Mode & Beauty alle pijlers

Hoe het haar te kleuren?

05-01-2011 15:26 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al jaren blondeer ik mijn haar. Maar ik ben het zat. Iedere keer weer die uitgroei en ruim 2 uur bij de kapper zitten. Nu ik 3 kinderen heb, heb ik geen tijd (wil ik geen tijd maken) om 2 uur bij de kapper door te brengen. Daarom heb ik net een tube doe-het-zelf gekocht bij drogist. Een kleur die bij mijn originele kleur in de buurt komt, zodat ik dus weer als donkerblond door het leven ga.

Normaal kleur je bij uitgroei eerst het uitgroeigedeelte en na 20 minuten de rest van het haar. Maar nu is de rest van het haar lichter dan de uitgroei en ga ik dus naar donkerder haar toe. Moet ik nu toch eerst de uitgroei doen en na 20 min de rest van het haar, of eerst de rest van het haar en dan pas de uitgroei? Of gewoon alles in een keer, hopla, erin doen en een half uur laten in trekken.

En mijn volgende topic wordt vast. Help, mijn zelf-gekleurde haar is groen!!!
Ik zou denk ik nog een laatste keer naar de kapper gaan en die je haar laten verven naar een kleur dichtbij je eigen kleur. Daarna kan je het dan zelf doen en hoef je ook minder bang te zijn voor grote verschillen met de uitgroei omdat het bijna je eigen haarkleur is.

Succes!
Gewoon alles in 1 keer er in smeren, daar zou ik voor gaan.

Wel even 2 waarschuwingen erbij. Heb het er vanochtend nog met mijn kapper over gehad. Als je van blond naar donker gaat moet er eerst iets met een roodtoon in anders wordt het groen. En ten tweede verwacht niet dat het donkere in 1 keer blijft zitten. Je moet het ongeveer 3x verven voordat het niet binnen no-time weer naar blond verbleekt.
Ik heb de schuim (foam) van John Frieda laatst gebruikt en wil nu niet meer anders. Ge-wel-dig spul, google er maar eens op, je krijgt alleen maar enthousiaste recensies. Ik had lichtblond haar met uitgroei en heb de kleur chocolatebrown erin gedaan, op hoop van zegen en het ging fantastisc, het is helemaal egaal bruin, ook al had ik uitgroei en highlights.

(nee, geen aandelen, gewoon enthousiast over dat product.)
Ik zou naar de kapper gaan. Van geblondeerd naar donkerblond wil je niet met drogisterij verf doen.
En ik ben het dan ook totaal niet eens met plops en ikbenanoniem!

Ik heb er geen roodtoon in want dat vind ik niet mooi, en er is niets groens aan mn haar te zien. Ik heb het 1x gekleurd en het resultaat is geweldig. Precies de donkerbruine kleur zoals op het pakje.

(ja het was een risico. Deze foam was toen in de aanbieding voor 10 euro, en ik las alleen maar goeie verhalen, dus ik dacht ik probeer het. En als het mislukt was, was ik alsnog naar de kapper gegaan, maar ik ben blij dat ik me dat geld bespaard heb)
quote:plops schreef op 05 januari 2011 @ 15:36:

Gewoon alles in 1 keer er in smeren, daar zou ik voor gaan.

Wel even 2 waarschuwingen erbij. Heb het er vanochtend nog met mijn kapper over gehad. Als je van blond naar donker gaat moet er eerst iets met een roodtoon in anders wordt het groen. En ten tweede verwacht niet dat het donkere in 1 keer blijft zitten. Je moet het ongeveer 3x verven voordat het niet binnen no-time weer naar blond verbleekt.Klopt, als de verf een "matte" tint is, kan er een groenige schijn ontstaan. Er dient dus warmte in de kleur te zitten (goudtint) om dit te vermijden.
quote:_maris_ schreef op 05 januari 2011 @ 15:42:

Ik heb er geen roodtoon in want dat vind ik niet mooi, en er is niets groens aan mn haar te zien. Ik heb het 1x gekleurd en het resultaat is geweldig. Precies de donkerbruine kleur zoals op het pakje.

(ja het was een risico. Deze foam was toen in de aanbieding voor 10 euro, en ik las alleen maar goeie verhalen, dus ik dacht ik probeer het. En als het mislukt was, was ik alsnog naar de kapper gegaan, maar ik ben blij dat ik me dat geld bespaard heb)Plops bedoelde "warmte" in de kleur. Dat zul dus zeker in de JF verf hebben gezeten...
Precies Bergje Ben alleen niet helemaal thuis in kapperstermen....

Hoe lang geleden heb je je haar geverfd Maris?
Week of 4/5 geleden denk ik Plops. Hoezo?
Omdat het er in het begin vaak wel prima uit ziet, maar na een paar weken/aantal keer wassen de kleur toch vervaagt.
Het valt mij 100% mee. Het is niet meer zo donker als in het begin, maar dat vind ik niet zo erg, omdat ik het er in de eerste week altijd zo 'geverfd' uit vind zien. Na een paar keer wassen vind ik het veel natuurlijker.

Overigens heb ik hetzelfde (van blond naar bruin) een paar jaar terug bij de kapper laten doen, toen viel het me vies tegen hoe snel het vervaagde. Sneller dan nu.
Ik heb mijn haar donkerder gemaakt door steeds elke keer een tint donkerder te nemen (van vrij licht goudblond naar echt donkerblond). Dan valt het minder op, en is de overgang veel geleidelijker. Elke keer alleen de uitgroei gedaan en de rest 10 minuten om het haar niet te veel te beschadigen. Je moet dan wel alles in één keer klaarmaken.

Nu hoeven de lengten niet meer, en kleur ik alleen elke keer de uitgroei bij met een kapperskwastje van de Hema. Mijn haar blijft dan veel gezondenr.
Ja? Komt het geblondeerde er weer doorheen? ik heb namelijk ook mijn haar geblondeerd (ben bezig vanaf mei, steeds een stukje lichter dmv highlights). Maar nu in de winter heb ik zoveel meer zin in bruin haar! Ben alleen bang dat ik spijt krijg (er zitten natuurlijk honderden euro's in mijn haar...) en in de lente weer blond weer, dan zou ik weer van voor af aan moeten beginnen...

Maar als er onder een spoeling vanzelf weer blond tevoorschijn komt, kan ik het wel doen, misschien?
quote:_maris_ schreef op 05 januari 2011 @ 15:42:

(ja het was een risico. Deze foam was toen in de aanbieding voor 10 euro, en ik las alleen maar goeie verhalen, dus ik dacht ik probeer het. En als het mislukt was, was ik alsnog naar de kapper gegaan, maar ik ben blij dat ik me dat geld bespaard heb)

En jij hebt precies hetzelfde haar als to?

TO, ga nog 1 keer naar de kapper en laat je haar goed verven. Daarna kun je het best zelf doen, maar dit is een flink risico wat je neemt met je haren.
Ja, dat vind ik echt.
Thuiskapster?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 05 januari 2011 @ 16:36:

Thuiskapster?

Niks mis mee, die heeft ook fatsoenlijke verf.

Niet die troep van de drogist.
Ja, dat vind ik echt.
Hmm, toch naar de kapper vrees ik. Dan loop ik nog wel 2 weken voor gek met die uitgroei.. , zie het er dit weekend niet van komen, dus volgend weekend kan ik pas.

Maar jullie hebben gelijk, het wordt mat, of groen. Of het zit leuk en na een week niet meer.

Ik ben alleen bang dat de kapper er een rode gloed overheen doet, omdat ze dat zelf altijd mooier en warmer vinden.

Okee, ik laat het pakje dicht vanavond en ga volgende week naar de kapper.

Bedankt!
quote:Saaar schreef op 05 januari 2011 @ 16:37:

[...]

Niks mis mee, die heeft ook fatsoenlijke verf.

Niet die troep van de drogist.

Je hebt om haar te kleuren en te ontkleuren altijd dezelfde basisingrediënten nodig.

Ik denk dat de meeste thuisgebruikers n de mist ingaan door bij een thuiskleuring elke keer ook de lengtes te behandelen. Ik verf thuis altijd echt alleen precies de uitgroei. Dat scheelt enorm.
quote:amalia schreef op 05 januari 2011 @ 16:39:

Hmm, toch naar de kapper vrees ik. Dan loop ik nog wel 2 weken voor gek met die uitgroei.. , zie het er dit weekend niet van komen, dus volgend weekend kan ik pas.

Maar jullie hebben gelijk, het wordt mat, of groen. Of het zit leuk en na een week niet meer.

Ik ben alleen bang dat de kapper er een rode gloed overheen doet, omdat ze dat zelf altijd mooier en warmer vinden.

Okee, ik laat het pakje dicht vanavond en ga volgende week naar de kapper.

Bedankt!Braaf meisje
Ja, dat vind ik echt.
quote:Saaar schreef op 05 januari 2011 @ 16:32:

[...]

En jij hebt precies hetzelfde haar als to?

Uh, nee, zeg ik dat dan?

Ik vertel mijn ervaring.
quote:Melpomene schreef op 05 januari 2011 @ 16:42:

[...]

Je hebt om haar te kleuren en te ontkleuren altijd dezelfde basisingrediënten nodig.

Ik denk dat de meeste thuisgebruikers n de mist ingaan door bij een thuiskleuring elke keer ook de lengtes te behandelen. Ik verf thuis altijd echt alleen precies de uitgroei. Dat scheelt enorm.

Eh, dat klopt niet...

Je hebt veel verschillende producten die allemaal een ander resultaat bereiken.
Ja, dat vind ik echt.
quote:_maris_ schreef op 05 januari 2011 @ 16:44:

[...]

Uh, nee, zeg ik dat dan?

Ik vertel mijn ervaring.

Dan moet je niet zeggen dat anderen ongelijk hebben.

Dat hebben ze nl niet.

Jij hebt gewoon geluk gehad.
Ja, dat vind ik echt.
Beter lezen Saaar, en me geen woorden in de mond leggen die ik nooit heb gebruikt.

Ik geef niemand ongelijk. Ik ben het niet met iemand eens, omdat ik met mn eigen ogen heb gezien dat het niet zo hoeft te zijn als wat diegene zegt. Das heel wat anders.
quote:_maris_ schreef op 05 januari 2011 @ 17:06:

Beter lezen Saaar, en me geen woorden in de mond leggen die ik nooit heb gebruikt.

Ik geef niemand ongelijk. Ik ben het niet met iemand eens, omdat ik met mn eigen ogen heb gezien dat het niet zo hoeft te zijn als wat diegene zegt. Das heel wat anders.

Gossiegossie, teentjes wat lang?

Fijn trouwens dat je het niet eens bent met feiten.

Dat het bij jou goed heeft gepakt is mazzel hebben. En dat vind ik erg fijn voor je.

Maar jij bent nou niet bepaald de standaard in deze.

En ik weet waar ik het over heb.
Ja, dat vind ik echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven