Mode & Beauty alle pijlers

Huidverzorging deel 3

05-05-2022 13:48 3344 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 begint aardig vol te worden. Niet erg handig als je dingen wil opzoeken; tijd voor een nieuw topic!
Hier de link naar het vorige topic:

mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... #p32877515

Oké, verder met deel 3 met een nieuwe introductie:
Ik ben een liefhebber van huidverzorging, vrij fanatiek sinds een jaar of twintig (ik ben nu halverwege de veertig). Twintig jaar geleden kampte ik met huidproblemen, en het was een behoorlijke zoektocht om mogelijke oorzaken én oplossingen te achterhalen. Toen was de wereld van huidverzorging heel anders dan nu. Inmiddels weet ik dat een aantal dingen zijn die goed voor mij werken, en dat hou ik aan. Ik zal dit toelichten in een aparte post, zodat het op één van de eerste pagina's terecht komt, samen met een overzicht van mijn favoriete spf producten omdat daar in het vorige topic veel vragen over kwamen.

Dus: wil je advies? Wil je weten of een product wat je op het oog hebt zijn claims waar kan maken? Wil je gewoon kletsen hierover? Welkom!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Ivy-Jess schreef:
01-12-2023 13:31
Ik heb ook echt last van mijn huid met dit weer.. Ik heb een droge, gevoelige huid en momenteel is het echt mega droog, dusdanig dat het schilfert in mijn gezicht..

Normaal is mijn routine voor ‘s avonds en overdag genoeg voor mijn droge huid maar nu is het na halfuurtje a uurtje alweer gort droog. Iemand een goede tip voor een crème of iets anders wat gaat helpen?

Ik heb voor ‘s nachts de crème van cerave en overdag de vitamine C crème van Paula’s choice en een SPF.
Wat echt het verschilt maakt nu, is de oil booster van PC.
Duur maar effectief.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een goeie tips voor de droge huid en lippen, bedankt! Fijn dat het bij Ivy & Miss Edwards beter gaat nu :thumbsup:

Ik heb Bepanthen gevonden in het kastje en daar knappen mijn lippen ook van op.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook last van en ik heb een vrij vette huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag deze bij Kruidvat meegenomen:
Dr PawPaw Peach Pink Balm

Er zit o.a. vaseline in, werkt heel hydraterend en geeft een subtiel kleurtje en lichte glans.

Voor lippen, wang .

Kost €4, 99 en is vegan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop de niaciamide bij( van) de Etos voor weinig. 10%.

Misschien een tip voor als je daar toch bent. Er is ook de milde exfoliant, peptideserum, rosehip olie etc.

Een hele betaalbare lijn
Alle reacties Link kopieren Quote
https://radar.avrotros.nl/artikel/pfas- ... heid-60033

Voor als je dagelijks make-up gebruikt relevante info om te lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
11-12-2023 19:08
https://radar.avrotros.nl/artikel/pfas- ... heid-60033

Voor als je dagelijks make-up gebruikt relevante info om te lezen.
Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn spf is bijna op. Heeft iemand de nieuwe Kruidvat derma spf al geprobeerd? Ik heb een vrij droge huid dus zoek wel een vettige crème. Gebruikte nu die van Purito maar die is voor de winter eigenlijk niet vet genoeg voor mij. Andere tips zijn ook welkom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hs1980 schreef:
14-12-2023 07:00
Mijn spf is bijna op. Heeft iemand de nieuwe Kruidvat derma spf al geprobeerd? Ik heb een vrij droge huid dus zoek wel een vettige crème. Gebruikte nu die van Purito maar die is voor de winter eigenlijk niet vet genoeg voor mij. Andere tips zijn ook welkom.
Ja, ik had er een tube van gehaald een paar weken geleden maar ik vond het drie keer niks. Veel te dik, trok slecht in en mijn droge huid leek er alleen maar droger door. Mocht je in de buurt wonen mag je het best van me over nemen, ik ga hem niet meer gebruiken. Ik woon onder Amsterdam.
Ik gebruik nu dus even geen SPF omdat ik met de acne behandeling bezig ben. Alleen de anti-acne middeltjes en de jojoba olie tegen uitdrogen.
Het lijkt eindelijk wat beter te worden trouwens, langzaam aan. Ik zie het heeeeel langzaam opknappen. Maar ja soms denk ik dat en dan is het de dag erna toch weer erger.
Hoe gaat het bij je zoon JufJoke?
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel interessant artikel over werking van niacinamide.
Een percentage van 2 tot 5 % lijkt het beste te zijn.
In andere artikelen wordt 5% genoemd.

Miss Edwards, als ik dit artikel lees zou een milde niacinamide voor jouw huid heel goed kunnen werken.
Je neemt geen retinol of tret op recept toch?

https://www.hubislab.nl/dit-is-wat-niac ... r-uw-huid/
Alle reacties Link kopieren Quote
Hs1980 schreef:
14-12-2023 07:00
Mijn spf is bijna op. Heeft iemand de nieuwe Kruidvat derma spf al geprobeerd? Ik heb een vrij droge huid dus zoek wel een vettige crème. Gebruikte nu die van Purito maar die is voor de winter eigenlijk niet vet genoeg voor mij. Andere tips zijn ook welkom.
Gewone moisturizer die goed werkt voor jouw huid eronder?
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
14-12-2023 08:14
Ja, ik had er een tube van gehaald een paar weken geleden maar ik vond het drie keer niks. Veel te dik, trok slecht in en mijn droge huid leek er alleen maar droger door. Mocht je in de buurt wonen mag je het best van me over nemen, ik ga hem niet meer gebruiken. Ik woon onder Amsterdam.
Ik gebruik nu dus even geen SPF omdat ik met de acne behandeling bezig ben. Alleen de anti-acne middeltjes en de jojoba olie tegen uitdrogen.
Het lijkt eindelijk wat beter te worden trouwens, langzaam aan. Ik zie het heeeeel langzaam opknappen. Maar ja soms denk ik dat en dan is het de dag erna toch weer erger.
Hoe gaat het bij je zoon JufJoke?
Wat fijn dat je langzaamaan verbetering ziet.
Bij mijn zoon nog geen zichtbaar verschil. Ik heb er inmiddels een hard hoofd in.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
14-12-2023 14:12
Wat fijn dat je langzaamaan verbetering ziet.
Bij mijn zoon nog geen zichtbaar verschil. Ik heb er inmiddels een hard hoofd in.
Wie weet komt het nog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank je Abby, ga er zeker even naar kijken! Voorlopig wil ik even niets veranderen aan deze routine, eerst even de 6 weken kuur af maken en dan zie ik wel weer verder. Maar het is zeker een interessant artikel.
Ik gebruik geen retinol of tret nee.

JufJoke, wat jammer zeg. Hoe lang moet hij nog? Ik ga duimen dat het toch nog beter wordt voor hem. Het blijft een irritant probleem, die acne.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
14-12-2023 16:01
Dank je Abby, ga er zeker even naar kijken! Voorlopig wil ik even niets veranderen aan deze routine, eerst even de 6 weken kuur af maken en dan zie ik wel weer verder. Maar het is zeker een interessant artikel.
Ik gebruik geen retinol of tret nee.

JufJoke, wat jammer zeg. Hoe lang moet hij nog? Ik ga duimen dat het toch nog beter wordt voor hem. Het blijft een irritant probleem, die acne.
Twee weken. Als er daarna een beetje verbetering te zien is, wordt de kuur verlengd. Als er helemaal niets verbeterd is, krijgt hij een doorverwijzing naar een dermatoloog.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
14-12-2023 16:01
Dank je Abby, ga er zeker even naar kijken! Voorlopig wil ik even niets veranderen aan deze routine, eerst even de 6 weken kuur af maken en dan zie ik wel weer verder. Maar het is zeker een interessant artikel.
Ik gebruik geen retinol of tret nee.

JufJoke, wat jammer zeg. Hoe lang moet hij nog? Ik ga duimen dat het toch nog beter wordt voor hem. Het blijft een irritant probleem, die acne.
Nee zou ik nu ook zeker niet doen.

Ik heb van Simple deze gekocht voor de helft ( 7,50).
Geen olie, geen alcohol en geen parfum.

SIMPLE SKIN BOOSTER 10% VITAMINE C+E+F SERUM
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, zoiets zei ze tegen mij ook. Al kan ik nog een antibiotica kuur krijgen van 6 weken als dit niet helpt. Maar dat doe ze liever niet omdat ik slecht reageer op antibiotica en mijn afweersysteem al slecht genoeg is. Het vernield ook al je goede darm bacterieen. Dus wellicht mag ik meteen door naar een dermatoloog als dit niet werkt.

Ik hoop voor hem dat het over gaat. Hoe oud is hij ook alweer? Hopelijk is het over als hij volwassen wordt.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.
Alle reacties Link kopieren Quote
Miss_Edwards schreef:
14-12-2023 16:17
Ja, zoiets zei ze tegen mij ook. Al kan ik nog een antibiotica kuur krijgen van 6 weken als dit niet helpt. Maar dat doe ze liever niet omdat ik slecht reageer op antibiotica en mijn afweersysteem al slecht genoeg is. Het vernield ook al je goede darm bacterieen. Dus wellicht mag ik meteen door naar een dermatoloog als dit niet werkt.

Ik hoop voor hem dat het over gaat. Hoe oud is hij ook alweer? Hopelijk is het over als hij volwassen wordt.
Hij is zeventien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
14-12-2023 16:16
Nee zou ik nu ook zeker niet doen.

Ik heb van Simple deze gekocht voor de helft ( 7,50).
Geen olie, geen alcohol en geen parfum.

SIMPLE SKIN BOOSTER 10% VITAMINE C+E+F SERUM
https://www.kruidvat.nl/simple-skin-boo ... gIcBPD_BwE

Deze? Die bevat wel olie, als tweede ingrediënt zelfs.
Jammer van de misleidende naam. Het bevat namelijk maar 2% vitamine C (derivaat).
Verder lijkt het een prima product, maar ik vind het altijd een beetje moeilijk om over misleidende marketing heen te stappen. Dat is meer een persoonlijke flaw. :-?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
14-12-2023 16:30
https://www.kruidvat.nl/simple-skin-boo ... gIcBPD_BwE

Deze? Die bevat wel olie, als tweede ingrediënt zelfs.
Jammer van de misleidende naam. Het bevat namelijk maar 2% vitamine C (derivaat).
Verder lijkt het een prima product, maar ik vind het altijd een beetje moeilijk om over misleidende marketing heen te stappen. Dat is meer een persoonlijke flaw. :-?
Dat het een derivaat is wist ik.
Ik vind dat helemaal prima.
En die olie is voor nu in de winter niet erg maar ik dacht echt dat er geen olie in zit.
Ben er wel heel bij mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aha dit is het ; geen minerale olie.
De olie die erin zit is niet-mineraal.

Het serum is dermatologisch getest, niet-comedogeen, en vrij van alcohol, minerale oliën, kunstmatige kleurstoffen en parfum. Hiernaast is dit Simple product ook door PETA vegan approved.

Google:
koudgeperst Bio (Cannabis Sativa (Hemp) Seed Oil)
Hennepzaadolie heeft een positieve invloed op veel huidproblemen, stimuleert de aanmaak van nieuwe cellen en versterkt de huid. Hennepzaadolie is zeer geschikt voor de droge, gevoelige, vochtarme en rijpere huid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Abby schreef:
14-12-2023 16:39
Aha dit is het ; geen minerale olie.
De olie die erin zit is niet-mineraal.

Het serum is dermatologisch getest, niet-comedogeen, en vrij van alcohol, minerale oliën, kunstmatige kleurstoffen en parfum. Hiernaast is dit Simple product ook door PETA vegan approved.

Google:
koudgeperst Bio (Cannabis Sativa (Hemp) Seed Oil)
Hennepzaadolie heeft een positieve invloed op veel huidproblemen, stimuleert de aanmaak van nieuwe cellen en versterkt de huid. Hennepzaadolie is zeer geschikt voor de droge, gevoelige, vochtarme en rijpere huid.
Oh zeker, ik heb niets tegen dat ingrediënt, juist niet. Maar omdat je zei dat er geen olie in zat....
Fijn dat je er blij mee bent. Ik ga die boosters eens bekijken, hou op zich wel van dat merk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij helemaal nieuw, dat Simple.
Maar volgens mij wel interessant, zeker qua prijs.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hs1980 schreef:
14-12-2023 07:00
Mijn spf is bijna op. Heeft iemand de nieuwe Kruidvat derma spf al geprobeerd? Ik heb een vrij droge huid dus zoek wel een vettige crème. Gebruikte nu die van Purito maar die is voor de winter eigenlijk niet vet genoeg voor mij. Andere tips zijn ook welkom.
Ik gebruik zelf een BB crème met SPF 30 van Maybelline, die vind ik heel fijn. Gewoon over mijn andere producten. Maar mijn dochter heeft Olay Total Effects 7 in 1 met SPF 30 en die gebruik ik ook wel eens als mijn moisturizer op is, is voor mij met mijn droge huid ook fijn. Op Bol.com koop ik hem een stuk voordeliger dan bij het Kruidvat.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Simple booster vind ik erg prettig. Gisteren gebruikt en het is een wit en niet al te dun spul. Trekt bij mij vrij snel in zonder dat het vet blijft.
Ik heb een gecombineerde huid.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven