Mode & Beauty alle pijlers

Kledingadvies nodig!

15-10-2011 20:18 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dames,

Jullie hulp is nodig! Na net weer een uur voor mijn kast gestaan te hebben ben ik het zat; ik heb nieuwe kleren nodig! Simpel zou je zeggen, ga lekker shoppen. Helaas is dat niet zo simpel want: 1 ik haaaaat shoppen (ik mis dat gen blijkbaar) en 2 ik kan niet combineren! Ik ben ondertussen gelukkig wel zo ver dat ik weet wat ik leuk vind! Rokjes en jurkjes met laarzen er onder (ook die moet ik nieuw hebben...), colbertjes, blousjes met of zonder trui er over. Alleen, het lukt me niet!

De afgelopen jaren heb ik grotendeels mijn kleding via internet besteld maar achteraf heb ik vaak spijt van aankopen. Heb nu 2' á 3 leuke setjes, en that's it!

Mischien handig om te weten: ik ben niet al te groot 1.60m) en ik ben ook niet super slank (tussen 65kg en 70kg).

Dus dames, hoe kan ik dit het beste aanpakken (wat móet ik kopen)? En wat zijn leuke combi's?

Ben heel benieuwd naar jullie reactie!

(ik moet wel zo weg naar een feestje dus helaas vandaag niet veel tijd om te reageren... Maar I'll be back!)
Ooh leuk, ik ben dol op dit soort make over-topics en meestal krijg je de leukste tips, dus ik ben benieuwd!

Wat is je stijl? Kak, casual, vrouwelijk, sportief? Van welke kleuren hou je? En hoe is je haarkleur en gezichtsteint?
Heb nog 10 minuten voordat ik moet gaan :-)

Ik vind het ook moeilijk om mijn stijl aan te geven. In ieder geval niet sportief of kak, maar meer een beetje casual/netjes. Zou gewoon ook wat meer willen durven experimenteren, met bijvoorbeeld leuke accessoires, die heb ik nu ook niet namelijk.

En kleuren, ik zit meestal in de wat donkere kleuren. Vind ik op zich prima, breng liever wat kleurijke accenten aan. Ben niet een heel uitbundig type, dus knalpaarse jurkjes "past" niet bij me!

Ow en ik ben blond , en vrij lichte huid maar niet wit.
En wat voor figuur heb je?

Ik denk toch dat je eigenlijk wel echt moet gaan shoppen in de stad aangezien het via internet niet echt goed gaat. Je kunt dan ook vriendin meenemen die een beetje zicht op combineren heeft en jouw smaak goed kent.

Daarnaast zou je er ook aan kunnen denken om toch andere kleuren te kopen. Lichtroze bijv. is vaak heel mooi. Als je wilt durven experimenten moet je het gewoon doen, dan merk je gelijk of het iets voor je is of niet.

Kun je geen plaatjes plakken van hoe je je ongeveer kleedt? Wat voor een soort rokjes draag je bijvoorbeeld?
.
.
Hier zit in een dorp verderop een enorme kledingzaak waar ze ontzettend veel merken en soorten kleding hebben.

Een winkel waar service nog hoog in het vaandel staat en waar verkoopsters precies zien wat je staat of past.

Een winkel waar je in de paskamer kan gaan staan en ze de kleding bijbrengen.

Wellicht is in jouw omgeving ook een dergelijke winkel te vinden.
quote:bertje_ schreef op 15 oktober 2011 @ 20:46:

Hier zit in een dorp verderop een enorme kledingzaak waar ze ontzettend veel merken en soorten kleding hebben.

Een winkel waar service nog hoog in het vaandel staat en waar verkoopsters precies zien wat je staat of past.

Een winkel waar je in de paskamer kan gaan staan en ze de kleding bijbrengen.

Wellicht is in jouw omgeving ook een dergelijke winkel te vinden.Dit vind ik altijd heerlijk winkelen! Ik dit vaker meegemaakt bij Didi en ook bij Bandolera. Zo leuk als ze gewoon eerlijk zijn in wat je wel en niet moet nemen en dingen uit het rek pakken die je zelf niet zo snel zou kiezen. En dat blijkt vaak heel leuk te staan!
Ik vind van dat soort winkels wel vervelend dat ze vaak geen of een mini spiegel in het pashokje hebben, zodat je wel naar buiten moet. Als je weet wat je wil en wat je leuk staat en je wil dat opruimingjurkje alleen even snel passen dan wil ik snel even het jurkje aankunnen doen, schoenen aanhouden en spijkerbroek even laten zakken, constateren dat het toch dat maatje kleiner had moeten zijn die helaas niet meer in het rek hing en snel weer naar buiten. En niet: en hoe vind u het zitten? het is te groot. Ja vindt u dat? etc.
Hier heb je ook wel wat aan denk ik:

Figuurtypes en passende kleding

Nog meer tips:

- kijk in de catalogus van je favoriete winkels en merken voor combinaties die je leuk vindt;

- kijk naar de poppen in de winkels;

- kijk naar wat de verkoopsters dragen;

- kijk in modeblogs, bijv. www.tendystyle.nl

- vraag om hulp in de winkels maar doe dit op een doordeweekse dag (want aan zaterdaghulpjes heb je meestal niets);

- kijk in modetijdschriften zoals de Marie Claire of de Elle
Dit is ook heel erg leuk:

The dressingroom van H & M

Kun je leuk het meisje aankleden, net als vroeger .
Leuk topic, deze houd ik in de gaten.
Bij Sissy-boy op de Kalverstraat in Amsterdam zijn ze ook heel behulpzaam en hebben goede tips, ook op zaterdag. De pashokjes zijn wel echt vreselijk, en nog erger: geen spiegel in het pashokje.

Heb je misschien foto's van de setjes die je wel leuk vind? Dat zoekt makkelijker.
Wat dacht je van inspiratiesites als www.lookbook.nu, www.style-book.nl en www.polyvore.com? Hier staan de setjes al klaar, doorklikken, kopen en je loopt er stijlvol bij :-). Hier kijk ik in ieder geval altijd even als ik koos inspiratieloos ben
Nog een tip: de afleveringen van Missie Holland online terugkijken. Veel tips, ook voor jouw figuur (en, maar dat is natuurlijk erg persoonlijk, ook nog eens heel vermakelijk op een positieve manier).
Leuke tips dames, ik heb alles even doorgespit!

@ Lissy: ik vind de websites die je aangeeft leuk om door te kijken, maar ik kan er niets mee! Het is voor mij nog te vaag, zie het niet voor me bij mezelf!

Boek van T&S heb ik een keer van een vriendinnetje geleend. Volgens mij ben ik een cello (of iets in die richting), vind het altijd moeilijk te bepalen! Jullie vroegen naar mijn figuur: zoals ik eerder al schreef ben ik niet al te groot (1.60m) en niet al te licht (65 a 70kg). Redelijke borsten (C of D cup), buikje, brede heupen en flinke bovenbenen.

En wat voor type kleding ik nu (het vaakst, mijn paar setjes dus) draag; ff kijken of ik plaatjes kan plakken:

Heb 2 spijkerrokjes (donker), zoiets:

rokje

Deze draag ik dan met een maillot of panty met laarzen (simpele zware laarzen met hak) of pumps.

Een jurkje zoals deze: jurkje

Hieronder vaak een shirtje of blouse. Ook weer met maillot of panty en laarzen of pumps.

Daarnaast nog 2 spijkerbroeken; donkerblauw en grijs met daarop een blouse (met of zonder truitje) en een colbertje.

Wat ik zou willen: een paar nieuwe setjes. Bijvoorbeeld 2 nieuwe rokjes, 3 nieuwe jurkjes, een overload aan maillots en panties, een nieuwe spijkerbroek, een paar leuke shirts en blousjes, 2 paar nieuwe laarzen (1 met en 1 zonder hak) en wat accessoires.

Ik kan voor mijn gevoel gewoon geen leuke plaatjes vinden die een beetje bij mijn model passen (het zijn allemaal lange, slanke meiden). En dan het winkelen zelf; waar moet ik heen?!
Misschien doe je hier wel leuke ideeën op:

Kledingcombinaties
Ano_ niem, ga lekker met een vriendin/zus naar een winkel met groot assortiment(ik vind Rinsma leuk maar dat zit in het noorden des lands ) en pas daar een aantal combi's. Neem er de tijd voor en leg je probleem voor aan een verkoopster. Een goede winkel heeft bereidwillige en hulpvaardige verkoopsters met kijk en oor voor wat jij wel en niet wilt. Maar trek ook eens aan wat je op het eerste oog misschien niks lijkt, het kan erg verrassend uitpakken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven