achtig rood is. Ik draag graag nac see sheer, maar die is snel weg en iets te subtiel van kleur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven