Mode & Beauty alle pijlers

Juiste foundation

05-10-2014 15:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben net nieuw op deze site en ik zit met een grote vraag..

Ik ben opzoek naar de juiste foundation. Ik heb heel internet al afgezocht hoe het zit met de kleur van je huid maar alles word verteld in het algemeen.

Wie heeft er nog meer licht bruine huids kleur met een gelige ondertoon? En welke foundation kleur gebruik je?
Ga naar de winkel en test uit. Antwoord op je vraag vind je niet op internet.
In de winkel testen welke kleur je niet ziet op je gezicht, dat is de kleur die je moet hebben.

Ik had ooit de kleur nutmeg (denk ik) van Black Opal (of zoiets).

Via internet gaat het je niet lukken
Bij de Douglas' of andere wat luxere zaken kunnen ze je precies de juiste kleur laten zien. Zelf vind ik het merk collistar erg fijn. Gaat ook erg lang mee.
Okee dankjewel!
Ook bij de hema heb je goede nieuwe foundation, ook voor de wat donkere huid!
Mac heeft veel foundations met gelige ondertoon.
Mijn huid is heel licht getint. Gele ondertoon.

Ik gebruik Estée Lauder double-wear. Outdoor beige, code C(dus koud)

Geadviseerd bij Douglas.
als je naar de winkel gaat en ze smeren het op, pak dan de spiegel en ga even naar buiten, in dat felle winkel licht zie je echt niet goed welke kleur je moet hebben (en van die dames die hun gezicht zo vol smeren neem ik zelf niet heel veel aan moet ik zeggen).

Ik kijk altijd eerst op beauty blogs, daar hebben ze vaak een foundation of bb cream al getest. Als je een bepaald soort huid hebt kan je ook op die zoek term googlen (ik heb droge huid bij voorbeeld, en vrij bleek met gele ondertoon) in verschillende talen.

Bourjous healthy mix (denk alleen nog online te verkrijgen) is uitvoerig getest door veel bloggers, ik heb de lichtste, is erg smooth en heeft gele ondertoon.
Max factor miracle touch, kleur Golden Beige.
Doe in de winkel (of laat het doen) een paar veegjes foundation van verschillende kleuren op je gezicht. De kleur die bij daglicht wegvalt, is de juiste.
Ik heb een ander velletje, vrij licht met sproeten en met een rode ondertoon/couperose. Sinds dit jaar bestaat er een CC creme, volgens mij is ie van l´oreal. Witte tube met een paarse dop.

Er zijn drie tinten. Eentje voor een gele ondertoon, eentje voor de rode ondertoon en eentje voor ?? . De foundation zelf past zich aan aan de hoeveelheid pigment. Mijn dochter pikt die van mij wel eens om haar puistjes een beetje te camoufleren en dat werkt prima, ook al is haar huid veel lichter dan de mijne.

En er bestaat ook witte foundation tegenwoordig. Die is wit op je hand maar kleurt ook naar het pigment. Ik zou zo even niet weten welk merk het ook weer was, maar bij de betere drogisterij kunnen ze je vast verder helpen.
Ik zou vooral op een ochtend de etos of kruidvat in duiken en alles opsmeren wat los en vast zit. Als je het uitsmeert op je kaak en niets ziet is het de juiste kleur. Belichting in winkels is vaak verschrikkelijk dus het is ook handig om daarna even met een spiegel in daglicht te kijken. Sommige foundations worden meer oranje of zitten niet meer zo lekker als ze een tijdje op zitten, dus dat is ook iets om op te letten. Is er geen beautyblogger die dezelfde huidskleur als jou heeft?

Je zou ook een paar goedkope foundations kunnen kopen om te kijken wat je het meest fijn vind. Sommige mensen zweren bij een mousse, anderen bij een vloeibare foundation. Wil je veel of weinig dekking? Hoe is je huid er aan toe? Wil je hem overdag of tijdens het uitgaan dragen? Waarom wil je nou foundation gaan dragen?

Trek een wit t-shirt aan. Dat heeft qua kleur het minste invloed op je gezicht.
Ik gebruik Vichy. Bij de apotheek kan je wel proefjes krijgen.

Ook bij drogisten kan je proefjes krijgen om rustig thuis te proberen.
Been there, done that, got the T-shirt.
Zorg dat je niet alleen let op de juiste kleur maar ook de juiste textuur. Niet iedere foundation is voor ieder huidtype geschikt. (bijv. droge/vette/acne/gecombineerde huid) Laat je bij de Douglas of Ici Paris adviseren. Ga een keer in de ochtend en laat je opmaken met de foundation die zij aanraden, zo kun je het de hele dag dragen en goed testen of hij in alle lichtsoorten (winkels hebben onnatuurlijk licht) er goed uitziet, past de kleur bij de hals en schouders? En natuurlijk of hij er aan het eind van de dag nog goed opzit.
Ik zou even bij de MAC, Ici Paris of een Douglas met Black Up langsgaan.

Zelf heb ik een lichtbruine huidskleur met een gele ondertoon en ik gebruik MAC Matchmaster no. 7. Van Black Opal gebruik ik de concealer in Tan en foundation (alleen in de zomer) Heavenly Honey.

Ik weet niet hoe bruin jij bent, dus je zal echt een paar winkels moeten bezoeken.

Ga alsjeblieft niet aan de drugstore make up met jouw huidskleur, het ziet er echt niet uit want 9 van de 10 keer is het gewoon te licht of het heeft een rode ondertoon waardoor het lijkt alsof je een masker draagt.

Is er iemand in je omgeving die je hierbij kan helpen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven