Mode & Beauty alle pijlers

Hoepel/onderrok

12-03-2013 20:54 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi!

Gisteren bij de coupeuse geweest om mijn trouwjurk op maat te laten maken. Ze heeft een hoepel omgedaan en aan de hand daarvan heeft ze de maat opgenomen (hoeveel hij moet worden ingekort). Op het eind vroeg ik wat de hoepel kost, 99 euro! Ik vind dat echt heel veel geld voor zo'n hoepel en wil dit dus graag (bijvoorbeeld) online kopen. Ze zei tegen mij dat er heel veel soorten hoepels zijn en dat de jurk wel op de maat wordt gemaakt van de hoepel die ik aan had bij haar.. Ik weet hoe de hoepel eruit zag en wat voor type het is en ik denk: zoveel verschil kan er toch niet in zitten? Op internet heb ik een hoepel die er exact hetzelfde uitziet voor 25 euro (afgeprijsd). Wie heeft hier wat verstand van en wat adviseren jullie?
Kan je niet de hoepel kopen en dan met die hoepel de jurk op maat laten maken? Dus morgen meteen bellen? Ik vind 99 euro ook veel geld hoor!
Heel simpel: je bestelt zelf een hoepelrok, gaat vervolgens met je eigen hoepelrok terug naar de coupeuse, en laat haar je jurk opmeten met de hoepelrok die jij aanhebt.
Am Yisrael Chai!
Het lijkt me wel belangrijk dat de hoepel die je zelf hebt gevonden dezelfde doorsnede heeft als de hoepel die de coupeuse heeft gebruikt. Weet je zeker dat ze even groot zijn?
Wat fashionvictim zegt.
quote:fashionvictim schreef op 12 maart 2013 @ 20:57:

Heel simpel: je bestelt zelf een hoepelrok, gaat vervolgens met je eigen hoepelrok terug naar de coupeuse, en laat haar je jurk opmeten met de hoepelrok die jij aanhebt.Ja, dat kan ook. Ik ging er even vanuit dat de coupeuse de schaar al gehanteerd had.
Het lastige is dat het 1.5 uur rijden is en weer 1.5 uur terug. Ik heb mijn trouwjurk een eind verderop gekocht en die winkel had een goede tip voor coupeuse, dus dat vond ik (ondanks de afstand) wel prettig.

Ik vraag me af of er veel verschil zal zijn met hoepels... Het lijkt mij dat het om de diameter gaat uiteindelijk, maar die stond er niet op zei ze... :s (dat kun je zelf natuurlijk ook wel meten). Ik zit eraan te denken om een hoepel te bestellen en die mee te nemen als ik hem op moet halen om te kijken of die ook goed is en anders toch die van 99 euro te nemen? Pff, lastig :(
Ik heb m gehuurd.Voor een tientje. Maar er kwam nog wel een borg overheen van 25 euro als ik me niet vergis. Dat idee van het huren van zo,n hoepel kwam van de trouwjurken verkoopster zelf. Want de aanschaf is inderdaad heel duur en het is een behoorlijk onding waar je na die tijd niks meer mee doet of kunt en dan ligt het er maar.
Ik had aan haar dus ook gevraagd of de afmeting er niet van bekend was en ik vind het flauw dat ze dat niet even opmat zodat ik zelf voor iets voordeligers kon zoeken (kom op zeg, trouwen is duur genoeg!!). Als ik die diameter weet dan kan ik al meer kanten op maar om daarvoor te gaan bellen? Ze vond het volgens mij al niet zo leuk dat ik de hoepel daar niet kocht (begrijp ik ook wel, 'winkeliers' geven vaak de informatie en dan is het zuur als de verdiensten naar internetverkopers gaan).
Misschien anders als ik daar weer ben (als hij klaar is) die hoepel aan doen en zelf maar de diameter opnemen en verder zoeken? Wat zouden jullie doen?
Ik zou gewoon de hoepel daar kopen en niet zo ingewikkeld doen voor dat relatief kleine bedrag van 75 euro. Je kunt het hele zwikkie later weer compleet doorverkopen toch?
quote:waarbij schreef op 12 maart 2013 @ 21:10:

Ik zou gewoon de hoepel daar kopen en niet zo ingewikkeld doen voor dat relatief kleine bedrag van 75 euro. Je kunt het hele zwikkie later weer compleet doorverkopen toch?Waar lees je 75? Ik zie alleen 99,-
Ja, maar ze heeft een andere gezien voor 25 euro, dus het verschil is dan 74 euro om precies te zijn
Komen de verzendkosten nog bij Waarbij...

TO, die jurk kost vast geen tientje. Ik zou het lekker bij die van 99 houden. Weet je zeker dat het goed is. En als het niet goed is is het niet jou probleem.
Ik heb er een van EBay voor 17 euro inclusief verzenden.

En hij zit prima onder mijn trouwjurk.
quote:Suze02 schreef op 12 maart 2013 @ 21:54:

Komen de verzendkosten nog bij Waarbij...

TO, die jurk kost vast geen tientje. Ik zou het lekker bij die van 99 houden. Weet je zeker dat het goed is. En als het niet goed is is het niet jou probleem.Precies.
Kun je geen hoepel lenen van iemand en daarmee naar de coupeuse gaan?
Zelfontplooiing is wellicht ook goed voor je rimpels
Wat raar dat ze 'm niet even had opgemeten ja :S Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven