Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
De eurowinkel in Driebergen is een echte aanrader voor kleding. Alles kost een euro.

Vandaag een paar desiqual shirts en splinternieuwe zwarte pumps gescoord.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
De Steentilstraat ligt niet op mijn route.

In de Oude Kijk in 't Jatstraat zitten ook veel leuke zaken.

Bij Nelzer heb ik regelmatig mooie spullen gescoord.

Niet übergoedkoop à la kringloop, maar wel een mooi assortiment.

Bij mijn zoektocht naar de naam Nelzer kwam ik op dit blog terecht.

Leuk ! Ik heb meteen wat eetideetjes opgedaan.

http://www.notsostuffy.nl/blog/category/groningen/
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Yay een back to the future ost lp Voor 1 euro. Normaliter gaan deze voor 25 euro weg dus ik ben happy

En nog een paar andere cds en lps voor een euro per stuk gehaald. Kringloop almere.
Hebben jullie ook dat probleem dat je iets moois scoort en dan de rest van de serie ook wilt hebben ?
http://m.dvhn.nl/nieuws/d ... gloopwinkel-12372853.html

Wat de politie al niet vindt in een kringloopwinkel.
Hahaha vintage wiet scoren bij de kringloop!

Leuke blog inderdaad snoesje. De Kijk in 't Jatstraat is ook al een heerlijk winkel walhalla. Maar die ligt jammer genoeg/gelukkig niet op míjn route .

Verder heb ik niet heel veel "series" die ik kan sparen. Maar alles wat retro en oranje is vind ik sowieso geweldig (en wil ik dus hebben ).

Jij hebt ook goede zaken gedaan in Almere, Broodtrommel!

En ik heb vandaag voor het eerst mijn nieuwe kringloopschoentjes aan. Had al een kringlooprokje die er perfect bij past.
@Labellei,leuke broodtrommels,mijn plastic botervloot is in die stijl dus.Ik ken die kledingwinkel niet in de Steentilstraat.Ik kocht zelf met name films/vinyl en verzamelobjecten bij de Kringloop.

@Snoesje,met dvd-series heb ik dat idd.Geen rust voor alles compleet is, op het neurotische af .

Overigens zit er op de Oosterhamriklaan halverwege een kleine kringloopwinkel,What's In.Zit in een tijdelijk huurpand en is nog niet zo bekend, dus mss kun je er nog iets aparts scoren.

Hoe plaats ik trouwens fotoos hier?
Vraag blijft,why is the rum gone?
Heb je al plaatjesplakrecht ? Dat moet je aanvragen bij de mods.

Ik upload mijn foto's naar tinypics.com en plaats dan de link hier.

Bij WhatsIn heb ik ooit voor 3 euro een leuk Chinees theeservies gescoord in de doos.

Zoiets, maar dan in wit.

Heb van de week 5 Stephen King boeken gescoord en een 3-poot staande lamp. Kringloop Appingedam.
Flink groot pand in Appingedam, daar kun je inderdaad heerlijk rondzwerven.

In Groningen vind ik Kringloop+ aan de Diamantlaan de netste, ze zijn altijd aan het poetsen en opleuken..

Bij FairBack aan de Ulgersmaweg kan ik de meeste boeken scoren.

Ik mag van mezelf geen boeken meer kopen, geen plek meer. Ik loer dus alleen nog op bepaalde titels.

Wel vind ik het grappig dat je een populair boek soms drie keer ziet staan (de Da Vinci Code, bijvoorbeeld) en dat elk boek een andere prijs heeft, terwijl ze in dezelfde staat zijn. Ik ben een neuroot die ze bij elkaar zet.

Hoi Snoesje, ja inderdaad ben dol op die in Appingedam. Kringloop aan de Diamantlaan is nieuw toch? Daar moet ik zeker een keer heen! Ik heb ook geen plek meer en moet me eigenlijk aansluiten op de topic van de grote huisopruiming. Alleen ben ik ook hebberig, verzamelaar en omring me graag met boeken, films en aparte spulletjes.

Je zet dezelfde titels bij elkaar ?
quote:Snoesje666 schreef op 22 maart 2015 @ 12:53:Thnx Snoesje,zal verzoekje sturen aan mods.Grijns,jij kent ook echt alle Kringloop winkels in G.
Vraag blijft,why is the rum gone?
Leuk om te lezen....

Ik werk zelf in een tweedehands winkel dus het is elke dag een strijd om dingen juist niet te kopen ;)

Het feit dat ik ook nog korting krijg is al helemaal moeilijk! Elke week blijft er wel iets aan de vingers hangen.

Las veel over kleding, wij kopen ook in en zijn daar heel streng in daardoor liggen onze prijzen wel iets hoger maar nog steeds een koopje tegenover de normale winkels.

Voor mij is het bijna elke dag kerstpakketten dag aangezien ik de eerste ben die de dozen openmaakt... elke keer een feestje :D

Afgelopen vrijdag: 3 zinken hangpotjes voor aan het balkon, een groot vleesmes(sabatier) en een mooi sprookjesboek voor 3,50 (met korting natuurlijk)
quote:miekemv schreef op 22 maart 2015 @ 13:23:

Hoi Snoesje, ja inderdaad ben dol op die in Appingedam. Kringloop aan de Diamantlaan is nieuw toch? Daar moet ik zeker een keer heen! Ik heb ook geen plek meer en moet me eigenlijk aansluiten op de topic van de grote huisopruiming. Alleen ben ik ook hebberig, verzamelaar en omring me graag met boeken, films en aparte spulletjes.

Je zet dezelfde titels bij elkaar ? Kringloop Diamantlaan vierde 1 of 2 weken geleden haar eerste verjaardag. Leuk feestje.
Jensy met dat werk van jou had ik in no time een Burn out omdat ik moeilijk iets kan laten liggen.

Inderdaad het kerstpakkettengevoel, zo voor het oprapen.....
Jij was op het feestje van de kringloop Snoesje?
Ik was te vroeg, op zaterdag heb ik twee uurtjes voor mezelf en ben dan in de buurt.

De BBQ moest nog aangezet worden.

@ Snoesje, waar zit dat 'tafelding' in Haren?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nighttripper schreef op 22 maart 2015 @ 13:35:

[...]

Thnx Snoesje,zal verzoekje sturen aan mods.Grijns,jij kent ook echt alle Kringloop winkels in G.

Snoezekind en ik zijn junks.

Gisteren heb ik voor hem bij Pino nog "nieuwe" scoutingschoenen gekocht van Ecco, voor 8 euro.

Schoenen koop ik verder altijd nieuw, maar niet voor die paar uurtjes bij scouting, daar zijn nieuwe schoenen direct af.
quote:Nouschi schreef op 22 maart 2015 @ 14:46:

@ Snoesje, waar zit dat 'tafelding' in Haren?

Gewoon aan de Rijksstraatweg bij de winkels, als je vanaf Glimmen komt direct aan de rechterkant.

Ik denk dat daar eerst de videotheek zat, maar ik ben niet echt bekend met de winkelgeschiedenis van Haren.
quote:Snoesje666 schreef op 22 maart 2015 @ 14:51:

[...]

Gewoon aan de Rijksstraatweg bij de winkels, als je vanaf Glimmen komt direct aan de rechterkant.

Ik denk dat daar eerst de videotheek zat, maar ik ben niet echt bekend met de winkelgeschiedenis van Haren.Oh daar. Ga ik ook een keer kijken als ik weer eens in Haren ben. Dank je.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@Jensy: ik werk dus ook bij de kringloop (vrijwilliger) en ik moet me ook zó inhouden en heel erg streng zijn tegen mezelf. Ik heb een klein budgetje dat helpt ook mee om de aankopen te beperken. Maar dat is soms ook best wel frustrerend!

Maar ik kan soms best "high" worden van al die mooie dingen die ik zie. Wat dat betreft begrijp ik de opmerking van miekemv wel dat ze overspannen zou raken.

@nighttripper: ja die botervloot klinkt ook helemaal top! Komt bij deze dus ook op mijn lijstje.

Bij de Kringloop Plus ben ik nog steeds niet geweest. Ligt totaal niet op mijn route en ik kom zo weinig mogelijk in Vinkhuizen omdat ik daar altijd verdwaal. (Nou ja die 2X dat ik er geweest ben dan ). Maar Mamamini, mijn tafel, Fair Back (inderdaad véél boeken! Geweldig!) vind ik ook leuk. En de kledingwinkel van het Leger des Heils aan de Westerhaven daar ben ik ook te lang niet geweest.

Als ik alle kringloopwinkels in/rondom stad wil bezoeken dan word ik volgens mij écht overspannen (wegens aanmaak van te veel dopamine haha).

Oh ja over netheid van de winkels gesproken: je wil echt niet weten wat voor puinhoop sommige klanten ervan maken! Veel klanten hangen kleding schots en scheef in de rekken als ze er iets uithalen om te bekijken. Heel vaak ligt het op de grond. Schoenen, tassen etc idemdito. Alles wordt maar neergekwakt en wat op de grond valt wordt niet opgeraapt. Ik heb ook wel eens sokken gevonden in de winkel die overduidelijk waren uitgetrokken om schoenen te passen en niet weer waren aangetrokken en op de grond lagen. Vrijdag zag ik nog bij Mamamini Helperoostsingel kinderen een enorme puinhoop maken bij het speelgoed en de ouders lieten ze gewoon hun gang gaan.
Voor KringloopPlus kun je niet verdwalen in Vinkhuizen. Je rijdt namelijk vanuit de stad langs de McDonalds rechtdoor langs het Hoendiep. Bij de stoplichten ga je rechtsaf en dan is het aan je rechterhand, bij het vroegere postverdeelcentrum.
Ohhh ja tis zo erg soms! Ik vond laatst zwaar gebruikte inlegzolen... ????

Of gewoon een afgetrapt paar schoenen en dan de onze jatten... (nu staat er 1 in de winkel en 1 achter ;)

Ik snap dat mensen het soms een rommel of stoffig vinden. Ik ben echt een poetsmiep maar er valt niet tegen op te poetsen.

Veel meubels hebben een tijdje in de schuur of opslag gestaan en zitten dus vaak onder t stof... zodra het de winkel binnenkomt waait het alle kanten op. Bij ons het spik en span houden is gewoon onmogelijk. Ook door de vele aanloop en als wij elk product dat binnen komt moet poetsen moeten we 4 extra mensen inhuren.. geen doen jammer genoeg. Want dan schieten vooral de prijzen omhoog ;) Voor niemand leuk dus hahaa!

Ja die high ken ik hahahaa! OMG wel een goede manier van High ;)
Ja Jensy herkenning alom hier. Iedereen (de medewerkers) rennen zich rot om het een beetje toonbaar te houden. Maar dat wil tóch niet lukken. En dat er mensen in onze schoenen vandoor gaan en hun afgetrapte paar achterlaten: ja dat gebeurt ook wel eens. Maar vooral die kleding die op de grond ligt vind ik zo opvallend. Je blíjft aan het oprapen. (Je hebt nog net geen hark nodig ) .

@snoesje: ik verdwaal écht zó gemakkelijk. Alleen de McDonalds Hoendiep is al een uitdaging. Hahaha. Maar bedankt voor de uitleg, ik hoop het binnenkort eens te proberen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven