Kleding naar werk...
vrijdag 28 oktober 2011 om 15:30
Dag dames,
Jeetje, wederom een topic... lijk wel heel fanatiek zo.
Maar goed, ik zit met een niet zo heel groot probleem, maar wel iets waar ik aan wil werken.
Langzaamaan ben ik begonnen met een goede garderobe samen te stellen, het gaat nog moeizaam omdat ik last heb van impulsaankopen, maar ik kom er.
Het probleem is dat ik wel nog vaak de plank mis sla betreffende werkkleding. We hebben geen dresscode, maar het is wel duidelijk dat het er netjes uit moet zien. Ik wéét hoe nette werkkleding er uit moet zien, maar het omzetten naar werkelijkheid... verdomde moeilijk.
Na gisteren weer een aflevering van 'What not to wear' te hebben gezien zie ik toch maar weer hoe belangrijk een nette uitstraling kan zijn op het werk. Maar op dagen dat ik mijn nette kleding in de was heb zitten verschijn ik toch weer in een makkelijke jeans, makkelijke schoenen en een vest op het werk. En dat moet ik veranderen!
Dus ik ben op zoek naar wat vaste jurkjes/outfits die ik altijd wel kan dragen naar het werk. Niet moeilijk te combineren en netjes. Budget zo tussen de ¤ 50,- en ¤ 80,-.
Wie kan me helpen of advies geven? Plaatjes ben ik ook heel blij mee.
Liefs, BA
Jeetje, wederom een topic... lijk wel heel fanatiek zo.
Maar goed, ik zit met een niet zo heel groot probleem, maar wel iets waar ik aan wil werken.
Langzaamaan ben ik begonnen met een goede garderobe samen te stellen, het gaat nog moeizaam omdat ik last heb van impulsaankopen, maar ik kom er.
Het probleem is dat ik wel nog vaak de plank mis sla betreffende werkkleding. We hebben geen dresscode, maar het is wel duidelijk dat het er netjes uit moet zien. Ik wéét hoe nette werkkleding er uit moet zien, maar het omzetten naar werkelijkheid... verdomde moeilijk.
Na gisteren weer een aflevering van 'What not to wear' te hebben gezien zie ik toch maar weer hoe belangrijk een nette uitstraling kan zijn op het werk. Maar op dagen dat ik mijn nette kleding in de was heb zitten verschijn ik toch weer in een makkelijke jeans, makkelijke schoenen en een vest op het werk. En dat moet ik veranderen!
Dus ik ben op zoek naar wat vaste jurkjes/outfits die ik altijd wel kan dragen naar het werk. Niet moeilijk te combineren en netjes. Budget zo tussen de ¤ 50,- en ¤ 80,-.
Wie kan me helpen of advies geven? Plaatjes ben ik ook heel blij mee.
Liefs, BA
vrijdag 28 oktober 2011 om 20:21
wikkelbloes van Mango
Simpel truitjes (13 euro), mooi met daaronder een langer shirt in een andere kleur, en lekker comfortabel
Vest, combineren met bijv. een bloesje en nette spijkerbroek:
Altijd handig om te hebben:
- nette (spijker)broek, bootcut of recht, in een donkere kleur
- blazers, echte of van jersey
- nette vestjes
- nette schoenen met kleine hak
Simpel truitjes (13 euro), mooi met daaronder een langer shirt in een andere kleur, en lekker comfortabel
Vest, combineren met bijv. een bloesje en nette spijkerbroek:
Altijd handig om te hebben:
- nette (spijker)broek, bootcut of recht, in een donkere kleur
- blazers, echte of van jersey
- nette vestjes
- nette schoenen met kleine hak
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
zaterdag 29 oktober 2011 om 20:58
Dag meiden,
Ik ben even afwezig geweest en zie dat er een hoop ideetjes bij zijn gekomen! Wat geweldig! Hier kan ik zeker wat mee. De komende tijd heb ik het wat krap qua geld, maar ik zal proberen deze maanden naast wat low budget truitjes en blousjes kijken naar een degelijke spijkerbroek en hakkenschoenen.
Ik ben even afwezig geweest en zie dat er een hoop ideetjes bij zijn gekomen! Wat geweldig! Hier kan ik zeker wat mee. De komende tijd heb ik het wat krap qua geld, maar ik zal proberen deze maanden naast wat low budget truitjes en blousjes kijken naar een degelijke spijkerbroek en hakkenschoenen.
maandag 31 oktober 2011 om 07:54
Dag meiden,
Vandaag klaar voor het werk met een grijze chino met daaronder wat hakkenschoenen, zwart hemdje en zo'n zwart lang vest. Zometeen vertrekken Zie er al wat professioneler uit!
Trouwens, ik wil al best een tijd rode hakkenschoenen, is dat ook te doen voor het werk? Even just to be sure, want anders koop ik ze deze maand niet, maar ga dan voor de ballerina's die ik ook nodig heb, vandaar.
Vandaag klaar voor het werk met een grijze chino met daaronder wat hakkenschoenen, zwart hemdje en zo'n zwart lang vest. Zometeen vertrekken Zie er al wat professioneler uit!
Trouwens, ik wil al best een tijd rode hakkenschoenen, is dat ook te doen voor het werk? Even just to be sure, want anders koop ik ze deze maand niet, maar ga dan voor de ballerina's die ik ook nodig heb, vandaar.
maandag 31 oktober 2011 om 11:34
Ballerina's, zijn die niet wat koud voor de komende tijd?
Rode schoenen met een hak vind ik geweldig. Bij de H&M hebben ze nu suede laarsjes van rond de 70 euro in een mooie rood/oranjetint. Wel een hoge hak maar ik vind ze geweldig! Misschien in de richting die je zoekt maar wel wat warmer dus!
En je outfit van vandaag klinkt top!
Rode schoenen met een hak vind ik geweldig. Bij de H&M hebben ze nu suede laarsjes van rond de 70 euro in een mooie rood/oranjetint. Wel een hoge hak maar ik vind ze geweldig! Misschien in de richting die je zoekt maar wel wat warmer dus!
En je outfit van vandaag klinkt top!
maandag 31 oktober 2011 om 13:12
Hi, misschien ben ik mosterd maar ik zou zeker investeren in basisstukken. Ik heb hetzelfde 'probleem' op werk. Ik persoonlijk heb geïnvesteerd in een paar mooie zwarte laarzen (8 cm met dikke hak dus loopt makkelijk) en een mooie zwarte jas & tas. Dat is zo goed te combineren met een grijze, zwarte of spijkerbroek.
En daarboven kun je een simpele truitjes dragen (bijvoorbeeld WE 15 euro per truitje) met een mooie ketting. Of een leuke truitje met een print, laagjes etc. of een hemdje (8 euro bij H&M) met een colbert. SUCCES!
En daarboven kun je een simpele truitjes dragen (bijvoorbeeld WE 15 euro per truitje) met een mooie ketting. Of een leuke truitje met een print, laagjes etc. of een hemdje (8 euro bij H&M) met een colbert. SUCCES!
maandag 31 oktober 2011 om 14:17
maandag 31 oktober 2011 om 14:32
Over waar je goede basics haalt verschillen de meningen. De één zweert bij hemdjes van d Hema, de ander haalt alleen designerstukken.
Ik zou kijken bij WE, Esprit en de Bijenkorf. Voor klassieke stukken vind ik Benetton een fijn merk. In de sale van nu ook goed betaalbaar. Bij H&M kan je geluk hebben, maar net zo goed thuiskomen met iets dat maar een paar maanden meegaat, dus die gol zou ik niet wagen.
Ik zou kijken bij WE, Esprit en de Bijenkorf. Voor klassieke stukken vind ik Benetton een fijn merk. In de sale van nu ook goed betaalbaar. Bij H&M kan je geluk hebben, maar net zo goed thuiskomen met iets dat maar een paar maanden meegaat, dus die gol zou ik niet wagen.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
maandag 31 oktober 2011 om 15:03
@BarbaraAnn: basic truitjes koop ik meestal bij de WE. Goede kwaliteit, leuke kleuren en lekkere stof. Daar zijn ze ongeveer EUR 15.00 en ik heb ze in bijna alle kleuren van de regenboog . Hemdjes verschilt; de 'standaard kleuren' zwart, grijs en wit heb ik van Guess en bijna alle andere kleuren van de H&M en Topshop. En ik moet eerlijk zeggen dat het qua kwaliteit niet heel erg verschilt hoor. Ik koop dan wel de wat dikkere en duurdere hemdjes (bij H&M), volgens mij bij de sportafdeling.
maandag 31 oktober 2011 om 16:01
Ok, voor hemdjes eens kijken bij Pieces en de Bijenkorf. Ik weet niet of er een Guess bij mij ergens in de buurt ligt.
Ik zal eens van de week eens binnenwippen bij de Steps, die is voor mij dichtbij. De WE was ik compleet vergeten! Daar heb ik in het verleden wel eens longsleeves gekocht die ik nu nog heb.
Dank meiden, als jullie nog wat leuke tips hebben, dat mag! Ook qua make up of zo (al gaat dat nu al stukken beter).
Ik zal eens van de week eens binnenwippen bij de Steps, die is voor mij dichtbij. De WE was ik compleet vergeten! Daar heb ik in het verleden wel eens longsleeves gekocht die ik nu nog heb.
Dank meiden, als jullie nog wat leuke tips hebben, dat mag! Ook qua make up of zo (al gaat dat nu al stukken beter).
maandag 31 oktober 2011 om 16:25
Make-up is niet zo lastig. Ik ben er een keer 5 min mee bezig.
Ik ben blond, blauwe ogen. Mijn keus heb ik tussen haakjes gezet)
Foundation (HEMA Matte finish). Da's meteen m'n dagcreme.
Mascara (Etos eigenmerk waterproof bruin)
Oogpotlood (Etos bruin of grijs afhankelijk van m'n kleding)
Ik zet eigenlijk altijd een lijntje onder mijn oog, vanaf de buitenhoek en dan 1/3 van het totaal.
Lichte oogschaduw op bewegend ooglid en iets donkerder op niet bewegende deel.
Dat lijntje en de oogschaduw hangt erg van de vorm van je oog af hoe je dat kan zetten.
Beetje labello met een zacht kleurtje en klaar.
Ik ben blond, blauwe ogen. Mijn keus heb ik tussen haakjes gezet)
Foundation (HEMA Matte finish). Da's meteen m'n dagcreme.
Mascara (Etos eigenmerk waterproof bruin)
Oogpotlood (Etos bruin of grijs afhankelijk van m'n kleding)
Ik zet eigenlijk altijd een lijntje onder mijn oog, vanaf de buitenhoek en dan 1/3 van het totaal.
Lichte oogschaduw op bewegend ooglid en iets donkerder op niet bewegende deel.
Dat lijntje en de oogschaduw hangt erg van de vorm van je oog af hoe je dat kan zetten.
Beetje labello met een zacht kleurtje en klaar.
maandag 31 oktober 2011 om 16:35
Mijn lijstje make up is wel wat uitgebreider:
dagcreme
primer
foundation (Clinique of Maybelline)
oogschaduwprimer
oogschaduw (kleuren stem ik altijd af op m'n kleding)
zwart of paars oogpotlood, soms zwarte eyeliner
wenkbrauwpoeder- en gel
lippenstift of lipgloss
Vooral goed verzorgde wenkbrauwen zijn erg belangrijk. Regelmatig (laten) epileren.
dagcreme
primer
foundation (Clinique of Maybelline)
oogschaduwprimer
oogschaduw (kleuren stem ik altijd af op m'n kleding)
zwart of paars oogpotlood, soms zwarte eyeliner
wenkbrauwpoeder- en gel
lippenstift of lipgloss
Vooral goed verzorgde wenkbrauwen zijn erg belangrijk. Regelmatig (laten) epileren.
maandag 31 oktober 2011 om 16:38
quote:pimpelmeesje67 schreef op 31 oktober 2011 @ 16:35:
Ja die vraag heb ik al weken:
Waar laat je zoiets doen. En vooral waar laat je zoiets goed doen? Ik heb geen zin dat ze het verknalt.
Maar hoe het er nu uitziet is ook niet optimaal.
Ja die vraag heb ik al weken:
Waar laat je zoiets doen. En vooral waar laat je zoiets goed doen? Ik heb geen zin dat ze het verknalt.
Maar hoe het er nu uitziet is ook niet optimaal.
anoniem_92902 wijzigde dit bericht op 31-10-2011 16:39
Reden: typen = lastig
Reden: typen = lastig
% gewijzigd