Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Jufjoke schreef:
02-04-2021 10:24
Vanochtend mijn nog nieuwe Tarte creaseless concealer laten vallen. Helaas viel hij nét naast de badmat op de tegels. Het leek mee te vallen, maar bij het schroefgedeelte is het glas kapot, dus hij kan niet meer dicht. Ik ga nog wel proberen of ik het kan overhevelen naar een potje, maar ik twijfel of er mogelijk glasscherfjes in kunnen zitten. Ik ga het proberen, bij enige twijfel gaat het alsnog weg.
Ik baal hier echt van, het was nog nagenoeg nieuw :cry: :cry: :cry:
Ah balen. Ik heb een oogschaduw pallette deze week echt maar een klein beetje laten vallen. Heel dramatisch gelijk 3 van de 6 pans helemaal in puin eruit.
Ik had een tip gekregen over dat dat te herstellen is.
Dat heb ik dus gedaan en inderdaad wat kunnen redden, best leuk om te doen ook.
Op zich is het wel bruikbaar maar ik vind het gewoon er niet uitzien.
Plus vervelend idee dat het op de grond heeft gelegen.
Lol is er gewoon af.
Surebaby schreef:
02-04-2021 15:51
Ah balen. Ik heb een oogschaduw pallette deze week echt maar een klein beetje laten vallen. Heel dramatisch gelijk 3 van de 6 pans helemaal in puin eruit.
Ik had een tip gekregen over dat dat te herstellen is.
Dat heb ik dus gedaan en inderdaad wat kunnen redden, best leuk om te doen ook.
Op zich is het wel bruikbaar maar ik vind het gewoon er niet uitzien.
Plus vervelend idee dat het op de grond heeft gelegen.
Lol is er gewoon af.
Oh, wat rot. Wel goed dat je het in ieder geval nog hebt kunnen redden. Ik zou dat bij een oogschaduw palet ook zeker proberen.
Ik heb uiteindelijk de concealer in een mini potje gedaan. Helaas omdat het nogal taai spul is, is er veel verloren gegaan omdat ik het niet allemaal overgeheveld kreeg. Ik denk dat minstens de helft er niet mee uit is gekomen en nu dus in de vuilnisbak ligt. Bovendien heb ik nu in het mini potje geen applicator en zal ik dus mijn vingers moeten gebruiken, wat ik met foundation geen probleem vind, maar voor concealer wel. Wellicht belandt om die reden de rest uiteindelijk ook nog in de vuilnisbak....
Bummer zeg. Colourpop heeft shadow stix uitgebracht en ik had mijn oog laten vallen op een metallic groene. Te lang getwijfeld want net die kleur was volgens mij binnen een uur uitverkocht....
Jufjoke schreef:
02-04-2021 16:24
Oh, wat rot. Wel goed dat je het in ieder geval nog hebt kunnen redden. Ik zou dat bij een oogschaduw palet ook zeker proberen.
Ik heb uiteindelijk de concealer in een mini potje gedaan. Helaas omdat het nogal taai spul is, is er veel verloren gegaan omdat ik het niet allemaal overgeheveld kreeg. Ik denk dat minstens de helft er niet mee uit is gekomen en nu dus in de vuilnisbak ligt. Bovendien heb ik nu in het mini potje geen applicator en zal ik dus mijn vingers moeten gebruiken, wat ik met foundation geen probleem vind, maar voor concealer wel. Wellicht belandt om die reden de rest uiteindelijk ook nog in de vuilnisbak....
Dit is echt zuur zeg.... Heb je nog wat kunnen gebruiken?
Supersas09 schreef:
14-04-2021 19:54
Bummer zeg. Colourpop heeft shadow stix uitgebracht en ik had mijn oog laten vallen op een metallic groene. Te lang getwijfeld want net die kleur was volgens mij binnen een uur uitverkocht....
Heb ook getwijfeld. Maar toch maar niet gedaan. Ik heb zoiets van de Hema bedacht ik me.
Maar wel leuk om te zien wat je ermee kunt.
Supersas09 schreef:
14-04-2021 19:55
Dit is echt zuur zeg.... Heb je nog wat kunnen gebruiken?
Ja! Ik heb een heel schattig 2 ml potje, en dat zit nu ongeveer voor de helft vol. Het is dus niet veel, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik met dat kleine beetje toch nog weken zal kunnen doen.
Jufjoke schreef:
14-04-2021 20:04
Ja! Ik heb een heel schattig 2 ml potje, en dat zit nu ongeveer voor de helft vol. Het is dus niet veel, maar ik denk eerlijk gezegd dat ik met dat kleine beetje toch nog weken zal kunnen doen.
Wel goed spul dan! Maar als ik het goed begrijp, krijg je als je bij tarte zelf besteld niet nog eens een btw-heffing?
Ik heb de Trinny bff spf 30 cream en een potje met lippenstift/rouge besteld.
Leuk ook die filmpjes hoe ze laten zien hoe je het gebruikt en hoe het wordt.
Zeer veel positieve recensies las ik.
Supersas09 schreef:
14-04-2021 20:14
Wel goed spul dan! Maar als ik het goed begrijp, krijg je als je bij tarte zelf besteld niet nog eens een btw-heffing?
Nee, dat zit in de prijs berekend. Amerikaanse prijzen liggen daarom natuurlijk wel lager dan de Europese prijzen. Maar ik vind het wel lekker overzichtelijk.
Julus schreef:
14-04-2021 21:30
Leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan zal vinden.

https://trinnylondon.com/uk/products/bff-cream

Één puntje van kritiek, sorry, ik kan het niet laten.....op deze pagina staan prachtige foto's van modellen die het product dragen. Ziet er fantastisch uit. Maar later op de pagina staat: with daily use, will last up to 6 months.

Dat kan, maar daar wil ik wel de kanttekening bij plaatsen dat dan de spf 30 in dit product vrijwel volkomen nutteloos is. Ik zou altijd adviseren om er een spf onder te dragen, die je gewoon rijkelijk smeert. Dit soort producten smeer je nou eenmaal niet genoeg, qua hoeveelheid, om daadwerkelijk aan die spf 30 te komen. Op die manier kan het een vals gevoel van bescherming geven.
Als je inderdaad zes maanden met deze 30 ml gaat doen, of zelfs maar vier, dan gebruik je véél te weinig om effectief beschermd te zijn tegen de zon.
Jufjoke schreef:
14-04-2021 21:36
Nee, dat zit in de prijs berekend. Amerikaanse prijzen liggen daarom natuurlijk wel lager dan de Europese prijzen. Maar ik vind het wel lekker overzichtelijk.
Ja, precies!

Ik zie nu trouwens op insta dat vanaf morgen free international shipping bij colourpop!
Jufjoke schreef:
14-04-2021 21:44
Leuk! Ik ben benieuwd wat je ervan zal vinden.

https://trinnylondon.com/uk/products/bff-cream

Één puntje van kritiek, sorry, ik kan het niet laten.....op deze pagina staan prachtige foto's van modellen die het product dragen. Ziet er fantastisch uit. Maar later op de pagina staat: with daily use, will last up to 6 months.

Dat kan, maar daar wil ik wel de kanttekening bij plaatsen dat dan de spf 30 in dit product vrijwel volkomen nutteloos is. Ik zou altijd adviseren om er een spf onder te dragen, die je gewoon rijkelijk smeert. Dit soort producten smeer je nou eenmaal niet genoeg, qua hoeveelheid, om daadwerkelijk aan die spf 30 te komen. Op die manier kan het een vals gevoel van bescherming geven.
Als je inderdaad zes maanden met deze 30 ml gaat doen, of zelfs maar vier, dan gebruik je véél te weinig om effectief beschermd te zijn tegen de zon.
Ik heb hem niet besteld vanwege de spf 30 maar om een iets egalere huid met een beetje glow te krijgen.
Ik heb een goede dagcreme met spf.
Het mooie is dat er een filmpje bijzit van iemand die overduidelijk make-up loos is en dit opbrengt . Je ziet gelijk het effect. Ik ben daar heel realistisch in. Foto's van mooie modellen doen mij niks.
Julus schreef:
14-04-2021 23:07
Ik heb hem niet besteld vanwege de spf 30 maar om een iets egalere huid met een beetje glow te krijgen.
Ik heb een goede dagcreme met spf.
Ja, dat is het verstandigste, om het op die manier te gebruiken.
Supersas09 schreef:
14-04-2021 22:58
Ja, precies!

Ik zie nu trouwens op insta dat vanaf morgen free international shipping bij colourpop!
:cheer2:
Supersas09 schreef:
14-04-2021 22:58
Ja, precies!

Heb je daar een code voor nodig? Of een minimale besteding? Ik krijg bij de check-out gewoon verzendkosten. :cry:
Is de site van Colourpop bij jullie ook zo hemeltergend traag? Eigenlijk heb ik er nu al geen zin meer in....
Jufjoke schreef:
15-04-2021 09:42
Heb je daar een code voor nodig? Of een minimale besteding? Ik krijg bij de check-out gewoon verzendkosten. :cry:
Het start om 10 uur pst vandaag. In onze tijd is dat vanavond om 19.00 uur.

Hou er rekening mee dat bestellingen onder de 22 euro (circa 26 dollar op basis van de huidige koers) zonder douanerechten en zo zijn! Het is dus slimmer om meerdere kleinere bestellingen te plaatsen.

Ik hoop the Child palette te scoren.
mrsduck wijzigde dit bericht op 15-04-2021 11:48
Reden: Koersen
4.99% gewijzigd
MrsDuck schreef:
15-04-2021 11:36

Hou er rekening mee dat bestellingen onder de 22 euro (circa 26 dollar op basis van de huidige koers) zonder douanerechten en zo zijn! Het is dus slimmer om meerdere kleinere bestellingen te plaatsen.

Ooh vandaar! Bedankt, daar had ik niet aan gedacht.
Ja, die vind ik ook erg mooi. En ik denk dat ik Going coconuts ook veel zou gebruiken.
MrsDuck schreef:
15-04-2021 11:36

The child is echt prachtig. Ik had hem gekocht vanwege leuk baby yoda, maar het is echt een heel mooie en bruikbare pallette
Ik heb van colourpop wat lux lip glosses in mijn mandje, die gebruik ik echt en heb er een paar bijna op. Een lip oil om te proberen en een hydrating foundation.
Surebaby schreef:
15-04-2021 14:38
Ik heb van colourpop wat lux lip glosses in mijn mandje, die gebruik ik echt en heb er een paar bijna op. Een lip oil om te proberen en een hydrating foundation.
Uiteraard heb ik die hydrating foundation ook al in mijn mandje zitten... Maar het is nog geen tijd, ik heb nog alle tijd om er over na te denken. Want nodig heb ik het natuurlijk niet....
Jufjoke schreef:
15-04-2021 13:51
Ooh vandaar! Bedankt, daar had ik niet aan gedacht.
Ja, die vind ik ook erg mooi. En ik denk dat ik Going coconuts ook veel zou gebruiken.
Going coconuts is prachtig, die heb ik met Black Friday gescoord. Net als That's Taupe.

Meestal bestel ik eens per jaar bij Colourpop, bestel dan voor het minimum bedrag voor gratis internationale levering en neem dan de douane voor lief.
Grrrr, ik zit ook te snuffelen en zo’n beetje alles waar mijn oog op valt is uitverkocht.
Julus schreef:
14-04-2021 21:30
Heel benieuwd hoe die bff is! Je hebt toch ook de Blur?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven