Het bijpunten van laagjes
zaterdag 30 november 2013 om 23:10
Is er een manier om laagjes in je haar zonder een kapper bij te punten? Ik wil het door mijn nicht laten doen. Zij knipte mijn haar altijd bij als het 1 lengte was en dit werd altijd mooi. Maar nu heb ik laagjes, en ik vind het zonde van mijn geld om voor die centimeter 20 euro te betalen, plus het risico dat er weer teveel af gaat (wat bij mij altijd zo is).
zaterdag 30 november 2013 om 23:28
Ga naar een speeltuin.
Daar heb je altijd wel iets waar je aan kan hangen zodat je op de kop hangt.
Zo kan je het perfecte laagjeskapsel knippen.
Je kan dan gewoon een soort van rechte lijn afknippen.
Zo simpel is het.
Of je moet zo'n wiel hebben zoals in van die bdsm kamers of het circus
Handen en polsen vastmaken en een halve slag draaien.
Of een ander apparaat waarmee je op je kop kan hangen.
Daar heb je altijd wel iets waar je aan kan hangen zodat je op de kop hangt.
Zo kan je het perfecte laagjeskapsel knippen.
Je kan dan gewoon een soort van rechte lijn afknippen.
Zo simpel is het.
Of je moet zo'n wiel hebben zoals in van die bdsm kamers of het circus
Handen en polsen vastmaken en een halve slag draaien.
Of een ander apparaat waarmee je op je kop kan hangen.
zondag 1 december 2013 om 00:04
Als je echt wilt bijpunten, en dus niet korter wilt knippen, kun je branden. Als je het durft.
Neem een steng van je haar. Stevig oprollen. even tegen de richting in gaan met je vingers zodat de punten er uit steken, en er dan een aansteker of kaars langs halen. Goed uitborstelen en wassen erna met een verzorgende shampoo.
Ik heb mijn superlange haar jarenlang op deze manier mooi gehouden.
Neem een steng van je haar. Stevig oprollen. even tegen de richting in gaan met je vingers zodat de punten er uit steken, en er dan een aansteker of kaars langs halen. Goed uitborstelen en wassen erna met een verzorgende shampoo.
Ik heb mijn superlange haar jarenlang op deze manier mooi gehouden.
zondag 1 december 2013 om 01:02
quote:patchouli_ schreef op 01 december 2013 @ 00:04:
Als je echt wilt bijpunten, en dus niet korter wilt knippen, kun je branden. Als je het durft.
Ik heb mijn superlange haar jarenlang op deze manier mooi gehouden.Oprechte vraag; meen je dit serieus??
Ik heb mijn superlange haar jarenlang op deze manier mooi gehouden.Oprechte vraag; meen je dit serieus??
zondag 1 december 2013 om 08:58
zondag 1 december 2013 om 09:25
quote:marbrdg schreef op 01 december 2013 @ 08:58:
Oh mijn god! Echt niet doen... Ga gewoon naar de kapper! Als iedereen dat zelf kon hoefden wij kappers ook niet te bestaan...
En zoek er gewoon een waar je goed mee kan communiceren... Zo moeilijk is dat niet!
En branden????!!!!! ZEER SLECHT IDEE!!!!Genoeg kappers die dat doen hoor, je ziet het vaak in het buitenland.
Oh mijn god! Echt niet doen... Ga gewoon naar de kapper! Als iedereen dat zelf kon hoefden wij kappers ook niet te bestaan...
En zoek er gewoon een waar je goed mee kan communiceren... Zo moeilijk is dat niet!
En branden????!!!!! ZEER SLECHT IDEE!!!!Genoeg kappers die dat doen hoor, je ziet het vaak in het buitenland.
zondag 1 december 2013 om 18:16
quote:marbrdg schreef op 01 december 2013 @ 08:58:
En branden????!!!!! ZEER SLECHT IDEE!!!!Stel je niet zo aan zeg, ik ken heel wat mensen die hun haar zelf bijhouden. En dat lukt prima als je een beetje handig bent. Het is geen hogere wiskunde. Er zijn dingen die je beter bij een kapper kan laten doen, maar zeker niet alle kappers zijn bij voorbaat beter. Er zitten er genoeg bij die je haar ook aardig kunnen verknippen.
En branden????!!!!! ZEER SLECHT IDEE!!!!Stel je niet zo aan zeg, ik ken heel wat mensen die hun haar zelf bijhouden. En dat lukt prima als je een beetje handig bent. Het is geen hogere wiskunde. Er zijn dingen die je beter bij een kapper kan laten doen, maar zeker niet alle kappers zijn bij voorbaat beter. Er zitten er genoeg bij die je haar ook aardig kunnen verknippen.