Mode & Beauty alle pijlers

kleding begrafenis

10-05-2011 21:37 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo dames,

aanstaande vrijdag is de begrafenis van mijn oma, en ik heb geen idee wat ik aan moet doen. Ook voor lief vind ik het heel erg moeilijk.

We dragen beiden erg cassual kleding, denk aan sneakers en hoodies.

Het wordt een nette bedoeling, maar niet al te sjiek. Ook weet ik niet wat voor weer het wordt.

Hebben jullie tips ? Wil het na de begrafenis nog wel kunnen dragen, zou het zonde vinden als het erna in de kast hangt te verstoffen ( en zo vaak hebben we gelukkig geen begrafenis).
Allereerst natuurlijk gecondoleerd! Hoewel je in je andere post zegt dat het beter was zo, is het alsnog erg vervelend, dus sterkte!

Dan kledingadvies: wat dacht je van een mooie zwarte/donkere (spijker)broek met een simpel shirtje zonder al te veel opdruk of kleur? Misschien nog een mooi donker jasje/vestje erover en dan ben je klaar toch?

En donker is in mijn ogen al snel netjes, zeker als je donker met donker of wit combineert! En sneakers kunnen prima, als je ze maar wel even netjes poetst ;)...

Sterkte gewenst voor de komende dagen/weken!
Gecondoleerd allereerst.

Sneakers en hoodies zou ik niet doen. Je hoeft echt niet in mantelpak of in een jurk of rok in volledig grijs naar een begrafenis. Maar een nette lange broek in een donkere kleur (grijs, zwart, donkerbruin/blauw) met een blouse met lange mouwen en schoenen die geen sneaker of slipper zijn (bv ballerina's) is echt voldoende. Of een zwart shirtje met een vestje erop of een driekwarts mouw top ofzo.

Voor je vriend/man een donkere broek, liefst geen spijkerbroek en donker overhemd. Is allemaal niet zo duur en opnieuw draagbaar in je gewone leven.

Sterkte.
Hoeveel topics ga je openen over je overleden oma ?

Menn alles kan toch gewoon in 1 topic ??

Gewoon kleding die je normaal ook altijd aan hebt , en als je oma van echt de oude stempel was ga je in t donker gekleed.

Maar helemaal in t zwart met dit prachtige weer zou ik weer niet doen.
Een wat nettere broek en 'n blouse. Hoeft niet zwart.

Zou geen witte sneakers aandoen, dat ziet er niet uit.
Geen sneakers en eigenlijk ook geen spijkerbroek. Iets van een nette pantalon (zwart of grijs) en een witte bloes oid. Als je het niet te duur wil maken kun je dit voor weinig geld zo geregeld hebben bij de H&M. En een zwarte pantalon kan altijd nog eens handig uitkomen voor een sollicitatiegesprek oid.
Zo'n t-shirt kan best:

of zoiets:

broek erbij:

eventueel zelfs zoiets:

Jessie, ik vind dat laatste eigenlijk al niet echt meer gepast hoor. Je hoeft niet zwaar stijf gekleed te gaan, maar dat laatste is toch meer sneaker achtig en dat vind ik dan wel weer te casual
quote:_jessie_ schreef op 10 mei 2011 @ 21:54:

Zo'n t-shirt kan best:

[afbeelding]

of zoiets:

[afbeelding]

broek erbij:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

eventueel zelfs zoiets:

[afbeelding]Dit zou voor mij echt al zwaar overdressed voelen, zeker die broek en schoenen.
Ik had naar de begrafenis van mijn opa een zwart wikkeljurkje met een grijze top en een grijze leggin er onder.

Dat jurkje draag ik echt heel vaak. Maar dan gecombineerd met andere kleurtjes.
zwart, donkerblauw donkergrijs.

Een zwart jasje met een blouse en een nette pantalon of rok(op de knie).

Als je een rok draagt hoor je een donkere panty te dragen, in iedergeval geen blote benen.

Zwarte schoen of laarzen.
quote:Zespri79 schreef op 10 mei 2011 @ 21:45:

Gewoon kleding die je normaal ook altijd aan hebt , en als je oma van echt de oude stempel was ga je in t donker gekleed.

Maar helemaal in t zwart met dit prachtige weer zou ik weer niet doen.Ik opende nog een topic omdat het vorige topic voornamelijk over de vraag ging of ik mijn zoontje wel of niet zou meenemen. Hier de vraag wat gepast is om te dragen aangezien ik nog nooit op een begrafenis van een familielid ben geweest. Mag ik dan geen vraag stellen ? Als je je er zo aan stoort dan open je het toch niet ? Vind je reactie erg vervelend en zelfs kwetsend
quote:Zespri79 schreef op 10 mei 2011 @ 21:45:

Maar helemaal in t zwart met dit prachtige weer zou ik weer niet doen.Waarom niet helemaal in het zwart? Natuurlijk kun je ook best wit aan erbij, of grijs, maar een witte broek op een begrafenis "hoort" mijns inziens ook niet. Helemaal in het zwart of grijs is makkelijk voor de meeste mensen en geaccepteerd. Als je een beetje onzeker bent over je kledingkeuze voor een begrafenis, dan zou ik eerder voor zwart gaan dan andere kleuren.
Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik vind bij bijvoorbeeld net 20ers een paar zwarte sneakers nog wel gaan (geen witte) maar als je wat ouder bent vind ik een paar nette schoenen wel een vereiste eigenlijk.

Donkere broek, grijs of zwart topje, of een zwart of grijs jurkje...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Des-ree, het is ook erg lief dat je bezig bent met de begrafenis en de vragen eromheen. Je wilt het graag goed doen en dat is lief. Gecondoleerd met je oma.
quote:aluminiumfolie schreef op 10 mei 2011 @ 21:56:

[...]

Dit zou voor mij echt al zwaar overdressed voelen, zeker die broek en schoenen.

Die eerste broek is vrij netjes, maar het is wel iets wat niet echt uit de mode gaat en je misschien voor een sollicitatie of iets anders waar je netjes voor gekleed moet gaan voor kunt gebruiken.

De tweede broek is een linnen broek, maar draagt waarschijnlijk bijna als een joggingsbroek. http://www.wehkamp.nl/dam ... =2,1,19,5,17,22&PI=3&SM=0

En de onderste schoenen zijn sneakers, maar dan vrij nette. http://www.wehkamp.nl/dam ... 000&F=1,2,19,4,17,22&SM=0

Ik heb deze nog in de kast hangen, in het bruin. Misschien met een wit topje eronder, witte legging en een witte ballerina ?

Lief een donkere spijkerbroek, zwarte blouse en morgen de stad in voor een nette schoen. Of misschien een zwarte sneaker (die heeft hij). Moeilijk hoor !

Ik weet namelijk van mijn beide broers en mijn zus iets beter bedeeld zijn en juist op zulke dagen graag pronken met wat ze hebben. Lief en ik zijn nog aan het opbouwen en dragen dus ook minder dure kleding. Zien er daardoor niet minder verzorgd uit hoor ! Maar je voelt je dan toch snel een beetje bezwaard.
Gecondoleerd.

Voor een begrafenis is stemmige kleding zeker een must. Tenzij er uitdrukkelijk een kledingadvies- of kleur is gegeven.

Sneakers en hoodies zouden zijn echt uit den boze. Net als korte broeken dan wel bermudas. De getoonde plaatjes zijn prima als kleding voor een begrafenis.
quote:Summerdance schreef op 10 mei 2011 @ 21:57:

Mag ik vragen hoe oud je bent?

Ik vind bij bijvoorbeeld net 20ers een paar zwarte sneakers nog wel gaan (geen witte) maar als je wat ouder bent vind ik een paar nette schoenen wel een vereiste eigenlijk.

Donkere broek, grijs of zwart topje, of een zwart of grijs jurkje...Lief is 24 en ik ben 21. Ben oma's jongste kleinkind, de rest is allemaal in de 30.
Gecondoleerd. Gewoon nette kleding, stemmig, zeker geen sneakers of hoodies. Ook al ben je nog heel jong, gepaste kleding is een must wat mij betreft.
Ach, ik zag van de week iemand en die had birkenstocks aan tijdens een begrafenis...
Waren ook niet van plan om een hoodie te dragen, maar dat is iets wat we normaal zouden dragen. Hebben beiden een net colbertje in de kast hangen (ik zwart, lief lichtgrijs). We hebben dus wel nette kleding, alleen vind ik het ontzettend moeilijk wat je naar zoiets aandoet.

Had 2 weken geleden een crematie, droeg daar een zwarte broek met zwart shirt en zwart colbertje. Bruine riem en bruine laarzen met een bruine ketting. Maar daar was ik als begeleidster van de bewoners en niet als familielid.
quote:toffifee schreef op 10 mei 2011 @ 22:07:

Ach, ik zag van de week iemand en die had birkenstocks aan tijdens een begrafenis...Hahah die zitten zowat aan mijn voeten gekleefd. Neem ze mee voor de heen en terug reis
quote:Des_ree schreef op 10 mei 2011 @ 22:01:

[afbeelding]

Ik heb deze nog in de kast hangen, in het bruin. Misschien met een wit topje eronder, witte legging en een witte ballerina ?

Lief een donkere spijkerbroek, zwarte blouse en morgen de stad in voor een nette schoen. Of misschien een zwarte sneaker (die heeft hij). Moeilijk hoor !

Ik weet namelijk van mijn beide broers en mijn zus iets beter bedeeld zijn en juist op zulke dagen graag pronken met wat ze hebben. Lief en ik zijn nog aan het opbouwen en dragen dus ook minder dure kleding. Zien er daardoor niet minder verzorgd uit hoor ! Maar je voelt je dan toch snel een beetje bezwaard.Deze dus? Op zich prima jurkje, dat wel kan voor een begrafenis. Ik zou er een zwart bolero/vestje op dragen (in de kerk of het creamtoriumhal ed is het vaak koud) en zwarte ballerina's met blote benen (ik vind blote benen, mits bruin weer wel kunnen op niet superformele begrafenissen). Geen wit erbij, wit zou het weer erg goedkoop laten ogen en witte leggings zijn bij bijna niemand flatteus.

Voor je vriend kan wat je omschrijft wel, hoewel een andere broek dan een spijkerbroek vaak netter is. Qua sneaker ligt het erg aan de soort sneaker, de een is netter dan de andere variant

En je bezwaard voelen door je kleding op een begrafenis: dat is niet nodig. Dat je komt is het belangrijkst. Al kom je in je gouden trainingspak, eigenlijk maakt het weinig uit. Maar wil je niet te opvallend zichtbaar zijn, dan is donkere kleding het beste.
Lief draagt geen nike classics maar wel de nettere varianten ( la coste of le coq sportif) . Zal ze morgen eens netjes oppoetsen of vragen of misschien heeft mijn stiefpap nog een paar mooie instappers (ze hebben dezelfde maat).

Heb morgen gelukkig een dagje vrij, dus ga onze kasten eens uitpluizen en naar de kapper ( maar dat was zoiezo al nodig)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven