Mode & Beauty alle pijlers

Hoe duur zijn jullie sieraden?

18-11-2023 13:07 218 berichten
Ik ga binnenkort een nieuwe piercing laten zetten en wil dan meteen een mooi sieraad (het sieraad dat ik op het oog heb, is daar ook geschikt voor). Het piercen is niet zo duur, maar het sieraad kost €200 - best prijzig (en da's nog één van de goedkopere).

Ik heb het er best voor over: ik vind het mooi, het is goede kwaliteit en het juiste materiaal, en de piercing shop is fijn en goed (die zullen, denk ik, ook wat van de winst pakken). Mijn innerlijke calvinist zegt echter: 'je gaat toch geen €200 uitgeven aan zo'n klein frutseltje!!'. Normaal gesproken kan ik dit stemmetje goed negeren, maar ben toch wel benieuwd naar hoeveel jullie zo oha uitgeven aan jullie sieraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou zelf geen 200 euro uitgeven voor zo’n klein dingetje, maar als je er blij van wordt en het geld hebt: gewoon doen!
Ik koop niet vaak sieraden, en geef maximaal een paar tientjes uit aan oorbellen, ringen en kettingen. Ik heb een paar duurdere oorbellen maar die draag ik dan ook altijd (tragus en conch) en mijn trouwring was echt duur (maar die heeft man betaald ;-)).
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij een piercing zou ik juist wel het bedrag over hebben geloof ik....die draag je toch continue?

Ik heb zelf redelijk dure sieraden van goud en zilver. Een set van €500 bijvoorbeeld met een ring, oorbellen en ketting maar die draag ik niet dagelijks dus achteraf vind ik het te duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doorgaans weinig, maar ik heb ook een paar duurdere sieraden. Een paar mooie dure vind ik prima, maar koop dat ook heel weinig.

Mijn trouwring is wel duur…. Maar dat schijnt te horen. En die heb ik bijna altijd om.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een set (ring, armband, ketting) van zo'n 300 euro. Op Kreta gekocht. In mei wil ik bijpassende oorbellen erbij kopen.
Verder draag ik nog een ring die ik ooit cadeau heb gekregen dus geen idee wat die gekost heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag geen sieraden - goddank want ik kan me zo voorstellen dat je daar ook behoorlijk wat aan kan spenderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb niet veel sieraden, maar wat ik heb is wel echt van bijzondere (emotionele) waarde. Verlovingsring en trouwring draag ik altijd, zijn dure ringen. Maar mijn man heeft na de geboortes van onze kinderen mij steeds ‘baargoud’ gegeven en dat was ook zeker niet goedkoop. Denk aan 500 of meer euro voor een mooie ketting of voor een prachtig paar oorbellen. Dan heb ik het dus wel over 14/18 karaats goud met diamanten/edelstenen erin.

Ik zou, als je het sieraad zo mooi vindt, het geld eraan uitgeven (als je het je kunt permitteren natuurlijk). Ik heb zelf liever een paar hele bijzondere sieraden dan heel veel dingen die van slechte kwaliteit zijn of minder mooi materiaal. Maar speelt ook mee dat ik in elk geval met oorbellen snel irritatie krijg als het geen echt zilver of goud is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vrees dat ik nog wel duurdere sieraden heb. Ik draag het wel dagelijks, dat is wel een voorwaarde. Ik vind het zonde om zoiets duurs in een kastje te laten liggen. Waarom zou je het niet doen, TO? Je vindt het mooi en je hebt het ervoor over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Niet zo duur. Ik draag bijna nooit sieraden, heb een oorbel die in blijft, helixknopje. En verder vaker niet dan wel.
En ik heb alleen zilver. Ik hou niet van bling.

En trouwring is wit goud, die was duur.

Ik vind echt zonde van mijn geld, maar we hebben ook geen budget voor dure sieraden. Maar zelfs met bakken geld zou ik geen dure sieraden dragen. Hoef ook niet veel sieraden.
Koop dan liever andere dingen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik geef niet om sieraden. Onze trouwringen zijn van zilver (ik wilde eigenlijk witgoud, maar het verschil was bijna niet te zien, en 80 euro versus 1300 euro per ring vond ik het verschil niet waard, zeg maar).
Ik heb een kettinkje met een moedermelkparel, en that's it.
Ik vind sieraden wel mooi, maar niet bij mezelf. Voel me altijd een kerstboom of zo :roll: Ik blijf ergens achter hangen, vergeet het om te doen, ik draag niet eens een horloge om die reden....
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn sieraden zijn niet zo duur. Trouwring ben ik kwijt, een andere wat duurdere ring heb ik standaard om en dan heb ik voor de rest merendeels zilveren dingetjes van tussen de €20-50. Vroeger wisselde ik heel veel af, dat doe ik nu minder. Draag doordeweeks eigenlijk meestal hetzelfde (2 armbandjes, 1 ring, 2 paar oorbellen (2 gaatjes in beide oren) en 1 helix piercing.

Voor een luxe feestje draag ik een set van een parelketting en bijpassende oorbellen die ik ooit cadeau heb gekregen, die kostte €500 ofzo en ben als de dood dat het stukgaat of kwijtraakt dus die ligt grote delen van de tijd in z’n doosje. Zonde eigenlijk.

Voor alle andere feestjes draag ik goedkope dingen :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
1 ring in 1999 gekocht in Zimbabwe voor $2,50.

Verder nooit sieraden om
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf geef ik weinig uit aan sieraden. Mijn trouwring draag ik altijd, al achttien jaar, die was rond de vijfenzeventig euro. Verder draag ik niet veel, wel altijd oorbellen, waar ik maximaal dertig euro aan uit zou geven, maar liever de helft. Ik vind het wel een sport om leuke dingen te vinden die goedkoop zijn, maar er niet per se goedkoop uitzien. Maar het zijn en blijven bijoux, prullaria, geen juwelen.
Overigens heb ik totaal geen mening over mensen die er wél veel geld aan uitgeven. Ik zou dat ook niet eens weten, want in mijn ogen zie je het er meestal ook niet aan af.
jufjoke wijzigde dit bericht op 18-11-2023 13:46
17.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een aantal wat kostbaardere spullen, vooral cadeaus van mijn man en een erfstuk van mijn overgrootoma maar verder vooral wat "goedkopere" stukken tussen de 50 en 100 euro..

200 euro voor 1 piercing vind ik dan wel weer erg veel geld! Dat zou ik er dan weer niet voor over hebben
Ik lach in de regen, dans in de wind en kijk niet achterom. Of zoiets...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop zelf geen juwelen, wel assecoires en hoewel het materiaal niets waard is kan ik dan wel 75,- uitgeven aan een ketting.

Heb net een mooi goud kettinkje uit de familie gekregen. De goudprijs daarvan is 600,- en de vervangingswaarde (dus de maakprijs en design en marketing etc.) rond de 3.000,-.

Never nooit niet dat ik daar zelf geld in zou stoppen.
Ik zou ook inderdaad nooit €200 uitgeven aan een gewone oorbel. Ik vind het veel te leuk om die af te wisselen. Andere oorbellen liggen vaker in mijn sieraden kistje dan dat ze ik mijn oor hangen, maar een "piercingsieraad" (alle oorbellen zijn dat natuurlijk) draag ik wel altijd.

En daar zit 'em ook de crux: ik kan een goedkopere piercing nemen, maar die vind ik minder mooi en dat vind ik dan ook weer zonde bij zo'n ding dat je altijd draagt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een ring die ik in 1987 gekocht heb van mijn eerste zelfverdiende salaris, was om en nabij 150 gulden denk ik. Verder een ring die ik heb gekocht op Corfu, 1993, ook zoiets qua prijs. Beide zijn goud met een zirkonia-steentje. Verder draag ik geen sieraden.
kamillet wijzigde dit bericht op 18-11-2023 13:53
9.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zelf bijna geen sierraden, maar mn trouw- en verlovingsring draag ik dagelijks en die zijn bij elkaar toch een behoorlijk bedrag waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik heb wel sieraden.
Misschien met de paplepel ingegoten. Heb nogal was sieraden geërfd van m’n moeder. Van een paar dingen daarvan en diamanten, hebben we mijn trouwring laten maken. Een diamant daarvan is gekocht in Israël in 1967, mijn ouders zijn toen het land uitgevlucht toen de oorlog uitbrak. Hele bijzondere herinneringen allemaal.
Nu ben ik ziek, omdat ik steeds weer voor hobbels sta, geeft m’n man of ik mezelf regelmatig een charm cadeau van Dodo. Heb inmiddels een mooie ketting 🤩.
Ik ben er echt dol op.
Ik draag normaal niet veel sieraden. M’n trouwring, een mooie bedelketting en oorbellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vooral gouden sieraden en een enkel iets van zilver. Een ketting en armband kostten meer dan mijn eerste auto. Ik heb niet veel verschillende sieraden maar wat ik heb, kostte wel geld en draag ik vaak.

https://www.inschoonhoven.nl/agenda/eve ... het-zilver
Als je van goud en zilver houdt en niet al te ver van Schoonhoven af woont, is dit best leuk om eens heen te gaan.
Gewoon doen als jj zelf het waard vind
En piercing draag je altijd dus is het zeker waard,.
Ik draag geen piercings bij mij groeit helaas elke piercing uit .
Ik heb wel tattoo die zijn ook duur
Maar die blijven zitten .
Maar ook met piercing duur is wel vaak betere kwaliteit in dit geval .
Alle reacties Link kopieren Quote
Alleen mijn trouwring van palladium was duur voor mijn doen (500 euro ofzo). Verder van alles wat maar nooit duurder dan 50 euro per item.

Ik vind armbandjes altijd leuk maar die gaan op een moment altijd stuk helaas.
Ik koop juist geen goedkope 'frutsels' meer. Alleen nog goud en edelstenen/diamanten. Ik spaar voor wat ik echt mooi vind en doe geen impulsaankopen. Ik heb een bescheiden collectie en ook geen behoefte om die eindeloos uit te breiden. Ik spaar nu voor een (voor mij) duurdere ring. Verder draag ik wat ik heb.

Een piercing heb je (bijna) altijd in toch? Als je verder financieel gezond bent en er blij van wordt zou ik er lekker voor gaan!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
18-11-2023 13:52
Ik zou ook inderdaad nooit €200 uitgeven aan een gewone oorbel. Ik vind het veel te leuk om die af te wisselen. Andere oorbellen liggen vaker in mijn sieraden kistje dan dat ze ik mijn oor hangen, maar een "piercingsieraad" (alle oorbellen zijn dat natuurlijk) draag ik wel altijd.

En daar zit 'em ook de crux: ik kan een goedkopere piercing nemen, maar die vind ik minder mooi en dat vind ik dan ook weer zonde bij zo'n ding dat je altijd draagt.

Als je het geld kan missen dan vind ik 200,- echt geen overdreven bedrag voor iets wat je inderdaad dagelijks draagt. Dus ik zou zeggen: Life is short, buy the piercing (vrij vertaald naar: Life is short, buy the shoes).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven