Mode & Beauty alle pijlers

Kleding naar werk...

28-10-2011 15:30 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Jeetje, wederom een topic... lijk wel heel fanatiek zo.

Maar goed, ik zit met een niet zo heel groot probleem, maar wel iets waar ik aan wil werken.

Langzaamaan ben ik begonnen met een goede garderobe samen te stellen, het gaat nog moeizaam omdat ik last heb van impulsaankopen, maar ik kom er.

Het probleem is dat ik wel nog vaak de plank mis sla betreffende werkkleding. We hebben geen dresscode, maar het is wel duidelijk dat het er netjes uit moet zien. Ik wéét hoe nette werkkleding er uit moet zien, maar het omzetten naar werkelijkheid... verdomde moeilijk.

Na gisteren weer een aflevering van 'What not to wear' te hebben gezien zie ik toch maar weer hoe belangrijk een nette uitstraling kan zijn op het werk. Maar op dagen dat ik mijn nette kleding in de was heb zitten verschijn ik toch weer in een makkelijke jeans, makkelijke schoenen en een vest op het werk. En dat moet ik veranderen!

Dus ik ben op zoek naar wat vaste jurkjes/outfits die ik altijd wel kan dragen naar het werk. Niet moeilijk te combineren en netjes. Budget zo tussen de ¤ 50,- en ¤ 80,-.

Wie kan me helpen of advies geven? Plaatjes ben ik ook heel blij mee.

Liefs, BA
En een zwart colbertje kopen van goede kwaliteit! Die kun je gewoon aan op een nette spijkerbroek met laarzen eronder.
quote:BarbaraAnn schreef op 28 oktober 2011 @ 15:54:

[...]

Voor onder een jeans bedoel ik.

Ja, natuurlijk kan dat!

Wat voor soort schoenen/laarzen heb je nog meer? Heb je ook enkellaarsjes? Die zijn ook reuze makkelijk te combineren met van alles.
Ik herken je probleem.

Ik ging eerder ook altijd in jeans, sportschoenen en een shirt met lange mouwen o.i.d. naar het werk, maar aangezien ik ben afgevallen en 3 maten kleinere kleding aankan heb ik mijn kledingkeuze veranderd. Mijn hele garderobe moet veranderd worden aangezien er maar weinig meer past.

Ik ben begonnen met jurkjes te kopen, leggings, rokjes,laarzen zonder hak (soort uggs maar dan mooier zeg maar), strakkere shirtjes met lange mouwen, en enkellaarsjes met een kleine hak en het valt hier echt in de smaak.

Iedereen valt het op en vraagt me waar ik die kleding koop. Nou haal ik veel bij wibra/schoenenreus/zeeman omdat ik gewoonweg geen zin heb om dure kleding te kopen die over een tijd te groot is (zonde van het geld) dus daar kun je ook kijken.Ik had laatst een hele mooie jurk van de Wibra, zwart, lange mouwen, waterval halslijn, en hij was maar een tientje.

Tja. Er zullen veel mensen zijn die het waardeloos vinden, om daar kleding te shoppen, maar ik heb van vele vrouwelijke collega's de vraag gekregen waar ik hem vandaan had....

Enne, ik ben ook niet echt een meisje-meisje zeg maar, met allemaal hippe dingen en accesoires, je kunt het zo degelijk maken als je zelf wil.
quote:BarbaraAnn schreef op 28 oktober 2011 @ 15:44:

[...]

Dit is netjes genoeg, dit is voor mij al casual chique zeg maar Ik ben soms echt door een ringetje te halen, soms loop ik rond als een tramp. Dan is zo'n jurkje ideaal, ziet er comfy uit en evengoed verzorgd en dat is juist hetgene waar ik moeite mee heb.Juist nu de winter er aan komt is, kun je vollop gebreide jurkjes vinden. Lekker comfortabel en toch gekleed.

25 euro

40 euro

35 euro

Vestje of jasje erop en je bent klaar. Misschien een sjaaltje?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Misschien moeten we een lijstje met 'basics' maken die je altijd kunt combineren.

- Net colbertje (inderdaad, kwaliteit is hier wel belangrijk)

- Mooie donkere spijkerbroek

- Laarzen

- Pumps (basic kleur)

- Van die jurkjes die Nikki aangeeft, met wat andere accessoires kun je dit op heel veel manieren dragen.

- Nette pantalon (esprit heeft mooie)

- Accessoires dus

-???
Overigens heb ik ook 2 gebreide jurkjes, allebei van de Zeeman, ze zitten perfect en waren 9 euro per stuk....je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Kwestie van even goed rondkijken en zoeken.

Op de H&M site hebben ze nu ook leuke en betaalbare jurkjes staan trouwens.
Daar zit wat in hoor Kaatje. Ben zelf ook ooit heel veel afgevallen, dus ik herken 't wel. Je blijft kopen!

Ik slaagde ook nog wel eens mij MS, ben daar nu al in tijden niet meer binnen geweest, maar daar heb je soms ook leuke dingen voor weinig.

En voor schoenen ga ik vaak naar Van Haren. Kost bijna niks en doe er toch vaak 2 seizoenen mee!
Ik zou gewoon investeren in een paar goede items. Kost misschien iets meer maar blijft vaak ook langer mooi! Laat je eens adviseren bij een wat nettere kledingzaak!
Basics aanschaffen: check

Zeeman en H&M: zeker check, kom nu niet bepaald om in het geld.

Sjaaltjes, nog niet aan gedacht! Ga ik ook eens kijken.

Bedenk me net dat onze receptioniste een sieradenliefhebber is, ik zal maandag om haar advies vragen.

Verdere tips meer dan welkom!
Overigens vind ik de kwaliteit van de Wibra en de Zeeman beter dan die van de H&M.

En ja, sjaaltjes!! Ik heb vandaag een hele leuke sjaal besteld op Ebay, met sterretjes, voor 2,54 inclusief verzendkosten vanuit China. Ebay is the place to be voor accesoires!!
Dit is van H&M

Esprit is hier al genoeg, maar ook The Sting heeft een lijn met nette kantoorkleding. En als je het wat duurder wilt kun je denken aan Steppin' Out of Riverwoods voor leuke verzorgde kleding.
Je hebt nu heel veel van die makkelijke jersey blazers die comfortabel zitten, niet gestreken hoeven te worden en wel heel netjes staan.

Bij H&M is heel veel keuze, bijvoorbeeld deze voor 34,95:

In de categorie low budget: Primark

Ok, je moet heeel veel geduld hebben en heeeel goed zoeken (want ook een hoop rommel) maar ik heb er toch ook wel een aantal mooie items vandaan. Zeker qua accessoires!

Vorige week bij de Zeeman nog een heel gaaf gebreid rokje gekocht. Iets van 7 euro ofzo.

En misschien kun je een keer gaan shoppen met een vriendin / collega waarvan jij vindt dat ze er goed uit ziet?
Altijd handig:

Dressing Room van H&M
Oh, en vergeet de good old Hema niet! Soms kan je daar ook echt leuke kleding op de kop tikken!
quote:iris1969 schreef op 28 oktober 2011 @ 16:21:

Altijd handig:

Dressing Room van H&M

Hangt maar helemaal van je maat af Iris...

Met mijn maat 42/44 heb ik hier helemaal niks aan.
Nog 1 voor op het lijstje: een mooie riem!
quote:pimpelmeesje67 schreef op 28 oktober 2011 @ 16:26:

[...]

Hangt maar helemaal van je maat af Iris...

Met mijn maat 42/44 heb ik hier helemaal niks aan.Dat is waar, echt bespottelijk vind ik dat. Ze moeten gewoon meerdere "aankleedpoppen" hebben, ook met een kleurtje.
quote:iris1969 schreef op 28 oktober 2011 @ 16:34:

[...]

Dat is waar, echt bespottelijk vind ik dat. Ze moeten gewoon meerdere "aankleedpoppen" hebben, ook met een kleurtje.'Met een kleurtje' hebben ze, je kunt een ander model kiezen (bijv. andere huidskleur, ander kapsel) onderaan de pagina. Modellen in (duidelijk) andere maten staan er (voor zover ik gevonden heb) niet bij.
quote:doces schreef op 28 oktober 2011 @ 16:37:

[...]

'Met een kleurtje' hebben ze, je kunt een ander model kiezen (bijv. andere huidskleur, ander kapsel) onderaan de pagina. Modellen in (duidelijk) andere maten staan er (voor zover ik gevonden heb) niet bij.Mooi dat scheelt, want je kunt dus uit 12 dames kiezen, maar waarom dan geen korte, dikke of lange variant? Bizar.
quote:iris1969 schreef op 28 oktober 2011 @ 16:42:

[...]

Mooi dat scheelt, want je kunt dus uit 12 dames kiezen, maar waarom dan geen korte, dikke of lange variant? Bizar.

Idd! Jammer dat je niet gewoon je maten in kan voeren (lengte, omvang borst, buik en heupen), zou je veel meer aan hebben!!

On topic: een mooie donkere flare jeans kan ook heel netjes staan met hakken eronder en een mooie blouse erboven. Of een shirtje met een jasje. Haren mooi opsteken en je ziet er helemaal netjes uit (vind ik dan he).
Ik ben een blazerfan! Hoeven niet bespottelijk duur te zijn (H&M) en als je bijvoorbeeld een zwarte, grijze en beige hebt kun je er al veel kanten mee op. Daar een effen longsleeve met een leuke ketting of een leuk bloesje onder en je bent al een heel eind.

Daarnaast inderdaad éffen broeken. Dit najaar zie je veel verschillende kleuren broeken en als je bijvoorbeeld een rode of donkergroene broek mooi combineert kan het heel chique maar toch niet saai staan!

Pumps of laarsjes met hakken vind ik ook altijd professioneel overkomen.

Mooi horloge en kleine oorbellen erbij (parels of iets met kleine steentjes) en je bent klaar!
quote:workit schreef op 28 oktober 2011 @ 15:53:

[afbeelding]

Workit, weet jij toevallig waar die laarsjes vandaan komen?

Ik weet dat je nu doodgegooid wordt met soortgelijke schoenen maar die zijn het allemaal net niet (hak te hoog, te smal, niet in mijn maat etc. etc.) dus wil graag kijken of deze aan mijn eisen voldoen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven