Mode & Beauty alle pijlers

je eigen kledingstijl ontwikkelen

26-02-2010 15:23 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu ik 30+ ben en moeder wil ik mijn eigen kledingstijl hebben en niet een allergaartje van allerlei stijlen. Maar het lukt me niet omdat ik een ontzettende twijfelaar ben. De ene week ga ik voor sportief en de andere week wil ik weer meer sexy gekleed gaan. Wie heeft er voor mij tips hoe ik me eigen kledingstijl kan ontwikkelen, want zo kost het ook bergen geld aan kleding die ik maar ff draag en die daarna achter in mijn kast beland

Alvast bedankt.
Alle reacties Link kopieren
misschien op zoek naar een personal shopper? Een paar uur haar inhuren en je bent al een heel eind op weg denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan een wisseling van stijlen niet je eigen stijl zijn. Is toch juist mooi dat je je wil kleden zoals je je voelt?

Tja het kost wel veel Misschien kan je vaker proberen combinaties van de stijlen te maken?
Alle reacties Link kopieren
klinkt juist leuk dat je je zo afwisselend kleed! Maar goed het financiele aspect snap ik wel.

Is er geen mogelijkheid toch die afwisseling te houden maar alleen nog maar kledingstukken te kopen die goed te combineren zijn in verschillende stijlen?
Alle reacties Link kopieren
wat keeprunning zegt dus.........
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar "probleem".

Ik heb op een bepaald moment een "stijl" gekozen waar ik me prettig bij voel, en daarbij een zogeheten moodboard gemaakt. Kleren die ik koop moeten in de stijl van het moodbord passen, anders kom ik weer met allerlei dingen thuis die ik toch nooit aantrek.
Alle reacties Link kopieren
Doet niet iedereen dat dan? Die afwisseling?

Lijkt me juist niet leuk om constant in dezelfde stijl rond te lopen. Saai...
Haha, dan ben ik ongelofelijk saai, want ik draag altijd dezelfde stijl, namelijk sportief klassiek en dat is van skinny, via kort rokje tot wollen jurkje. Afwisselend genoeg, toch?
Alle reacties Link kopieren
Zoals jij het laat klinken valt het inderdaad nog wel mee met die saaiheid, haha.

Maar goed, ik vind het zelf juist leuk om af en toe compleet anders voor de dag te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het wel. Heb ook het idee dat ik geen bepaalde stijl heb; meestal spijkerbroek met bloesje/truitje. Ik heb ook wel jurkjes en rokjes, maar 's ochtends kies ik dan toch weer voor makkelijk en safe (en saai ) Heb me voorgenomen om al mn rokjes en jurkjes weer te gaan dragen.

En wat voor stijl dat is, geen idee eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
fijn al die reacties!

Ik wil graag ook eigen stijl om niet te lopen zoals iedereen loopt. Maar dat vind ik juist zo moelijk en dan kies ik inderdaad voor safe (spijkerbroek en truitje)

Misschien is zo'n moodbord een idee, of gewoon een aantal woorden opschrijven zoals je je stijl zo willen hebben
Alle reacties Link kopieren
Hee Sorento,



Een afwisselende garderobe is op zich toch niets mis mee?

Als ik in de tuin bezig ben of in het bos loop te struinen met de kinderen draag ik andere kleding dan wanneer ik naar m'n werk ga bv.



Wat bij mij goed werkt als ik ga shoppen is:



-bedenken in wat voor spullen jij je lekker voelt, wat fijn draagt, welke kleuren je mooi staan en wat praktisch is (voor erbij, als je gaat ravotten met kind ).



-bij elk artikel je bovenstaande afvragen



-bij twijfel, niet kopen (zou ik voorheen gewoon gedaan hebben)



-geen dingen kopen omdat ze in de mode zijn! Dus niet kopen om het kopen, maar alleen dat wat je echt mooi vindt.



De tip van Noahtb om een moodboard te maken, geeft ook al een goed beeld van bv. kleur, stijl, smaak.



Suc6!

grtz Kisaas
Alle reacties Link kopieren
Een soort van moodboard maken kan trouwens heel makkelijk bij polyvore.com. Ik heb die site hier ergens opgeduikeld maar het is echt fantastisch verslavend .
Alle reacties Link kopieren
Ja, Polyvore is echt ideaal voor het maken van moodboards, en heel erg leuk om te doen! Veel modetijdschriften doorbladeren en eruit scheuren wat je aanspreekt helpt ook goed. Je gaat er als het goed is vanzelf een zekere lijn in zien!
Ik heb een advies voor het financiële deel.

Bonnetjes bewaren en de kaartjes aan de nieuwe kleding laten zitten totdat je er echt zin in hebt het te dragen. Als dat niet binnen een bepaalde termijn is, dan gewoon terug brengen naar de winkel. Thuis passen is toch anders dan in de winkel.
Alle reacties Link kopieren
Achja... Ik ben een klassiek type, veel zwart en eigenlijk best saai. Te saai voor mijn leeftijd in ieder geval. Dus zo af en toe besluit ik dat ik hip wil zijn en koop weer sneakers of funky shirtjes.

Nooit dat ik het aantrek, verdwijnt allemaal achter in de kast. Ik voel me gewoon niet prettig op sneakers, en heb me er maar mij neergelegd dat ik saai ben.
Alle reacties Link kopieren
Dan ben je toch een bofkont als meerdere stijlen je goed staan. Zo houden, dan verveel je je omgeving nooit!

Ik kan alleen maar casual, of heel dramatisch met draperieën voor gelegenheden en ben aangewezen op herfstkleuren in middennuances. Nooit eens leuk pastel of hardpaars.
Ik vraag altijd de catalogus aan van de merken die ik leuk vind of ik kijk ervoor op het internet en dan kijk ik vandaar uit wat ik mooi vind en wat me zou staan. Ook haal ik veel ideeën van plaatjes in tijdschriften, van de poppen in de etalages of de rest van de winkel (die hebben soms hele leuke combinaties), van wat de verkoopsters zelf aan hebben en van de TV.



En dan pas ga ik naar de winkel om dat kledingstuk of iets dat er sterk op lijkt te kopen. Dat vind ik makkelijker dan ter plekke in de winkel iets uit het rek trekken en beslissen of ik het mooi vind.



Verder denk ik ook altijd na of ik thuis meerdere dingen heb waar ik het mee kan combineren of dat een leuke riem of nieuwe laarzen de bestaande outfit heel anders kunnen maken. Zo heb ik een donker blauw wollen jurkje dat ik kan combineren met een cognackleurige riem en laarzen of met een dieppaarse riem en laarzen. En zo krijg je twee keer een totaal andere look.



Dit alles lijkt wat omslachtig, maar na een tijdje weet je niet beter en winkel je altijd bewust .
Alle reacties Link kopieren
quote:Pumps_italiaans schreef op 26 februari 2010 @ 16:29:

Ik heb een advies voor het financiële deel.

Bonnetjes bewaren en de kaartjes aan de nieuwe kleding laten zitten totdat je er echt zin in hebt het te dragen. Als dat niet binnen een bepaalde termijn is, dan gewoon terug brengen naar de winkel. Thuis passen is toch anders dan in de winkel.

Zo doe ik het ook. Thuis kun je kijken of het echt zo leuk staat bij de rest van je kleding als je dacht, en hoe het er in daglicht uitziet.

Ik breng dus soms wel eens wat terug. Maar ook bij mij geldt dat ik de ene dag zin heb in het een en de volgende dag in iets heel anders. Ik heb veel verschillende kleding maar er zit wel een bepaalde lijn in geloof ik. Ik koop wat ik echt leuk vind. En als ik twijfel loop ik eerst nog even door de stad of ga naar huis. Krijg ik het niet uit mijn hoofd, dan koop ik het.
quote:Sylphide75 schreef op 28 februari 2010 @ 17:58:

[...]



Zo doe ik het ook. Thuis kun je kijken of het echt zo leuk staat bij de rest van je kleding als je dacht, en hoe het er in daglicht uitziet.

Ik breng dus soms wel eens wat terug. Maar ook bij mij geldt dat ik de ene dag zin heb in het een en de volgende dag in iets heel anders. Ik heb veel verschillende kleding maar er zit wel een bepaalde lijn in geloof ik. Ik koop wat ik echt leuk vind. En als ik twijfel loop ik eerst nog even door de stad of ga naar huis. Krijg ik het niet uit mijn hoofd, dan koop ik het.



Ik breng dus best wel veel terug. Het moet inderdaad passen bij de rest van de kleding en/of het moet lukken om er een juiste, complete set van te maken. Het kan ook nog zijn dat ergens anders iets veel mooiers hangt.

Mijn huidige favoriete rok was eigenlijk in het begin een miskoop, totdat ik er een passend vest, jasje en laarzen bij vond.

Maar alles wat ik meteen mooi vond, dat is ook echt vaak gedragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven