Mode & Beauty alle pijlers

Het parfumtopic is er weer !

26-09-2007 14:11 701 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb overal gezocht, maar kan het oude parfumtopic nergens meer vinden. Een goede vervanger is er ook niet. Daarom: voor iedereen die dol is op parfum, wil praten over klassiekers of juist nieuwe geuren: een nieuw topic om weer helemaal los te gaan !
Wieske: ik heb er een proefje van liggen, is iets verfijnder van geur idd.De geur vind ik er wel op lijken, maar moet je eerlijk zeggen dat ík géen fan ben..
Heb een bon van ¤45 liggen van de Douglas. Ik ben nu 3x ongeveer een uur in verschillende filialen geweest, en kan gewoon GEEN lekkere geur vinden!

'Vroeger' had ik binnen no-time een lekkere geur te pakken, nu lijkt alles te stinken.

Heeft iemand advies voor mij?

De volgende geuren vind ik lekker:

Het ronde flesje van Mexx

Ralph Lauren - Cool (die overigens niet meer bij Douglas & Ici Paris verkrijgbaar is)

Estee Lauder - Pure White Linen light breeze

DKNY - Be Delicious

Bedankt!
Miss Kaatje: ik heb echt een heel anders geur-smaak dan jij, dus ik kan je niet helpen. Ik heb nog wel een flesje DKNY - Be Delicious die nog iets meer dan de helft vol is, als je interesse hebt mag je hem van me overnemen. Ik vind hem echt niet lekker. Hij is zo'n 2 maanden oud.

Waarom blijf je niet bij de geurtjes die je lekker vind, of koop een bodylotion/douchegel in jw favo-geur van die bon.
Dol op Opium, Shalimar en Essence van Marc Joacobs. Gek genoeg lees ik over laatstgenoemde parfum op dit forum niets. Niet bekend?
Essence heb ik wel eens getest, maar ik kan me de geur niet meer herinneren eigenlijk. Volgens mij vond ik hem te bloemig.
Ja, ik ken de geur ook, Essence.Vind ik geen fijne geur overigens.
Heeft één van jullie ook ervaring met de geuren van Miller Harris, o.a. bij skins te krijgen? Zelf heb ik Fleur Oriental en een proefje van L'air de Rien (niet te krijgen bij skins), maar ben nieuwsgierig naar de andere geuren.

In mijn omgeving vind men mijn hobby maar 'raar' en geldverkwistend dus ik heb zelfs schroom erover te praten op een anoniem forum

Kenzo Amour le Parfum is heerlijk en ik had hem al besteld bij een niet nader te noemen webshop, die ermee adverteerde (dus zowel met de eau de parfum als met le parfum dus ik dacht bingo). Helaas heeft er bij het inpakken toch iemand niet goed opgelet want ik kreeg de Eau de Parfum. Zo vervelend, en ze reageren ook niet op mijn mails dus ik vermoed dat ze adverteerden met een geur die nog niet binnen was
quote:wieske2 schreef op 18 oktober 2008 @ 11:21:

Miss Kaatje: ik heb echt een heel anders geur-smaak dan jij, dus ik kan je niet helpen. Ik heb nog wel een flesje DKNY - Be Delicious die nog iets meer dan de helft vol is, als je interesse hebt mag je hem van me overnemen. Ik vind hem echt niet lekker. Hij is zo'n 2 maanden oud.

Waarom blijf je niet bij de geurtjes die je lekker vind, of koop een bodylotion/douchegel in jw favo-geur van die bon.

Bedankt voor je aanbod, maar mijn DKNY zit nog bijna helemaal vol. Ik krijg die nooit zo snel leeg!

Ik denk dat ik de bon voorlopig lekker bewaar, hij is 5 jaar geldig.
Popperdepee: Shalimar en Opium heb ik zelf ook en Essence vind ik ook lekker, net als het 'gewone' parfum van Marc Jacobs. Misschien vind je Lancome Poeme en Jil Sander No. 4 dan ook lekker?

Marcelle: Miller Harris ken ik wel, ik was zelf vooral benieuwd naar L'Air de Rien, maar ja die hadden ze juist niet : (
Vivenda: ik had een klein proefje van l'air de rien uit de VS besteld; de recensies erover waren niet mild (op Makeup alley) maar ik vind het een heerlijke geur. heel apart. Fleur oriental is ook lekker en uniek maar de eerste vind ik toch lekkerder.
Ladies, ik heb inmiddels Dolce & Gabbana (de rode variant) in mijn bezit en ik ben er superblij mee! Toch blijf ik nog zoeken, want wat vind ik nou nog meer lekker?

Ik heb ooit een website gevonden waar je kon intikken welke muziek je leuk vond en dan kreeg je suggesties waar je dan waarschijnlijk nog meer van hield. Is er niet ook zoiets ergens voor geuren?
Ja, die is er wel! De site heet alaparfumerie.nl

Het wijst zich vanzelf!! Succes!
Hee, wat superleuk! Ik heb heel wat ideeën opgedaan en ik zag dat bij een paar geuren die ik nu al lekker vind, steeds dezelfde naar voren kwamen als advies. Dat belooft veel goeds.

En ik heb me meteen ook maar opgegeven voor het parfumabonnement, wat leuk!
Eindelijk heb ik de nieuwe Eau première no. 5 van Chanel geroken, wat duurde dat lang voordat die eindelijk in de winkel was ! Maar goed: lekkere geur (lijkt nog steeds héél veel op de oorspronkelijke Chanel 5), maar echt niet mijn ding. Ik overweeg nog om Grace van Philosophy te kopen (bij Skins) of inderdaad iets van Miller Harris. Iemand ervaring ?
Zoefie, bedoel je Amazing Grace van Philosophy? Die is heerlijk zacht..blijft alleen bij mij niet zo lang hangen.
Je hebt Amazing Grace, Inner Grace en dus ook gewoon Grace. Ik vind Amazing Grace ook lekker, maar inderdaad: die blijft niet zo hangen. Grace ruikt heel schoon, echt een lekker parfum voor overdag.
Enkele nieuwe geuren.

- Van Kenzo een limited edition trio: Eau de Fleur.

Eau de Fleur de Thé is bloemig-groen, Eau de Fleur de Magnolia is citrus-aromatisch en Eau de Fleur de Soie is bloemig-fruitig.

- Van Frédéric Malle: Dans Tes Bras, een bloemig-houtig-muskus geur met oa. bergamot, clove, jasmine, violet, incense, heliotrope, sandalwood, patchouli, spice, white musk en woods.

Parfumeur is Maurice Roucel, die ook Musc Ravageur creëerde.

- Van John Galliano: John Galliano, zijn eerste geur. Een oriëntaalse geur met oa. aldehydes, bergamot, rose, peony, powdery iris, violet, incense, powdery amber, wood en cedar.

- Van Sarah Jessica Parker de Lovely Collection. Drie geuren gebaseerd op de geur Lovely.

Lovely Dawn is fresh-floral, Lovely Endless is fruity-floral en Lovely Twilight is musky-amber.

- Van Moschino: Glamour. Een ambery-fruity-floral geur met oa. tangerine blossom, sea salt, hibiscus, orchid, waterlily, amber, cedar en white musk.

Voor 2009:

- Van Versace: Versense.

- Van Bvlgari: Omnia Jade.

- Van Shiseido de herengeur Zen Men.

John Galliano van John Galliano.

Galliano spritzing Katia Toledano with the new perfume.

Galliano and Sofia Coppola.

Glamour van Moschino.

De Lovely Collection van Sarah Jessica Parker.

Dans Tes Bras van Maurice Roucel/Frédéric Malle.

Leuk Dalida deze updates!

er komen weer wat nieuwe geuren onze kant op dus
Kennen jullie K de Krizia ?
Dalida,

Wat super die updates van jou! Ben erg benieuwd naar de geuren van SJP. Ik vind lovely erg lekker. Weet jij ook wanneer deze geuren in Nederland te koop zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven