Mode & Beauty alle pijlers

Jumpsuit langer lijf

19-04-2022 22:36 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leuk dacht ik.. ik koop een lekkere luchtige jumpsuit..
3 stuks besteld.. alle drie gaan ze terug.
De ene is een korte (dat heet dan weer playsuit geloof ik). Ik zie er uit alsof ik in de dierentuin werk. Deels door de kleur, deels doordat hij gewoon echt te groot is.

De andere 2 gaan terug omdat het lijf gewoonweg te kort is.
Ik heb dit probleem wel vaker. Ik ben lang maar die lengte komt voornamelijk uit mijn romp. Mijn benen zijn niet overdreven lang.
Jurkjes met een taille zitten bij mij altijd een cm of 10 te hoog qua taille.
Nu bij zo’n jumpsuit mis ik ook gewoon 10 cm in de lengte van het lijf.

Ik lees op internet dat een jumpsuit een soort van moet blousen op de taille. Ik zou niet weten hoe.. ik heb die ruimte gewoon niet.

Een maat groter is niet de oplossing, want dan is hij veel te groot om mijn benen en kont.

Wie weet welke jumpsuit wel lang is qua lijf? Ik vind het zo leuk en het kan met een jasje ook gelijk netjes staan..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
https://www.wehkamp.nl/g-star-raw-jumps ... w.ds%22%7D

Niet elke jumpsuit moet blousen, hoor
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
https://www.peek-cloppenburg.nl/vera-mo ... 185996_10/
https://shop.mango.com/nl/dames/jurken- ... c49b1f6052
Ik lees mee want ik heb hetzelfde probleem. Heb al heel wat jumpsuits teleurgesteld retour gestuurd. Ook die uit zogenaamde tall collecties.

Hoe lang ben je TO?
kindrebel schreef:
19-04-2022 23:13
Ik lees mee want ik heb hetzelfde probleem. Heb al heel wat jumpsuits teleurgesteld retour gestuurd. Ook die uit zogenaamde tall collecties.

Hoe lang ben je TO?
Ook die van asos tall?
Daar heb ik twee jumpsuits van. Zitten goed bij mijn bovenlijf, wel 10cm van de pijpen af laten halen. Ik ben 1.79m
Jumpsuits staan/ passen maar bij weinig mensen echt leuk is mijn mening.

Dus als het niet goed zit: berust er in en schaar je bij de rest. Genoeg kleding die wel leuk zit.
Next heeft veel leuke jumpsuits in de Tall-collectie.
Zanahoria schreef:
19-04-2022 23:49
Ook die van asos tall?
Daar heb ik twee jumpsuits van. Zitten goed bij mijn bovenlijf, wel 10cm van de pijpen af laten halen. Ik ben 1.79m
Wat een goede tip! Ik ben wat langer dan jij en ik kan die 10 cm goed gebruiken. Ik wil al heel lang een jumpsuit, maar ze zijn altijd te kort. Dankje!
Jumpsuit is gewoon lastig, te veel variablelen die maar net moeten kloppen. Ik heb dan juist weer verhoudingsgewijs lange benen bij mijn 1.78m, dat werkt ook niet. Als ik naast mensen op de bank zit lijk ik vaak veel kleiner, tot ik opsta ;)
patchouli_ schreef:
20-04-2022 00:29
Jumpsuits staan/ passen maar bij weinig mensen echt leuk is mijn mening.
bij heel, heel, heel, heeel weinig mensen
ik heb het echt nog niet gezien, dat het leuk stond
Ik heb in verhouding ook een lange rug. Ik heb een jumpsuit van studio Anneloes. Die zit perfect! Deze: https://www.studioanneloes.nl/nl/shop/k ... dark-blue/
lilalinda schreef:
20-04-2022 08:06
bij heel, heel, heel, heeel weinig mensen
ik heb het echt nog niet gezien, dat het leuk stond
Ik heb echt een paar vriendinnen die er een toplijf voor hebben. Het staat ze echt geweldig. En mijn moeder zag er in de 70s ook echt fly uit in haar jumpsuits!

Maar het kan natuurlijk ook zijn dat jumpsuits je smaak niet zijn.
Een jumpsuit was een tijdje een obsessie van me. Ik heb er tientallen besteld - en weer terug moeten sturen. Er is er eentje van Agnès b., die zit aan de achterkant van het bovenstuk 'los' waardoor hij niet van achteren 'trekt'. Is wel prijzig. Maar mee eens dat het erg lastig is om er eentje te vinden die echt goed past.
Ik ben ook lang en heb er een van Geisha die goed past. Wel een zomers ding van een luchtig stofje, iets dat je aantrekt bij een uitstapje op vakantie ofzo (ga eerst plassen!).

Ik vind de jumpsuits voor dagelijks gebruik van denim of die g-star die hier gepost wordt op het plaatje altijd superleuk, maar irl valt het tegen. Ik zie er ook zelden iemand mee lopen.

Ik hou het dus bij die ene voor de afwisseling met jurkjes op vakantie.
Marelyse schreef:
20-04-2022 08:38
Ik ben ook lang en heb er een van Geisha die goed past. Wel een zomers ding van een luchtig stofje, iets dat je aantrekt bij een uitstapje op vakantie ofzo (ga eerst plassen!).

Ik vind de jumpsuits voor dagelijks gebruik van denim of die g-star die hier gepost wordt op het plaatje altijd superleuk, maar irl valt het tegen. Ik zie er ook zelden iemand mee lopen.

Ik hou het dus bij die ene voor de afwisseling met jurkjes op vakantie.
Nou precies dat is het idd.. ik ga eens kijken naar geisha.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
kindrebel schreef:
19-04-2022 23:13

Hoe lang ben je TO?
Ik ben 1.79.. maar zoals gezegd.. dat komt bij mij vooral uit mijn lijf.. mijn benen zijn niet lang..

Ik heb tot nu toe bij de tall collecties dat de broekspijpen dan langer zijn. Dat is leuk maar dan nog past dat lijf niet goed.
Een jumpsuit staat mij (groot, zwaar gebouwd, zeer lange benen) dan weer verrassend goed. Echt zo dat ik erop aangesproken word als ik ze draag. Terwijl ik door mijn bouw heel veel andere modetrends en kledingstukken beter aan me voorbij kan laten gaan.

Misschien is een jumpsuit gewoon niks voor je, TO.
Ik heb laatst een jumpsuit gekocht bij Cotton Club, en die is super! Ik heb altijd exact hetzelfde probleem als jij, jumpsuits zijn vaak te kort en vallen niet mooi. Ik stond daar met een verkoopster te praten en zij gaf aan dat veel jumpsuits vaak kort zijn omdat de bedrijven internationaal zijn. Neem bv Zara, dat is spaans, en spaanse dames zijn in het algemeen veel korter dan Nederlanders. Cotton Club is een Nederlands bedrijf en ook echt gericht op de nederlandse (dus iets langere) vrouw. En het klopt ook echt, ik had meerdere jumpsuits gepast en alles zat goed, zelfde met broeken die vaak kort zijn, die pas ik daar ook.
Ik geloof dat Costes en the Sting ook van hetzelfde bedrijf zijn dus daar kun je misschien ook eens kijken.
biol schreef:
20-04-2022 09:21
Ik ben 1.79.. maar zoals gezegd.. dat komt bij mij vooral uit mijn lijf.. mijn benen zijn niet lang..

Ik heb tot nu toe bij de tall collecties dat de broekspijpen dan langer zijn. Dat is leuk maar dan nog past dat lijf niet goed.
Dat is ook mijn ervaring met mijn 1.74.
Zanahoria schreef:
19-04-2022 23:49
Ook die van asos tall?
Klopt, maar ik heb daar nog niet kunnen slagen qua model en stof. Eentje gehad maar die was van t-shirtstof waardoor ik ‘m te slonzig vond voor werk, feestjes en alle andere activiteiten buiten de deur. Had ‘m dus nooit aan.
Ik heb er vandaag 1 gekocht die wel goed zat… bij de ter stal…

Ik ga wel nog even kijken bij de cotton club.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven