Mode & Beauty alle pijlers

Kleding advies

23-01-2021 09:46 68 berichten
Hoi allemaal,

Vaker hier gepost met betrekking tot mijn kleding stijl en het gebrek eraan!

Ik vind het zo moeilijk en wil nu eens echt leuke kleren aan!
Ik heb met name problemen door mijn buik, die ik altijd probeer te verbergen door grote truien enz.

Wie zou mij willen helpen om leuke, passende kleding uit te zoeken??

Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Zoiets dan: www.ullapopken.nl/nl/jurken/overige-jur ... 67410-1008

Deze outfit vind ik ook leuk: broek, shirt en vest: www.ullapopken.nl/nl/cardigans/cardigan ... 24310-1129

Sportief vind ik dit leuk en de trui valt precies op de juiste plek:
www.ullapopken.nl/nl/pullovers/overige- ... 08130-1129
viva-amber wijzigde dit bericht op 23-01-2021 10:53
4.81% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
boterhammie schreef:
23-01-2021 10:48
Dit is wel echt niet mijn smaak 😁
Nee, jouw smaak is de Hema en Zeeman.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Thanks allemaal voor de reacties

Ik ga eens speuren!
Bij Topvintage zit tussen effen jurken veel moois, hun jurken vallen altijd super mooi. Ze hebben ook mooie truitjes en high waisted broeken.
En TO, je bent je aant verstoppen, zoveel is duidelijk. Wat zonde. Met mooie nieuwe kledingstukken zul je sowieso meer opvallen, en dat is wennen, maar je verdient het!

https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... -aubergine
boterhammie schreef:
23-01-2021 10:51
Thanks allemaal voor de reacties

Ik ga eens speuren!
Ik koop zelf best veel bij bonprix. Vind lang niet alles leuk, maar er zitten echt mooie dingen tussen en hun broeken vind ik dus echt heel fijn. Kwaliteit vind ik ook goed en de service qua terug sturen enz is altijd netjes bij mij. Ik neus graag rond op hun site en krijg ook regelmatig nog een folder opgestuurd wat ik heel prettig vind. Misschien daar eens wat rond kijken? :)
viva-amber schreef:
23-01-2021 10:51
Nee, jouw smaak is de Hema en Zeeman.
Echt zo onnodig dit
PlayingTheAngel schreef:
23-01-2021 10:53
Bij Topvintage zit tussen effen jurken veel moois, hun jurken vallen altijd super mooi. Ze hebben ook mooie truitjes en high waisted broeken.
En TO, je bent je aant verstoppen, zoveel is duidelijk. Wat zonde. Met mooie nieuwe kledingstukken zul je sowieso meer opvallen, en dat is wennen, maar je verdient het!

Thanks lief dat je dat zo zegt!
PlayingTheAngel schreef:
23-01-2021 10:53

Al die jurken met 3/4 mouwen tegenwoordig! >:-( te koud voor in de winter, te warm voor in de zomer. Ik kan er helemaal niks mee :mrgreen: vest er overheen is nodig, maar weer geen porem. Nee, ik bestel alleen nog lange of korte mouwen.
Heb zelf veel Tante Betsy en Lalamour in de kast hangen. Maar dat is denk ik te uitgesproken voor TO :biggrin: al is verstoppen inderdaad zonde. Je mag er zijn! Iedereen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
High waist legging met een ruimvallende casual jurk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De legging zit zacht maar sluit wel lekker aan over je buik en creëert een mooi silhouet.

Je kan het combineren met hoge platte laarzen, of boots.
Irregular_Choice schreef:
23-01-2021 10:59
Al die jurken met 3/4 mouwen tegenwoordig! >:-( te koud voor in de winter, te warm voor in de zomer. Ik kan er helemaal niks mee :mrgreen: vest er overheen is nodig, maar weer geen porem. Nee, ik bestel alleen nog lange of korte mouwen.
Heb zelf veel Tante Betsy en Lalamour in de kast hangen. Maar dat is denk ik te uitgesproken voor TO :biggrin: al is verstoppen inderdaad zonde. Je mag er zijn! Iedereen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
3 kwart mouwen is echt verschrikkelijk 😁
Misschien maar eens wat bestellen en uit proberen
Ik zou ook niet iets bestellen dat zo kort valt. Ik zag dat mijn linkjes van Ulla Popke het niet doen. Ze hebben best leuke dingen en betere kwaliteit dan Bon Prix.
Lillybit schreef:
23-01-2021 11:03
High waist legging met een ruimvallende casual jurk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De legging zit zacht maar sluit wel lekker aan over je buik en creëert een mooi silhouet.

Je kan het combineren met hoge platte laarzen, of boots.
Die legging creëert silhouet, dat je totaal niet ziet door de rechte jurken die TO's figuur totaal geen goed doen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
23-01-2021 11:06
Die legging creëert silhouet, dat je totaal niet ziet door de rechte jurken die TO's figuur totaal geen goed doen.
Door de legging valt de jurk losjes en mooi. Waar deze anders op bepaalde plekken zou kunnen trekken of plakken.
TO zou een riem kunnen gebruiken of een getailleerd jasje erop maar zoals ik haar lees is bovenstaande een veilige stap naar meer.
boterhammie schreef:
23-01-2021 11:03
3 kwart mouwen is echt verschrikkelijk 😁
Misschien maar eens wat bestellen en uit proberen
Dat deed ik in de winkel ook nog wel eens. Vanalles pakken waarvan ik normaal niet zou denken dat het me staat. En daar kwam best nog wel eens leuke dingen uit! Ik ga ook vaak shoppen met een vriendin die qua stijl echt het tegenovergestelde is. Maar haar mening betekend veel voor me en ze weet ook precies wat me staat :)
Ik merk wel dat ik tegenwoordig veel meer schijt heb aan wat anderen van me zouden kunnen denken. Mijn kledingstijl is veel uitgesprokener en ik krijg ook wel eens van mensen te horen “leuk wat je aan hebt! Zou het zelf niet durven”. Dat is toch jammer vind ik altijd. Niet durven, zeker op onze leeftijd, is nergens voor nodig. Waarom niet durven? Gewoon doen! Ik heb ook erg opvallende schoenen bijvoorbeeld, zoals deze :

Afbeelding

Afbeelding

Verrassend goed te combineren met een wat “saaiere” bovenkant. Bij de pumps vaak een jeans en mintkleurige trui. Bij de andere schoenen een effen trui of shirt in welke kleur dan ook met een skinny die dan in de schoenen gaat. Ik ben vroeger best veel gepest, ook wat kleding betreft. Daar ben ik gelukkig overheen gekomen en merk dat ik me dus ook niet wil verstoppen in mijn kleding vanwege angst voor reacties van buitenaf. Ik draag waar ik blij van wordt! En dat is vooral veel kleur en prints! De mensen om me heen kennen me ook niet anders dan zo en kijken er niet meer van op :mrgreen:

Mijn kast heeft trouwens ook bijna geen zwart. Het is 1 grote regenboog!
23-01-2021 11:13
Dat deed ik in de winkel ook nog wel eens. Vanalles pakken waarvan ik normaal niet zou denken dat het me staat. En daar kwam best nog wel eens leuke dingen uit! Ik ga ook vaak shoppen met een vriendin die qua stijl echt het tegenovergestelde is. Maar haar mening betekend veel voor me en ze weet ook precies wat me staat :)
Ik merk wel dat ik tegenwoordig veel meer schijt heb aan wat anderen van me zouden kunnen denken. Mijn kledingstijl is veel uitgesprokener en ik krijg ook wel eens van mensen te horen “leuk wat je aan hebt! Zou het zelf niet durven”. Dat is toch jammer vind ik altijd. Niet durven, zeker op onze leeftijd, is nergens voor nodig. Waarom niet durven? Gewoon doen! Ik heb ook erg opvallende schoenen bijvoorbeeld, zoals deze :

Afbeelding

Afbeelding

Verrassend goed te combineren met een wat “saaiere” bovenkant. Bij de pumps vaak een jeans en mintkleurige trui. Bij de andere schoenen een effen trui of shirt in welke kleur dan ook met een skinny die dan in de schoenen gaat. Ik ben vroeger best veel gepest, ook wat kleding betreft. Daar ben ik gelukkig overheen gekomen en merk dat ik me dus ook niet wil verstoppen in mijn kleding vanwege angst voor reacties van buitenaf. Ik draag waar ik blij van wordt! En dat is vooral veel kleur en prints! De mensen om me heen kennen me ook niet anders dan zo en kijken er niet meer van op :mrgreen:

Fantastisch! Vooral ook je houding :D
Jasjes gaan je grootste vriend zijn. Legging/skinny met losvallende top en daarover een jasje. Dat camoufleert je buik, maar heeft wel vorm.
Ook blouses/tunieken die tot net onder de borst strak zitten en daarna uitlopen camoufleren je buik en benadrukken wel het slankere gedeelte. Idem ditto voor jurken -> a lijn.

En oh ja, koop echt mooie kwaliteit jasjes. Als je daar goed voor zorgt is dat echt z'n geld waard.
Lillybit schreef:
23-01-2021 11:09
Door de legging valt de jurk losjes en mooi. Waar deze anders op bepaalde plekken zou kunnen trekken of plakken.
TO zou een riem kunnen gebruiken of een getailleerd jasje erop maar zoals ik haar lees is bovenstaande een veilige stap naar meer.
Ik ben het eens met lollypopje, zo'n rechte oversized jurk zal het figuur van TO totaal geen goed doen, dit ziet er nog redelijk uit omdat de modellen zo slank zijn. Proberen te verstoppen werkt niet; de accenten anders leggen wel.

Helemaal eens met de suggesties voor a-lijn of swing jurken en high waisted broeken. Het idee dat je wijde dingen moet dragen om je buik te verbergen werkt juist averechts en laat je nog groter lijken. Doe dat dus niet en probeer eens goed passende kleding uit in goede, stevige stoffen en kijk dan in de spiegel; probeer niet te focussen op wat jij jouw probleemgebied vindt en kijk juist naar wat er goed uitziet. Je mindset daarover veranderen is minstens zo belangrijk :)
Wat voor soort kleding vind je mooi? Wat is je style?
https://topvintage.nl/nl/vintage-retro/ ... pstick-red

Zoiets?
To, ik heb ongeveer hetzelfde figuur als jij, ben wel iets kleiner.

Ik draag graag jurken van King Louie en Tante Betsy maar als je dat teveel kleur vindt, zou je ook eens bij Studio Anneloes kunnen kijken. Vooral de jasjes ( de clean blazer) en de broeken zijn echt een aanrader. Het zit lekker, je ziet er gekleed uit en je kunt het goed combineren met elkaar maar ook met een simpeler r t shirtje eronder bijvoorbeeld.

Het is niet goedkoop maar de kwaliteit is heel goed!
Ik zou ook kiezen voor A-lijn. Ik vind een iets dikkere stof ook fijner. Als je Hema en zeeman gewend bent gaat een luxere stof denk ik echt een verademing zijn. Het is duurder, maar als je nagaat hoeveel vaker je het aankan, valt het verhoudingsgewijs mee. Als je onzeker bent over je buik kun je bijvoorbeeld een vrij basic A-lijn jurk nemen die je helemaal kan aanvullen naar eigen stijl. Knallende schoenen, leuke sjaal, opvallende sieraden etc. Kijken naar je pluspunten en daar de aandacht op vestigen.
23-01-2021 11:13

Afbeelding

Afbeelding

Super cool! Denk dat je wel een voorbeeld kan zijn voor mij 😁
Dit is voor mij echt te netjes, ik ben suuuper casual 😁
boterhammie schreef:
23-01-2021 12:52
Wat draag je dan meestal?
boterhammie schreef:
23-01-2021 12:52

Ja maar je wilt nu toch eindelijk eens wat anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven