Mode & Beauty alle pijlers

Kleding advies

23-01-2021 09:46 68 berichten
Hoi allemaal,

Vaker hier gepost met betrekking tot mijn kleding stijl en het gebrek eraan!

Ik vind het zo moeilijk en wil nu eens echt leuke kleren aan!
Ik heb met name problemen door mijn buik, die ik altijd probeer te verbergen door grote truien enz.

Wie zou mij willen helpen om leuke, passende kleding uit te zoeken??

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud ben je, wat is je maat, welke kleuren staan je goed , zoek je rokken, truien, jurken, broeken , wat is je budget ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
De adviseurs in goeie kledingwinkels. Bijv Rinsma in Gorredijk, Koopman in Tilligte, Mijnmodewereld in De Wijk, van Tilburg in oa Nistelrode.
blijfgewoonbianca schreef:
23-01-2021 09:50
Hoe oud ben je, wat is je maat, welke kleuren staan je goed , zoek je rokken, truien, jurken, broeken , wat is je budget ?
35, 42/44
Draag voornamelijk zwart, donker groen, soms wat mosterdgeel en roze 😊
Ik draag nu voornamelijk broeken met alleen elastiek omdat knopen in mijn buik drukken.
Ik draag jurken geen rokjes omdat ik dat heel moeilijk vind om leuk te dragen.
Budget is niet zo van belang, ik ben geen merk dame. Zeeman en Hema zijn 1 van mijn favoriete winkels 😂
Comfort staat bij mij wel voorop.

Hopelijk kan je daar iets mee?
Marana schreef:
23-01-2021 09:50
De adviseurs in goeie kledingwinkels. Bijv Rinsma in Gorredijk, Koopman in Tilligte, Mijnmodewereld in De Wijk, van Tilburg in oa Nistelrode.
Ik woon in zuid Limburg 😁
Fysiek naar een winkel gaan kan nu niet helaas.
Het ligt eraan wat voor een figuur je hebt en welke maat, ook hoe lang je bent.
Super elastische skinny jeans met een ruime blouse.

Jurkje die boven de buik getailleerd is en een a-lijn heeft.

Kijk eens bij Topvintage, daar verkopen ze van die jaren '50 jurken die heel mooi staan bij vollere vrouwen.
FransjeG schreef:
23-01-2021 10:01
Super elastische skinny jeans met een ruime blouse.

Jurkje die boven de buik getailleerd is en een a-lijn heeft.

Kijk eens bij Topvintage, daar verkopen ze van die jaren '50 jurken die heel mooi staan bij vollere vrouwen.
Dank voor je tip! Maar de kleding van Topvintage is te uitgesproken voor mij 😊
FransjeG schreef:
23-01-2021 09:58
Het ligt eraan wat voor een figuur je hebt en welke maat, ook hoe lang je bent.
Buik aanwezig, grotere cup. Verder "normaal" voor mijn lengte 1.73 denk ik😁

Het probleem met a lijn jurkjes is dat ik vind dat ik er zwanger in lijk
Ik kijk altijd naar plaatjes van beroemde mensen, toevallige voorbijgangers en collega's met een vergelijkbaar figuur en kies daaruit wat ook bij mij past en wat ik leuk vind.
Zeeman en Hema zijn mijn favoriete winkel: Jezus Christus, Amen...slechter kan het in ieder geval niet worden.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
boterhammie schreef:
23-01-2021 09:57
35, 42/44

Budget is niet zo van belang, ik ben geen merk dame. Zeeman en Hema zijn 1 van mijn favoriete winkels 😂
Dit is je probleem: kleding van Hema en zeeman valt echt heel slecht. Prima om in te klussen of huishouden oid maar niet in de categorie ‘er leuk uitzien’.

Als budget niet zo van belang is, koop dan eens kleding bij iets duurdere winkels. Hoeft niet direct Claudia Sträter te zijn, Mango of Zara zou al een hele upgrade zijn.
boterhammie schreef:
23-01-2021 09:58
Ik woon in zuid Limburg 😁
Fysiek naar een winkel gaan kan nu niet helaas.

Online is het echt heel lastig om iets anders dan wat je gebruikelijk koopt te kiezen. Ik zou echt wachten tot de winkels weer open zijn en dan een grote winkel (geen keten) met veel (goede) merken bezoeken, en dan daar advies vragen. Zo'n winkel is er vast ook wel in Zuid-Limburg.
boterhammie schreef:
23-01-2021 10:03
Dank voor je tip! Maar de kleding van Topvintage is te uitgesproken voor mij 😊
Ze hebben ook minder uitgesproken dingen hoor ;)

Jij gaat nu voor comfort en camoufleren en daarbij voor goedkope merken als Zeeman.
Grote kans dat dat juist je mindere punten benadrukt. Goedkope stoffen tekenen vaak meer. Daarnaast trekt (te) grote kleding juist de aandacht naar het gebied waar je het niet wil hebben.

Ik zou als ik jou was daarom eerst kijken naar welke delen van je lichaam je wel mooi vind en hoe je die kunt benadrukken. Dat betekent niet dat je buik niet meer zichtbaar is, maar het leidt de aandacht er vanaf en trekt het naar wat je wel graag wilt laten zien.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Dit vind ik bijv wel leuk: blouse jurk, tregging er onder en laarsjes: https://www.zalando.nl/kaffe-blousejurk ... p-m11.html
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
23-01-2021 10:20
Dit vind ik bijv wel leuk: blouse jurk, tregging er onder en laarsjes: https://www.zalando.nl/kaffe-blousejurk ... p-m11.html
Dat zou ik dus echt niet kiezen.

Of het valt vormeloos, waardoor TO forser lijkt.
Of ze doet er een riem om, waardoor de bovenkant nog steeds vormeloos is en daaronder haar buik wordt benadrukt.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Ik was opzoek naar een leuke wikkeljurk, maar ik kan niet zoveel vinden.
viva-amber schreef:
Zelfs als pyjama vind ik die te saai en vormloos.
Eens met Lollypopje, ik vind dat ook geen geschikte outfit.

A-lijn jurken doen het vaak goed, vind ik. Ik snap dat je bang bent dat dat je buik benadrukt, maar dat is juist niet zo.
viva-amber schreef:
23-01-2021 10:25
Ik was opzoek naar een leuke wikkeljurk, maar ik kan niet zoveel vinden.
Dus post je maar de meest onflatteuze jurk die je kunt vinden? :P

Eens overigens dat een wikkeljurk een stuk betet zal zijn.
ClumsyNinja schreef:
23-01-2021 10:25
Zelfs als pyjama vind ik die te saai en vormloos.
Ze zoekt comfortabel.
https://www.paprika-shopping.nl/p/jurk- ... gI29fD_BwE

https://www.otto.nl/p/1199324329/sheego ... cr&layer=1

https://www.ullapopken.nl/nl/jurken/ove ... 32014-1132
viva-amber schreef:
23-01-2021 10:29
Ze zoekt comfortabel.
Maar ook iets dat staat.
Om een buikje wat te verhullen draag ik altijd jeans met een hoge taille. Dan zit het buikje in de broek, is die wat platter qua vorm en drukt de knoop ook niet in je buik. Zoiets als dit :

Afbeelding

Ik koop ze vooral bij bonprix, die hebben voor mijn figuur de perfecte jeans.
Leuk shirt erop, eventueel bij de voorkant een puntje in de broek. Of helemaal in de broek en dan een jasje erop. Ik heb een paar blazertjes, maar ook zoiets :

Afbeelding

Ik heb een witte met groene blaadjes en roze bloemetjes. Een effen groen en effen roze shirt erbij voor afwisseling. Staat hartstikke leuk!
viva-amber schreef:
Dit is wel echt niet mijn smaak 😁

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven