Mode & Beauty alle pijlers

Hoe duur zijn jullie sieraden?

18-11-2023 13:07 218 berichten
Ik ga binnenkort een nieuwe piercing laten zetten en wil dan meteen een mooi sieraad (het sieraad dat ik op het oog heb, is daar ook geschikt voor). Het piercen is niet zo duur, maar het sieraad kost €200 - best prijzig (en da's nog één van de goedkopere).

Ik heb het er best voor over: ik vind het mooi, het is goede kwaliteit en het juiste materiaal, en de piercing shop is fijn en goed (die zullen, denk ik, ook wat van de winst pakken). Mijn innerlijke calvinist zegt echter: 'je gaat toch geen €200 uitgeven aan zo'n klein frutseltje!!'. Normaal gesproken kan ik dit stemmetje goed negeren, maar ben toch wel benieuwd naar hoeveel jullie zo oha uitgeven aan jullie sieraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoewel ik dus in mijn leven 300 gulden heb uitgegeven aan sieraden (oh en ooit trouwringen, ca 400 gulden per stuk), zou ik er best geld voor overhebben als ik ze zou dragen. Ik bedoel, aan je telefoon geeft je zo 800-1000 euro uit en die gaat maar vier jaar mee, dan is 200 euro voor iets wat je dagelijks draagt natuurlijk een veel betere aankoop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb voor mijn trouwen echt voor een paar duizend euro aan gouden sieraden gekregen en een flinke diamanten ring die op zichzelf ook al een paar duizend waard is.

En… ik draag ze echt niet, ze liggen gewoon in de kluis te liggen om straks geërfd te worden door mijn kinderen, zoals ik wel meer waardevolle spullen heb die heel veel geld waard zijn en niet gebruik.

De enige sieraden die ik wel is draag heb ik gewoon van My jewellery. Mooi maar niet kostbaar.


Ik zou het gewoon doen to!
Alle reacties Link kopieren Quote
Kokosrotsje schreef:
18-11-2023 14:06
Ik heb voor mijn trouwen echt voor een paar duizend euro aan gouden sieraden gekregen en een flinke diamanten ring die op zichzelf ook al een paar duizend waard is.

En… ik draag ze echt niet, ze liggen gewoon in de kluis te liggen om straks geërfd te worden door mijn kinderen, zoals ik wel meer waardevolle spullen heb die heel veel geld waard zijn en niet gebruik.

De enige sieraden die ik wel is draag heb ik gewoon van My jewellery. Mooi maar niet kostbaar.


Ik zou het gewoon doen to!
Dat vind ik persoonlijk dan weer erg zonde, om mooie waardevolle spullen in je kluis te houden en nooit te dragen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou het verkopen.
Jaja.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je het veel draagt, zou ik 200 euro echt doen!

Ik draag alleen zilver of goud, maar het meeste wat ik heb is zilver. Vaak enkele tientjes tot zo'n 150 euro afhankelijk van wat het is. Paar duurdere sieraden en horloges, duurste is zo'n 1250 euro. Ik draag ze allemaal veel.
Meerdere duizenden euro's heb ik er niet voor over.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Mia, ik zou het er wel aan uit geven.
Mijn sieraden zijn vrij prijzig. In mijn oren zit vaak wel voor een paar duizend euro aan goud :$
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
18-11-2023 13:42
Ik geef niet om sieraden. Onze trouwringen zijn van zilver (ik wilde eigenlijk witgoud, maar het verschil was bijna niet te zien, en 80 euro versus 1300 euro per ring vond ik het verschil niet waard, zeg maar).
Ik heb een kettinkje met een moedermelkparel, en that's it.
Ik vind sieraden wel mooi, maar niet bij mezelf. Voel me altijd een kerstboom of zo :roll: Ik blijf ergens achter hangen, vergeet het om te doen, ik draag niet eens een horloge om die reden....
Hahaha, dat heb ik ook. Dat kerstboomgevoel bij sieraden. Ik draag altijd kleine knopjes oorbellen. Maansteen. Meer niet.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Varieert van goedkoop tot duur (verlovingsring, erfstuk oma).
Alle reacties Link kopieren Quote
Dure en minder dure sieraden hier. De duurste sieraden zijn een rouwsieraad dat rond de EUR 300 was, een horloge van EUR 700 en de laatste aankoop een Pandora armband met bedels dat in totaal wel meer dan EUR 300 waard is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik het zo lees hier (over erfstukken) dan zijn dure sieraden iets van vroeger. Ik ben opgevoed (van zowel vaders- als moederskant) dat je investeert in echte sieraden in de zin van (wit)goud, diamant, robijn, smaragd, saffier en heb van moeder en oma ook dat soort ringen. Toen ik 18 en 21 werd kreeg ik ook gouden sieraden met dergelijke stenen (mijn moeder was er stellig in dat je zilver draagt in je kinderjaren ;-D ) maar dit is vast erg traditioneel :P

Overigens heb ik zelf zilver nooit losgelaten ;) en draag met name graag zilveren oorbellen die niet zo heel duur zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb wat dure erfstukken, maar draag nooit sieraden. Zit me altijd in de weg
Zelfs mijn trouwring heb ik af durven doen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb best wat goedkope dingen, maar een aantal dure dingen; twee paar oorbellen (een paar gekregen van mijn ouders voor mijn diploma-uitreiking van m’n studie en een paar van oma gekregen voor mijn trouwen), en “natuurlijk” mijn verlovingsring en trouwring.

Uiteindelijk zijn de duurdere dingen wel veel waardevaster en blijven ze ook langer mooi. Al weet ik niet of dat voor piercing anders dan klassieke oorbel ook geldt. Maar als het echt goud is heeft het natuurlijk sowieso ook een bepaalde waarde alleen in gewicht al.
charlie591 wijzigde dit bericht op 18-11-2023 15:48
Reden: Ik dacht gelezen te hebben dat het om navelpiercing ging, niet waar
3.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind 200 euro wel meevallen voor een sieraad dat je veel draagt. Ik draag het meeste mijn dure sieraden (trouwring ed) en die zijn heel wat meer dan 200 euro waard. Ik heb ook wat goedkopere dingen (zoals statement oorbellen) maar die draag ik hooguit 1x per jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind 200 geen gek bedrag voor iets wat je veel gaat dragen.

Mijn sieraden kosten zo tussen de 50 en 250 euro, met als uitzondering mijn trouwring van 800 euro en een erfstuk dat ook rond die prijs zal zijn gok ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb niet veel sierraden, maar wat ik dagelijks / regelmatig draag is wel van enige waarde.
Ik heb het meestr uitgegeven aan een trouwring die ik heb geerfd. Ik heb die laten aanpassen en een diamant op laten zetten. Dat was zo’n 1200 euro.

Anyway, 200 voor iets dat je dagelijks draagt vind ik dus niet duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een vrij dure trouwring, maar ik wilde echt iets moois omdat ik deze jaren zou dragen (hopelijk) en die heb ik nu dus ook pakweg 18 jaar elke dag om en ik vind hem nog steeds mooi. Die van mijn man was veel eenvoudiger maar die is hem kwijt geraakt . Daarnaast heb ik nog een witgouden ring met diamant gekregen van mijn man en dat zijn de enige 2 dure sieraden die ik heb. Ik draag ze allebei elke dag.

Ik vind het dus wel oké om wat meer geld uit te geven aan iets waar je lang mee wil gaan doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Ga je de piercing permanent dragen? (Ook bij douchen, zwemmen etc) Zo ja, dan zou ik gaan voor wat betere kwaliteit. Edelmetaal iig. De goedkopere varianten verkleuren vaak. Ik heb sinds kort om diezelfde reden ook een echt gouden helixpiercing. Eerder moest ik hem minimaal twee keer per jaar vervangen omdat het goud of koper of zilverkleurig geworden was…
Oh, de latere reacties gaan toch ineens de andere kant op!

En ik geef dan absoluut weer geen €800 of meer uit aan een telefoon, hoor. Die zijn oha goedkoper dan de piercing die ik wil kopen. :-)

Het is idd geen navel piercing en wel eentje die ik permanent draag.

En nu ik wat verder rondneus, zie ik dat de goedkopere piercings (die ik aanzienlijk minder mooi vind) ook al €50-100 kosten. Dan leg ik toch liever die €100 erbij voor iets wat ik echt mooi vind. (Het sieraad dat ik écht het mooiste vind, kost dan weer €800).
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel verschillend, maar niet écht duur. Ik heb een ketting van van 3 euro die ik vaak draag en die ik echt leuk vind, maar ook een van 300 euro. Het duurste wat ik heb is een gouden ring met granaat die tegen de 400 euro was, die draag ik het meest en vind ik ook echt prachtig. Maar ik combineer hem met ringen van 50 euro en van 20. Ik heb dus geen écht dure sieraden van duizenden euro’s.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
18-11-2023 16:25
Oh, de latere reacties gaan toch ineens de andere kant op!

En ik geef dan absoluut weer geen €800 of meer uit aan een telefoon, hoor. Die zijn oha goedkoper dan de piercing die ik wil kopen. :-)

Het is idd geen navel piercing en wel eentje die ik permanent draag.

En nu ik wat verder rondneus, zie ik dat de goedkopere piercings (die ik aanzienlijk minder mooi vind) ook al €50-100 kosten. Dan leg ik toch liever die €100 erbij voor iets wat ik echt mooi vind. (Het sieraad dat ik écht het mooiste vind, kost dan weer €800).
Doe eens een plaatje?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hou niet van sieraden. Het enige wat ik draag is een Breitling chronomat en die is vrij prijzig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik hoef er geen geld aan uit te geven want ik heb genoeg mooie dure sieraden gekregen en geërfd. Ze gaan langer mee dan schoenen zeg maar.
......
anoniem_65c29b33320d9 wijzigde dit bericht op 02-02-2024 10:34
97.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben zelf niet zo van de sieraden. Zoals een ander ook eerder reageerde; voel me dan net een versierde kerstboom. Heb gaatjes in m’n oren gehad, maar laten dichtgroeien, ik droeg niet graag oorbellen.

Mijn man vindt het wel leuk om mij dure sieraden te geven en heeft zelf ook nogal dure horloges (denk aan minimaal 10.000 per stuk), maar het enige dat hij aan mij kan slijten zijn armbanden, die vind ik wel leuk om te dragen bij een avondje uit. Maar om eerlijk te zijn, vind ik een armbandje van my jewellery, Karma of andere goedkope merken vaak net zo leuk. Op dat gebied matchen we dus niet zo goed en mijn dure sieraden liggen - op 1 armband die ik vaker draag - allemaal in de kluis. Heel zonde eigenlijk.

Voor wat betreft TO; ik zou het gewoon doen (mits je het kan betalen). Het is iets wat je veel/ altijd draagt en als je er blij van wordt, waarom niet?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn trouwring én mijn verlovingsring - beiden van witgoud - hebben grof geld gekost. Ze moeten dan ook de volgende 40 jaar nog meegaan en ik draag ze elke dag.

Voor de rest draag ik alleen een horloge en die moet niet persé 50 jaar meegaan, dus kost een pak minder.

200 euro voor een piercing zou ik dus best willen uitgeven. Maar dan wel alleen als ik heel zeker ben dat ik dat ding minstens 10 jaar ga dragen. En niet volgend jaar al beu ben of volgend jaar mijn navel-piercing beu ben. Of dat ik graag elke week van piercing wissel.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven