Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Jufjoke schreef:
21-03-2021 11:10
Urban decay heeft potjes van die shimmers die je over oogschaduw (of gewoon zo) met je vingers over je ooglid kunt aanbrengen. Deze:

https://www.parfumdreams.nl/Urban-Decay ... gJmfvD_BwE

Ik heb ze zelf nooit gebruikt, maar ze schijnen nogal populair te zijn. Ik gebruik zelf oogschaduw paletten, en daar zit altijd wel een geschikte shimmer in.
Bedankt voor de tip!
Ik vind de super shock single oogschaduw van colourpop ook echte glitterbommen!
Waar koop je die colourpop, alleen in de VS toch?
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
MonkeyTown schreef:
23-03-2021 15:35
Waar koop je die colourpop, alleen in de VS toch?
Ja, helaas wel....
Bah. Stomme mondkapjes.... dikke vette puist midden op mijn wang.... :thunder:
maxi14 schreef:
25-02-2021 19:44
Een vriendin van mij is helemaal blij met de bff skin perfector van Trinny. Die miracle blur zag ik voorbij komen op facebook- lijkt vooral een lading siliconen te zijn (zo ziet het er ook uit)
Ik heb de miracle blur besteld. Zag filmpjes waarin dit werd gebruikt en het lijkt echt te werken. Kost €31 en je gebruikt heel weinig.
Ik denk dat ik nav dit topic toch ook eens een lippotlood wil gaan gebruiken. Mijn lippenstift is er snel af en de lijnen van mijn bovenlip zijn heel wazig dus denk dat een lippotlood welgestelde voor mij kan zijn.

Ik draag nu vaak Mac teddy en Mac mehr lippenstift.

Voordat ik een lippotlood van Mac aanschaf... is er een goede betaalbare dupe op eerst eens te kijken of een lippotlood wel iets is voor mij?

Evt een naturel potlood mag ook, hoeft niet perse bij de genoemde lippenstiften te passen.
Frietmetmayo schreef:
24-03-2021 21:34
Ik denk dat ik nav dit topic toch ook eens een lippotlood wil gaan gebruiken. Mijn lippenstift is er snel af en de lijnen van mijn bovenlip zijn heel wazig dus denk dat een lippotlood welgestelde voor mij kan zijn.

Voordat ik een lippotlood van Mac aanschaf... is er een goede betaalbare dupe op eerst eens te kijken of een lippotlood wel iets is voor mij?

Evt een naturel potlood mag ook, hoeft niet perse bij de genoemde lippenstiften te passen.
Ik heb rimmel lippotloden waar ik erg tevreden over ben!
Jufjoke schreef:
23-03-2021 20:05
Bah. Stomme mondkapjes.... dikke vette puist midden op mijn wang.... :thunder:
Aahhhhh, vet balen zeg! Ik moet de hele dag een mondkapje op maar hier gelukkig geen last van. Wel droge lippen, smeer me suf.
Julus schreef:
24-03-2021 20:33
Ik heb de miracle blur besteld. Zag filmpjes waarin dit werd gebruikt en het lijkt echt te werken. Kost €31 en je gebruikt heel weinig.
Oké, nieuwsgierig! Ik word gebombardeerd met reclames van Trinny. Google houdt me in de gaten.... (O)
Supersas09 schreef:
24-03-2021 22:00
Ik heb rimmel lippotloden waar ik erg tevreden over ben!
Dank je wel! Nog tips voor een mooie naturel kleur?
Supersas09 schreef:
24-03-2021 22:03
Oké, nieuwsgierig! Ik word gebombardeerd met reclames van Trinny. Google houdt me in de gaten.... (O)
O jeee..
Ik ben benieuwd maar die filmpjes en recensies zien er veelbelovend uit. Ideaal voor lijntjes en plekjes.
Frietmetmayo schreef:
24-03-2021 22:14
Dank je wel! Nog tips voor een mooie naturel kleur?
Ik heb eens even mijn pot lippotloden erbij gepakt. Die van rimmel is de exaggerate 018, dat is mijn naturel kleur. Welke ik ook veel gebruik zijn die “opdraai” van kiko. Maar geen flauw idee of daar nu aan te komen is? Welke ik niet fijn vind zijn die van nyx, veel te hard. Ik heb er ook een aantal van Max factor kom ik achter, maar die gebruik ik zelden. Ik weet waarom dat is, ze slijpen zo slecht. Altijd een bobbelig randje of net uitstekend puntje wat over je lippen schaaft, heel irritant. Oh, maybelline colorsensational (ook opdraai): breken heel snel af, of ik heb gewoon pech met deze 2 die ik heb.
Supersas09 schreef:
24-03-2021 22:55
Ik heb eens even mijn pot lippotloden erbij gepakt. Die van rimmel is de exaggerate 018, dat is mijn naturel kleur. Welke ik ook veel gebruik zijn die “opdraai” van kiko. Maar geen flauw idee of daar nu aan te komen is? Welke ik niet fijn vind zijn die van nyx, veel te hard. Ik heb er ook een aantal van Max factor kom ik achter, maar die gebruik ik zelden. Ik weet waarom dat is, ze slijpen zo slecht. Altijd een bobbelig randje of net uitstekend puntje wat over je lippen schaaft, heel irritant. Oh, maybelline colorsensational (ook opdraai): breken heel snel af, of ik heb gewoon pech met deze 2 die ik heb.
Heb die van rimmel gekocht maar hij is te roze voor mijn lippen helaas.

Nog andere tips?
Frietmetmayo schreef:
26-03-2021 20:27
Heb die van rimmel gekocht maar hij is te roze voor mijn lippen helaas.

Nog andere tips?
Bummer zeg! Je kunt ook niet swatchen nu, dat is irritant.
Ja, ik heb nog een tip en dat zijn de potloden van colourpop. Maar die had ik niet genoemd omdat daar wel makkelijk aan te komen is maar duurt lang en verzendkosten, invoerkosten. Maar daar heb je echt veel nude lippotloden die ik persoonlijk heel fijn vind. En verder zijn er natuurlijk legio lippotloden, en wat voor mij niet werkt vind jij misschien fantastisch!
Zomerkreeft schreef:
21-03-2021 10:39
Zeg heeft één van jullie misschien een tip of idee om matte oogschaduw een shimmer te geven?

Ik heb een potje nyx glitter pailletten gekocht maar dat is veel te heftig XD
En nu zag ik dat Suva toppers heeft:
https://www.suvabeauty.com/products/toppers
Dat ik denk: ow misschien kan dat over de oogschaduw, maar nadeel is dat je enkel gekleurde shimmers hebt...
Ik zou wel gewoon één potje met een beetje witte/pearle shimmer en dat gebruiken.
Of zou ik gewoon een shimmer oogschaduw kunnen kopen en dat er wat over heen kunnen doen?
Ik zou gewoon “investeren” in een shimmer oogschaduw in de kleur die je wilt, of gaan mengen, maar ik heb nooit oogschaduw genoeg dus ja :hyper: . Als ik de tijd heb probeer ik dit wel eens het een en ander uit en kom soms tot verrassende combi’s. En mijn budget tip van de dag: de Essence mono eyeshadow metal, ik heb de kleur fairytale en kreeg aan het einde van de dag een compliment over mn oogschaduw. Voor die prijs (1,99!) heel glimmend en gepigmenteerd en ook ‘s avonds dus ook nog mooi. Of een glimmende satijn/creme oogschaduw, maar dat laat zich niet mengen is mijn ervaring en moet je van houden. Zoals de satin edition 24h van Bourjois. Opbrengen het best met je vinger.
If you can't make it good, at least make it look good. (Bill Gates)
MonkeyTown schreef:
27-03-2021 09:46
Ik zou gewoon “investeren” in een shimmer oogschaduw in de kleur die je wilt, of gaan mengen, maar ik heb nooit oogschaduw genoeg dus ja :hyper: . Als ik de tijd heb probeer ik dit wel eens het een en ander uit en kom soms tot verrassende combi’s. En mijn budget tip van de dag: de Essence mono eyeshadow metal, ik heb de kleur fairytale en kreeg aan het einde van de dag een compliment over mn oogschaduw. Voor die prijs (1,99!) heel glimmend en gepigmenteerd en ook ‘s avonds dus ook nog mooi. Of een glimmende satijn/creme oogschaduw, maar dat laat zich niet mengen is mijn ervaring en moet je van houden. Zoals de satin edition 24h van Bourjois. Opbrengen het best met je vinger.
Bedankt voor de tip!
Ja het jeukt om weer wat bij mij, morphe heeft nieuwe palleten de s9 collectie. Mijn lijkt de so chill heel mooi.

Ik heb wel eyeliner potloden van nyx gekocht die glanzen :D die combineer ik met wat oogschaduw en dat vind ik zelf errug mooi!
Vanochtend mijn nog nieuwe Tarte creaseless concealer laten vallen. Helaas viel hij nét naast de badmat op de tegels. Het leek mee te vallen, maar bij het schroefgedeelte is het glas kapot, dus hij kan niet meer dicht. Ik ga nog wel proberen of ik het kan overhevelen naar een potje, maar ik twijfel of er mogelijk glasscherfjes in kunnen zitten. Ik ga het proberen, bij enige twijfel gaat het alsnog weg.
Ik baal hier echt van, het was nog nagenoeg nieuw :cry: :cry: :cry:
Wat zonde!
Oh balen, Jufjoke.

Weet iemand waarom Tarte niet direct in NL te verkrijgen is?
Lady_Day schreef:
02-04-2021 11:37
Oh balen, Jufjoke.

Weet iemand waarom Tarte niet direct in NL te verkrijgen is?
Geen idee. Maar de Amerikaanse site werkt wel fijn: prijzen die je ziet zijn al omgerekend naar prijzen inclusief VAT. Geen extra bijkomende verrassingen dus. En regelmatig leuke kortingen.
Julus schreef:
24-03-2021 20:33

Werkt de miracle blure net zoals de roze concealer van mintenz? Doordat je over de lijntjes gaat en deze opvult, verdwijnt de schaduw en lijken de rimpels te verdwijnen.

Is iemand bekend met de retoucher van creative cosmetics. Is extra dekking bovenop de andere concealers, lijkt mij toch ook een beetje van hetzelfde als hierboven, toch?
Frietmetmayo schreef:
24-03-2021 21:34

Essence is top.
Renee* schreef:
02-04-2021 15:13
Werkt de miracle blure net zoals de roze concealer van mintenz? Doordat je over de lijntjes gaat en deze opvult, verdwijnt de schaduw en lijken de rimpels te verdwijnen.

Is iemand bekend met de retoucher van creative cosmetics. Is extra dekking bovenop de andere concealers, lijkt mij toch ook een beetje van hetzelfde als hierboven, toch?
Op het filmpje wel maar ik moet het nog uitproberen. Kreeg hem wel vrij snel binnen. Leuk verpakt in een soort plastic toiletasje.

Heeft iemand de bff spf 30 cream skin perfector? Een concealer met een glow. Lijkt me wel wat.
Jufjoke schreef:
02-04-2021 10:24
Vanochtend mijn nog nieuwe Tarte creaseless concealer laten vallen. Helaas viel hij nét naast de badmat op de tegels. Het leek mee te vallen, maar bij het schroefgedeelte is het glas kapot, dus hij kan niet meer dicht. Ik ga nog wel proberen of ik het kan overhevelen naar een potje, maar ik twijfel of er mogelijk glasscherfjes in kunnen zitten. Ik ga het proberen, bij enige twijfel gaat het alsnog weg.
Ik baal hier echt van, het was nog nagenoeg nieuw :cry: :cry: :cry:
Balen! Maar scherven brengen geluk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven