Mode & Beauty alle pijlers

Hoe groot is jullie Make-up Stash?

28-01-2015 23:21 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf eigenlijk helemaal niet veel maar zie op youtube dat iedereen een enorme stash heeft. Dit filmpje bijvoorbeeld

https://www.youtube.com/watch?v=2stynAkpNsw

Ik vind dit echt super veel, ligt dat aan mij? Wat vinden jullie?
Dat filmpje duurt een kwartier, veel te lang. Wat is een stash? Ik ben echt oud
Ik heb geen 16 foundations nee.

Geen een eigenlijk
Tjezus, wat vals
Wie ben ik om uit te maken of dat veel is? Voor mij zou het teveel zijn maar als je die Amerikaanse meiden ziet dan valt dit nog mee.

Kijk maar eens naar:

https://www.youtube.com/watch?v=VodsQ7laz4c

https://www.youtube.com/watch?v=vvvgZDPZLrQ

https://www.youtube.com/watch?v=ceG3fR31cPc
Tja, iedereen z'n hobby... ik snap alleen niet zo goed waarom je van alles zoveel wilt hebben, want make-up is nou eenmaal niet eeuwig houdbaar en dan kun je het weggooien. Mascara gaat bijvoorbeeld maar x maanden mee, dus ik snap niet zo goed waarom je meer dan 2 mascara's zou kopen.
Stash is voorraad toch? Ik heb ook niet zoveel hoor. 1 foundation, 1 eyeliner, 1 oogpotlood en 1 mascara. En 1 lipgloss. En oogschaduw. Allemaal in mijn make-uptasje, samen met mijn pincet (en kabeltje van mp3-speler anders raak ik die altijd kwijt). Wel nog extra eyeliner, mascara, oogschaduw en oogpotlood in de voorraadkast. En dan nog diverse kleuren nagellak, dat was het wel.
quote:blue_lagoon schreef op 28 januari 2015 @ 23:39:

Stash is voorraad toch? Ik heb ook niet zoveel hoor. 1 foundation, 1 eyeliner, 1 oogpotlood en 1 mascara. En 1 lipgloss. En oogschaduw. Allemaal in mijn make-uptasje, samen met mijn pincet (en kabeltje van mp3-speler anders raak ik die altijd kwijt). Wel nog extra eyeliner, mascara, oogschaduw en oogpotlood in de voorraadkast. En dan nog diverse kleuren nagellak, dat was het wel.Oh, oké Alles, behalve de oogschaduw.
Ligt er helemaal aan wat jouw referentiekader is. Ik vind het ook veel. Van de helft weet ik niets eens waarvoor het is. Maar eerlijk gezegd zit ik nu ook op de leeftijd dat een overdaad aan make-up eerder nadelig dan voordelig uitpakt.
1 mascara (altijd eentje op voorraad maar wel precies dezelfde), 1 eyeliner, 2 soorten foundation, 1 poeder, 1 blusher, 1 lipgloss, 2 kleuren lipstick, 3 kleuren nagellak. Ik gebruik vrijwel dagelijks mascara en eyeliner, en af en toe lipstick, de rest alleen als ik ga stappen of zo. En dan niet eens altijd. Hangt n beetje van mn bui, de gelegenheid en mn outfit af
Twee kasten vol badkamerrotzooi wat ik toch ooit eens moet gaan gebruiken voordat het oud wordt. Voor drievierde van mij.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
1 mascara, 1 eyeliner, 1 foundation, 1 poeder, 2 lipsticks, 1 oogpotlood en wat oogschaduw. Daarnaast nog een stuk of 5 nagellakjes en wat wenkbrauwpotloodjes.

Als ze dat allemaal op haar gezicht smeert is ze gelijk vijf kilo zwaarder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben best een verzamelaar...

Ik heb veel en van alles veel.

De grootste collectie is de nagellak: zo'n 80 stuks. Die gaan langer mee dan de houdbaarheidsdatum die erop staat, dus die gebruik ik voorlopig wel.
Op YouTube, dat zijn toch ook allemaal van die meiden met hun eigen blogje/vlogje? Heel erg prijzig is het ook niet als ik het filmpje bekijk, veelal low budget merken van drogisterijen. Als ze alleen maar Chanel, Clinique, urban decay en soortgenoten gingen testen dan keken die jonge meiden niet meer. Voor mij zou de lol als 15-jarige er snel vanaf zijn als ik mij zou bedenken dat het geteste lippenstiftje mij drie maanden vakken vullen zou kosten
quote:meldepel schreef op 28 januari 2015 @ 23:37:

Tja, iedereen z'n hobby... ik snap alleen niet zo goed waarom je van alles zoveel wilt hebben, want make-up is nou eenmaal niet eeuwig houdbaar en dan kun je het weggooien. Mascara gaat bijvoorbeeld maar x maanden mee, dus ik snap niet zo goed waarom je meer dan 2 mascara's zou kopen.Is dat zo? Ik hoor die meiden vaak zeggen deze blush heb ik al jaren en gebruik ik nog. Volgens mij kunnen dingen als poeders, oogschaduws, oogpotlood en foundation wel heel lang mee. Ik zit er dus aan te denken om ook een grotere stash te hebben. Heb je toch meer keuze en ik vind het er ook zo leuk aanzien. Nagellak heb ik trouwens wel een stuk of 50.
Misschien is het leuk om een make-up stash topic te openen en dat men dan zijn stash laat zien, was ooit een topic op girlscene. Kan dat?
Ik vind stash eigenlijk een heel stom woord😄 Kun je er niet een fatsoenlijk Nederlands woord van maken?
Als je zo graag wil zien wat voor make-up iedereen heeft, kan je dan niet beter naar een forum over alleen maar make-up gaan? Volgens mij valt de doelgroep van Viva en Girlscene ook niet echt te vergelijken.
quote:twerkqueen schreef op 29 januari 2015 @ 00:46:

[...]

Is dat zo? Ik hoor die meiden vaak zeggen deze blush heb ik al jaren en gebruik ik nog. Volgens mij kunnen dingen als poeders, oogschaduws, oogpotlood en foundation wel heel lang mee. Ik zit er dus aan te denken om ook een grotere stash te hebben. Heb je toch meer keuze en ik vind het er ook zo leuk aanzien. Nagellak heb ik trouwens wel een stuk of 50.

Met blush, foundation of nagellak zou ik het risico wel nemen om het langer te gebruiken dan op de verpakking staat. Kan niet zoveel kwaad lijkt me. Maar bijvoorbeeld met oogschaduw, mascara en vooral eyeliner zou ik wel goed oppassen. Ogen vind ik toch wel kwetsbaar. Oogpotlood lijkt me dan weer dat die langer mee gaat, omdat je die slijpt.

Er zijn wel genoeg manieren om de groei van bacteriën tegen te gaan, zoals bewaren op een donkere plek en je kwasten regelmatig schoonmaken. Zelf zet ik met stift op het product wanneer ik het gekocht heb (doe ik ook met gezichtsscrub enzo), omdat ik vaak producten veel te lang gebruik. Een vriendin van mij heeft een keer bij de eerste hulp gezeten (echt waar!), omdat ze enorm heftig reageerde om een maskertje dat ze had gebruikt nadat het x jaren in de kast had gelegen. Nu lijkt me dat wel uitzonderlijk hoor, maar ik ben daardoor wel voorzichtiger.

http://www.trendystyle.ne ... pschool/houdbaarheid.html
Maar dan nog, die meiden in die filmpjes hebben dan vaak bijvoorbeeld 6 oogschaduwpaletten. Al zou je die paletten 5 jaar bewaren, dan heb je ze toch lang niet allemaal 'opgemaakt' ?)
ik heb een flinke stash aan make up. heb zo'n grote koffer helemaal vol zitten.

en onlangs nog 25 kleuren shellac gekocht.

verder een stuk of 7 bb-creams omdat ik een test wilde doen welke ik het fijnst vond

heb ook van die palets met 120 kleuren en die ligt er alweer een paar jaar onaangeroerd bij.

pas nog 8 lippenstifts gekocht.

eoa creamy blush, geweldig spul volgens mij.

10 wenkbrauwpotloden en een mooie doos met wenkbrauwspul met kwastjes enzo

glittereyeliners. galamouroogschaduwen. 3 poederdozen en 5 stuks foundation.

beter denk een foto maken, want zal vast wel iets vergeten zijn.

het leuke is, ik gebruik alleen wenkbrauwspul en shellac.
Een oogpotlood.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als je girlscenepubliek zoekt, zit je hier verkeerd. Volgens mij kun je dan beter naar Facebook. Daar zitten meer jonge meisjes die mode- en make-uppagina's hebben.
Oh ehhh... Ik heb wel een grote 'stash' met ook de duurdere 'gehypte' producten enzo...

Stuk of 10 oogschaduw paletten, meerdere foundations, mascaras, blushes, highlighters...

Make up is een hobby
Internagelaktisch
Ps, met een hobby bedoel ik dat ik er niet elke dag bij loop als een barbie ofzo haha, dat je veel make up hebt wil niet zeggen dat je ook alles tegelijk draagt. Afwisseling...
Internagelaktisch

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven