Mode & Beauty alle pijlers

Jonger worden geschat

15-05-2014 11:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik begin het irritant te vinden. Ik ben 25 jaar en ik word bijna altijd jonger geschat! Sowieso 17 want ik moet me nog vaak overal legitimeren. Laatst zelfs nog bij de ING bank waar ik geld wilde opnemen. De medewerker zei dat ik daar ook een account kon openen, maar dan moet ik wel 18 zijn. Ook nog vaak met uitgaan, drank meenemen uit de winkel. Het is gewoon irritant.

Ik weet dat ik me ook niet super volwassen gedraag, maar ik heb het idee dat mensen me steeds jonger schatten. Toen ik 16 was schatte mensen me vaak 15/16. Inmiddels schatten ze me dus zeventien? Ik heb het idee dat ik heus wel wat volwassener uitzie, maar blijkbaar is dat voor de buitenwereld toch anders. Ik heb vrijwel altijd mooie donkere, volwassen kleding aan en draag vrijwel altijd hakken omdat ik klein ben. . Ik zie er verzorgd uit, draag make up. Maar zelfs dan wordt ik nog jonger geschat. staan als ik sneakers aan heb zonder make up. Dan lijk ik net 14. Ik vind het heel vervelend. Ik ben klein, slank maar heb natuurlijk wel weer bolle wangen.

Iemand tips of heeft hetzelfde probleem?
quote:littleme2 schreef op 15 mei 2014 @ 12:37:

Legitimeren :

Drank^

Sigaretten^

Uitgaan^

Bioscoop^

Zoals je ziet, check check check .

(o ja babyface^ check)

Vergeet de deurverkopers niet > 'zijn je ouders thuis?'

Story of my life ?? ik ben nu 30 jaar en mensen schatten mij ook altijd véél jonger, en dat is niet leuk... Heb ook al van alles geprobeerd maar niks helpt, heb me erbij neergelegd of geef vaak even een opmerking waardoorheen mensen snel stil zijn!

Maar kan ondertussen bijna gedachten lezen rn zie ze dan denken; ach, daar heb je weer zo'n tienermoeder...

Maak me er niet meer druk om, vaak schoot ik in de verdediging en dacht dan later, wat gaat dat die mensen eigenlijk aan?! Nu ik 30 ben ga ik juist ook vast leuker vinden ?
Gebeurd me ook zo vaak (ben 27) maar ik moet er altijd wel om lachen. Ik ben blijkbaar gezegend met een babyface. Mijn moeder (tegen de 60) ziet er ook nog steeds jonger uit dan ze is. Liever dit dan er op je 16e al uit zien alsof je 25+ bent.
Herkenbaar! Hebben jullie ook een hoge stem waardoor ze denken dat je jonger bent?
Dat ze je om een ID vragen bij alcohol hoeft niet te betekenen dat ze je 17 schatten.. Alles wat een winkelier/caissière 25 en jonger schat moet hij/zij vragen om legitimatie. Dus wat dat betreft schatten ze t nog wel aardig oké in!
Ach joh ik vond het op jouw leeftijd ook irritant dat ik jonger geschat werd.

Nu 40+ ben ik erg blij dat ik jonger geschat wordt. Eergisteren nog, een vrouw vroeg of mijn nichtje van 9, mijn dochter was. Ik zeg nee, mijn jongste is alweer 14. De vrouw was heel verbaasd, ze had me rond de 34 geschat.

Ik vind dat dus erg leuk,
quote:diana_banana schreef op donderdag 15 mei 2014 13:01 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="littleme2 in "Jonger worden geschat"" class="messagelink">littleme2 schreef op 15 mei 2014 @ 12:37</a>:</b>

Legitimeren :

Drank^

Sigaretten^

Uitgaan^

Bioscoop^

Zoals je ziet, check check check .

(o ja babyface^ check)</div></blockquote>

Ik doe nooit open dat scheelt !

(slaat fleece denken om, haar rommelig en schudt nee vanachter het glas XD )
* Deken
Troost je: iederéén wordt (hardop) jonger geschat. Ik hoor maar zeer zelden iemand vertellen dat ze ouder wordt geschat.

Je bent dus echt geen uitzondering!
quote:vikki schreef op 15 mei 2014 @ 17:32:

Troost je: iederéén wordt (hardop) jonger geschat. Ik hoor maar zeer zelden iemand vertellen dat ze ouder wordt geschat.

Je bent dus echt geen uitzondering!Ik dus . Ik ben op een leeftijd dat ik dat juist fijn vind omdat mensen me daardoor serieuzer nemen. Maar vraag het me over een jaar of tien nog maar eens...
Ik ben het met je eens vikki..Ik schat vrijwel niemand jonger, meestal ouder..Hier wordt vrijwel standard gevraagd naar legitimatie (sigaretten en drank).
Ik ben 22 en wordt gemiddeld 15/16 geschat. Het is meestal niet leuk maar soms maak ik er ook gretig gebruik van (met kortingen enzo..)

Mijn vriend (ook 22) van 1.87 en ik dus (1.54) verschillen dus niet qua leeftijd maar wel qua lengte en hij lijkt wél gewoon 22. Krijg vaak de vraag of ik z'n zusje ben.
Gisteren nog zo'n gesprek.

Iemand van een cursus die ik doe, vroeg iets over mijn werk. Ik vertelde e.e.a. en toen viel het hem op dat ik meer werkervaring had dan hij verwacht had. Hoe oud ik dan was.

Nou 31 dus.

Nou zijn kin lag zowat op de grond want hij had me rond de 22 geschat.

Vind toch die enorme overdreven verbaasdheid die mensen soms laten zien wel irritant hoor. Als ik zelf iemand verkeerd ingeschat heb laat ik dat toch minder duidelijk merken.
quote:Moonlight82 schreef op 15 mei 2014 @ 18:26:

Gisteren nog zo'n gesprek.

Iemand van een cursus die ik doe, vroeg iets over mijn werk. Ik vertelde e.e.a. en toen viel het hem op dat ik meer werkervaring had dan hij verwacht had. Hoe oud ik dan was.

Nou 31 dus.

Nou zijn kin lag zowat op de grond want hij had me rond de 22 geschat.

Vind toch die enorme overdreven verbaasdheid die mensen soms laten zien wel irritant hoor. Als ik zelf iemand verkeerd ingeschat heb laat ik dat toch minder duidelijk merken.Vooral kinderen zijn daar heel eerlijk in. Ik geef paardrijlessen aan kinderen en pubers en die denken soms ook dat ik nog op de middelbare school zit
quote:diana_banana schreef op 15 mei 2014 @ 13:01:

[...]

Heb ik onlangs nog gehad.

Ben 32...
quote:lille_girl schreef op 15 mei 2014 @ 18:30:

[...]

Vooral kinderen zijn daar heel eerlijk in. Ik geef paardrijlessen aan kinderen en pubers en die denken soms ook dat ik nog op de middelbare school zit

Ha ik heb juist dat kinderen me wel onder de 'mevrouwen' scharen.

Meer de volwassenen die me jong schatten. Hoewel ik wel het idee had dat een 17-jarige kennis (m) met me zat te flirten een tijd terug.... die denkt geloof ik dat ik niet veel ouder ben dan hij
Ben ook 25 en ook altijd jonger geschat soms zelfs 16. Tegenwoordig zien jongere meisjes er ouder uit met de kledingstyle en make up die ze dragen

Vind het alleen irritant om ELKE keer te horen *zo je ziet er echt jong(er) uit*

Alsof ik dat zelf niet weet

Heb altijd mijn ID bij me en sta er al mee klaar voor ze het vragen xD
Ik word ook altijd jonger geschat! Maar ik vind het juist wel leuk. Het is een compliment voor mijn uiterlijk, ik hoop dat ik er ook in de toekomst heel lang jong uit blijf zien en als mensen de indruk hebben dat ik jong ben, zullen ze hoogstens verbaasd zijn over wat ik allemaal al doe momenteel. Dus zo erg is dat niet!

Laatst kwam er een nieuwe werknemer voor het eerst. Iemand die onder mijn supervisie zou komen werken. Hij ziet mij en zegt als eerste: "Oh, en jij bent... een stagiair?" "Eh, nee, ik ben jouw supervisor."

Met mijn partner trouwringen kiezen. Zegt de ene medewerker van de winkel tegen een andere: "Ja, die twee daar, die hebben verkering, leuk hè, misschien kun jij hun straks even helpen met vriendschapsringen."

Aanvoerder van mijn sportteam: "Ja, dus ik had zelfs nog naar je huis gebeld en je vader nam op en zei dat je er niet was." "Huh?! Oh, ja, dat was dan mijn partner." "Ooooh sorry jeetje ik dacht dat je nog bij je ouders woont!!"
Ik word ook mijn hele leven al jonger geschat.

Eigenlijk heb ik het nooit erg gevonden.

Na mijn afstuderen aan de pabo heb ik eerst een paar maanden invalwerk gedaan. Dan kwam ik dus in wildvreemde klassen terecht. Het is een paar keer voorgekomen dat een moeder zei: 'Ben JIJ de juf?!'. Ik was drieëntwintig, maar zag er niet ouder uit dan een jaar of zestien. Ook viel ik een keer in voor groep acht. 's Middags kwam er een moeder binnen, die zei dat ze even stiekem kwam kijken, omdat haar zoon had gezegd: 'We hebben een nieuwe juf en ze is héééél jong en blond'

Nu ben ik dus bijna veertig, en moet soms mijn ID laten zien als ik wijn koop. Ik geniet ervan. Toen een nieuwe collega pas naar mijn leeftijd vroeg, zei ik negenentwintig in plaats van negenendertig. Ze slikte het voor zoete koek. Heerlijk toch?
Waar men een probleem van kan maken zeg. En dan hierover een topic openen op Viva en gelijk niet meer reageren op de posts.

Tja, komt inderdaad niet erg volwassen over. Leef je leven daisy-22 en maak je druk om de echte belangrijke dingen in het leven.

Dat is overigens niet dat je af en toe je legitimatie moet trekken, die tijd hebben we allemaal gehad. Nu is her voor sigaretten en alcohol, vroeger was het omdat je een disco in wilde.
Wel leuk dat dit een topic is geworden waarin mensen allerlei grappige situaties noemen waarin ze te jong werden geschat. Ik vind die verhalen best leuk om te lezen.
Twee jaar geleden. Ik 35+. In Amerika. In een staat waar je onder de 21 niet mag drinken. Mag ik uw paspoort zien?
quote:sehnsucht schreef op donderdag 15 mei 2014 11:18 Veel roken, elke dag een half uurtje onder de zonnebank en op je gezicht een dikke laag plamuur zie je er in no-time 20 jaar ouder uitDream on. Vorig jaar gestopt met roken na 20 jaar. Ik word 29 geschat. Ben al weer bijna 41
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Ach de ene keer schatten ze me jonger en de andere keer zitten ze verbaast naar mijn ID te kijken dat ik nog maar 'zó jong' ben. Het verschil tussen mascara en geen mascara.

Mijn ex moest op zijn 25ste verjaardag zich legitimeren, omdat hij bier aan het kopen was! Toen was de wet nog, geen alcohol <16.

Het ligt trouwens ook heel erg aan de kassière of uitsmijter en de mensen met wie je bent. Als ik met vriendinnen ben word ik (wij allemaal) ook altijd jonger geschat, maar dat komt denk ik ook door ons af en toe gestoorde gedrag.

Laatst moest ik mijn ID laten zien terwijl ik alcoholvrij bier kocht, ook weer zoiets.
Silence is golden. Duct tape is silver.
ik wordt ook altijd jonger geschat, ik ben 24, maar moet mij vaak legitimeren, geen probleem, als ik straks ouder ben wordt het nog leuker om jonger geschat te worden hihi
Where there is a will, there is a way!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven