Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Dank je Jufjoke, mooi prijsje ook :) Ik ga deze online bestellen.
Vanochtend al wat dingen van Tarte gebruikt. De primer kende ik dus al. Ook een blush besteld. Hij lijkt erg op Nars orgasm blush, waar ik niet weg van ben omdat de gouden glans wel zichtbaar is, maar de roze basis niet. Al is dat, bedankt voor die tip, wel op te lossen door een iets vochtige kwast te gebruiken.
Blush is dus mooi, maar de kleur is wel erg subtiel, zelfs op mijn bleke huid. Ik had best een steviger kleur kunnen kiezen.

Er zat ook een mini Big Ego mascara bij, die ik ook vanochtend gebruikt heb. Grote borstel, vrij droge formule, wel ontzettend mooi op te bouwen. Mijn wimpers zijn nu echt mooi lang, diep zwart, en totaal zonder klontjes. Indrukwekkend! Helaas had ik daar wel drie laagjes voor nodig, terwijl ik normaal gesproken altijd maar twee laagjes gebruik. De laagjes zijn dan wel weer snel en gemakkelijk op te bouwen. Erg tevreden tot nu toe. Eens kijken hoe het zich vanavond laat verwijderen. Erg moeilijk te verwijderen mascara is alsnog een dealbreaker voor mij.
Vraagje: weet iemand waar je het merk Milk Makeup online kunt kopen anders dan Sephora Frankrijk en CultBeauty?

De meeste Engelse/Amerikaanse webshops verzenden (tijdelijk) niet naar Europa ivm Brexit of COVID.

Helaas hebben ze bij Sephora en CB niet het product dat ik zoek (de bronzer stick in moniformaat)
Jufjoke schreef:
11-03-2021 13:05
Vanochtend al wat dingen van Tarte gebruikt. De primer kende ik dus al. Ook een blush besteld. Hij lijkt erg op Nars orgasm blush, waar ik niet weg van ben omdat de gouden glans wel zichtbaar is, maar de roze basis niet. Al is dat, bedankt voor die tip, wel op te lossen door een iets vochtige kwast te gebruiken.
Blush is dus mooi, maar de kleur is wel erg subtiel, zelfs op mijn bleke huid. Ik had best een steviger kleur kunnen kiezen.

Er zat ook een mini Big Ego mascara bij, die ik ook vanochtend gebruikt heb. Grote borstel, vrij droge formule, wel ontzettend mooi op te bouwen. Mijn wimpers zijn nu echt mooi lang, diep zwart, en totaal zonder klontjes. Indrukwekkend! Helaas had ik daar wel drie laagjes voor nodig, terwijl ik normaal gesproken altijd maar twee laagjes gebruik. De laagjes zijn dan wel weer snel en gemakkelijk op te bouwen. Erg tevreden tot nu toe. Eens kijken hoe het zich vanavond laat verwijderen. Erg moeilijk te verwijderen mascara is alsnog een dealbreaker voor mij.
De blushes van Tarte zijn ook flink op te bouwen. Ik ben er niet voorzichtig mee als ik de kwast erin doop 😬 En de concealer, had je die geprobeerd?
Sjulia schreef:
11-03-2021 13:09
De blushes van Tarte zijn ook flink op te bouwen. Ik ben er niet voorzichtig mee als ik de kwast erin doop 😬 En de concealer, had je die geprobeerd?
Nee, ik geef mijn oude concealer nog een paar dagen. Die wil maar niet op raken, maar any day now.

Inderdaad, je kunt hem wel prima opbouwen.
Ik wil ook iets leuks en nieuws kopen. Maar ik kan eigenlijk niks verzinnen.. De nieuwe foundation van clinique vind ik leuk klinken, maar volgens mij is het niks voor mij.. (geen matte finish) En ik laat me beïnvloeden doordat Emilia clark model staat voor de foundation, geloof ik 😍
Ik wil die foundation ook! Maar ik doe het niet, ik heb echt meer dan genoeg foundation!
Wat ik soms doe bij koopdrang: leuke parfum samples kopen. Bij Nederveen bijvoorbeeld. Of kleine verpakkingen van Library of Fragrance, Zalando heeft dat merk ook.
Soms wil ik inderdaad gewoon lekker iets nieuws kopen, ook al heb ik niets nodig. Iets kleins kopen, zoals een paar samples, geeft me wél dat gevoel van: hè lekker een beetje zelfverwennerij, maar niet: hè, nou zit ik met een nieuw item waar ik misschien best blij mee ben, maar wat uiteindelijk op de grote hoop terecht komt.
Ik word daar in ieder geval altijd blij van.

Wat ook de koopdrang een klein beetje in toom houdt (al neem ik nu wel het risico om als een freak gezien te worden, en niet helemaal onterecht): ik heb nu ongeveer tien foundations. Veel te veel. Ik wil niet steeds iets nieuws toevoegen, maar het blijft soms toch kriebelen. Om hernieuwde waardering te krijgen voor wat ik al heb, ben ik ze allemaal opnieuw aan het testen. Elk een aantal dagen achter elkaar, en dan met en zonder primer, met sponsje, met de vingers enzovoorts. Ik maak zelfs aantekeningen. Zo weet ik straks als ik ze allemaal gehad heb, welke eigenlijk wel weg kunnen en welke ik heel erg blij mee ben. Het klinkt wat obsessief, ik geef het toe, maar toch helpt het om zo bewust bezig te zijn met de dingen die ik al heb.
En Emilia Clarke is :heart:
Sjulia, die nieuwe versie van de Huda Beauty foundation is wel mat. En ongeparfumeerd ook! En de nieuwe van Nars ook, de soft mat complete foundation.
BellatrixVanDetta schreef:
05-03-2021 10:13
Ha, Jof Joke!

Ik heb nu de Radiance van Max Factor, die is dan inderdaad te droog.

Zijn er merken die jullie kunnen aanbevelen?
The ordinary serum foundation vind ik heel fijn. En een tip van een andere forummer: skin paradise van l'oreal.
Heb de BE creative Neverending lengthening mascara besteld want in de aanbieding en nog steeds op zoek naar een fijne mascara. Zo op t oog heeft deze alles wat ik wil in een mascara: fijn recht borsteltje, wimpers goed gesepareerd, niet te dik/geen klonten en geen panda ogen de volgende dag (wanneer ‘s avond gereinigd). Maar vind de mascara vrij droog overkomen, net of deze bijna op is ofzo. Hmm maar even aankijken.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Mijn mini mascara van Tarte, de big ego, is ook heel droog. Wel ontzettend goed op te bouwen en ik ben er heel erg tevreden over. Maar het was een mini bij mijn bestelling, ik koop er geen grote verpakking van omdat ik die nu niet nodig heb. Ik ben namelijk ook heel tevreden over de Benefit magnetic mascara én ik heb nog een ongeopende Lash Princess van Essence liggen.

Over die bestelling bij Tarte: daar zaten diverse mini's bij. Tevreden over de smoothing primer, maar met dank aan Sjulia wist ik dat al. De blush bevalt erg goed, de big ego mascara ook. Er zat een mini potje losse shimmer oogschaduw bij. Best mooi, maar wat een puinhoop om op te brengen. Dat zie ik mezelf niet regelmatig doen.
De creaseless concealer heb ik vandaag voor het eerst gebruikt, onder mijn ogen en op een paar kleine plekjes op mijn gezicht. Eerste indruk was dat het raar taai spul is. Maar het was toch goed uit te vagen, de kleur is goed en het heeft een goede dekking, maar wel een natuurlijke uitstraling. Nu, aan het einde van de dag, ziet het er nog prima uit. Dus so far so good!
Die creaseless concealer was ik ook benieuwd naar! Maar positief dus.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
Palmbomen-zijn-cool schreef:
11-03-2021 13:07
Vraagje: weet iemand waar je het merk Milk Makeup online kunt kopen anders dan Sephora Frankrijk en CultBeauty?

De meeste Engelse/Amerikaanse webshops verzenden (tijdelijk) niet naar Europa ivm Brexit of COVID.

Helaas hebben ze bij Sephora en CB niet het product dat ik zoek (de bronzer stick in moniformaat)
Niemand? :-)
Palmbomen-zijn-cool schreef:
14-03-2021 20:02
Niemand? :-)
Nee, sorry. Cultbeauty zou mijn tip zijn geweest....
Cultbeauty levert gewoon. Geen probleem mee gehad vorige maand, ook geen extra douane kosten. Het duurde alleen wel langer dan voor Brexit voor ik mijn pakje had.
MrsDuck schreef:
15-03-2021 09:09
Cultbeauty levert gewoon. Geen probleem mee gehad vorige maand, ook geen extra douane kosten. Het duurde alleen wel langer dan voor Brexit voor ik mijn pakje had.
Maar was de totaalprijs meer dan €22? Want als dat niet zo is betaal je inderdaad geen douanekosten.
MrsDuck schreef:
15-03-2021 09:09
Ja dat klopt. Ik schreef alleen al dat ze het product wat ik zoek niet / niet op voorraad hadden.

Zij geven trouwens aan de douane kosten te betalen. Ik heb wel wat anders bij hen besteld onlangs.
happyface97 schreef:
15-03-2021 09:39
Maar was de totaalprijs meer dan €22? Want als dat niet zo is betaal je inderdaad geen douanekosten.
Echt wel... Ik denk dat het ongeveer 100 euro was :lol:
Maar wat bedoelen ze met 'douanekosten'? Ik heb onlangs iets besteld (niet van CB) voor ongeveer 100 euro, moest van buiten de EU komen. Ik kreeg er een rekening bij van 35 euro aan BTW + inklaringskosten. En had ook al 20 euro aan verzendkosten betaald. Never again!
Ik bestel buiten Europa altijd voor bedragen rond de twintig euro per keer.
En meestal free shipping.
Dan heb je nooit extra kosten.
Lady_Day schreef:
15-03-2021 19:41
Maar wat bedoelen ze met 'douanekosten'? Ik heb onlangs iets besteld (niet van CB) voor ongeveer 100 euro, moest van buiten de EU komen. Ik kreeg er een rekening bij van 35 euro aan BTW + inklaringskosten. En had ook al 20 euro aan verzendkosten betaald. Never again!
Je betaalt BTW.
Zeg heeft één van jullie misschien een tip of idee om matte oogschaduw een shimmer te geven?

Ik heb een potje nyx glitter pailletten gekocht maar dat is veel te heftig XD
En nu zag ik dat Suva toppers heeft:
https://www.suvabeauty.com/products/toppers
Dat ik denk: ow misschien kan dat over de oogschaduw, maar nadeel is dat je enkel gekleurde shimmers hebt...
Ik zou wel gewoon één potje met een beetje witte/pearle shimmer en dat gebruiken.
Of zou ik gewoon een shimmer oogschaduw kunnen kopen en dat er wat over heen kunnen doen?
Urban decay heeft potjes van die shimmers die je over oogschaduw (of gewoon zo) met je vingers over je ooglid kunt aanbrengen. Deze:

https://www.parfumdreams.nl/Urban-Decay ... gJmfvD_BwE

Ik heb ze zelf nooit gebruikt, maar ze schijnen nogal populair te zijn. Ik gebruik zelf oogschaduw paletten, en daar zit altijd wel een geschikte shimmer in.
Jufjoke schreef:
14-03-2021 18:51
Mijn mini mascara van Tarte, de big ego, is ook heel droog. Wel ontzettend goed op te bouwen en ik ben er heel erg tevreden over. Maar het was een mini bij mijn bestelling, ik koop er geen grote verpakking van omdat ik die nu niet nodig heb. Ik ben namelijk ook heel tevreden over de Benefit magnetic mascara én ik heb nog een ongeopende Lash Princess van Essence liggen.

Over die bestelling bij Tarte: daar zaten diverse mini's bij. Tevreden over de smoothing primer, maar met dank aan Sjulia wist ik dat al. De blush bevalt erg goed, de big ego mascara ook. Er zat een mini potje losse shimmer oogschaduw bij. Best mooi, maar wat een puinhoop om op te brengen. Dat zie ik mezelf niet regelmatig doen.
De creaseless concealer heb ik vandaag voor het eerst gebruikt, onder mijn ogen en op een paar kleine plekjes op mijn gezicht. Eerste indruk was dat het raar taai spul is. Maar het was toch goed uit te vagen, de kleur is goed en het heeft een goede dekking, maar wel een natuurlijke uitstraling. Nu, aan het einde van de dag, ziet het er nog prima uit. Dus so far so good!
:cheer2: Wat fijn. Ik vond de creaseless concealer ook een vreemd goedje. Als je de huid niet goed afpoederd lijkt het wel plastic ofzo, vond ik. Taai inderdaad. Maar het ziet er zo mooi uit op de huid. Toch pak ik liever shape tape erbij. Die blijft favoriet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven