Mode & Beauty alle pijlers

Kleding naar werk...

28-10-2011 15:30 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Jeetje, wederom een topic... lijk wel heel fanatiek zo.

Maar goed, ik zit met een niet zo heel groot probleem, maar wel iets waar ik aan wil werken.

Langzaamaan ben ik begonnen met een goede garderobe samen te stellen, het gaat nog moeizaam omdat ik last heb van impulsaankopen, maar ik kom er.

Het probleem is dat ik wel nog vaak de plank mis sla betreffende werkkleding. We hebben geen dresscode, maar het is wel duidelijk dat het er netjes uit moet zien. Ik wéét hoe nette werkkleding er uit moet zien, maar het omzetten naar werkelijkheid... verdomde moeilijk.

Na gisteren weer een aflevering van 'What not to wear' te hebben gezien zie ik toch maar weer hoe belangrijk een nette uitstraling kan zijn op het werk. Maar op dagen dat ik mijn nette kleding in de was heb zitten verschijn ik toch weer in een makkelijke jeans, makkelijke schoenen en een vest op het werk. En dat moet ik veranderen!

Dus ik ben op zoek naar wat vaste jurkjes/outfits die ik altijd wel kan dragen naar het werk. Niet moeilijk te combineren en netjes. Budget zo tussen de ¤ 50,- en ¤ 80,-.

Wie kan me helpen of advies geven? Plaatjes ben ik ook heel blij mee.

Liefs, BA
Dag dames,

Na een zaterdag goed shoppen wilde ik toch nog een update geven hoe het zo nu gaat.

Voor mijn verjaardag heb ik bewust geld gevraagd aan de familie, zodat ik dat kon besteden aan een nieuwe garderobe. Afgelopen zaterdag is dit dus gelukt om écht te gaan shoppen en ik ben goed geslaagd.

Ik heb gekocht:

- Een katoenen gestreepte blazer zwart/grijs van Liv;

- Een syntetische grijze blazer van Liv, mooi glanzende stof (heel gewaagd voor mijn doen!);

- Een donkerblauwe pantalon van Esprit (met mooi satijnen lint);

- Een zwarte chino met elastieken band van WE (valt het shirt overheen, maar het zit héérlijk!);

- Paarse blouse van Mexx.

De broeken zijn goed te combineren met alle drie de bovenstukken, en de bovenstukken ook weer met een mooie jeans. Voor de eerste werkdag heb ik de boel al klaarliggen: zwarte chino, wit hemdje, gestreepte blazer en mijn zwarte hakkenschoenen. Daarop wat sieraden die goed matchen.

Ik wil jullie nogmaals bedanken voor de tips en de adviezen, heb het idee het goed aangepakt te hebben. Soms moet je van anderen horen wat wel en niet kan. Dus meiden, voor alle tips: hartelijk bedankt! Jullie hebben een forumster hip en blij naar het werk gestuurd!
Op mijn werk is er ook geen dresscode. Vroeger kleedde ik me nogal casual en wat aan de sportieve/iets té comfy kant, maar nu probeer ik me op het werk ook altijd heel netjes te kleden en goed op mijn outfits te letten. Ik draag nu het liefst jurkjes met een kort of een lang vest erover en grijp minder naar jeansbroeken met een truitje erop. Ik let ook meer op accessoires. Ik probeer bij elke outfit te bedenken wat ik er nog aan kan verbeteren en met dat lijstje ga ik shoppen (om impulsieve aankopen zo veel mogelijk te vermijden). Sneakers/all stars op het werk zou ik proberen te weren. Je kan ook lage laarzen/schoenen/ballerina's kopen en die lopen ook heel lekker! Een jurkje met een legging/dikke panty eronder vind ik bijv. ook altijd leuk of een donkere jeans met een kort jasje/vestje erop en een mooie sjaal. Netjes hoeft niet oncomfortabel te zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven