Mode & Beauty alle pijlers

Hoe combineer ik..?

16-04-2016 23:46 26 berichten
Ik heb een donkerbruine kanten gevoerde kokerrok, knielang. Hoe combineer ik dit zodat ik het naar kantoor aan kan? Vandaag ben ik naar een grote modezaak geweest en heb allerlei lichte blouses geprobeerd, maar ik heb nogal ronde (lees: brede...) heupen en als een blouse een beetje wijd is en eindigt op de heup lijk ik echt tonnetjerond terwijl dat nou ook wel weer meevalt. Wie o wie heeft een tip?
Alle reacties Link kopieren
Mooie coltrui? Pullover?
De blouse in de rok stoppen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Da's misschien toch wel beter.. Ik heb altijd het idee dat mijn billen minder opvallen als er iets overheen hangt.
Eerst bepalen welke lichaamsvorm je hebt: http://www.joyofclothes.c ... /body-shapes-overview.php
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een wikkelvestje misschien?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Deze: The Neat Hourglass Body Shape
quote:sandra1905 schreef op 16 april 2016 @ 23:56:

Da's misschien toch wel beter.. Ik heb altijd het idee dat mijn billen minder opvallen als er iets overheen hangt.

Misschien een oversized blouse?

Zo?

Een peplum top! Accentueert je taille maar bedekt wel gedeeltelijk je heup.

Of een wat langere blouse, die je aan de voorkant in de rok stopt maar aan de achterkant eruit laat.

Anders een colbert dat sterk getailleerd is. Maar da's misschien wat warm gezien de komende lente
Dit model misschien?

“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ah.. I need to look for a waist definition. Daarom werken die wijde blouses dus niet.
quote:sandra1905 schreef op 17 april 2016 @ 00:00:

Deze: The Neat Hourglass Body Shape

Laat zien wat je hebt....

Dit type lichaam is prachtig in een pencil skirt.

Niets over heen laten hangen, zonde.
quote:Tickel schreef op 17 april 2016 @ 00:03:

Dit model misschien?

[afbeelding]Zoiets heb ik gepast. Zag er heel erg sneu uit.
Ik ga toch eens proberen om een blouse in de rok te doen. Morgen weer een shopping dag!

tnx ladies!!
quote:sandra1905 schreef op 17 april 2016 @ 00:04:

[...]

Zoiets heb ik gepast. Zag er heel erg sneu uit.

Klopt want jouw middel verdwijnt en wordt niet benadrukt terwijl dit een van de zaken is die je met een hourglass figuur nou juist wel moet accentueren. En dat de billen dan duidelijk te zien zijn kom je maar overheen. Dat hoort bij een figuur zoals de jouwe.

De tip van een zeer getailleerd jasje gebruiken om de achterkant wat te bedekken als het nodig is, vond ik ook een goede.
Wat overigens ook werkt bij mij (heb eeb vergelijkbare rok en vergelijkbaar figuur)

Top in zelfde kleur, medium aansluitend tot net op je bil. Dan kort aansluitend jasje erop in contrasterende kleur. En natuurlijk flinke hakken
quote:Kila schreef op 17 april 2016 @ 00:14:

Wat overigens ook werkt bij mij (heb eeb vergelijkbare rok en vergelijkbaar figuur)

Top in zelfde kleur, medium aansluitend tot net op je bil. Dan kort aansluitend jasje erop in contrasterende kleur. En natuurlijk flinke hakkenMooi!
En euh, sandra, waar komt jouw rok vandaan? Mijne is aan vervanging toe door het vele dragen en vind het zo mooi!

Als je 'outfit pencil skirt wide hips' invoert in google afbeeldingen, zie je meer voorbeelden.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
quote:Kila schreef op 17 april 2016 @ 00:21:

En euh, sandra, waar komt jouw rok vandaan? Mijne is aan vervanging toe door het vele dragen en vind het zo mooi!Hij is niet nieuw, ik heb m pas herontdekt in de kast!
Ik ga vandaag proberen:

Top/ blouse in dezelfde kleur in de rok

Lichte blouse in de rok

Met en zonder jasje
Ik heb ook zo'n rok en zo'n figuur.

Ik draag hem met een truitje dat mooi aansluit en dat iets over de rand valt. Dunne bloesjes of shirts stop ik in. Die moeten niet te wijd zijn, want dan krijg je te veel opgepropte stof en dat zit niet prettig.

Je kunt over een aansluitend ingestopte top wel een langer vest dragen in een contrasterende kleur. Dan is je figuur nog zichtbaar maar heb je aan de achterkant wat meer bedekking als je dat fijn vindt.

Qua kleuren vind ik crème, roze, groen en helderblauw mooi bij bruin.

Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Zelf heb ik altijd van die bloesjes met-onderbroek. Dat zit met snaps vast, onderste gedeelte is heel elastisch. Zo schiet er nooit een bloes uit de rok of broek (hallo blote rug) en geen opgepropte stof. Ik heb ze van Vero Moda en van Sissy boy.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven