Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?



Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?



Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop





Wie o wie heeft nog meer gouden tips?



Veel liefs
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Uomo schreef:
07-09-2017 22:35
Helamaal niks gebruiken..geen shampoo, geen conditioner, geen styling, alleen water en kammen/borstelen en na een aantal weken zit je haar beter dan ooit.

zegt deze grijs/blonde grove krullenbol :)
Uomo, kum je ons iets meer vertellen over je regime? Denk dat je iig geen gemengd haar hebt maar geheel Hollands, correct me if I'm wrong :-)

Maar alleen water in mijn haren en kammen resulteert in binnen blijven de volgende dag. Of heb je dat misschien ook een paar weken gedaan?

Moet zeggen dat mijn moeder toen ik klein was ook met n kam en water krullen maakte bij mij die de gehele dag gehydrateerd en in de krul bleven. Maar ja toen waren mijn haren gezond.

Maar als ik in de regen loop nu of mist wordt het pluizig dus laat staan als ik er alleen maar water in zou doen. Maar misschien is het echt een proces dus hoop op n reactie van jou :-)
Alle reacties Link kopieren
Het is overigens wel vaak zo dat als ik n krullenbol vraag wat ze gebruikt het verrassend vaak het antwoord NIETS is, naar het scheint wast Fajah Lourens haar haren met eoa dure Olijfolieshampoo en hoeft er dan niets meer in en zij had toch een paar jaar een flink geblondeerde droogmakende coupe, nu ziet het er gezonder uit dan ooit.
Alle reacties Link kopieren
Lukt me niet het plaatje te plaatsen hier, eoa H23 Shampoo met olijfolie
Alle reacties Link kopieren
Helaas, de Palmers mousse is het ook niet....heb nu een pot shea butter leave in conditioner van Cantu (?) besteld.
Mocht dat ook niet werken, dan zie ik het echt somber in :'(
Alle reacties Link kopieren
Dan zou ik toch eens Yes to Carrots proberen. Ik heb in mijn leven zoveel producten geprobeerd en dit is het eerste waar ik echt tevreden mee ben. Ik hoef het niet eens meer om te dag te wassen want op dag 3 zit het ook nog goed.
Daantje wat gebruik jij van Yes to Carrots? Alleen de shampoo of ook de conditioner? Of alleen de conditioner? Je hebt van dit merk ook nog andere versies, yes to berries en yes to coconut, waarom deze niet? Sorry hoor, ik zou dit merk ook graag zelf uitproberen, maar door alle tubes heen, zie ik het bos niet meer ;-)

OP dit moment gebruik ik een speciaal shampoo zeepblok, maar pfff wat een ellende is dat zeg. Mijn haar voelt tijdens het wassen al vies, en ik heb voor het eerst van mn leven vet haar o_o
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik 1 keer in de 2 weken de shampoo en om de dag of nu zelfs om de 2 dagen de conditioner. Dan spoel ik eerst met een beetje conditioner en daarna wat meer en dat laat ik 5 minuten intrekken.

Yes to Carrots wordt aangeraden voor krullen, daarom gebruik ik deze. Na een jaar een onhandelbare bos gehad te hebben ben ik echt blij nu. Het voelt zoveel beter aan, het ziet er beter uit en het blijft veel beter zitten.

Kijk anders ook naar de reviews op Holland & Barrett.
Ik was het om de dag, en doe er dan Kevin Murphy motion lotion in. Ik droog het met handdoek, motion lotion erin en dan met de diffuser maar het wordt wel heel veel pluiziger dan de kapper het doet :(
Geen idee wat ik niet goed doe, zij adviseerde op de warmste stand te fohnen. Ik heb wel zo'n grote diffuser-kop; misschien ligt het daaraan?
Hoe zorgen jullie voor gefohnd haar dat niet pluist?
Dankjewel Daantje. Ik ga straks gelijk bij de Holland & Barrett winkel langs!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat het bij jou ook helpt.

Föhnen op de hoogste stand? Weer je zeker dat de kapper dat gezegd heeft? Ik föhn nooit op de warmste stand. Eerst op de koudste stand, dan even iets warmer en dan weer op de koudste stand. En ik gebruik de diffuser niet meer. Gek genoeg werkt dat ook beter.
De freule, ik krijg van föhnen kleine krullen, en meer pluis. Leuk voor een avondje uit in een bepaalde look maar verder fohn ik nooit.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970, gebruik je ook nog n stylingproduct buiten de shampoo en conditioner? Ik kan mijn haar niet zo laten opdrogen zonder nog iets erin. Of kan dat misschien nu wel door de sytc?
Alle reacties Link kopieren
O sorry Daantje1970, las dat je nog gel en haarlak gebruikte

Heeft iemand al die nieuwe Elvive leave inn geprobeerd met fijne Kokosolie?
Alle reacties Link kopieren
siroop schreef:
10-09-2017 15:43
@TeaBea; yes, gemengde afkomst. Woon helaas in het buitenland, maar ben wel vaak in onze hoofdstad. In de jaren '80 zou ik het perfecte haar hebben, moet altijd een beetje denken aan die soulglow reclame van 'Coming to America"
:proud: Dat stukje in de film is fantastisch, je hebt wel een mooie krul dan hoor!

Mocht je voor een kapper een keer naar Rotterdam willen komen, laat het me maar weten. Ik ben deze week weer geknipt, het zit heel goed nu.

Sweetmoon: mijn haar heeft het een poos goed gedaan op alleen conditioner die ik liet zitten, niet perse een leave in, ik laat al jaren standaard mijn conditioner zitten. Dat vind ik eigenlijk niet helemaal niets maar misschien bedoelen andere krullies zoiets.

De Freule: de warmste stand lijkt mij ook niet het beste idee ivm pluizen en ook niet door de schade die het toebrengt. Het zou ook kunnen dat je minder spul in je haar smeert dan de kapster. Misschien eens aan de lucht laten drogen en dan crunchen? Of op een lagere stand niet helemaal droog fohnen.

Cateye: Laat je weten hoe het bevalt en wat voor haar en krultype je hebt?
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Hier ook gemengde afkomst en heb 3b/3c krullen.
Ik gebruik shampoo en conditioner van Tigi, klein beetje avocado olie en de gelcreme van Jessicurl. Drogen met diffuser.
Geen pluis en veel volume.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
13-09-2017 14:27
De freule, ik krijg van föhnen kleine krullen, en meer pluis. Leuk voor een avondje uit in een bepaalde look maar verder fohn ik nooit.
Duurt het dan niet lang voordat je haar droog is? Als ik niet föhn dan duurt het 4 uur voordat het droog is.
Alle reacties Link kopieren
fretra schreef:
13-09-2017 21:01
Hier ook gemengde afkomst en heb 3b/3c krullen.
Ik gebruik shampoo en conditioner van Tigi, klein beetje avocado olie en de gelcreme van Jessicurl. Drogen met diffuser.
Geen pluis en veel volume.
Heb je van jessicurl confident coils of spiralicious?
Alle reacties Link kopieren
Nou mensen, ik ben tot nu toe zeer blij met de Cantu shea butter leave in conditioner. Ik ben benieuwd hoe mijn haar morgen zit. Mocht het spulletje echt goed bevallen, dan wil ik ook de shea butter shampoo en misschien nog andere dingen van Cantu hebben.
Alle reacties Link kopieren
runningmonster schreef:
13-09-2017 22:46
Heb je van jessicurl confident coils of spiralicious?
Spiralicious
Alle reacties Link kopieren
Cateye schreef:
13-09-2017 23:47
Nou mensen, ik ben tot nu toe zeer blij met de Cantu shea butter leave in conditioner. Ik ben benieuwd hoe mijn haar morgen zit. Mocht het spulletje echt goed bevallen, dan wil ik ook de shea butter shampoo en misschien nog andere dingen van Cantu hebben.
Spannend, ik heb al mijn leave ins opgemaakt evenals de mousse dus heb wel iets nieuws nodig. Gewoon bij het kruidvat toch? Doe je ook nog iets verstevigends er in?
Alle reacties Link kopieren
Cateye schreef:
13-09-2017 23:47
Nou mensen, ik ben tot nu toe zeer blij met de Cantu shea butter leave in conditioner. Ik ben benieuwd hoe mijn haar morgen zit. Mocht het spulletje echt goed bevallen, dan wil ik ook de shea butter shampoo en misschien nog andere dingen van Cantu hebben.
Ik heb nog een zo gied als volle fles curl activator van Cantu staan. Bevalt me niet. Mag je van mij wel hebben als je wilt.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Dit is hem, bij Myhairshop gekocht. Sorry voor het grote plaatje :$
Zijn jullie bekend met de CG(curly girl) methode? Ik volg dit nu sinds enkele weken. Bevalt goed!
Alle reacties Link kopieren
Fretra, wat lief, mag ik je een pb sturen?

Ben echt tevreden over de Cantu! Ik heb wel de crème voor kroeshaar (coarse hair, zie foto) genomen, volgens mij is er ook nog een andere pot.
M'n haar zit zoveel beter! Ik slaap ook op een satijnen kussen, ben begonnen met mijn haar koud af te douchen zodat de schubbetjes beter sluiten (zeggen ze :-] )

Wat heb ik voor honderden euro's geprobeerd zeg...moedeloos werd ik ervan.
Misschien is dat de tip wel....spul voor kroezend haar, en niet alleen tegen pluis.

Runningmonster, ik doe er verder geen versteviging in. Net voor de eerste keer vandaag nog een beetje in mijn haar gedaan. Mijn haar is lang, krullend en kroest ook redelijk snel.

Kortom: Tot nu toe staat de Cantu op de eerste plaats! Ik hou jullie op de hoogte of het blijft werken :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
sweetmoon schreef:
13-09-2017 19:45
O sorry Daantje1970, las dat je nog gel en haarlak gebruikte

Heeft iemand al die nieuwe Elvive leave inn geprobeerd met fijne Kokosolie?
Ja ik. Mijn haar wordt er heerlijk zacht van maar de pluis blijft. Ik had de hele lijn gekocht, ook dus de shampoo en conditioner.
Ik maak het wel op maar koop het niet meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven