Mode & Beauty alle pijlers

Het etiket versus de realiteit

11-08-2022 12:52 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Geheel tegen mijn principes in heb ik mijn haar gekleurd. Door de zon was het kennelijk uitgebleekt, waardoor ik niet meer mooi bruin haar met zilvergrijze streepjes had, maar een beige/bruin/grijs geheel (melkboerenhondenhaar).
Gelukkig gekozen voor een kleuring die 28 dagen houdt, want de kleur ‘lichtbruin’ op de verpakking, pakte in werkelijkheid wel erg donker uit. Ik heb gelijk maar mijn haar grondig gewassen, zodat het ergste glimmende zwarte mutsjes effect er een beetje af is.
Wat is de gouden tip voor DHZ. Twee tinten lichter of gewoon proberen tot je iets hebt wat wel staat? Ik ben er nog niet uit of ik dit voor de lange duur wil, want ik vond grijs oprecht prima. Alleen niet dat vale.
Licht over donker pakt niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wassen met head and shoulders.
Je kan niet lichter verven nu. Dan moet je gaan werken met bleekmiddel.
Wat Blijfgewoonbianca zegt, klopt. Nu is je haar gekleurd, en dus kan je het niet meer lichter verven. lichter verven gaat alleen bij onbehandeld haar. Wil je gekleurd haar lichter maken, dan komt er blondering aan te pas. Dat zou ik niet adviseren.
Het wordt met wassen en buiten zijn vanzelf wel weer lichter.
En vaak wassen.
Desnoods de ontkleur shampoo van de Hema ed, maar die is echt heftig voor je haar.
En nog een domper, op meeste (zeker beschadigd) haar werkt zo'n tijdelijke spoeling nooit 28 dagen en dat alles weg is vaak heb je dan toch dat er pigment voor heel lang in blijft hangen, vaak maanden of langer.
Ga naar de kapper voor advies.
Wel zuur hoor, dat je lichtbruin op ongekleurd haar doet en er haast zwart uitkomt.
Ik dacht over lichter gaan, dat dan het lichte (donkerblond of zo) alleen zichtbaar wordt op de grijze haren. Toen ik nog gewoon bruin haar had, zaten daar 50 tinten bruin in. Deze kleuring is nu egaal en best wel donker, dus dat oogt natuurlijk veel heftiger.
De kapster heeft het wel eens gehad over highlights en lowlights, dat oogt dan ook natuurlijker. Nou ja, het is ook geen ramp. Qua gezicht kom ik nog wel weg met de haarkleur :)
Jufjoke schreef:
11-08-2022 13:00
Wel zuur hoor, dat je lichtbruin op ongekleurd haar doet en er haast zwart uitkomt.
Ja, dat is heel stom. Ik denk dat de meeste mensen mijn haar licht tot middenbruin hadden genoemd, maar lichtbruin uit het flesje is echt wel donker. Gelukkig dat ik niet nog donkerder heb gekocht.
KamilleT schreef:
11-08-2022 13:03
Ik dacht over lichter gaan, dat dan het lichte (donkerblond of zo) alleen zichtbaar wordt op de grijze haren. Toen ik nog gewoon bruin haar had, zaten daar 50 tinten bruin in. Deze kleuring is nu egaal en best wel donker, dus dat oogt natuurlijk veel heftiger.
De kapster heeft het wel eens gehad over highlights en lowlights, dat oogt dan ook natuurlijker. Nou ja, het is ook geen ramp. Qua gezicht kom ik nog wel weg met de haarkleur :)
En dat is meteen het probleem met die thuiskleuringen.
No one ever made a difference by being like everyone else.
Dit is iets wat de meeste mensen leren na hun thuiskleuring, dat zo'n doosje en donkerder uitslaat en alles egaal word, elke nuance is er vaak uit.
intothewild schreef:
11-08-2022 13:05
En dat is meteen het probleem met die thuiskleuringen.
Dat gebeurt ook met kapperskleuringen hoor. Tenzij je zo'n mutsje op krijg, of folies laat doen, waardoor er strengen haar wel/niet gekleurd worden. Zo'n mutsje met gaatjes kun je thuis ook doen.

@TO: Het pakt idd voor je gevoel donkerder uit als het zo egaal is. Je kan naar de kapper gaan voor highlights om het wat af te zwakken als je wil. Heb ik ook gedaan toen ik bij de kapper te donker wegging en het echt niet mooi vond staan.
KamilleT schreef:
11-08-2022 13:05
Ja, dat is heel stom. Ik denk dat de meeste mensen mijn haar licht tot middenbruin hadden genoemd, maar lichtbruin uit het flesje is echt wel donker. Gelukkig dat ik niet nog donkerder heb gekocht.
Maar heb je lichtbrúin haar, of ben je middel/donkerblond? Want daar zit ook wel een nuance in. 50 tinten bruin zie ik meer als midden/donkerblond, want dan ga ik er vanuit dat je ook "gouden" haren op je hoofd heb zitten, zeg maar :) En dan is bruine haarverf wel gelijk bruin, zeg maar.
Irish_Wasser_Woman schreef:
11-08-2022 13:22
Maar heb je lichtbrúin haar, of ben je middel/donkerblond? Want daar zit ook wel een nuance in. 50 tinten bruin zie ik meer als midden/donkerblond, want dan ga ik er vanuit dat je ook "gouden" haren op je hoofd heb zitten, zeg maar :) En dan is bruine haarverf wel gelijk bruin, zeg maar.
Voor mijn gevoel wel. Echt blond zit er niet tussen, goudbruin wel. Mijn kinderen hebben echt donkerblond haar, met 50 tinten blond zeg maar. Een van hen is als kind ook echt blond geweest en mijn haar is altijd donker geweest. Niemand zou dat donkerblond noemen. Kennelijk was lichtbruin het donkerste wat ik op mijn hoofd had, en is het het nu dus allemaal.
Volgens mijn kinderen loop ik niet voor schut. Wie me niet kent, ziet er niets geks aan :) De zoveelste dame van middelbare leeftijd met overduidelijk zelf geverfd haar.
kamillet wijzigde dit bericht op 11-08-2022 13:30
4.56% gewijzigd
Na de eerste paar keer wassen is de ergste 'hardheid' er wel vanaf.
Dus, vaak wassen, shampoo een poosje laten intrekken.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
KamilleT schreef:
11-08-2022 13:28
Voor mijn gevoel wel. Echt blond zit er niet tussen, goudbruin wel. Mijn kinderen hebben echt donkerblond haar, met 50 tinten blond zeg maar. Een van hen is als kind ook echt blond geweest en mijn haar is altijd donker geweest. Niemand zou dat donkerblond noemen. Kennelijk was lichtbruin het donkerste wat ik op mijn hoofd had, en is het het nu dus allemaal.
Volgens mijn kinderen loop ik niet voor schut. Wie me niet kent, ziet er niets geks aan :) De zoveelste dame van middelbare leeftijd met overduidelijk zelf geverfd haar.
Iedereen weet dat kinderen goudeerlijk zijn!

Ach, zo heb je toch weer een leuk verhaal :-D
LuciFee2022 schreef:
11-08-2022 13:11
Dit is iets wat de meeste mensen leren na hun thuiskleuring, dat zo'n doosje en donkerder uitslaat en alles egaal word, elke nuance is er vaak uit.
Bij mij is dat egale na 2x wassen en in de zon wel weer uit.
I wanna live my life with the volume full!
Gewoon elke dag/ om de dag wassen en over een week heb je de kleur die je wilt.
Ik gebruik twee tinten, afwisselend. Dus bv afwisselend lichtbruin en middenbruin, en dan soms nog een goudbruin tussendoor. En wat ik dan doe is de haaraanzet verven, en een paar strengen van de rest. De volgende keer doe ik hetzelfde, pak ik net wat andere strengen, draai de boel een beetje door elkaar, en omdat ik dus telkens net een andere kleur pak is het niet egaal. Je moet er wel een beetje handigheid in krijgen maar ik doe het al jaren zo.
Harba lorifa
Ik zou nu niets meer doen. Als je het gevoel hebt voor schut te lopen, vraag het dan je kapper. Die heeft geleerd hoe ze dergelijke problemen moet oplossen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Je had beter kunnen kiezen voor een kleuropfrisser. Een soort conditioner die wat kleur toevoegt. Het wast er vrij snel weer uit. Er zijn meerdere merken. Je hebt ze ook in bruin. Elke keer na het wassen doe je er wat in, spoelt het uit en dan wordt de kleur iets sprekender.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
11-08-2022 19:06
Je had beter kunnen kiezen voor een kleuropfrisser. Een soort conditioner die wat kleur toevoegt. Het wast er vrij snel weer uit. Er zijn meerdere merken. Je hebt ze ook in bruin. Elke keer na het wassen doe je er wat in, spoelt het uit en dan wordt de kleur iets sprekender.
Daar heeft TS nu toch niets meer aan.

Als je kinderen het oké vinden, KamilleT, dan zou ik me er overheen zetten. Je hoeft er zelf toch niet de hele dag naar te kijken ;)
Ik zou even helemaal geen verf meer in je haar stoppen. Als je daar eenmaal mee begint, blijft het drama.

Mijn dochter (middenbruin haar met gouden strepen erdoor) wilde blonder. Met kerst laten blonderen (België waar de kappers toen wel open waren) en het kwam er nogal oranje uit dus regelmatig aan de zilvershampoo. Daar was ze op een gegeven moment wel echt klaar mee, en de uitgroei was nogal zichtbaar dus bij de kapper weer donker laten maken. Met een spoeling, was volgens de kapper beter dan volledig verf.

Die spoeling spoelde er helaas best snel (binen 2 weken) deels uit (en kostte wel 160 euro, afzetters). En nu, na een week strandvakantie en een week zwembadvakantie is haar haar blonder dan het was toen het net geblondeerd was (tot haar grote verdriet).

Ik zou dus even elke dag goed je haar wassen, met Head&Shoulders of iets anders aggressiefs qua kleur en ik vermoed zomaar dat over twee weken dat hele egale en een groot deel van de kleur volledig verdwenen is.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven