kleding die te groot is...
maandag 2 mei 2011 om 22:09
Hallo dames,
Door dat ik behoorlijk ben afgevallen heb ik een hoop kledingstukken die echt te groot zijn. Aan de ene kant geweldig natuurlijk, aan de andere kant jammer...
Nu is mijn vraag wat jullie met kleding doen die te groot cq te klein is.
Weggeven? Zo ja wie of welke stichting?
Verkopen? Zo ja, via mp en op welke wijze?
Alvast bedankt!
Door dat ik behoorlijk ben afgevallen heb ik een hoop kledingstukken die echt te groot zijn. Aan de ene kant geweldig natuurlijk, aan de andere kant jammer...
Nu is mijn vraag wat jullie met kleding doen die te groot cq te klein is.
Weggeven? Zo ja wie of welke stichting?
Verkopen? Zo ja, via mp en op welke wijze?
Alvast bedankt!
maandag 2 mei 2011 om 22:42
Hier nog zo een. Ben inmiddels 14 kilo kwijt. Ik heb eigenlijk al mijn kleding in zo'n groene bak gegooid voor het goede doel. Op 2 jassen na. Een leren van 100 euro die ik pas 1 keer had gedragen en een nagenoeg nieuwe zomerjas van vorig jaar. Ik vond het zonde om die zomaar weg te doen. De zomerjas is inmiddels verkocht via Marktplaats, de leren jas gaat moeilijker...
maandag 2 mei 2011 om 22:52
Heb idd ook gedacht aan kleiner maken maar ik denk dat dan bij de meeste kledingstukken het model eruit gaat. Denk dat het wel verstandig is om kleding welke nog wat waard is te verkopen via internet, dan kan ik er misschien nog een leuk prijsje voor vragen.
Toch stiekem wel een beetje zonde hoor...... Heb aantal mooie stukken, maar helaas.
Vriendinnen en collega's zijn allemaal slanker dan ik, dus weggeven aan hen wordt lastig haha!
Toch stiekem wel een beetje zonde hoor...... Heb aantal mooie stukken, maar helaas.
Vriendinnen en collega's zijn allemaal slanker dan ik, dus weggeven aan hen wordt lastig haha!
dinsdag 3 mei 2011 om 06:12
Ik ben zelf altijd wat huiverig voor weggeven. Zou ik heus wel doen hoor, maar sinds mijn moeder als vrijwilligster bij de kledingwinkel van het leger des heils heeft gewerkt weet ik dat ze daar zelf als personeel de mooiste stukken zelf meenemen (de meesten die daar werken hebben het niet eens nodig he!!) en ben ik bang dat mijn mooie kleren die ik niet meer pas helemaal niet op de juiste plek terechtkomen. Hebben jullie ook zo'n gevoel of ben ik daar alleen in?
dinsdag 3 mei 2011 om 07:39
Je kunt het ook naar een tweedehands winkel brengen. Daar heb ik nog de beste ervaring mee. Marktplaats vind ik persoonlijk een drama. Mensen bieden of 2 euro, of ze bieden en als je dan over gaat tot verkoop, haken ze alsnog af.
Tweedehandskleding is gewoon geen drol meer waard helaas, hoe nieuw ook.
Tweedehandskleding is gewoon geen drol meer waard helaas, hoe nieuw ook.
dinsdag 3 mei 2011 om 08:52
quote:elninjoo schreef op 03 mei 2011 @ 07:41:
Bewaren, 9 van de 10 keer kom je toch weer terug aan.
Nou ja zeg....
Ik ben 30 kilo kwijt en al een jaar stabiel.
Broeken heb ik kleiner laten maken door m'n handige schoonmoeder. Verder veel weggegeven aan een vriendin die in mijn 'oude' kledingmaat zat.
Bewaren, 9 van de 10 keer kom je toch weer terug aan.
Nou ja zeg....
Ik ben 30 kilo kwijt en al een jaar stabiel.
Broeken heb ik kleiner laten maken door m'n handige schoonmoeder. Verder veel weggegeven aan een vriendin die in mijn 'oude' kledingmaat zat.
dinsdag 3 mei 2011 om 08:57
quote:winkelfanaat schreef op 03 mei 2011 @ 07:39:
Je kunt het ook naar een tweedehands winkel brengen. Daar heb ik nog de beste ervaring mee. Marktplaats vind ik persoonlijk een drama. Mensen bieden of 2 euro, of ze bieden en als je dan over gaat tot verkoop, haken ze alsnog af.
Tweedehandskleding is gewoon geen drol meer waard helaas, hoe nieuw ook.Dit is zeker niet bij alle kleding zo, er zijn merken zoals king louie, humanoid, ect waar je nog heel veel geld voor kunt krijgen, dus het hangt wel af van wat voor merken je aanbiedt, sommige dingen zijn echt gewild. Maar over het het algemeen ben ik het met je eens, heel veel kleding, ook mooi en nieuw, wil gewoon niet, aabod is te groot. TO wat voor maat heb je ? en wat voor stijl /merken bied je aan ?
Tweedehandskleding is gewoon geen drol meer waard helaas, hoe nieuw ook.Dit is zeker niet bij alle kleding zo, er zijn merken zoals king louie, humanoid, ect waar je nog heel veel geld voor kunt krijgen, dus het hangt wel af van wat voor merken je aanbiedt, sommige dingen zijn echt gewild. Maar over het het algemeen ben ik het met je eens, heel veel kleding, ook mooi en nieuw, wil gewoon niet, aabod is te groot. TO wat voor maat heb je ? en wat voor stijl /merken bied je aan ?
dinsdag 3 mei 2011 om 22:58
Ik gooi het altijd in zo'n bak bij de supermarkt. Heb eigenlijk nooit kleding die te klein of te groot is. Ben geen jojoër zeg maar Ik draag het na een tijdje gewoon niet meer, dus dan gooi ik het weg. Verkopen vind ik zo'n gedoe en ik zou zelf ook nooit tweedehands kleding kopen dus vandaar dat ik het ook eigenlijk niet verkoop. Ik draag veel kleding ook wel redelijk af, dus verkopen is dan sowieso geen optie
woensdag 4 mei 2011 om 10:56
Wat knap zeg dat je zo bent afgevallen!
Als je financiele situatie het toelaat zou ik zeggen: weggeven die kleding! Er zijn zat mensen die jij er erg mee kunt helpen.
Ik heb in het verleden ook kleding via MP verkocht. Tot ik me bedacht dat ik die kleding over heb en sommige mensen op een houtje moeten bijten. Ik zou zelf ook blij zijn als het anderom zou zijn!
Als je financiele situatie het toelaat zou ik zeggen: weggeven die kleding! Er zijn zat mensen die jij er erg mee kunt helpen.
Ik heb in het verleden ook kleding via MP verkocht. Tot ik me bedacht dat ik die kleding over heb en sommige mensen op een houtje moeten bijten. Ik zou zelf ook blij zijn als het anderom zou zijn!
woensdag 4 mei 2011 om 10:59