Hoe groot is jullie Make-up Stash?
woensdag 28 januari 2015 om 23:21
Ik heb zelf eigenlijk helemaal niet veel maar zie op youtube dat iedereen een enorme stash heeft. Dit filmpje bijvoorbeeld
https://www.youtube.com/watch?v=2stynAkpNsw
Ik vind dit echt super veel, ligt dat aan mij? Wat vinden jullie?
https://www.youtube.com/watch?v=2stynAkpNsw
Ik vind dit echt super veel, ligt dat aan mij? Wat vinden jullie?
donderdag 29 januari 2015 om 08:12
Tien verschillende foundations hoef ik niet (ik ben heel blij met die ene die ik heb. Moet wel vaak vervangen worden want dagelijks een laag en met uitgaan 2 ), maar een kastlade vol met oogschaduw, nagellak en lippenspul zou ik wel willen. Helaas op mijn studentenkamer niet veel plek voor, maar als il mijn eigen badkamer heb koop ik een kast en ga ik los.
Liever elitair dan een pauper!
donderdag 29 januari 2015 om 08:43
donderdag 29 januari 2015 om 10:40
quote:moonlight schreef op 29 januari 2015 @ 10:26:
Vooral voor vrouwen die meer hebben dan alleen een potlood met mascara... Waar laten jullie je make-up?
Ik heb alles in glaasjes zitten. Dus een glaasje voor m'n kwasten, een glaasje voor m'n eyeliner/mascara etc.
Ik vind dat het meest overzichtelijk.
Vooral voor vrouwen die meer hebben dan alleen een potlood met mascara... Waar laten jullie je make-up?
Ik heb alles in glaasjes zitten. Dus een glaasje voor m'n kwasten, een glaasje voor m'n eyeliner/mascara etc.
Ik vind dat het meest overzichtelijk.
donderdag 29 januari 2015 om 15:20
quote:Maaique schreef op 29 januari 2015 @ 07:49:
Oh ehhh... Ik heb wel een grote 'stash' met ook de duurdere 'gehypte' producten enzo...
Stuk of 10 oogschaduw paletten, meerdere foundations, mascaras, blushes, highlighters...
Make up is een hobby
Gebruik je ook alles of heb je sommige dingen puur voor de heb?
Ik wil wel stash-foto's zien hoor. Wil ook wel een foto maken van die van mij maar dat zal moeten wachten tot ik weer thuis ben (hopelijk dit weekend eventjes).
Oh ehhh... Ik heb wel een grote 'stash' met ook de duurdere 'gehypte' producten enzo...
Stuk of 10 oogschaduw paletten, meerdere foundations, mascaras, blushes, highlighters...
Make up is een hobby
Gebruik je ook alles of heb je sommige dingen puur voor de heb?
Ik wil wel stash-foto's zien hoor. Wil ook wel een foto maken van die van mij maar dat zal moeten wachten tot ik weer thuis ben (hopelijk dit weekend eventjes).
Liever elitair dan een pauper!
donderdag 29 januari 2015 om 15:31
quote:sinnombre schreef op 29 januari 2015 @ 00:55:
Ik vind stash eigenlijk een heel stom woord
Kun je er niet een fatsoenlijk Nederlands woord van maken?
Nou inderdaad,zeg gewoon voorraad.
Ik heb wel wat maar zeker geen grote berg. Denk 3 mascara( waarvan 1 in de toilettas voor vakanties) 2x oogpotlood ,paar lippenstiften en ergens wat verdwaalde oogschaduw maar die gebruik ik alleen met carnaval:-) Net als rode en zwarte nagellak. En 1bb-Cream en een poeder maar die gebruik ik nauwelijks.
Ik vind stash eigenlijk een heel stom woord
Nou inderdaad,zeg gewoon voorraad.
Ik heb wel wat maar zeker geen grote berg. Denk 3 mascara( waarvan 1 in de toilettas voor vakanties) 2x oogpotlood ,paar lippenstiften en ergens wat verdwaalde oogschaduw maar die gebruik ik alleen met carnaval:-) Net als rode en zwarte nagellak. En 1bb-Cream en een poeder maar die gebruik ik nauwelijks.
donderdag 29 januari 2015 om 16:10
Juist mensen die van dit soort dingen filmpjes maken hebben veel denk ik, omdat het hun hobby is. Ik heb een 'middelmatig' stash denk ik (behalve de nagellak dan)
1 foundation
1 concealer
1 poeder
2 bronzers (waarvan ik er 1 nooit gebruik)
1 highlighter (palette, dus eigenlijk weer een donkere shaping poeder, maar die is op en toen kocht ik de bronzer, er zit ook blush in, maar dat gebruik ik amper)
1 eyeliner,
Stuk of 4 oogpotloden in verschillende kleuren
1 oogschaduw palette
Stuk of 10 oogschaduwdoosjes (sommige met 1 kleur, sommige duo's of trio's)
1 mascara
Stuk of 5 lippenstift/lipgloss waarvan het grooste deel ruk is (echt maar 1 of 2 die wel goed zijn grr)
857473783 nagellakjes
1 foundation
1 concealer
1 poeder
2 bronzers (waarvan ik er 1 nooit gebruik)
1 highlighter (palette, dus eigenlijk weer een donkere shaping poeder, maar die is op en toen kocht ik de bronzer, er zit ook blush in, maar dat gebruik ik amper)
1 eyeliner,
Stuk of 4 oogpotloden in verschillende kleuren
1 oogschaduw palette
Stuk of 10 oogschaduwdoosjes (sommige met 1 kleur, sommige duo's of trio's)
1 mascara
Stuk of 5 lippenstift/lipgloss waarvan het grooste deel ruk is (echt maar 1 of 2 die wel goed zijn grr)
857473783 nagellakjes
zondag 17 mei 2015 om 20:21
Ik heb meer make up dan de gemiddelde vrouw maar minder dan meisjes in die youtube filmpjes. Ik heb alles verzameld en opgeruimd. Ik had dus meer dan hier staat maar weggedaan ivm over de datum
2 primers
10 foundations/getinte dagcreme etc
2 gezichtspoeder (een transparant, een beige)
7 blush/bronzers
2 highlight poeders
2 concealers voor onder de ogen
2 concealers voor plekjes op gezicht
2oogschaduwprimers
7 grotere oogschadwpaletten
8 kleinere oogschaduwpaletten
8 mono's
2 masacara"s (een bruine en een zwarte)
15 verschillende kleurtjes oogpotloden
5 wenkbrauwproducten
25 lipsticks,potloden,lipgloss en balm
En volgens mij iets van 7 nagellakjes (inclusief nagelverharder, transparante, basecoat etc)
Alle poeders (oogschaduw,blush etc) kun je langer bewaren dan op de verpakking staat. Ik heb oogschaduw die 5 jaar oud is en nog steeds prima. Alleen eyeliners, mascara en concealers met kwastjes kun je niet zo lang bewaren. En foundations heb ik ook wel langer dan een jaar. Zodra ze van kleur veranderen of raar beginnen te ruiken dan gooi ik het pas weg. Ik heb trouwens zoveel foundations omdat ik vorig jaar een uitbraak had van puisten over mijn hele gezicht (dankzij verkeerde pil) en de perfecte foundation zocht. daarvoor had ik 2 foundations. Ik moet meer dingen uitzoeken en wegdoen maar ben nog al een verzamelaar
Ik bewaar het in zo'n houten Ikea kastje met 6 vakjes en de grote paletten liggen in een la. In de badkamer bewaren is trouwensniet zo goed voor make up en zorgt ervoor dat het eerder niet meer goed is ivm vochtige omgeving.
2 primers
10 foundations/getinte dagcreme etc
2 gezichtspoeder (een transparant, een beige)
7 blush/bronzers
2 highlight poeders
2 concealers voor onder de ogen
2 concealers voor plekjes op gezicht
2oogschaduwprimers
7 grotere oogschadwpaletten
8 kleinere oogschaduwpaletten
8 mono's
2 masacara"s (een bruine en een zwarte)
15 verschillende kleurtjes oogpotloden
5 wenkbrauwproducten
25 lipsticks,potloden,lipgloss en balm
En volgens mij iets van 7 nagellakjes (inclusief nagelverharder, transparante, basecoat etc)
Alle poeders (oogschaduw,blush etc) kun je langer bewaren dan op de verpakking staat. Ik heb oogschaduw die 5 jaar oud is en nog steeds prima. Alleen eyeliners, mascara en concealers met kwastjes kun je niet zo lang bewaren. En foundations heb ik ook wel langer dan een jaar. Zodra ze van kleur veranderen of raar beginnen te ruiken dan gooi ik het pas weg. Ik heb trouwens zoveel foundations omdat ik vorig jaar een uitbraak had van puisten over mijn hele gezicht (dankzij verkeerde pil) en de perfecte foundation zocht. daarvoor had ik 2 foundations. Ik moet meer dingen uitzoeken en wegdoen maar ben nog al een verzamelaar
Ik bewaar het in zo'n houten Ikea kastje met 6 vakjes en de grote paletten liggen in een la. In de badkamer bewaren is trouwensniet zo goed voor make up en zorgt ervoor dat het eerder niet meer goed is ivm vochtige omgeving.