Mode & Beauty alle pijlers

Horloges: waarom ik groep vier opnieuw moet doen.

17-06-2018 18:03 83 berichten
Tenmiste: daar lijkt het op. Ik zoek een nieuw horloge. Eentje met cijfers. Omdat ik dus ontdek heb dat ik (hoogopgeleide professional & allround oud wijf) niet kan klokkijken als er geen cijfers te zien zijn. Ik ben gezakt voor het leven en moet terug naar groep vier.

Was dit niet al tragisch genoeg; blijkt ook nog dat de horlogemakersmaffia tegen arme, zielige, klokkijkanalfabeten als ik samenspant. Alle horloges hebben alleen maar streepjes. Als ze al een indicatie hebben. Nu kan ik er nooit meer achter komen hoe laat het is. Snik.

Bijkomend probleem is dat ik kleuterpolsjes heb. Dus ik kan geen digitaal horloge of smartwatch nemen om dit tragische probleem op te lossen. Al die horloges zijn loeigroot.
Dus ik moet óf een roze kinderhorloge met eenhoorn erop kopen (die hebben wel cijfers) of voor altijd te laat op mijn werk komen en hierom ontslagen worden. Nog eens snik.

Ik verwacht geen suggesties van jullie, ik heb het hele internet al doorgezocht. Maar ik vraag me wel af of ik nou de enige ben die daadwerkelijk graag cijfers op een klokkie ziet.
Alle reacties Link kopieren
Cafetière schreef:
17-06-2018 18:15
Ik heb nooit een horloge om. Heb in huis niet eens een klok.

Als je van huis vertrekt kijk je ergens (op de tv? mobiel?) hoe laat het is en dan hoef je toch op de fiets niet nog een keer te kijken? Of er is altijd wel een kerkklok in de buurt. Als je baan afhangt van een horloge dan mag je ook wel een cursus planning gaan doen :hihi:
Grappig, ik heb ook geen horloge, nooit gehad ook en ook geen klok thuis. Ik gebruik mijn mobiel als ik echt moet weten hoelaat het is. Als ik niet werk of een afspraak heb dan hoef ik ook niet te weten hoelaat het is.
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
17-06-2018 20:52
Bij de discount zullen ze heus wel horloges hebben voor een euro.
Of je gaat naar de DA....... willen ze ook wel eens mooie exemplaren hebben en ook nog eens betaalbaar.

KV wil ook wel eens wat hebben maar die kwaliteit hangt zeg maar op half elf, qua mode zijn ze wel enigszins bij de tijd.
Ceylon schreef:
17-06-2018 20:47
https://prisma.watch/nl/product/prisma ... a-bruin/

https://www.megahorloges.nl/vierkante-horloges

https://www.topdealer.nl/prisma-33A911 ... -horloge


Ze zijn er wel, maar ik moet zeggen; jouw eisenpakketje in één horloge is inderdaad niet makkelijk.
Deze zijn ook leuk zeg. Rond de honderd euro is op zich prima, het hoeft echt geen 25 euro te kosten.
Ik draag al 20 jaar geen horloge meer. Bevalt heel goed.
Henk-en-Roelie schreef:
17-06-2018 18:35
Nou,...dat vind ik wel tegenvallen en daarom ben ik voor meer openbare klokken.
Echt, ik draag nooit een horloge en ik kom zo ontzettend veel klokken tegen overal. Mensen realiseren zich dat vaak niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
17-06-2018 20:33
Dan heb je wel iemand nodig die dat ding regelmatig aan de oplader legt. Ze gaan geen weken mee.
Oh, dat is geen probleem! Iedere dag komt er iemand om te helpen, voor verzorging e.d. Dus dat komt goed! Nu alleen nog weten welke smartwatch :lol:
botanietje schreef:
17-06-2018 18:15
Helpt het als je het 'digitaal' (versus 'analoog') horloge noemt in je online zoektocht?
Ik heb hetzelfde probleem qua kleuterpols trouwens, dus ik leef met je mee! ;-)
Een analoog horloge kan toch nog steeds geen cijfers hebben?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een horloge via Aliexpress bestellen. Die komt uit china (keuze uit miljoenen horloges) en ze hebben daar ook veel kleinere maten.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook niet klokkijken zonder cijfertjes :(
Heb n hele grote klok in m'n woonkamer puur voor de sier want de tijd aflezen op dat ding kan ik niet.

M'n omgeving is er aan gewend dat ik ook makkelijker een uur eerder of later dan afgesproken kom omdat ik cijfers heb om gedraaid of de wijzers heb verwisseld??
Alle reacties Link kopieren
6,95 bij de kruitvat
Van de week gehaald omdat mijn peuter te pas en te onpas wil weten hoe laat t is en alleen een analoge klok met cijfers een beetje snapt.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
https://www.minisonly.nl/marlee-watch-c ... child.html
onzichtbarevrouw wijzigde dit bericht op 25-06-2018 15:28
69.62% gewijzigd
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
rekenmachine2017 schreef:
17-06-2018 21:32
Gewoon een horloge via Aliexpress bestellen. Die komt uit china (keuze uit miljoenen horloges) en ze hebben daar ook veel kleinere maten.
Slechtste kwaliteit ooit. wanneer je goedkoop en nep wil uitstralen, moet je daar bestellen,
Alle reacties Link kopieren
botanietje schreef:
17-06-2018 18:15
Helpt het als je het 'digitaal' (versus 'analoog') horloge noemt in je online zoektocht?
Ik heb hetzelfde probleem qua kleuterpols trouwens, dus ik leef met je mee! ;-)
.
WAnneer het bandje te groot is kun je er toch gewoon een kleiner bandje op laten zetten ?
Niet geschoten is altijd mis
boerinnetje-van-buuten schreef:
17-06-2018 18:50

En wat doet mevrouwtje dan? Inderdaad: zeuren op het viva-forum.
Moet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
17-06-2018 19:30
Die tweede vind ik prachtig. Maar wat een bak met geld. En ik vraag me echt af waarom zo'n simpel ontwerp niet voor een lagere prijs kan.

Maar goed, ik zoek hier geen oplossing. Ik wilde even mekkeren en het leek me een grappig topic. Blijkbaar ben ik wel de enige die terug moet naar de basisschool. Iedereen hier kan wel klokkijken. Opscheppers!
Troost je.... Ik kan het ook niet :there:
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
17-06-2018 21:49
.
WAnneer het bandje te groot is kun je er toch gewoon een kleiner bandje op laten zetten ?
Het gaat niet alleen om het bandje. Als je smalle polsen hebt, is een groot horloge geen gezicht.
Ik draag al tig jaar geen horloge meer maar kan me van vroeger nog goed herinneren hoe lelijk een te groot horloge bij mijn fijngebouwde polsen en handen stond. Net als dat je beter geen grove schoenen met blokhakken kunt dragen als je fijne enkels en smalle voeten en kuiten hebt. Dat heb ik allemaal door schade en schande geleerd als puber. ;-))
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
17-06-2018 18:09
Ik vind op mijn mobiel kijken niet altijd handig. Bijvoorbeeld als ik op de fiets zit met twee kinderen. (Volgende post van Redbulletje: "Waarom neem je dan ook kinderen?")
:rofl:
Ik snap het niet. Er zijn toch genoeg (klassieke) polshorloges met cijfers?
boerinnetje-van-buuten schreef:
17-06-2018 18:09
Ik vind op mijn mobiel kijken niet altijd handig. Bijvoorbeeld als ik op de fiets zit met twee kinderen. (Volgende post van Redbulletje: "Waarom neem je dan ook kinderen?")
:rofl:
Ibelize schreef:
17-06-2018 18:12
Je kan het ook gewoon aan siri vragen, hoe laat t is. Hoef je helemaal geen horloge voor te dragen. Sterker nog, ik heb een smartwatch en die zegt hardop hoe laat t is. Ze staan te koop bij de bijenkorf. Ik zag ze gisteren in de aanbieding voor €199.
€199 vind je een aanbieding?
Alle reacties Link kopieren
NYC schreef:
18-06-2018 07:56
Ik snap het niet. Er zijn toch genoeg (klassieke) polshorloges met cijfers?

Dat dacht ik ook toen ik de OP las, maar het valt nog best tegen. Met name de vierkante horloges (zoals TO graag wil) zijn vaak voorzien van puntjes, streepjes of alleen de 12/3/6/9 worden aangeduidt. Verder mag het ook nog eens niet al te groot zijn. Aangezien op dit moment die enorme knotsen met metalen band hip en modern zijn, is een fijn, iel horloge met cijfers én een leren bandje minder gemakkelijk te vinden dan je zou denken.

Ik ben dan weer blij met de huidige mode. Ik heb juist vrij stevige polsen. Type zware botten, en dan niet als smoes ;-D (er zit geen vet op mijn knokkels). Zo´n horloge dat TO wil hebben ziet er bij mij niet uit.
Maar eerlijk is eerlijk; zelfs al die hippe horloges vind ik niet altijd mooi. Smaken verschillen. Zou dat niet zo zijn, hadden we allemaal hetzelfde huis, hetzelfde kapsel, dezelfde broek en hetzelfde horloge. Lekker makkelijk. En vreselijk saai.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ha Ceylon, jij begrijpt mij helemaal. Zoals Hoenuverder75 nu ook zegt: sommige dingen staan gewoon niet als je smal gebouwd bent. In de jaren negentig liep iedereen met kisten. Ik niet, ik kon nauwelijks mijn voeten optillen met die dingen aan.

Mijn eis voor vierkant of ovaal is ook weer omdat rond vaak best groot is. Dan is het echt 'hey horloge waar ga je met dat vrouwtje naartoe?" Enfin, er zijn hier goede tips gegeven. Ik zoek nog even verder.
*Update* via amazon heb ik een Timex gevonden die aan mijn eisen voldoet. Voor 50 euro. Dus als ik er maar twee jaar mee doe, overleef ik dat ook wel weer.
Alle reacties Link kopieren
misschien ook wat groot maar zo 'on point'

https://www.bol.com/nl/p/fako-bijoux-ho ... oductImage
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
18-06-2018 13:50
misschien ook wat groot maar zo 'on point'

https://www.bol.com/nl/p/fako-bijoux-ho ... oductImage
Kweenie of mijn baas daar zo van onder de indruk zou zijn...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven