Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?



Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?



Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop





Wie o wie heeft nog meer gouden tips?



Veel liefs
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Dag 2 ging goed, vind t nu wel weer pluiziger worden. Geeft wel goed volume.
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort gebruik ik Yes to Carrots shampoo (1 keer in de 2 weken ) en conditioner (om de 2 dagen). Zonder parabenen en SLS. En ik en ik denk dat ik nu hét product voor mijn krullen heb gevonden. Mijn haar voelt beter aan en ziet er beter uit. En mijn krullen zijn mooier én (zeker niet onbelangrijk) blijven beter zitten.
Alle reacties Link kopieren
Daantje1970 schreef:
06-09-2017 14:01
Sinds kort gebruik ik Yes to Carrots shampoo (1 keer in de 2 weken ) en conditioner (om de 2 dagen). Zonder parabenen en SLS. En ik en ik denk dat ik nu hét product voor mijn krullen heb gevonden. Mijn haar voelt beter aan en ziet er beter uit. En mijn krullen zijn mooier én (zeker niet onbelangrijk) blijven beter zitten.
klinkt goed! Gebruik je geen producten om je haar in model te brengen, en zo ja gaat dat niet ophopen als je zo weinig shampoo gebruikt? Ik zou namelijk ook wel weinig willen wassen, maar moet elke dag wel shampoo gebruiken om zwaar haar van producten te voorkomen
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik nog gel en haarlak met volume. Dat moet wel, want ik heb zwaar haar en anders is het aan het eind van dag ingezakt.
Ik gebruik al jaren minder shampoo. Ik spoel eerst met een beetje conditioner en daarna laat ik wat meer conditioner een paar minuten intrekken. Als ik shampoo gebruik is mijn haar vaak te zacht en kan ik er helemaal niks mee. Al moet ik zeggen dat het met deze shampoo een stuk minder erg is.
Alle reacties Link kopieren
sweetmoon schreef:
05-09-2017 21:58
Dag 2 ging goed, vind t nu wel weer pluiziger worden. Geeft wel goed volume.
Wat voort soort haar heb jij en heb je dik of dun haar en veel of weinig?

Weet iemand toevallig een product dat het haar niet zwaar en te zacht maakt maar juist volume geeft en het ook stugger maakt maar niet droog want dan gaat het teveel pluizen? Ik heb fijn en weinig haar. Dit vond ik een interessant filmpje (ik kom helaas niet tot hetzelfde resultaat, ik heb korter en nog zachter, fijner haar) https://www.youtube.com/watch?v=GVTNR67wY1k

Mijn aaankopen de laatste maanden :facepalm: : Aunt Jackies Curl lala: te vet/zwaar voor mijn haar dus alleen voor de punten soms, de hier eerder genoemde mousse: fijn product, maar niet HET product. Volumepoeder (eigen merk kruidvat): dat helpt wel wat. Aussie 3 minute miracle moisture deep treatment als leave in: lekker spul maar niet heel bijzonder. Aussie miracle styling mousse Curl define + shine:: definitie is oke maar het maakt m'n haar te glad en zacht dus plat haar.

Vanmiddag heb ik met een aanbieding van Andrelon pink: Happy curls gel spray, Big volume powder, Big volume root boosting spray en Beach texture sea salt spray gekocht. Uitproberen, experimenteren en bidden de komende tijd dus! ;-)
anoniem_248433 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 22:48
0.61% gewijzigd
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Tea_bee schreef:
07-09-2017 20:26
Wat voort soort haar heb jij en heb je dik of dun haar en veel of weinig?

Weet iemand toevallig een product dat het haar niet zwaar en te zacht maakt maar juist volume geeft en het ook stugger maakt maar niet droog want dan gaat het teveel pluizen? Ik heb fijn en weinig haar. Dit vond ik een interessant filmpje (ik kom helaas niet tot hetzelfde resultaat, ik heb korter en nog zachter, fijner haar) https://www.youtube.com/watch?v=GVTNR67wY1k

Mijn aaankopen de laatste maanden :facepalm: : Aunt Jackies Curl lala: te vet/zwaar voor mijn haar dus alleen voor de punten soms, de hieeerder genoemde mousse: fijn product, maar niet HET product. Volumepoeder (eigen merk kruidvat): dat helpt wel. Aussie 3 minute miracle moisture deep treatment als leave in: lekker spul maar niet heel bijzonder. Aussie miracle styling mousse Curl define + shine:: definitie is oke maar het maakt m'n haar te glad en zacht dus plat haar.

Vanmiddag heb ik met een aanbieding van Andrelon pink: Happy curls gel spray, Big volume powder, Big volume root boosting spray en Beach texture sea salt spray gekocht. Uitproberen, experimenteren en bidden de komende tijd dus! ;-)
Happy curls is redelijk maar wel in combi met de mousse en leave in curl conditioner van andrelon en dan na het föhnen nog silk en ref wax. Andere producten ken ik niet.
Helamaal niks gebruiken..geen shampoo, geen conditioner, geen styling, alleen water en kammen/borstelen en na een aantal weken zit je haar beter dan ooit.

zegt deze grijs/blonde grove krullenbol :)
Ik ga mijn haar vanaf nu proberen te accepteren zoals het is. Ik heb lang, dik, pluizig haar met een slag/krul in. Dus ik ga mijn haar al 12 jaar te lijf met een stijltang.

Maar nav dit topic, ben ik op zoek gegaan naar een krullenkapster in de buurt. Bleek nog niet evident hier in België. Maar ik heb er eentje gevonden en morgen is het zo ver! Ik ben echt benieuwd of het inderdaad een verschil gaat maken.
Alle reacties Link kopieren
Uomo schreef:
07-09-2017 22:35
Helamaal niks gebruiken..geen shampoo, geen conditioner, geen styling, alleen water en kammen/borstelen en na een aantal weken zit je haar beter dan ooit.

zegt deze grijs/blonde grove krullenbol :)
Krullen en borstelen :P ?
Alle reacties Link kopieren
Jitsie schreef:
08-09-2017 14:42
Ik ga mijn haar vanaf nu proberen te accepteren zoals het is. Ik heb lang, dik, pluizig haar met een slag/krul in. Dus ik ga mijn haar al 12 jaar te lijf met een stijltang.

Maar nav dit topic, ben ik op zoek gegaan naar een krullenkapster in de buurt. Bleek nog niet evident hier in België. Maar ik heb er eentje gevonden en morgen is het zo ver! Ik ben echt benieuwd of het inderdaad een verschil gaat maken.
Veel plezier en succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn haar twee keer laten knippen bij een krullenkapper. Op zich wel tevreden maar niet mega verschil. Deze week naar een andere gegaan omdat het wat praktischer is qua vervoer. WoW wat een verschil! Heb alleen geföhnd en zit al mega veel krul in. Er zit dus ook veel verschil in krullenkappers ben ik achter.
Alle reacties Link kopieren
Uomo schreef:
07-09-2017 22:35
Helamaal niks gebruiken..geen shampoo, geen conditioner, geen styling, alleen water en kammen/borstelen en na een aantal weken zit je haar beter dan ooit.

zegt deze grijs/blonde grove krullenbol :)
Hmmmmm...... ik kan echt niet zonder iets in mijn haar, echt niet. o_o Nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jouw haar eruit ziet. Heb je misschien een plaatje van iemand met hetzelfde haar? Ik heb er nu een schrikbeeld bij, zie weleens krullenbossen voorbij komen waarbij mijn handen gaan jeuken om er vet/creme/olie in te smeren, desnoods de handcreme die ik in m'n tas heb zitten.

@Runningmonster: thanx! ik ga de gelspray zo uitproberen. Lekker kappertje spelen op de vrijdagavond: de aussie leave in, de gelspray dan kijken hoe het is en wat het nog nodig heeft.
Keep on, keep keepin' on....
Tea_bee schreef:
08-09-2017 19:30
Hmmmmm...... ik kan echt niet zonder iets in mijn haar, echt niet. o_o Nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jouw haar eruit ziet. Heb je misschien een plaatje van iemand met hetzelfde haar? Ik heb er nu een schrikbeeld bij, zie weleens krullenbossen voorbij komen waarbij mijn handen gaan jeuken om er vet/creme/olie in te smeren, desnoods de handcreme die ik in m'n tas heb zitten.

:rofl: Heel herkenbaar!
Ik heb altijd leuke praatjes met een vrouw, maar die heeft het tegenovergestelde haar.
Ze heeft een soort pony, dan een laag weggeschoren, en dan een matje met pijpekrullen met heel veel vet erin.
Ik kan niet heel lang tegen.
Ze wil dan afspreken, ik heb ook altijd veel.met haar te bespreken maar dat haar....
Alle reacties Link kopieren
mieksie schreef:
08-09-2017 18:24
Ik heb mijn haar twee keer laten knippen bij een krullenkapper. Op zich wel tevreden maar niet mega verschil. Deze week naar een andere gegaan omdat het wat praktischer is qua vervoer. WoW wat een verschil! Heb alleen geföhnd en zit al mega veel krul in. Er zit dus ook veel verschil in krullenkappers ben ik achter.
Waar zit jouw kapper?
Alle reacties Link kopieren
runningmonster schreef:
08-09-2017 20:12
Waar zit jouw kapper?
Vanaf nu in Zutphen :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
08-09-2017 19:50
:rofl: Heel herkenbaar!
Ik heb altijd leuke praatjes met een vrouw, maar die heeft het tegenovergestelde haar.
Ze heeft een soort pony, dan een laag weggeschoren, en dan een matje met pijpekrullen met heel veel vet erin.
Ik kan niet heel lang tegen.
Ze wil dan afspreken, ik heb ook altijd veel.met haar te bespreken maar dat haar....
:proud: Het beeld dat ik voor me zie is het jaren tachtig mannen met kroeshaar die curly hadden, wat langer in de nek en de boorden van die (toen hippe blouses) waren vet joh. :rofl:
Keep on, keep keepin' on....
Vanmiddag naar de krullenkapper geweest. Weinig verschil. Nog steeds een bos pluis... :cry:
Alle reacties Link kopieren
Tea_bee schreef:
07-09-2017 20:26
Wat voort soort haar heb jij en heb je dik of dun haar en veel of weinig?

Weet iemand toevallig een product dat het haar niet zwaar en te zacht maakt maar juist volume geeft en het ook stugger maakt maar niet droog want dan gaat het teveel pluizen? Ik heb fijn en weinig haar. Dit vond ik een interessant filmpje (ik kom helaas niet tot hetzelfde resultaat, ik heb korter en nog zachter, fijner haar) https://www.youtube.com/watch?v=GVTNR67wY1k

Mijn aaankopen de laatste maanden :facepalm: : Aunt Jackies Curl lala: te vet/zwaar voor mijn haar dus alleen voor de punten soms, de hier eerder genoemde mousse: fijn product, maar niet HET product. Volumepoeder (eigen merk kruidvat): dat helpt wel wat. Aussie 3 minute miracle moisture deep treatment als leave in: lekker spul maar niet heel bijzonder. Aussie miracle styling mousse Curl define + shine:: definitie is oke maar het maakt m'n haar te glad en zacht dus plat haar.

Vanmiddag heb ik met een aanbieding van Andrelon pink: Happy curls gel spray, Big volume powder, Big volume root boosting spray en Beach texture sea salt spray gekocht. Uitproberen, experimenteren en bidden de komende tijd dus! ;-)
Ooohhhh wij hebben hetzelfde haar!! Dat filmpje kende ik ook al, en dacht 'als ik ZOVEEL haar zou hebben, had ik helemaal geen probleem gehad'.....
Dit is iets meer mijn haar, maar nig steeds meer als ik heb: https://youtu.be/jPd4_9AEKLk

Ik weet het ook even niet meer met mn haren.
Ik was ooit bij een kapper die dacht dat het een mislukte permanent was!! 'Nee hoor', zei ik tegen hem, 'zo ben ik helaas geboren....'
Alle reacties Link kopieren
Tea_bee schreef:
08-09-2017 19:30
Hmmmmm...... ik kan echt niet zonder iets in mijn haar, echt niet. o_o Nu ben ik wel nieuwsgierig naar hoe jouw haar eruit ziet. Heb je misschien een plaatje van iemand met hetzelfde haar? Ik heb er nu een schrikbeeld bij, zie weleens krullenbossen voorbij komen waarbij mijn handen gaan jeuken om er vet/creme/olie in te smeren, desnoods de handcreme die ik in m'n tas heb zitten.

@Runningmonster: thanx! ik ga de gelspray zo uitproberen. Lekker kappertje spelen op de vrijdagavond: de aussie leave in, de gelspray dan kijken hoe het is en wat het nog nodig heeft.
ik ook hahah, soms moet ik me echt inhouden om te zeggen meid!! hier neem wat kokosvet 8-.
Relax we're all crazy, it's not a competition
Alle reacties Link kopieren
Jitsie schreef:
09-09-2017 18:53
Vanmiddag naar de krullenkapper geweest. Weinig verschil. Nog steeds een bos pluis... :cry:
Geef het even de tijd. Duurt meestal 1 à 2 weken voordat je krul weer valt zoals het hoort. Althans zo werkt het bij mij altijd. Is het nat of droog geknipt?
runningmonster schreef:
09-09-2017 20:59
Geef het even de tijd. Duurt meestal 1 à 2 weken voordat je krul weer valt zoals het hoort. Althans zo werkt het bij mij altijd. Is het nat of droog geknipt?
Het is nat geknipt.

Mijn haar is nu iig minder dik en droogt dus veel sneller. (Ik heb mijn haar vanmorgen gewassen) Dat is dus al een fijn voordeel.
Alle reacties Link kopieren
siroop schreef:
09-09-2017 19:50
Ooohhhh wij hebben hetzelfde haar!! Dat filmpje kende ik ook al, en dacht 'als ik ZOVEEL haar zou hebben, had ik helemaal geen probleem gehad'.....
Dit is iets meer mijn haar, maar nig steeds meer als ik heb: https://youtu.be/jPd4_9AEKLk

Ik weet het ook even niet meer met mn haren.
Ik was ooit bij een kapper die dacht dat het een mislukte permanent was!! 'Nee hoor', zei ik tegen hem, 'zo ben ik helaas geboren....'
Hairsisters :high5:
Nou inderdaad, geef mij dat haar uit beide filmpjes maar of in ieder geval de hoeveelheid dan hoorde je me nooit meer over het zachte en fijne van mijn haar klagen. Als het nat is ben ik net Smeagol.
Ben je toevallig ook van gemengde afkomst?

Ik weet niet waar je woont want ik heb nu wel 2 goede kapsters gevonden die mijn haar echt snappen, kan ze aanraden.

Jitsie: Haar moet even 'inzakken' is ook mijn ervaring en heeft misschien meer, minder of ander spul nodig.

Rouge: En het zijn vaak krullenbossen die heel mooi zouden kunnen zijn, ruwe diamanten :proud:
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Runningmonster: de gelspray is een blijvertje denk ik, moet nog even verder combineren en experimenteren maar dit is al iets.
Keep on, keep keepin' on....
Alle reacties Link kopieren
Tea_bee schreef:
10-09-2017 14:33
Hairsisters :high5:
Nou inderdaad, geef mij dat haar uit beide filmpjes maar of in ieder geval de hoeveelheid dan hoorde je me nooit meer over het zachte en fijne van mijn haar klagen. Als het nat is ben ik net Smeagol.
Ben je toevallig ook van gemengde afkomst?

Ik weet niet waar je woont want ik heb nu wel 2 goede kapsters gevonden die mijn haar echt snappen, kan ze aanraden.

Jitsie: Haar moet even 'inzakken' is ook mijn ervaring en heeft misschien meer, minder of ander spul nodig.

Rouge: En het zijn vaak krullenbossen die heel mooi zouden kunnen zijn, ruwe diamanten :proud:
@TeaBea; yes, gemengde afkomst. Woon helaas in het buitenland, maar ben wel vaak in onze hoofdstad. In de jaren '80 zou ik het perfecte haar hebben, moet altijd een beetje denken aan die soulglow reclame van 'Coming to America"
Alle reacties Link kopieren
Tea_bee schreef:
10-09-2017 14:37
Runningmonster: de gelspray is een blijvertje denk ik, moet nog even verder combineren en experimenteren maar dit is al iets.
Jeej!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven