Mode & Beauty alle pijlers

Hoe gebruik ik een diffuser (fohn)

09-01-2011 22:03 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Hier even een heel praktisch vraagje.

Ik heb mijn leven gebeterd (ahum) en sinds kort gebruik ik met regelmaat een fohn om mijn halflange haar (schouderlengte) in model te krijgen.

Dit lukt al aardig goed!

Nu zit er een diffuser bij de fohn die ik heb aangeschaft. Toen ik jong was heeft iemand ooit mijn haar met een diffuser gefohnd, het resultaat was een leuke bos krullen (ik heb slag van mijzelf).

Lijkt mij nu ook wel leuk voor een feestje! Maar hoe gebruik ik zo'n ding? Moet ik mijn haar eerst even een beetje gewoon droger fohnen, ga ik direct met de diffuser aan de slag?

Dus: graag nuttige advies en nuttige tips!
Mijn kapper föhnt het haar van mijn dochter met een diffuser. Gewoon nat haar, diffuser erop en als het droog is heeft ze een bos krullen.
Ik zette er de diffuser op en maakte dan ronddraaiende bewegingen, het resultaat was een mooie krullenbos. Ik ben van plan er weer 1 aan schaffen, heb jàrenlang superkort haar gehad maar ben nu weer bezig om het te laten groeien dus dan komt de diffuser wel weer van pas.
De truuk zit hem in dat je hem laag en zacht zet, dan beschadig je het haar niet vreselijk en blaas je de slag er niet uit. De diffuser er op, je hoofd een beetje schuin houden en je haar er 'in' hangen, in de diffuser kop dus. Je haar krult om de pinnen heen, als het ware. De lokken zelf moet je niet te groot maken et voila.

Gemak dient de mens!

Oh, sommige vriendinnen krijgen het paardenbloem effect (zo'n bolletje..) van een diffuser. Dat bleek op te lossen door de bovenste laag van het haar glad te fohnen en de rest met een diffuser. Ben je wel wat langer bezig, maar is wel supermooi.

Veel plezier met je diffuser kop!
Na wassen schuim in mijn haar, gooi mijn hoofd voorover, diffuser er op en beetje heen en weer bewegen en heb dan aardig wat volume.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hallo allemaal,

Hartstikke bedankt voor de nuttige tips!

Ik ga er van de week mee aan de slag. Ik ben heel benieuwd!
hier elke dag met zo'n apparaat.

doe na het douchen even wat krullenmouse (of zo) in je haar.

schuin, of hoofd voorover op de kop wil ook goed helpen.

de puntjes op je hoofdhuid rusten, even draaien en even stil houden daarna.

dé truc... niet helemaal droog blazen, maar t laatste beetje zelf laten drogen.

en klaar!
en als je gezegend bent met stijl haar wat geknipt is in een bob? kan je er dan met de diffuser en wat schuim nog wat slag in toveren of moet je echt al wat krullend haar van jezelf hebben? wil iemand even in zn glazen bol kijken
@Lotje, jij ook heel erg bedankt voor de nuttige tips!

@Elizaar: ik kan jou daar natuurlijk geen antwoord op geven...maar wie weet iemand anders wel!
ik heb ook zo n ding gekregen met Kerst, was er ook nog neit helemaal uit, nu ga ik ook proberen!! Thnxxxx
@ Elizaar: ik heb ook superstijl haar en de kapper heeft er met een diffuser toch slag in gekregen. Thuis lukte het me ook: pak een flinke pluk haar, frommel dat in elkaar, diffuserkop erop en dan zachtjes draaiend droogblazen. Ik was echt verbaasd. Zeker aan de onderkant van m'n haar had ik echt slag en volume. Beetje wax erin kneden en voila! De hele dag lopen stralen.
Ok ik ga het over een paar dagen proberen! Ben benieuwd! Gebruik jij ook iets erdoor .... bv mousse?
Oh ja, altijd volumemousse van Nivea. Maar het merk maakt niet zoveel uit denk ik.

Succes! 't Is echt leuk als het lukt!
Ok ben benieuwd! Ik heb zowel shampoo van de kapper als de mousse van de kapper (paul mitchell ) en sindsdien zit mn haar echt veel beter dan toen ik nog allemaal soorten shampoo en mousse gebruikte. En op zich doe ik wel een jaar met shampoo maar dat is dan "maar" 17 euro
Mousse van Junior is ook heel goed.no. 4
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
mousse van andrelon... ook prima spul
Junior is beter!
Vind het zo jammer dat mijn haar zo kapot is gegaan, was namelijk verslaafd aan de difuser.... Dus moet nu fohn - en difuserloos door het leven!
Wow, best veel reacties op mijn simpele en praktische vraag. Dank jullie allemaal!

@BarbaraAnn: jeetje wat jammer zeg, maar voor mij wel een wijze les om het de diffuser te gebruiken voor bijv een feestje en niet te vaak!
Ik gebruik sinds een maand ook de diffuser om krullen te maken. Heb slag van mezelf en hiermee lukt het aardig. Eerst haren wassen, dan laten drogen tot het ongeveer half droog is, mousse erin kneden en dan met mijn hoofd naar beneden beginnen föhnen zoals anderen het al hadden beschreven. Alleen neem ik grote lokken. Misschien toch maar eens dunnere lokjes proberen. Achteraf knijp ik er nog wat potion 9 van sebastian in.

Zijn jullie krullen de dag nadien nog mooi of wassen jullie je haar elke dag?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven