Mode & Beauty alle pijlers

Jouw kledingstijl

23-12-2015 14:40 225 berichten
Misschien bestaat er al een dergelijk type, maar ik kon geen recent onderwerp vinden

Show jou persoonlijke stijl aan de hand van plaatjes en steekwoorden.

Voor mij: bandshirts, (fake) leer, dr. Martens, oversized, hoofddeksels (al ben ik meer een hoeden dan mutsen type)

In het algemeen:

Zomers:

(zonder hond )

S'winters:

Niet specifiek deze trui, maar ik heb een imponeerde collectie lelijke truien.

Alle reacties Link kopieren
Van zeer comfortabele maar lelijke kleding (oude spijkerbroek, sweater), naar zeer net/leuk jurkje, naar handshirt met skinny eronder.

Eigenlijk van alles wat ik gewoon leuk/comfortabel vind. Het ligt er een beetje aan waar ik op dat moment zin in heb.
A smooth sea never made a skilled sailor.
Ik ben een mood-dresser, dus echt heel gevarieerd.
Bijna altijd jurkjes. En dan ook nog graag King Louie, al vinden blijkbaar heel veel mensen die zo burgerlijk. Jammer dan, ik voel me er echt 'ik' in. Jurkjes combineer ik het liefst met lange leren laarzen. En een mooie tas.
Kleding hangt af van mijn doel. Bij de winkel waar ik weleens kwam noemde de verkoopster mij schizo.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
wat vrijdag op de catwalk in parijs verschijnt, heb ik op zaterdag in mijn kast hangen.
Oeh leuk dit

Als ik helemaal mijn gang mocht gaan qua outfits (aka: als ik niet een beeeeetje representatief op werk wilde verschijnen), droeg ik dit:

Maar aangezien ik ook naar mijn werk moet en enigszins representatief moet zijn enzo heb ik de subtiele versie hiervan tegenwoordig in de kast hangen en draag ik meer dit soort dingen:

(minus hoedje en blote buik)

(minus de all stars, denk er iets van cowboy of biker boots bij)

(de subtiele variant van veel sieraden
Leuke stijl Lux.!

Mijn stijl: ik ben nog steeds een beetje zoekende. Ik zou mijn kleding eens allemaal op een hoop moeten gooien en eens kijken wat voor stijl daar uit komt. Ik heb vaak het gevoel dat het op zich zelf allemaal wel leuke dingen zijn, maar bij elkaar nogal armoedig...
Ik doe niet aan "stijl". Da's zo 20ste eeuws .

Ik herken me dan ook niet in bovenstaande foto's.

Ik shop tijdloze basisstukken die goed zitten en combineer die.
Leuk lux, in jou stijl kan ik mij ook wel vinden.
Mijn stijl.. Voordat de kinderen kwamen alleen maar nette jurkjes.. Tegenwoordig ook meer broeken, met tops en vesten.. Vaak wel een laarsje en in sneakers zul je mij niet zien.. Eigenlijk heb ik best een nette en degelijke smaak en is het eigenlijk altijd wel wat duurdere kleding omdat ik dat mooier vind.

Merken die ik graag draag zijn

Expresso

Kyra en ko

Summum

Geisha

Claudia strater

Jeans heb ik graag van LTB..
Vooral neutral, dus veel zwart en wit. Maar probeer er vaak wel representatief uit te zien, vooral op mijn werk. Dus eigenlijk een beetje zoals Zonnetje_van_de_dag, een beetje degelijk, maar probeer wel wat betere kwaliteit te kopen. Geen Primark voor mij en op sneakers zul je mij ook niet meer zo snel zien, ja, in het weekend als ik lopend naar het centrum ga om boodschappen te doen.

Voorbeeldje

http://i1203.photobucket. ... 9636c58516bcc2574ffb6.jpg
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Bij mij verschilt het per dag. Soms loop ik erbij als in de openingspost, Dr. Martens, bandshirt, zwarte skinny en dat soort dingen. Soms juist weer netjes met een colbertje en laarsjes met hakken of pumps. Soms schattige jurkjes, soms helemaal in het zwart met leer en dat soort dingen. De ene dag loop ik erbij als een alto en de andere dag weer helemaal niet. En soms gewoon heel casual met een spijkerbroek, shirtje en sneakers. Maar net waar ik zin in heb.
Ik zou het liefst de garderobe van Jessica Day (Zoeey Deschanel) in New Girl hebben. Lekker meisjesachtig en vintage en Fransig charmant. In de praktijk draag ik naast dat soort jurkjes en combi's ook wel degelijkere kleding, meestal skinnyjeans met hoge taille, simpele truien met diepe V en enkellaarsjes.
s Winters wollen jurkjes of van tweed en 's zomers weer vaker een spijkerbroek ( gek genoeg ) maar wel zowel voor de winter als voor de zomer een lange zwarte jas. Ik kan niet zonder
Leuk topic! Mijn stijl is over het algemeen een beetje net-casual. Meestal hakken aan of mijn shabbies (wel met hak overigens). In het weekend wat sneller sneakers aan en zie ik er wat meer casual uit. Voorbeelden van outfits die ik draag:

(maar ik draag geen kapotte jeans)

We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Wat leuk dat sommige mensen echt een eigen stijl hebben waar ze zich aan vasthouden. Ik ben 55 kilo afgevallen en sinds ik overal mijn kleding kan kopen besef ik me dat ik helemaal geen stijl heb. Ik kon altijd alleen maar kopen bij een beperkt aantal winkels en kocht dan wat paste. Nu kan ik dus een stijl gaan ontwikkelen, maar ik vind dat heel moeilijk.

Ik draag alles door elkaar, van jurkje met laarzen of enkellaarsjes tot kokerrok met bloesje, tot skinnyjeans met shirtje en vest tot bootcut jeans met dikke trui. Ik vind het belangrijk dat het verzorgd is en vrouwelijk, maar aan de andere kant wil ik ook dat het lekker zit en een beetje warm is (koukleum). Ik ga dit topic dus eens goed in de gaten houden!
quote:momo1980 schreef op 23 december 2015 @ 16:30:

Wat leuk dat sommige mensen echt een eigen stijl hebben waar ze zich aan vasthouden. Ik ben 55 kilo afgevallen en sinds ik overal mijn kleding kan kopen besef ik me dat ik helemaal geen stijl heb. Ik kon altijd alleen maar kopen bij een beperkt aantal winkels en kocht dan wat paste. Nu kan ik dus een stijl gaan ontwikkelen, maar ik vind dat heel moeilijk.

Ik draag alles door elkaar, van jurkje met laarzen of enkellaarsjes tot kokerrok met bloesje, tot skinnyjeans met shirtje en vest tot bootcut jeans met dikke trui. Ik vind het belangrijk dat het verzorgd is en vrouwelijk, maar aan de andere kant wil ik ook dat het lekker zit en een beetje warm is (koukleum). Ik ga dit topic dus eens goed in de gaten houden!

Ik heb ook niet echt bewust een stijl hoor en draag ook heus wel eens iets dat totaal niet bij mijn stijl past.

Maar ik merk wel dat ik meestal naar dezelfde soort kledig neig in winkels. En wat denk ik ook scheelt, is hoe je het afstijlt. Zo heb ik een jurkje gezien in een blad (zo 1-2-3 geen foto), dat ik helemaal leuk vind! Maar totaal niet zoals zij het hebben afgestijld. Ik zou dat totaal anders aanpakken, en dat maakt dat het weer beter in mijn stijl past.

En voor kerst heb ik bijvoorbeeld eens een helemaal geen bohoachtig jurkje uitgezocht, maar door de lange ketting die ik erop ga dragen en de vlecht in mijn haar die ik ga maken en mijn armbanden en ringen, gaat het er alweer veel meer boho uitzien.
Momo, wat ontzettend knap zeg, chapeau!!

Heerlijk dat je nu meer mogelijkheden hebt op mode gebied. Lijkt mij een stuk leuker winkelen zo!

Mijn stijl is eigenlijk altijd hetzelfde gebleven, al was het in mijn tiener jaren misschien iets heftiger. Ik knipte lage armsgaten in mijn shirts, of knipte de achterkant kapot om die vervolgens weer bij elkaar te houden met veiligheidsspelden

Dat is nu op mijn 30ste wel iets minder punk geworden haha.

Verder ben ik altijd erg petit geweest. In een lief jurkje of strak topje ben ik al snel teveel een meisje. Door iets meer oversized bovenkleding te dragen kan ik dat wat verbloemen.
quote:infinity schreef op 23 december 2015 @ 16:03:

Leuk topic! Mijn stijl is over het algemeen een beetje net-casual. Meestal hakken aan of mijn shabbies (wel met hak overigens). In het weekend wat sneller sneakers aan en zie ik er wat meer casual uit. Voorbeelden van outfits die ik draag:

[afbeelding]

[afbeelding]

(maar ik draag geen kapotte jeans)

[afbeelding]

[afbeelding]

Dit vind ik ook wel mooi maar is wel te netjes voor mij

@Dragisa & Jules: bedankt!
Ik heb geloof ik een beetje de Danny Zuko/ Kenickie style.

Maar dan de vrouwenversie en dus zonder vetkuif ^^

Ik draag natuurlijk ook wel andere kleding (beetje wat Lux postte), maar jeans, shirt, leren jas en zwarte cowboy boots met platte neus zijn toch wel altijd terugkerend bij mij. Dat gaat nooit meer over.
Ik heb verschillende stijlen. In de winter is het vooral skinny, leuke trui of vest en uggs :

Voor feestjes ga ik graag in een vintage jurk :

En in de zomer draag ik vooral de maritieme of sailor stijl :

Als het zwart is is het goed.
Niemand is volledig nutteloos, je kunt altijd nog als slecht voorbeeld dienen.
Als 44jarige loop ik sinds mijn tienerjaren altijd in het zwart met bandshirts aan en mn Dr Martens boots. Ik vraag me toch wel eens af..moet ik mij niet eens ouder kleden maar dan voel ik me daar niet lekker bij. Waarschijnlijk als ik 80 ben loop ik er nog zo bij.
Ik droeg vroeger altijd van die wijde skatebroeken van overzeas en stuka, met punk-shirts en doc Martens of gympen met vlammen ik was er van overtuigd dat ik dat zou blijven dragen! Nogal een verschil met de uggs van nu haha! Ben er dus wel overheen gegroeid. Al zou ik zo'n broek best weer willen hebben. Die zaten heerlijk. Ze verkopen ze alleen nergens meer volgens mij. Britain heeft ze niet meer, bont & blauw in Tilburg, purple haze in Breda en Netjes in Utrecht zijn weg. En 't Oortje in Hilversum volgens mij ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven