Mode & Beauty alle pijlers

Horloges: waarom ik groep vier opnieuw moet doen.

17-06-2018 18:03 83 berichten
Tenmiste: daar lijkt het op. Ik zoek een nieuw horloge. Eentje met cijfers. Omdat ik dus ontdek heb dat ik (hoogopgeleide professional & allround oud wijf) niet kan klokkijken als er geen cijfers te zien zijn. Ik ben gezakt voor het leven en moet terug naar groep vier.

Was dit niet al tragisch genoeg; blijkt ook nog dat de horlogemakersmaffia tegen arme, zielige, klokkijkanalfabeten als ik samenspant. Alle horloges hebben alleen maar streepjes. Als ze al een indicatie hebben. Nu kan ik er nooit meer achter komen hoe laat het is. Snik.

Bijkomend probleem is dat ik kleuterpolsjes heb. Dus ik kan geen digitaal horloge of smartwatch nemen om dit tragische probleem op te lossen. Al die horloges zijn loeigroot.
Dus ik moet óf een roze kinderhorloge met eenhoorn erop kopen (die hebben wel cijfers) of voor altijd te laat op mijn werk komen en hierom ontslagen worden. Nog eens snik.

Ik verwacht geen suggesties van jullie, ik heb het hele internet al doorgezocht. Maar ik vraag me wel af of ik nou de enige ben die daadwerkelijk graag cijfers op een klokkie ziet.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
17-06-2018 18:29
Nou, omdat je toch voordat je naar je werk gaat toch wel minstens 1 klok in je omgeving hebt gezien? Waardoor je een beetje kunt inschatten wat je nog kan doen en hoeveel tijd je hebt zodat je niet iedere minuut op een klokje hoeft te kijken.
1 klok is niet voldoende hoor.

Ik gebruik trouwens mijn mobiel.
Alle reacties Link kopieren
Hu? Alleen maar horloges met strepen? Ik zie genoeg met cijfers, die van mij heeft zelfs alle cijfers, dus niet alleen 12, 3, 6 en negen.
Mevrouw75 schreef:
17-06-2018 18:40
1 klok is niet voldoende hoor.

Ik gebruik trouwens mijn mobiel.
Ik ook. Dus vandaar dat ik dat ook als tip aan TO gaf. Het lijkt me sterk dat op tijd komen enkel en alleen afhankelijk is van een horloge.
Jongens, ik was even eten. Ik zie hier allemaal suggesties voor horloges mét cijfers. Natuurlijk bestaan die wel, maar het is maar een klein deel van de markt. En die cijfers zijn mijn eerste vereiste voor een horloge.

Mevrouwtje heeft namelijk nog meer noten op haar zang. Ze wil een leren bandje. Ze wil een vierkant of ovalen kast (in de lengte, niet in de breedte). De kast moet zilverkleurig zijn, niet goud. Plus: de kast moet vanwege het kinderpolsje in een kleine maat. Tel dat bij elkaar op en mevrouwtje zit te sippen dat ze geen horloge kan vinden.

En wat doet mevrouwtje dan? Inderdaad: zeuren op het viva-forum.
anoniem_63bbf1e807fcd wijzigde dit bericht op 17-06-2018 18:55
2.92% gewijzigd
tonkje schreef:
17-06-2018 18:07
maar een beetje boerinnetje van buuten staat toch op met het kakelen van de haan en gaat met de kippen weer op stok? Waar heb jij in godsnaam een horloge voor nodig?

Haan kopen en aan mijn pols binden. Check!
Alternatief: zonnewijzer meenemen en hopen dat het nooit meer gaat regenen. Kans in Nederland daarop: -10 procent.
Alle reacties Link kopieren
https://www.hermes.com/nl/en/product/he ... 44937WW00/

Klein, vierkant, leren bandje én cijfers! Wel van Hermes dus een slordige 2500 euro! Maar t bestaat wel!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
17-06-2018 18:50
Jongens, ik was even eten. Ik zie hier allemaal suggesties voor horloges mét cijfers. Natuurlijk bestaan die wel, maar het is maar een klein deel van de markt. En die cijfers zijn mijn eerste vereiste voor een horloge.

Mevrouwtje heeft namelijk nog meer noten op haar zang. Ze wil een leren bandje. Ze wil een vierkant of ovalen kast (in de lengte, niet in de breedte). De kast moet zilverkleurig zijn, niet goud. Plus: de kast moet vanwege het kinderpolsje in een kleine maat. Tel dat bij elkaar op en mevrouwtje zit te sippen dat ze geen horloge kan vinden.

En wat doet mevrouwtje dan? Inderdaad: zeuren op het viva-forum.
Ga naar een juwelier en dan niet zeuren dat het teveel kost ‘mevrouwtje’ 🤢
Alle reacties Link kopieren
Je zult water bij de wijn moeten doen, wil je uberhaupt nog ergens op tijd komen.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
17-06-2018 18:50
Jongens, ik was even eten. Ik zie hier allemaal suggesties voor horloges mét cijfers. Natuurlijk bestaan die wel, maar het is maar een klein deel van de markt. En die cijfers zijn mijn eerste vereiste voor een horloge.

Mevrouwtje heeft namelijk nog meer noten op haar zang. Ze wil een leren bandje. Ze wil een vierkant of ovalen kast (in de lengte, niet in de breedte). De kast moet zilverkleurig zijn, niet goud. Plus: de kast moet vanwege het kinderpolsje in een kleine maat. Tel dat bij elkaar op en mevrouwtje zit te sippen dat ze geen horloge kan vinden.

En wat doet mevrouwtje dan? Inderdaad: zeuren op het viva-forum.
Ga naar een juwelier en dan niet zeuren dat het teveel kost ‘mevrouwtje’ 🤢
De eerste is vrij aan de prijs (van Longines), maar de tweede valt best mee.

Afbeelding

https://www.boumanonline.nl/horloges/lo ... -l23044830

Afbeelding

https://www.boumanonline.nl/horloges/fr ... fc-200a2v6
Die tweede vind ik prachtig. Maar wat een bak met geld. En ik vraag me echt af waarom zo'n simpel ontwerp niet voor een lagere prijs kan.

Maar goed, ik zoek hier geen oplossing. Ik wilde even mekkeren en het leek me een grappig topic. Blijkbaar ben ik wel de enige die terug moet naar de basisschool. Iedereen hier kan wel klokkijken. Opscheppers!
Alle reacties Link kopieren
Snugger genoeg om het probleem op dit forum te plaatsen maar niet snugger genoeg om een juwelierszaak binnen te stappen.............

:)
nerdopviva schreef:
17-06-2018 19:11
De eerste is vrij aan de prijs (van Longines), maar de tweede valt best mee.
500 euro voor een klokje om mijn pols (dat ik ook op mijn telefoon en zo'n beetje overal kan zien) vind ik anders ook vrij absurd.
Kleppeboxx schreef:
17-06-2018 19:44
Snugger genoeg om het probleem op dit forum te plaatsen maar niet snugger genoeg om een juwelierszaak binnen te stappen.............

:)
Nah, ik ben gisteren al alle juweliers langs geweest. Ik ben hier niet op het forum voor advies. Ik ben hier om te klagen. Hopelijk op komische wijze.

Dit is trouwens een veelvoorkomend ervaring voor mij. Je hoort toch altijd over mensen van 20/30/40 die niet weetuh wat ze willuh met hun leven/carrière/etc? Dat is geen probleem voor mij. Ik weet uitstekend wat ik wil. Het is alleen niet te vinden/krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Swatch Irony Lady. De kast is dan wel rond maar de diameter klein, 25mm

https://www.brandfield.nl/swatch-time-t ... oge-yss321
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel: die voldoet zeker aan veel eisen. Al vind ik het randje met letters niet zo mooi. Prijsklasse is ook een stuk beter. Ik ben het wel met RégineFilange eens. Als ik zo'n bedrag uitgeef, steek ik het eerder in een dure telefoon. Kun je uiteindelijk meer mee.
Alle reacties Link kopieren
Zou toch eens kijken naar de Swatch Irony Lady. Zijn veel uitvoeringen van zoals de Terra Rossa als bruin je kleur is.

Afbeelding
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wel lekkere cijfers trouwens. Heel helder. Zo zie ik het graag!
Alle reacties Link kopieren
Ibelize schreef:
17-06-2018 18:12
Je kan het ook gewoon aan siri vragen, hoe laat t is. Hoef je helemaal geen horloge voor te dragen. Sterker nog, ik heb een smartwatch en die zegt hardop hoe laat t is. Ze staan te koop bij de bijenkorf. Ik zag ze gisteren in de aanbieding voor €199.

Ibelize: welke smartwatch is dat? Die van het hardop zeggen? Ik zoek een horloge voor iemand die bijna blind is. Is het spraakgestuurd? (De persoon in kwestie kan haar handen niet gebruiken om een knopje o.i.d. in te drukken) .

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Kijk, voor 59 euro ben je klaar. :proud:

Afbeelding
http://nl.watchshop.com/horloges/royal- ... s/20010-06
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Kirsi schreef:
17-06-2018 20:27
Ibelize: welke smartwatch is dat? Die van het hardop zeggen? Ik zoek een horloge voor iemand die bijna blind is. Is het spraakgestuurd? (De persoon in kwestie kan haar handen niet gebruiken om een knopje o.i.d. in te drukken) .

Alvast bedankt!
Dan heb je wel iemand nodig die dat ding regelmatig aan de oplader legt. Ze gaan geen weken mee.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding 41 euro

Afbeelding 32 euro
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Tickel: wil je geloven dat ik de afgelopen jaren zowel al een Timex als een Lorus heb gehad? Omdat ze zo goedkoop zijn, hebben ze ook extreem simpele ontwerpen. Helaas gaan ze nooit langer dan twee jaar mee. Dat is weer de keerzijde ervan.
Alle reacties Link kopieren
https://prisma.watch/nl/product/prisma ... a-bruin/

https://www.megahorloges.nl/vierkante-horloges

https://www.topdealer.nl/prisma-33A911 ... -horloge


Ze zijn er wel, maar ik moet zeggen; jouw eisenpakketje in één horloge is inderdaad niet makkelijk.

Ali Express heeft trouwens smartwatches voor kinderen die er best normaal uitzien, tegen redelijke prijzen. Die zul je in de winkels minder snel vinden, omdat kinderen doorgaans wat minder voorzichtig zijn, daar zijn ze dan te duur voor. Voor de meesten althans ;-D .

Ik herken het probleem helemaal niet, ik kan ook zien hoe laat het is als er helemaal niks achter de wijzers te zien is.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Bij de discount zullen ze heus wel horloges hebben voor een euro.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven