Mode & Beauty alle pijlers

Kan deze jas?

03-04-2017 09:05 179 berichten
Ik heb heel lang gezocht naar een zomerjas aangezien mijn huidige jas minstens 8 jaar oud is en best wel versleten. Uiteindelijk heb ik dus deze besteld, maar de reacties van mijn geliefden zijn niet heel positief. Mijn jongste vond het 'precies een jas die Els zou dragen'. Els is een pittige dame van 65, met rood haar en dito bril.

https://www.zalando.nl/es ... en-red-es121g049-g11.html

Wat vinden jullie? Kan deze jas zonder dat je er ANWB parka-associaties bij krijgt? En wat moet ik anders, want ik heb echt die hele Zalando site doorgeploegd
Ik geef jouw dochter ook gelijk, het is degelijk en een beetje "Leni van de Takkestraat".

Waarom niet een mooi kunstleren jasje in een wat korter model?
Ik vind hem prima. Zelf zou ik niet voor rood kiezen maar dat is persoonlijk. Het ligt er ook aan wat voor type je bent. Sportief, modepopje, who-cares type?

Ik vind een zomerjas moet vooral praktisch zijn, tegen regen kunnen, lekker zitten op de fiets enz. Heb je ook nog andere jasjes voor andere gelegenheden? Leuke korte, of vest voor buiten? Dan is dit toch een prima aanvulling?
Alle reacties Link kopieren
quote:Courage-- schreef op 03 april 2017 @ 11:14:

[...]

Ah nee. Voor iemand met brede schouders en een volle boezem?

Dan kijk je echt tegen een 'blok' aan.

Nee, iets met taille lijkt mij nou net heel goed in geval van TO.

TO wilde perse geen trenchcoat dacht ik?

En met maat 27 spijkerbroek zal het wel meevallen qua blok. Hoe breed kan je dan helemaal zijn.

Zelf pas ik daar al enige jaren niet meer in, en heb een volle boezem en toch staat zo'n jas me wel al zeg ik het zelf. Het moet wel een beetje goede snit zijn natuurlijk.
if we all light up, we can scare away the dark...
quote:GinnyJones schreef op 03 april 2017 @ 19:17:

Ik geef jouw dochter ook gelijk, het is degelijk en een beetje "Leni van de Takkestraat".

Waarom niet een mooi kunstleren jasje in een wat korter model?Ik vind kunstleren jasjes heel lelijk. Je kunt het "kunst" altijd zien. Dan liever echt leer of een mooie stof.
quote:herfstappeltaart schreef op 03 april 2017 @ 19:34:

[...]

Ik vind kunstleren jasjes heel lelijk. Je kunt het "kunst" altijd zien. Dan liever echt leer of een mooie stof.
Niet mijn smaak, maar weet niet waarom die jas zo wanstaltelijk zou zijn. Ik zou dus zeggen.....als jij deze leuk vind dan lekker dragen.
quote:GeorgetteDansLeTabak schreef op 03 april 2017 @ 09:12:

Ik vind 'm erg degelijk. En seksloos, door het gebrek aan taille. Geef je dochter dus wel een beetje gelijk.

Iets langer met meer taille is mooier, vind ik.Idem
Heb niet alles gelezen, maar waarom koop je nu niet een goedkope jas bij HM of zo en dan in de opruiming een echt mooie ?
Tja, meer ANWB dan deze jas bestaat er niet.
Goedzo Minke !

Als je je aan de adviezen hier zou houden, had je nu minstens 10 jassen/jackjes, incl. jouw keus uit de OP.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Eerlijk? Ik ben het eens met jouw dochter TO.

In rood een trenchcoat (klassiek model):

In zwart een korte trenchcoat die ook op de fiets praktisch is (heb deze zelf ook, van Vero Moda):

Als je graag een kort model hebt en meer een sportieve look zoekt:

In leer:

Ik zoek me ook rot naar een jas, maar dan een heel dunne.

Ik vind de jas uit de OP wel leuk, alleen zou ik nooit iets dragen met opvallende zakken op mijn heupen. Ik zie eigenlijk niet veel verschil met sommige van de andere geposte jassen.

Wat je dit jaar (en ook vorig jaar) veel ziet is zo'n nylon jasje met zo'n rolladevorm. Ze zijn ook goedkoop. Ik heb er ook een maar hij is te warm, en voor de winter te koud.

Ik heb dit dingetje ooit besteld, maar teruggezonden:

En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Is wat prijzig maar netjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Maar de rode jas is ook prima, als jij die wil, doen!
Tja, niet alle reacties gelezen, misschien is het al genoemd:

Ik vind die jas van Esprit niet bijzonder mooi en het lijkt me ook al geen praktische jas. Ik schat nl. in dat deze jas helemaal niet goed waterdicht is. En wat heb je er dan aan? Zeker als je deze als enige zomerjas wilt gebruiken, dan zou ik gaan voor een langere, echt waterdichte, ademende regenjas, bijv. van Happy Rainy Days.

Of je koopt een heel leuke, bijzondere jas voor de leuk, voor er bij, die niet praktisch hoeft te zijn.

Maar deze jas is geen vlees en geen vis, niet mooi en niet praktisch. En dan nog best duur, voor wat je er voor krijgt. Ik schat in dat het een teleurstelling gaat worden. (Tenzij je een enorme behoefte aan een korte rode jas hebt die niet waterdicht is.)
http://happyrainydays.com/nl/shop/lange-regenjassen/

De ultieme jas: waterdicht, ademend, katoen.

Ook op de fiets houdt deze de benen helemaal droog, dankzij het verborgen inritsstuk. Als je dit wegknoopt is het niet meer zichtbaar en kun je de jas als gewone lange jas dragen. Ook comfortabel als het niet regent.

Zowel effen als in allerlei dessins verkrijgbaar. Ook in effen rood.

Niet goedkoop, maar soms levert googelen een aanbieding op. En het is een jas waar je heel veel aan hebt, lang mee kunt doen, met verschillende weertypes kunt dragen. Met een warm vest eronder ook in de winter.

Als je toch een korte rode jas wil en je hebt maat L, is deze aanbieding misschien iets voor je:

https://hollandbikeshop.c ... y-days-jack-petra-l-rood/
quote:Meauve01 schreef op 03 april 2017 @ 10:10:

[...]

Die had ik hierboven idd ook gepost, vind ik erg leuk!Dank voor de tip dames! Deze vind ik echt geweldig qua kleur! Weekend eens even passen...
Ik heb zo'n beetje alle posts gelezen en moet eigenlijk heel erg lachen. De jas van TO krijgt negatief commentaar maar vervolgens komen er de meest wanstaltige suggesties voorbij.....

Ieder z'n smaak zullen we maar zeggen.
Ik vind de onderste jas van Swifty erg leuk!
Deze zijn ook leuk, in allerlei kleurtjes.

https://www.orangebag.nl/ ... ins/jassen/jassen/503901/
Ik heb voldoende jassen van meerdere lengtes. Ik had twee mooie jassen, maar ben er op uitgekeken.

Verder heb ik gewoon vesten en lekkere warme sjaal erbij.

Maar voor het wisselvallige weer van de laatste tijd. Dat vind ik een moeilijke periode.

Bij de korte modellen mis ik de zakken en krijg ik koude billen.
quote:Emma95 schreef op 04 april 2017 @ 13:28:

Deze zijn ook leuk, in allerlei kleurtjes.

https://www.orangebag.nl/ ... ins/jassen/jassen/503901/Die vind ik niet zo leuk

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven