Kapper: duurder = beter?
zondag 5 juni 2022 om 10:43
Mijn haar is weer hoognodig toe aan een knipbeurt. Iets wat ik altijd veel te lang uitstel omdat ik zeer weinig positieve ervaring heb met kappers. Vroeger knipte mijn moeder mijn haar altijd, en dat zat áltijd goed. Ik hoefde er daarna nooit veel aan te doen qua styling en producten. Zij was geen kapper, had geen kappersopleiding of andere ervaring anders dan het knippen van het haar van haar eigen kinderen. Mijn moeder is er echter al heel lang niet meer en in de afgelopen jaren heb ik vele verschillende kappers geprobeerd in de regio. Er was er welgeteld 1 die mijn haar net zo goed knipte als mijn moeder, maar de keer daarna werkte zij echter niet meer bij die salon en ik heb haar ook nergens meer kunnen vinden
.
Alle andere kappers die ik heb geprobeerd knippen mijn haar scheef, de lagen te kort, of op een andere manier waardoor het heel raar en scheef valt. Mijn haar is ook lastig: sommige plukken krullen erg sterk, sommige plukken zijn volledig stijl, en de rest zit ergens daar tussenin. Vrijwel alle kappers knippen mijn haar alsof het volledig stijl is of juist volledig krult in plaats van rekening te houden met die verschillen.
De kappers die ik heb geprobeerd rekenden tussen de 15 en 45 euro voor een knipbeurt. Ik vraag me nu af of het misschien zou lonen om naar een duurdere kapper te gaan. Zou dat echt verschil maken? Zijn die kappers beter opgeleid, meer ervaren oid waardoor ze beter kunnen omgaan met 'raar haar'?
Alle andere kappers die ik heb geprobeerd knippen mijn haar scheef, de lagen te kort, of op een andere manier waardoor het heel raar en scheef valt. Mijn haar is ook lastig: sommige plukken krullen erg sterk, sommige plukken zijn volledig stijl, en de rest zit ergens daar tussenin. Vrijwel alle kappers knippen mijn haar alsof het volledig stijl is of juist volledig krult in plaats van rekening te houden met die verschillen.
De kappers die ik heb geprobeerd rekenden tussen de 15 en 45 euro voor een knipbeurt. Ik vraag me nu af of het misschien zou lonen om naar een duurdere kapper te gaan. Zou dat echt verschil maken? Zijn die kappers beter opgeleid, meer ervaren oid waardoor ze beter kunnen omgaan met 'raar haar'?
zondag 5 juni 2022 om 10:53
Nee. Ooit ben ik perfect geknipt door een meisje van de kappersschool. De dure coiffeur waar ik heeeel veel moest betalen heeft het zo stom geknipt dat ik nooit meer een kapsel heb gewild.
Kun je niet een krullenkapper zoeken? Die houden in ieder geval al rekening met het anders vallen van lokken als het korter wordt.
Kun je niet een krullenkapper zoeken? Die houden in ieder geval al rekening met het anders vallen van lokken als het korter wordt.
zondag 5 juni 2022 om 10:55
Mijn kappers zijn over het algemeen duurder dan in de OP, zelf nooit problemen gehad, maar ik denk niet dat dat persé met de prijs te maken heeft. Mijn haar is trouwens krullend.
Hoewel je bij dat hele goedkope natuurlijk niet kunt verwachten dat ze er evenveel tijd aan besteden als een wat duurdere. Ik ging vroeger ook wel naar een €15 kapper, dan stond ik ook met 10 minuten buiten, maar dat was dan echt niet heel bewerkelijk geweest, qua knippen.
Hoewel je bij dat hele goedkope natuurlijk niet kunt verwachten dat ze er evenveel tijd aan besteden als een wat duurdere. Ik ging vroeger ook wel naar een €15 kapper, dan stond ik ook met 10 minuten buiten, maar dat was dan echt niet heel bewerkelijk geweest, qua knippen.
anoniem_64099e414652c wijzigde dit bericht op 05-06-2022 10:55
3.52% gewijzigd
zondag 5 juni 2022 om 10:58
Ik denk niet dat een duurdere kapper perse beter is, maar mijn ervaring is dat een ervaren kapper duurder is. Dus als je bijvoorbeeld bij Peetoom een topstylist boekt, is dat veel duurder dan een junior. Maar deze topstylist kijkt echt naar je haar. Knipt voorzichtig, droogt je haar tussendoor om te kijken hoe het valt, neemt af en afstand etc. Ik gun mezelf af en toe zo'n topstylist en dan hoef ik er echt 6 weken niks aan te doen, zit altijd goed. Bij een gewone kapper om de hoek zit het ook goed, maar moet ik fohnen en stylen en gedoe.
zondag 5 juni 2022 om 11:01
nee niet per se, ook in dezelfde kapsalon vind ik de een goed knippen de andere wat minder, en betaal zelfde prijs. Dus het is vooral een zoektocht naar wie jij goed vind knippen.
Heb zelf ook veel gehad aan mond op mondreclame, vraag dus je vriendinnen en familie waar zij altijd heen gaan. Vaak gouden tips!
En raar maar waar: bij de kinki academy of kapperschool wordt je ook super geknips, omdat de juf rondgaat en alles controleert. Zit elke haar goed, dus wellicht ook een poging waard.
Betaal je ook minder. Je zit wel wat langer. Men moet t vak immers nog leren.
Heb zelf ook veel gehad aan mond op mondreclame, vraag dus je vriendinnen en familie waar zij altijd heen gaan. Vaak gouden tips!
En raar maar waar: bij de kinki academy of kapperschool wordt je ook super geknips, omdat de juf rondgaat en alles controleert. Zit elke haar goed, dus wellicht ook een poging waard.
Betaal je ook minder. Je zit wel wat langer. Men moet t vak immers nog leren.
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
zondag 5 juni 2022 om 11:12
enthousiasteling schreef: ↑05-06-2022 10:58Ik denk niet dat een duurdere kapper perse beter is, maar mijn ervaring is dat een ervaren kapper duurder is. Dus als je bijvoorbeeld bij Peetoom een topstylist boekt, is dat veel duurder dan een junior. Maar deze topstylist kijkt echt naar je haar. Knipt voorzichtig, droogt je haar tussendoor om te kijken hoe het valt, neemt af en afstand etc. Ik gun mezelf af en toe zo'n topstylist en dan hoef ik er echt 6 weken niks aan te doen, zit altijd goed. Bij een gewone kapper om de hoek zit het ook goed, maar moet ik fohnen en stylen en gedoe.
Onzin. Ik zie op Facebook regelmatig een Peetoom kapster voorbij komen die echt niet weet hoe krullen geknipt moeten worden. Ze snijdt ze zelfs! Dus een zogenaamde topstylist is niet voor elk haartype geschikt.
zondag 5 juni 2022 om 11:19
Wat een nare ervaring!Wickedwitch schreef: ↑05-06-2022 11:17Nooooooooit naar kinky kappers gaan. Toen ik daar uit de stoel stapte, leek het of de ratten aan mijn haar hadden geknaagd.
kom 23 jaar bij kinki, vooral academy altijd tevreden. En zeker wordt het bij mij niet als door ratten gebeten
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
zondag 5 juni 2022 om 11:20
Precies mijn punt, dat is wel een coupe die daar populair is, ook onder de kappers zelf.Wickedwitch schreef: ↑05-06-2022 11:17Nooooooooit naar kinky kappers gaan. Toen ik daar uit de stoel stapte, leek het of de ratten aan mijn haar hadden geknaagd.
zondag 5 juni 2022 om 11:23
Lekker veralgemenen.
Het is echt een kwestie van wie je kapper is, niet van de zaak / keten
kers wijzigde dit bericht op 05-06-2022 11:24
3.07% gewijzigd
zondag 5 juni 2022 om 11:23
Krullenkappers heb ik ook geprobeerd. Een daarvan is echt fantastisch: superhoge recensies en doet ook wonderen met het (veel meer krullende) haar van mijn man. Vrouw is al 20+ jaar krullenkapper. Ik ben daar ook geweest (60e voor alleen wassen, knippen, drogen). Mijn haar zat in eerste instantie fantastisch, maar dat effect was na een halve dag weer voorbij. Zij had mijn steile plukken ook perfect krullend weten te drogen, maar uiteindelijk zakt dat uit en toen had ik een mooi krullenkapsel met steile plukken die zo'n 7 centimeter daar onder uit hingen
. Die heb ik daarna zelf nog maar geprobeerd te knippen. Na nog een keer wassen viel de rest ook raar en zag je de lagen heel duidelijk zitten. Ik moest daarna elke dag in de weer met diffuser en krultang om alles 'in het gareel' te krijgen, anders zag mijn haar er echt niet uit. Andere krullenkappers vergelijkbare ervaring. Zij kunnen de krullen wel knippen maar het steile deel niet.
Vriendinnen hebben type 3b/3c krullen of juist volledig steil haar, zij hebben heel andere ervaringen met kappers dan ik.
Kan iemand hier misschien nog een fantastische kapper aanraden regio midden-Nederland? Ik wil er best een stukje voor rijden, prijs maakt dus eigenlijk niet uit.
Vriendinnen hebben type 3b/3c krullen of juist volledig steil haar, zij hebben heel andere ervaringen met kappers dan ik.
Kan iemand hier misschien nog een fantastische kapper aanraden regio midden-Nederland? Ik wil er best een stukje voor rijden, prijs maakt dus eigenlijk niet uit.
zondag 5 juni 2022 om 11:24
Krullen goed kunnen knippen is echt een andere tak van sport.
Krullen zijn zo divers en ook op je hoofd kunnen de krulpatronen verschillen zoals to ook al zegt.
Zoek een krullenkapper of een kapster die het toevallig goed kan.
Rond vragen aan de krullenbollen om je heen of hier. Voor krullen geldt ook dat je ze goed moet verzorgen, uitzoeken wat werkt voor je haartype en krulpatroon.
Voor krullen is meer betalen het absoluut waard maar niet elke duurdere kapper is een automatisch een goede krullenkapper.
Krullen zijn zo divers en ook op je hoofd kunnen de krulpatronen verschillen zoals to ook al zegt.
Zoek een krullenkapper of een kapster die het toevallig goed kan.
Rond vragen aan de krullenbollen om je heen of hier. Voor krullen geldt ook dat je ze goed moet verzorgen, uitzoeken wat werkt voor je haartype en krulpatroon.
Voor krullen is meer betalen het absoluut waard maar niet elke duurdere kapper is een automatisch een goede krullenkapper.
zondag 5 juni 2022 om 11:27
Ik weet er 1, stuur me maar een pbChamaedorea schreef: ↑05-06-2022 11:23
zondag 5 juni 2022 om 11:38
Er is gewoon wel een andere stijl en look & feel bij Kinki dan bij veel andere kappers. Dat moet dan wel bij je passen. Met kappers is het niet heel anders dan met kledingzaken etc. Smaken verschillen.kers schreef: ↑05-06-2022 11:23Lekker veralgemenen.Heb zelf de ervaring dat ze heel goed volgen wat je wilt en op de hoogte zijn van de nieuwste technieken en trends. Zie je wel anders bij veel andere kappers....kwam elders juist vaak er vandaan met een saaie oma-coupe
Het is echt een kwestie van wie je kapper is, niet van de zaak / keten
Wat de vorige poster “van de ratten besnuffeld” noemt kan ook gewoon een trendy wolf cut of shag cut zijn.
zondag 5 juni 2022 om 11:54
Dure kappers kunnen helaas ook niet toveren en hoe je haar zit heeft natuurlijk ook heel veel te maken met styling.
Ik ga zelf naar een dure kapper voor wassen/knippen/föhnen en ik vind de tijd tussen twee knipbeurten in mijn haar oké zitten maar niet fantastisch ofzo.
Dat komt vooral omdat ik niet elke ochtend met styling en krulborstels/fohn in de weer kan omdat ik daar geen tijd, zin en handigheid voor heb. Zoals op de plaatjes wordt het toch nooit.
Juist daarom zorg ik wel voor een goede basis. Zodat het, ook al kan ik er zelf niet iedere dag iets fabuleus van maken, toch oké genoeg is voor iedere dag. Bij een goedkope kapper bereik ik dat effect niet.
Ik laat ook kleuren bij de dure kapper. Dan is het resultaat wel echt duidelijk beter dan bij de kapper op de hoek vind ik zelf.
Kortom, verwacht geen wonderen van een dure kapper.
Ik ga zelf naar een dure kapper voor wassen/knippen/föhnen en ik vind de tijd tussen twee knipbeurten in mijn haar oké zitten maar niet fantastisch ofzo.
Dat komt vooral omdat ik niet elke ochtend met styling en krulborstels/fohn in de weer kan omdat ik daar geen tijd, zin en handigheid voor heb. Zoals op de plaatjes wordt het toch nooit.
Juist daarom zorg ik wel voor een goede basis. Zodat het, ook al kan ik er zelf niet iedere dag iets fabuleus van maken, toch oké genoeg is voor iedere dag. Bij een goedkope kapper bereik ik dat effect niet.
Ik laat ook kleuren bij de dure kapper. Dan is het resultaat wel echt duidelijk beter dan bij de kapper op de hoek vind ik zelf.
Kortom, verwacht geen wonderen van een dure kapper.
zondag 5 juni 2022 om 12:32
Maar dat is jouw ervaring en eigen haarwens. Terwijl ik het juist moeizamer ervaar bij andere kappers.Wickedwitch schreef: ↑05-06-2022 11:17Nooooooooit naar kinky kappers gaan. Toen ik daar uit de stoel stapte, leek het of de ratten aan mijn haar hadden geknaagd.
zondag 5 juni 2022 om 13:04
zondag 5 juni 2022 om 13:15
Wickedwitch schreef: ↑05-06-2022 11:17Nooooooooit naar kinky kappers gaan. Toen ik daar uit de stoel stapte, leek het of de ratten aan mijn haar hadden geknaagd.
Dat is jammer. Ik ben juist een tijdje geleden van een budgetkapper overgestapt naar Kinki en heb daar al meerdere mensen getroffen die mijn haar uitstekend knippen op een manier die ik bij andere kappers nooit voor elkaar kreeg. Ik heb heel steil haar en je ziet elk knipje dat verkeerd gaat, maar bij Kinki is het resultaat altijd naar tevredenheid.
zondag 5 juni 2022 om 13:18
Mijn krullenbol wordt door een goedkopere kapper (22 euro) prima geknipt.
De kapper knipt het droog waardoor goed te zien is hoeveel het haar inspringt als het geknipt wordt.
Toen bij mijn vorige (dure) kapper (50 euro) mijn vaste kapster vertrok, was het ook over met het goed knippen van mijn haren en ben ik weer op zoek gegaan en bij mijn huidige kapper beland.
De kapper knipt het droog waardoor goed te zien is hoeveel het haar inspringt als het geknipt wordt.
Toen bij mijn vorige (dure) kapper (50 euro) mijn vaste kapster vertrok, was het ook over met het goed knippen van mijn haren en ben ik weer op zoek gegaan en bij mijn huidige kapper beland.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in