Mode & Beauty alle pijlers

Het Krullentopic!

17-04-2017 19:50 313 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey ladies,



Hoewel mijn profielfoto anders zou vermoeden, heb ik een stevige bos donkerblonde/lichtbruine krullen (halflang). Helaas loop ik al enkele weken rond met het gevoel dat ik niet alle potentie eruit haal die erin zit Mijn krullen ogen namelijk vaak pluizig en ietwat slordig.. Maar ik doe er ook niets aan: ik was mijn haar met random shampoo uit de supermarkt, kam ze daarna door met random conditioner, gebruik geen haarmaskers oid. En ik heb besloten dit te veranderen! Want de juiste producten kunnen een hele hoop doen, niet?



Daarom open ik dus dit topic Dus mede-krullenbollen, verenig u! Welke shampoo gebruiken jullie? Welke conditioner? Welke haarmaskers? Hoe slapen jullie (los haar, vlecht, knot)? Hoe zorgen jullie ervoor dat je krullen er sprankelend en fris uitzien?



Gisteren heb ik aan een krulharige kennis, tevens model, gevraagd hoe zij haar krullen altijd zo mooi krijgt (althans, zo lijkt dat op Instagram). Dit waren haar tips:

- Gebruik producten, speciaal voor krullen, met natuurlijk ingrediënten, zoals sulfaatvrije shampoo van Shea Moisture

- Gebruik na het wassen een leave-in conditioner

- Gebruik elke week een haarmasker

- Spoel je haar als laatste uit met koud ipv warm water

- Slaap op een satijnen kussensloop





Wie o wie heeft nog meer gouden tips?



Veel liefs
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd. Hoe vaak wassen jullie je haar en wat gebruik je voor je krullen op dag 2, 3, ...? Ik probeer er 1 of 2 dagen tussen te laten, mijn haar en hoofdhuid worden ook niet vet maar vaak zijn de krullen dan wat minder en losser. Daarom was ik dan toch maar. Ik heb al eea geprobeerd op dag 2 en 3: mousse, water met gel en een creme maar heb het ultieme product nog niet gevonden.
Ik maak dan mn handen nat en doe een beetje crèmespoeling door dit water. Dat doe ik in mn haar en dat wat wetlook gel. Als mn haar dan helemaal droog is, knijp ik de gel er (met mn hoofd op de kop) weer uit.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook geprobeerd. Misschien had ik het erbij moeten zetten maar alles, en dan echt alles, wat ik aan of in m'n haar doe maakt het dor. Zeker als ik het nat ga maken met water. Ik dacht nu een fijne creme te hebben met oliën en proteïne maar helaas: droge krullen op dag 2 :wtf:
Alle reacties Link kopieren
O Cadance, erg he, herken het zo. Ik blijf dit volgen
Alle reacties Link kopieren
Jaaa sweetmoon, ik zag een nieuwe reactie en dacht: hoera! Dit is het. Maar nee. Het was jouw steunbetuiging. Ook fijn hoor. Maar had even hoop, je kent het wel :daisy:
Alle reacties Link kopieren
Ik heb krullend haar type 3 a en draag het op kinlengte.

Het geld, de tijd en de moeite die ik al in mijn krullen heb gestoken zijn niet meer bij te houden.

Maar nu gebruik ik toch al geruime tijd dezelfde routine en die bevalt.

Ik was mijn haar om de dag:

- met Low shampoo van Garnier
- drogen met een tetradoek
- dan met een grove borstel doorkammen om de klitten er uit te halen en in model leggen
- voorovergebogen knijp ik er Balea Locken Styling cream (uit de Drogeriemarkt in D, +/- 3 €) in en ik kneed ondertussen de krullen in mijn haar
- minstens een half uurtje aan de lucht laten drogen
- dan föhnen met diffusor en de laatste halve minuut met gewone blaasmond (dit laatste brengt het volume er in, je voelt dat onmiddellijk aan de wortels)
- ik werk af door een heel klein beetje Palmer's Coconut Oil Formula Moisture Gro Shining (Kruidvat) erin te kneden. Dit definieert de krullen en neemt de frizz weg

De 2de dag ontwar ik 's morgens mijn haren met mijn vingers. Ik zet de douche op schouderhoogte dus was mijn haren niet maar knijp er wel een 5-tal keer in met natte handen. Daarna laat ik weer een half uurtje aan de lucht drogen (ondertussen make-up, ontbijt, ...) en eindig ik met heel even föhnen met de gewone blaasmond. Meestal is de 2de dag die coconut oil niet meer nodig. Vaak valt mijn haar de 2de dag zelfs beter dan de eerste dag.

Het is de eerste keer in mijn leven dat ik al zo lang hetzelfde ritueel blijf volgen en dat wil wat zeggen :-D

Meestal ben ik wel blij met mijn krullenbol maar vaak ben ik toch jaloers op vrouwen die 's morgens gewoon even hun haar borstelen (en die dan denken dat krullen zo gemakkelijk zijn)
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
29-09-2017 12:40
Ik heb krullend haar type 3 a en draag het op kinlengte.

Het geld, de tijd en de moeite die ik al in mijn krullen heb gestoken zijn niet meer bij te houden.

Maar nu gebruik ik toch al geruime tijd dezelfde routine en die bevalt.

Ik was mijn haar om de dag:

- met Low shampoo van Garnier
- drogen met een tetradoek
- dan met een grove borstel doorkammen om de klitten er uit te halen en in model leggen
- voorovergebogen knijp ik er Balea Locken Styling cream (uit de Drogeriemarkt in D, +/- 3 €) in en ik kneed ondertussen de krullen in mijn haar
- minstens een half uurtje aan de lucht laten drogen
- dan föhnen met diffusor en de laatste halve minuut met gewone blaasmond (dit laatste brengt het volume er in, je voelt dat onmiddellijk aan de wortels)
- ik werk af door een heel klein beetje Palmer's Coconut Oil Formula Moisture Gro Shining (Kruidvat) erin te kneden. Dit definieert de krullen en neemt de frizz weg

De 2de dag ontwar ik 's morgens mijn haren met mijn vingers. Ik zet de douche op schouderhoogte dus was mijn haren niet maar knijp er wel een 5-tal keer in met natte handen. Daarna laat ik weer een half uurtje aan de lucht drogen (ondertussen make-up, ontbijt, ...) en eindig ik met heel even föhnen met de gewone blaasmond. Meestal is de 2de dag die coconut oil niet meer nodig. Vaak valt mijn haar de 2de dag zelfs beter dan de eerste dag.

Het is de eerste keer in mijn leven dat ik al zo lang hetzelfde ritueel blijf volgen en dat wil wat zeggen :-D

Meestal ben ik wel blij met mijn krullenbol maar vaak ben ik toch jaloers op vrouwen die 's morgens gewoon even hun haar borstelen (en die dan denken dat krullen zo gemakkelijk zijn)
Die Balea is heel fijn, Is dat de oranje variant? Ik heb daar de spray van en die gebruik ik voor de mousse als ik mijn haar heb gewassen. Maar als ik jouw 2e dag ritueel volg heb ik ontploft haar. Het is gewoon vrij fijn. Daar zal het wel aan liggen.
Fijn dat jij een routine hebt gevonden die jou goed bevalt!
Alle reacties Link kopieren
Cadance schreef:
29-09-2017 13:02
Die Balea is heel fijn, Is dat de oranje variant? Ik heb daar de spray van en die gebruik ik voor de mousse als ik mijn haar heb gewassen. Maar als ik jouw 2e dag ritueel volg heb ik ontploft haar. Het is gewoon vrij fijn. Daar zal het wel aan liggen.
Fijn dat jij een routine hebt gevonden die jou goed bevalt!
Ja, inderdaad die oranje variant! Daar ben ik echt tevreden van. Definieert de krul zonder je haar hard te maken. De spray heb ik ook staan voor het geval ik de 2de dag niet genoeg krul met mijn techniek :) Ik moet dringend nog eens naar Duitsland.

Ik heb dik haar, dus daar zit waarschijnlijk het verschil.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren
MrsNiceGuy schreef:
29-09-2017 13:59
Ja, inderdaad die oranje variant! Daar ben ik echt tevreden van. Definieert de krul zonder je haar hard te maken. De spray heb ik ook staan voor het geval ik de 2de dag niet genoeg krul met mijn techniek :) Ik moet dringend nog eens naar Duitsland.

Ik heb dik haar, dus daar zit waarschijnlijk het verschil.
Ik moet ook nodig weer eens naar de DM! Ik ga die creme ook eens proberen, wie weet ;)
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe het kan komen dat op dag 1 n product redelijk goed bevalt en de krul definieert en de volgende dag er letterlijk n droge bos pluis op de kop zit. Ook als er geen minerale oliën, Parabenen en sulfaten inzitten. Word hier horendol van
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand of je met een haarmasker je krullen ook goed kan uitkammen zoals met een conditioner?

Ik gebruik sinds vorige week 1x/week een haarmasker. Dit gebruikte ik dus na het gebruiken van conditioner, waarmee ik mijn krullen uitkam. Plots vertelde iemand me dat je een haarmasker in plaats van conditooner moest gebruiken? Maar: kan je met een haarmasker ook je krullen uitkammen?
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren
jazeker wel, masker is wat rijkelijker en iets dikker dan n conditioner, maar ik kam het onder de douche gewoon door
Alle reacties Link kopieren
De Palmer’s mousse is nergens meer verkrijgbaar!!! Aaarggh help wat nu?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven