Mode & Beauty alle pijlers

Kledingkast upgraden

21-09-2012 16:36 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ok, de kledingkast is uitgezocht. Zomerkleding eruit. Winterkleding.. er niet in. Want ik had niks meer. Alles verwassen of kapot. Wat resteert.. een zo goed als lege kast. Wie wil mij helpen mijn kast te upgraden tot een waardige garderobe. Ik ben niet zo'n handige shopper. In de winkel weet ik van ellende niet waar ik moet kijken. Mijn aandacht wordt van hot naar her getrokken maar ik keer altijd weer zonder iets naar huis. Ik heb een paar leuke items over namelijk;

2 blazers een zwarte en een grijze met bruine bies en bruine elleboogstukken.

1 spijkerbroek?!?

1 grijze/blauwe chino

1 zwarte chino

2 rokjes(1 paarsige gelaagde tot boven de knie 1 polkadot plisseerok

4 tops(1 cognackleur, 1 donkergroene, 1 witte en een rode allemaal effen)

1 witte blouse, een spijkerjasje

3 vesten grijs/wit/blauw

1 blauw jurkje en 1 zwart tuniek met oud bloemenpatroon.

Dat is alles! Wie heeft er slimme shop-tips voor mij, zodat ik door middel van het aanschaffen van een paar goede items weer leuk voor de dag kan komen deze herfst. Ik slenter al drie dagen door de stad, maar zonder resultaat.
Je hebt al best wel veel basics, maar kijk hier

voor een lijst met alles wat een vrouw in de kast zou moeten hebben.

Vraag ook hulp aan de verkoopsters! En dan niet in de hema of C&A, maar als je naar een winkel als Claudia Strater of Bijenkorf gaat zijn de verkoopsters ervaren genoeg om je goed advies te geven. Heb ik altijd hele fijne ervaringen mee.
Pak shoppen aan zoals je boodschappen doet: niet zomaar wat rondslenteren maar een lijstje maken. Wat heb je nodig en wat vind je mooi?

Je hebt een aardige collectie basics, het is misschien leuk om daar wat prints of kleuren aan toe te voegen. Sjaals, vestjes en tops zijn een makkelijke manier om je garderobe wat gevarieerder te maken.

Maar ga er dus eerst eens voor zitten: wat vind je leuk? Blader eens door een modetijdschrift, google een paar modeblogs. Niet om te zien wat hip is, maar om ideeën op te doen. Misschien kom je erachter dat je ruitjes leuk vindt, of de kleur paars. Zo kan je veel gerichter op zoek gaan.
Ja die basics ken ik. Maar een kokerrok bijvoorbeeld zal ik niet gaan dragen. Het nadeel van advies inwinnen bij de winkels vind ik dat ik mij dan heel makkelijk laat overhalen tot het kopen van dingen die helemaal niet bij mij passen. Zo twijfelde ik een keer tussen cognac kleurige laarzen en zwarte laarzen. Toen heb ik mij door de verkoopster over laten halen de zwarte te nemen. Want volgens haar was zwart onmisbaar in de kledingkast. Met als resultaat dat ik ze 1 keer heb gedragen. En zo gaat dat ook telkens met de kleding. Ik ben niet opgewassen tegen commerciele verkoopsters.
Vraag jezelf af of je een kledingsstuk daadwerkelijk met plezier gaat dragen. Voel je je er prettig in?

Koop kleding die je figuur ten goede komt. Dus bij een volle boezem géén coltrui. Bij een stevig buikje alsjeblieft geen wit strak stretch shirtje.
Als je niet opgewassen bent tegen commerciële verkopers dan zou ik een vriendin meenemen die eerlijk zegt of iets wel of niet staat.

Ik moet het ook niet hebben van die verkoopsters. Bovendien kan ik mij er in de "betere" kledingzaken wel aan storen dat het personeel of overdreven aardig is maar vaker nog, je geen blik waardig gunt. De zin om in die winkel een kledingstuk te kopen verdwijnt bij mij dan al snel...
Inderdaad liquorice, zo wil ik het aanpakken. Wat ik mooi vind is vaak te duur . Voor mijn werk(ik werk zelfstandig) neig ik er altijd naar om heel nette beetje tuttige kleding te kopen. Met als resultaat dat ik het niet praktisch vind. Een rokje en pumps zijn leuk. Maar in mijn beroep moet ik veel lopen/bukken/sjouwen. Mijn klanten verwachten wel dat ik netjes voor de dag kom. Maar praktische kleding is minder netjes. Ik werk ook veel in het bankwezen. Daar loopt iedereen er spik en span bij. Maar ik kom ook bij klanten waarbij kleding minder toe doet. En dat vind ik ook moeilijk. De mix te vinden tussen nette sets en casual/nette sets. Overigens kom ik altijd terug op een beetje klassieke kleding.
Ja het is wel even zoeken naar een goeie winkel/verkoopster, maar ik heb er wel veel plezier van als iemand je echt goed helpt.

En altijd kaartjes eraan laten totdat ik het draag.. anders heb ik altijd nog een maand om me te bedenken (of twee weken)
Oeps. Dubbel.
Ik vond deze wel leuk jurk

en deze jurk

Maar dat zijn echt weer van die basic dingen. Waar ik niks bij heb om het mee te combineren. Bovendien vind ik zo'n jurkje met korte mouwen heel leuk op een feestje, maar een beetje fris voor overdag. Overigens heb ik maat 36 recht model weinig taille en een b-cup.
Ik heb zelf talloze jasjes. Zo'n basic jurkje wordt dan meteen een stuk feestelijker.

Mijn laatste aanschaf : deze

En zoals liquorice zegt; sjaaltjes enzo..
Ja inderdaad superleuk!

En wat betreft de sjaaltjes.. ik kies meestal voor effen kleuren in tops. Jasjes ook bedenk ik mij nu. Kiezen jullie dan een kleurentint uit de basic top of uit het jasje voor de sjaal?
Accessoires vind ik ook altijd moeilijk. Aangezien ik er bij de rekjes van een boutiek al niet kan slagen. Maar bij bv Pieces en V&D vind ik het al vrij snel kinderachtig of veel te opvallend.Nog tips waar ik daarvoor beter kan kijken?
Qua kleurencombinaties; ik draag vrij vaak één kledingstuk met een print. Een van mijn favoriete tops heeft bijvoorbeeld een print die hier op lijkt:

De kleuren zijn rood, groen, blauw en wit en ik laat er een of twee terugkomen in mijn accessoires. Bijvoorbeeld door een groene panty te dragen, blauwe schoenen, of rode oorbellen. De rest van mijn outfit hou ik wel basic in zwart of donkerblauw om te voorkomen dat het te wild wordt. Als ik werk dan he, in mijn vrije tijd ga ik los .

Om antwoord te geven op je vraag: het kan dus allebei, wat je maar mooi vindt. Ik vind het zelf wel mooi om een fellere kleur te laten terugkomen in een outfit met wat minder opvallende kleuren.

H&M heeft niet onaardige sieraden en sjaals, de Bijenkorf ook. Bij de laatste is de kwaliteit natuurlijk veel beter en het ziet er allemaal ook wat klassieker uit.
Wat zijn je "basis kleuren" ? Je kunt ook kijken naar seizoenstypes, en kijken wat jou het beste staat. Koop altijd items die je op verschillende manieren kunt dragen, niet alleen één combi.

Mooie schoenen zijn ook über belangrijk !
Mijn basiskleuren zijn blauw, grijs en bruin. Best een beetje somber.

Qua schoenen heb ik het beter bekeken. Ik heb verschillende kleuren pumps, laarzen en veterschoenen. Nieuwste aankoop schoenen is deze

Even om aan te geven dat ik ook graag comfortabele dingen draag.
Lekker opvallend dus liquorice. Tja ik ben meer een onopvallend type

Ik denk ook dat ik eens moet investeren in twee mooie broeken. Geen chino's maar wat anders. Jeans draag ik niet zo graag. Vind ik niet zo lekker zitten. En die skinnymodellen ben ik een beetje zat. Op dit moment zie ik wel leuke modellen, maar dan hebben ze meteen weer zo'n opvallende print.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven