Mode & Beauty alle pijlers

Hoe werkt balayage?

01-06-2018 18:43 11 berichten
Ik heb nog nooit van mijn leven mijn haar gekleurd en wil daar binnenkort eens (een beetje) verandering in brengen.
Dus zet je schrap, hier komen vragen van een complete noob op verfgebied ;-D
Mijn haar is van nature egaal donkerbruin (wel gewoon 'westers' (dun) haar) en ik wil een paar lichtbruine/donkerblonde plukken daarin.
Balayage lijkt me wel mooi. Ik ga dit uiteraard bij de kapper laten doen.
Maar ik was wel benieuwd: hoe werkt zoiets? Ik heb altijd begrepen dat je haar nooit lichter kan worden door verven, dus dan zouden die plukken eerst moeten worden ontkleurd en dan weer geverfd in verschillende tinten? Of worden ze gewoon in één keer een paar tinten lichter gekleurd?

En ook niet onbelangrijk: zou het veel kwaad kunnen om dit te doen vlak voordat ik op vakantie ga (lees: zon, zee en zwembad) of is dat echt funest als je het net gekleurd hebt?
Het is sowieso niet de bedoeling dat mijn haar lichtblond wordt, dus groen haar is dan hopelijk niet aan de orde?
Alle reacties Link kopieren
Je haar moet inderdaad eerst worden ontkleurd tot het licht genoeg is, en wordt daarna weer ingekleurd met een toner of kleurspoeling. Het is niet handig dit vlak voor je vakantie te doen, want recent ontkleurt (is dat een woord?) haar kan groen uitslaan door chloor. Dat kan ook met donkerblonde tinten, ik zou dat dus zelf niet zo snel doen, maar misschien kun je advies vragen aan je kapper daarover.
Je hebt een speciale muts voor balayage met allemaal gaatjes erin waar je telkens een dunne plukje uithaalt met de punt van je kam, en die inderdaad ontkleurt. Maar bij de kapper doen ze dat tegewoordig volgens mij op dezelfde manier als met highlights; dus weer met de punt van de kam paar dunne plukjes scheiden, en die in de ontkleuring zetten, en dan de ontkleurde stukjes wikkelen in een zilverfolie.

Maar je hebt donkerbruin haar zeg je en je wilt lichtbruine en donkerblonde plukjes? Ik weet niet zo heel zeker of het dan per sé ontkleurd moet worden, misschien kan het ook wel met gewoon verf.

Heb wel vaker horrorverhalen gehoord/gelezen dat ontkleurd haar na het zwemmen in een zwembad groenig wordt. Maar dat hoeft niet bij iedereen.
Ik zou dit niet net voor de vakantie doen. Balayage is inderdaad eerst ontkleuren en daarna tonen. (echt niet zelf aan beginnen) en ontkleurd haar vindt zon, chloor en zout water niet zo leuk. Je haar kan trouwens wel groen worden en het is heel belangrijk dat dezs goed gezet wordt anders krijg je vlekken of strepen.
Glanzendhaar schreef:
01-06-2018 18:50
Je hebt een speciale muts voor balayage met allemaal gaatjes erin waar je telkens een dunne plukje uithaalt met de punt van je kam, en die inderdaad ontkleurt. Maar bij de kapper doen ze dat tegewoordig volgens mij op dezelfde manier als met highlights; dus weer met de punt van de kam paar dunne plukjes scheiden, en die in de ontkleuring zetten, en dan de ontkleurde stukjes wikkelen in een zilverfolie.
Haha, gelukkig heb je het hardstikke fout. Zo wordt een balayage niet gezet of je bent ontzettend opgelicht.
Ik heb een tijd geleden highlights genomen. Ik twijfelde toen tussen highlights en balayage, maar mijn kapper zei dat highlights met verf gedaan werden en balayage door blonderen. Maar het zou ook heel goed kunnen dat dat alleen bij mijn kapper zo is en dat balayage ook met verf kan. Mijn haar is overigens niet ontkleurd voordat ik (geverfde) highlights kreeg dus het is mogelijk om lichter te verven dan je eigen haarkleur. Ik vrees alleen dat dat bij donkerbruin haar niet gaat werken(ik heb donkerblond).
Is balayage altijd met blonderen ja? Ik dacht meer dat het een ombre was maar dan natuurlijker en hoger ingezet zeg maar.
Koffielepel schreef:
01-06-2018 18:52
Haha, gelukkig heb je het hardstikke fout. Zo wordt een balayage niet gezet of je bent ontzettend opgelicht.
Echt hartstikke aardig van je dat je me wat wijzer hebt gemaakt!
Bedankt allemaal! Ik wacht er dan nog even mee tot na mijn vakantie.
Ik laat het altijd voor de vakantie doen en heb nooit last van groen haar. Ik gebruik wel zilvershampoo.
Er gaat blondeer gelijk mee in de verf want zoveel lichter hoeft het ook weer niet.
Het is van belang dat je een goede kapper uitzoekt die weet wat die doet. Want de overloop moet heel natuurlijk zijn.
Ik zou dit dan doen na de vakantie als je nog veel in zwembaden ligt.
Want door de zon licht je haar ook nog weer op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven