Mode & Beauty alle pijlers

Infinity scarf (colsjaal)

03-02-2022 14:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie draagt er hier weleens een infinity scarf? Ook wel colsjaal.

Ik heb er nu een paar besteld, het leek me wel een uitkomst. Ik heb een dubbele die mooi aansluit en een enkele die ik net wat te wijd vind. Ben er nog niet uit of ik die handig vind.

Wat zijn jullie ervaringen?
Lekker warm maar ik krijg er gigaklitten van in mijn haar (nekhaar).
Ik vind ze altijd een beetje armoedig staan, sorry! Vraag mij niet waarom hoor, geen idee. Laat je vooral niet weerhouden er een te dragen!
You’re not ugly, you’re just not your type
Gewone sjaal bevalt me beter. Die kun je strakker doen, dus minder tocht.
Ik krijg er ook klitten van in mijn haar en pukkels op mijn kaaklijn.
En mijn haar wordt er ook statisch van.

Het is dat ik een fantastische kleur heb, die ik nog nooit bij een gewone sjaal heb kunnen krijgen, dat ik hem nog niet heb verbrand, want anders :)
SaraSara200 schreef:
03-02-2022 14:38
Lekker warm maar ik krijg er gigaklitten van in mijn haar (nekhaar).
Ja schaamhaar lijkt me schier onmogelijk.
Ik heb er ooit één gehad. Stond leuk, lekker een beetje slobberig, nonchalant. Hij was alleen zwart en bij nader inzien had ik wel kunnen bedenken dat dat geen geweldige aankoop was, aangezien ik nagenoeg nooit zwart draag. En bij mijn gezicht al helemaal niet. Daarom was het achteraf geen goed idee, maar verder was het een prettige sjaal.
Hammie4ever schreef:
03-02-2022 15:42
Ja schaamhaar lijkt me schier onmogelijk.
Niet in de zijkant of de rest van mijn lange haar.
Dus dat.
Jullie zijn niet erg positief…

Pukkels op je kaaklijn? Wat is dan het verschil met een gewone sjaal?

Mij lijkt het vooral fijn dat de sjaal niet steeds op de grond valt of van de kapstok. Je hals is rond dus vind ik het ergens heel logisch dat de sjaal dan ook rond is.
deadpoetssociety schreef:
03-02-2022 16:25
Jullie zijn niet erg positief…

Pukkels op je kaaklijn? Wat is dan het verschil met een gewone sjaal?

Mij lijkt het vooral fijn dat de sjaal niet steeds op de grond valt of van de kapstok. Je hals is rond dus vind ik het ergens heel logisch dat de sjaal dan ook rond is.
Ik sla een gewone sjaal veel lager om mijn nek. Of strakker. Met deze sjaal moet je hem losjes laten hangen, waardoor ik in mijn sjaal kruip met mijn kin. Dat doe ik niet met een gewone sjaal. Het is lastig over te brengen, maar een lange lap stof werkt voor mij beter om de kou te verdrijven dan een rondgebreide sjaal.
Ik vind ze “uit” de mode 🙅🏻‍♀️

Heb ze wel jaren gehad, toen het helemaal hot was. Ik vind normale nu leuker. Maar als je altijd normale draagt snap ik dat een ronde leuker is.
Dat is helemaal aan mij voorbijgegaan, dat het in de mode was… heb ze nog nooit gedragen.
snug schreef:
03-02-2022 15:10
Gewone sjaal bevalt me beter. Die kun je strakker doen, dus minder tocht.
Die ervaring heb ik ook.
Ze zijn meer voor de mooi dan praktisch.
Overigens is een col niet persé hetzelfde als een infinity sjaal. Die laatste is vaak langer en moet je meerdere keren om je nek slaan.
Ik heb er een van wol die ik een keer om kan slaan en dan zit ie perfect. Is fijn voor als het echt koud is. Dat is het momenteel niet dus ik draag een gewone wollen sjaal voor de mooi.
Ik heb een heerlijke gebreide colsjaal gevoerd met witte teddy, gekregen van mijn schoonmoeder die maar niet wil geloven dat we in Nederland in de winter niet elke dag door anderhalve meter sneeuw ploegen. Lekker warm en heerlijk bijvoorbeeld op de fiets. Geen losse eindjes en niet ineens strak trekken.

Als fashionitem laat ik het passeren. Ik kan ook niet goed om met gewone sjaals. Ik pruts er de hele tijd aan en ga tot mijn neus in mijn sjaal zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven