Mode & Beauty alle pijlers

Jeans

28-08-2021 14:31 21 berichten
Waar koop je een goed zittende jeans met grotere maat? Heb een aantal modellen van h&m geprobeerd maar de maat en pasvorm verschilt iedere keer zo erg. Ik zoek een jeans die niet te strak om de benen zit zodat je nog normaal kan bukken en hurken.
Bonprix
Wat is een grotere maat?

Als je in de 44+ categorie zit zou ik kijken naar merken die specifiek zijn voor grote maten, dus niet een HM broek die voor maat 36 is bedoeld maar opgerekt is met wat meer stof voor maat 46.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook fan van bonprix
Bonprix en MSmode.
Cecil, ms mode
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Ik zweer bij de Dream jeans van Mac. Ze zitten heerlijk, heel veel kleuren en uitvoeringen en gaat tot maat 46.
Ze zijn rond de €100,-. Ik weet niet of je dat duur vind, maar ze zijn elke euro waard.
Wat is een grote maat?

Gstar gaat bijvoorbeeld op hun eigen site ook tot 36 dus 46-48.

Voor de rest is veel ook afhankelijk van pasvorm, model en materiaal.
Moiren schreef:
28-08-2021 14:32
Bonprix
Deze ja.
Die van John Banner (heet het geloof ik) vallen bij mij iig precies op maat.
There is always something happening, and it's usually right now
Toch de High waist straight leg van h&m en die gaan tot maat 50.
Ik heb van noisy may ook leuk gescoord laatst, die hebben blijkbaar een plus size lijn. Die vallen enorm groot, maar als je de juiste maat te pakken hebt (1 of 2 maten kleiner dan dat ik normaal heb) zitten ze heerlijk. niet hoog niet laag.
Wat is groter?
Ik heb mt 42 / XL lengte 34 en slaag al jaren niet bij h&m

Vandaag wel een mooie gevonden bij only. Maar die heeft veel stretch en dat oogt snel goedkoop en uitgezakt.

Voor kwaliteitsjeans koop ik altijd G-star. Weinig tot geen stretch, houdt model en flateerd.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
28-08-2021 17:36
Wat is groter?
Ik heb mt 42 / XL lengte 34 en slaag al jaren niet bij h&m

Vandaag wel een mooie gevonden bij only. Maar die heeft veel stretch en dat oogt snel goedkoop en uitgezakt.

Voor kwaliteitsjeans koop ik altijd G-star. Weinig tot geen stretch, houdt model en flateerd.
Maat 42 is vaak geen XL. Ik heb verschillende broeken XL terug moeten sturen omdat ze van mijn kont vallen, en ik heb een dikke kont en dikke bovenbenen dus dat is knap, 44-46.
HEMA, h&m, c&a, only, konden zo terug.

Die lengtes zijn vaak wel bijzonder ja. Ik met mijn 1.60 heb zelden een broek die te lang is.
Levi s rechtmodel /flare is ook een optie?
Had een maat 44 en 46 van h&m geprobeerd en beide modellen kwamen niet eens over mijn heupen. Losser model, mom jeans en wijde pijpen. Skinny paste wel maar die vind ik niet lekker zitten om in te werken (zorg) met veel bukken en tillen. Ik zal eens kijken bij bovengenoemde merken. Bedankt!
Ik heb onlangs de dream jeans van Mac gekocht. Beste jeans die ooit gekocht heb! Ook wel wat prijziger dan ik gewend was, maar het geld helemaal waard, eindelijk een jeans die niet afzakt of lubbert :P
Ik heb zelf wel een kleinere maat, maar volgens mij heeft Mac ook grotere maten.
ninanoname schreef:
28-08-2021 15:40
Ik zweer bij de Dream jeans van Mac. Ze zitten heerlijk, heel veel kleuren en uitvoeringen en gaat tot maat 46.
Ze zijn rond de €100,-. Ik weet niet of je dat duur vind, maar ze zijn elke euro waard.
Ahh ik zie dat ie al genoemd was!! :D
Surebaby schreef:
28-08-2021 17:57
Maat 42 is vaak geen XL. Ik heb verschillende broeken XL terug moeten sturen omdat ze van mijn kont vallen, en ik heb een dikke kont en dikke bovenbenen dus dat is knap, 44-46.
HEMA, h&m, c&a, only, konden zo terug.

Die lengtes zijn vaak wel bijzonder ja. Ik met mijn 1.60 heb zelden een broek die te lang is.
Ik heb vandaag nog bij only diverse modellen staan passen. Allemaal of mt 42 of XL. In lengtematen 32 en 34.

Hema is XL meer mt 44
H&M is altijd prijsschieten w.b. maten. Zelfs voor mn dochter die vandaag prima paste in een sportlegging mt 134 maar waar het bijpassende jasje van mt 122 /128 aan de ruime kant is.
Been there, done that, got the T-shirt.
Apatura schreef:
28-08-2021 21:00
Ik heb vandaag nog bij only diverse modellen staan passen. Allemaal of mt 42 of XL. In lengtematen 32 en 34.

Hema is XL meer mt 44
H&M is altijd prijsschieten w.b. maten. Zelfs voor mn dochter die vandaag prima paste in een sportlegging mt 134 maar waar het bijpassende jasje van mt 122 /128 aan de ruime kant is.
Klopt. Only heeft inderdaad een curvy lijn en die maten zijn heel anders.
Wat to heeft meegemaakt met h&m broeken heb ik ook vaak gehad. Ene broek maat 44 zit ruim, andere broek maat 48 krijg je niet eens over je knieën.
John Banner van bonprix, mijn absolute favoriet, hier ook een grote maat, ik vind ze geweldig en totaal niet duur en gaan lang mee
Ik weet niet wat je onder een grotere maat verstaat, maar ik draag maat 44 in broeken met lengtemaat 32.
G-star zit meestal goed in breedte 33 of 34 (afhankelijk van het model en hoeveel stretch). Wel duur maar het geld waard, soms goede aanbiedingen bijv 2e broek voor een tientje.
Heb een korte jeans van Garcia in maat 33 die perfect zit.
En Only maat XL wil ook vaak passen, maar valt wel vaak erg kort terwijl ik niet zo'n lange benen heb. Als je van hoogwater houdt is het oké.
Specifiek ervaring met veel ruimte bij de bovenbenen heb ik echter niet, ik hou van skinny jeans, maar heb er voldoende bewegingsvrijheid in.
Ik werk ook in de zorg en draag altijd Mac jeans om te werken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven