Kringloop koopjes
dinsdag 10 januari 2012 om 12:31
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
maandag 26 januari 2015 om 00:38
Vandaag bij MijnTafel in Haren twee wijnglazen gekocht met een tinnen bloemdecoratie. Ik kan helaas geen foto vinden op Google en zelf fotograferen lukt nu niet, ze zijn voor Moppemans verjaardag.
Ze hebben er leuke spullen, maar wel voor "Harense prijzen".
Een tweedehands wit nepbont kinderhandtasje met plastic parelsnoer van de H&M voor ¤ 7,95 is bespottelijk, net als ex-rental dvd's voor ¤ 2,50.
Ze hebben er leuke spullen, maar wel voor "Harense prijzen".
Een tweedehands wit nepbont kinderhandtasje met plastic parelsnoer van de H&M voor ¤ 7,95 is bespottelijk, net als ex-rental dvd's voor ¤ 2,50.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 5 februari 2015 om 01:50
Vandaag heb ik een vette slag geslagen bij de Noppes. Echt weer een kick! Ik heb gekocht:
-een echt leren paarsen jack, winterjas, voor 15 euro! Zit als gegoten, een getailleerd kort motorjasmodel met veel drukkers en ritsen. En lange stoffen manchetten!
-een rood gestreept denimjasje voor de zomer voor 7 euro
-rode leren loafers voor 5 euro
-eindelijk weer een goeie jeans (merk jessica, wat ik meestal niks vind) met iets wijde pijpen voor 6 euro. Ik ben vorig jaar 15 kilo aangekomen in vrij korte tijd. Dus ja, dan past er niks meer he! Bij deze jeans voel ik me geen rollade, hahaha
-een gek hoedje en een leuke tas, die ik voor de sier aan de muur hang, allebei 2,50. In het echt is de tas blauwer als op de foto.
-een paarse gebreide bolero voor 3,50
-een rode skinny jeans met metalen decoratie voor 4 euro
-een rok, althans dat dacht ik, met brede elastieken band. Toen ik hem aandeed thuis, dacht ik, o nee, het is een zwangerschapsrok. En het bleek een strapless jurkje te zijn, hahaha. De stof is erg mooi dus die vermaak ik nog wel of maak er een kussensloop van. Die was 3,50
-en dan nog wat rammelaars voor de konijnen en een knuffelbeer die 'fffietfffieuw' zegt als je erin knijpt, voor de honden. Vinden ze leuk om te slopen, het kost een maar eurootje en onze reu vindt dat erg leuk.
Ik was iets meer dan zestig euro kwijt. Meestal koop ik niet zoveel maar ik had mazzel. Foto's hieronder, het is alleen niet goed te zien dat de leren jas paars is maar het is een hele mooie kleur en redelijk stug, mat leer. Dat is mijn beste koopje van vandaag, die jas. Ik ben er blij mee!
Rode loafers
Paarse, echt leren jas
Gek hoedje
Tas met bling
Goeie spijkerbroek!
Rood gestreept jasje
Rode skinny jeans met metalen decoratie
-een echt leren paarsen jack, winterjas, voor 15 euro! Zit als gegoten, een getailleerd kort motorjasmodel met veel drukkers en ritsen. En lange stoffen manchetten!
-een rood gestreept denimjasje voor de zomer voor 7 euro
-rode leren loafers voor 5 euro
-eindelijk weer een goeie jeans (merk jessica, wat ik meestal niks vind) met iets wijde pijpen voor 6 euro. Ik ben vorig jaar 15 kilo aangekomen in vrij korte tijd. Dus ja, dan past er niks meer he! Bij deze jeans voel ik me geen rollade, hahaha
-een gek hoedje en een leuke tas, die ik voor de sier aan de muur hang, allebei 2,50. In het echt is de tas blauwer als op de foto.
-een paarse gebreide bolero voor 3,50
-een rode skinny jeans met metalen decoratie voor 4 euro
-een rok, althans dat dacht ik, met brede elastieken band. Toen ik hem aandeed thuis, dacht ik, o nee, het is een zwangerschapsrok. En het bleek een strapless jurkje te zijn, hahaha. De stof is erg mooi dus die vermaak ik nog wel of maak er een kussensloop van. Die was 3,50
-en dan nog wat rammelaars voor de konijnen en een knuffelbeer die 'fffietfffieuw' zegt als je erin knijpt, voor de honden. Vinden ze leuk om te slopen, het kost een maar eurootje en onze reu vindt dat erg leuk.
Ik was iets meer dan zestig euro kwijt. Meestal koop ik niet zoveel maar ik had mazzel. Foto's hieronder, het is alleen niet goed te zien dat de leren jas paars is maar het is een hele mooie kleur en redelijk stug, mat leer. Dat is mijn beste koopje van vandaag, die jas. Ik ben er blij mee!
Rode loafers
Paarse, echt leren jas
Gek hoedje
Tas met bling
Goeie spijkerbroek!
Rood gestreept jasje
Rode skinny jeans met metalen decoratie
Mensen kunnen alleen zichzelf redden.
donderdag 5 februari 2015 om 08:45
Dankjewel. Ik deed meteen de broek, bolero, jas en loafers aan op de wandeling. Toen bleken loafers te koud voor de winter. Maar ik was zo trots als een pauw. Dat heb ik niet als ik nieuwe kleren koop, het is gewoon scoringsdrang, hahaha. Mijn vriend heeft ook een wollen colbert van dolce en gabbana voor 6,50, staat hem echt goed. Hij heeft een grote maat en dan zijn colberts vaak vierkante blokken. Deze is mooi getailleerd. Hij gebruikt hem ook als jas, zo warm is ie. Score! Wat ook leuk is, we vinden ook vaak dingen voor elkaar. Maar ze hebben wel weinig leuks voor mannen, qua kleding.
donderdag 5 februari 2015 om 17:17
Wat een leuke kleren Gladoortje! En die tas vind ik ook mooi. (Zou ik ook hebben gekocht als ik die was tegengekomen )
Ik werk sinds kort bij de kringloop en ik moet me daar zó inhouden.
Ik mag van mezelf nu iedere week één ding kopen (tenzij erg goedkoop dan mag ik can mezelf meer). En alleen als ik het écht nodig heb en als het ook wat aparter is, dus geen 13 in een dozijn.
Morgen mag ik weer van mezelf, Ik sta nu al te trappelen .
Ik werk sinds kort bij de kringloop en ik moet me daar zó inhouden.
Ik mag van mezelf nu iedere week één ding kopen (tenzij erg goedkoop dan mag ik can mezelf meer). En alleen als ik het écht nodig heb en als het ook wat aparter is, dus geen 13 in een dozijn.
Morgen mag ik weer van mezelf, Ik sta nu al te trappelen .
donderdag 5 februari 2015 om 19:29
Ik merk dat ik kieskeuriger word.
In het begin kocht ik van alles, gewoon, omdat het goedkoop is.
Nu kijk ik naar merk (ik vind 6 euro voor een h&m / zeeman jurkje alsnog duur), en naar de kwaliteit. Had gister een mooi Isabel Marant vest in mijn handen, maar al heel erg pluizig / pillerig. Was niet duur. Maar hoe groot is de kans dat je het ook gaat dragen?
In het begin kocht ik van alles, gewoon, omdat het goedkoop is.
Nu kijk ik naar merk (ik vind 6 euro voor een h&m / zeeman jurkje alsnog duur), en naar de kwaliteit. Had gister een mooi Isabel Marant vest in mijn handen, maar al heel erg pluizig / pillerig. Was niet duur. Maar hoe groot is de kans dat je het ook gaat dragen?
donderdag 5 februari 2015 om 20:03
Ik heb ooit een gebreide pillende O'Neill trui gekocht voor Snoezekind. Drie euro. Thuis met de pluizentondeuse eroverheen en hij was weer als nieuw. Hij groeit niet snel en draagt hem al twee jaar. Gebreide kleding gaat nou eenmaal pillen, maar daar zijn die tondeuses goed voor.
donderdag 5 februari 2015 om 20:19
Ik koop ook niet alle soorten kleding in de kringloopwinkel. Shirts zijn vaak verwassen en te duur, naar mijn smaak dan. Ik ga vooral voor jassen, schoenen, truien, broeken, rokken en accesoires. Mijn vriend koopt er vaak colberts en schoenen. Soms hebben ze nieuwe of bijna nieuwe shirts maar het is goed zoeken.
Mijn favorietje hoekje waar ik vaak leuke dingen vind, is het rek met lange jurken en badjassen, duikpakken, etc. Daar kun je ook hele gekke kleding vinden, authentieke zeventiger jaren kleding enzo. Dus daar gaan we altijd even lachen. En passen voor de grap.
Het textielrek vind ik ook leuk, voor dekens voor de dieren maar soms ook mooie stof om zelf iets mee te maken.
Maar de laatste tijd was de spoeling dun, ik was ook al maanden niet geweest. Soms heb je gewoon mazzel. Soms ook niet. Maar dat maakt het juist leuk voor mij. Het is net een soort gokken, haha.
Mijn favorietje hoekje waar ik vaak leuke dingen vind, is het rek met lange jurken en badjassen, duikpakken, etc. Daar kun je ook hele gekke kleding vinden, authentieke zeventiger jaren kleding enzo. Dus daar gaan we altijd even lachen. En passen voor de grap.
Het textielrek vind ik ook leuk, voor dekens voor de dieren maar soms ook mooie stof om zelf iets mee te maken.
Maar de laatste tijd was de spoeling dun, ik was ook al maanden niet geweest. Soms heb je gewoon mazzel. Soms ook niet. Maar dat maakt het juist leuk voor mij. Het is net een soort gokken, haha.
zaterdag 21 februari 2015 om 16:10
Twee punk/gothic broeken voor Snoezekind gekocht, merk Stuka, rood en zwart met ringen langs de zijkant en wijde pijpen.
Hij past ze bijna, nog iets te lang. Vijf euro per stuk.
Er hing ook nog een paarse, maar ik wist wel dat hij die nooit zou aantrekken.
Hij vindt ze gelukkig mooi. Ik kan tegenwoordig maar moeilijk leuke broeken voor hem vinden, dus loopt hij meestal in een saaie spijkerbroek. Blijkbaar kan hij nu bijna in maatje 26.
Dit model, maar effen rood en effen zwart en met zilverkleurige ringen opzij.
Hij past ze bijna, nog iets te lang. Vijf euro per stuk.
Er hing ook nog een paarse, maar ik wist wel dat hij die nooit zou aantrekken.
Hij vindt ze gelukkig mooi. Ik kan tegenwoordig maar moeilijk leuke broeken voor hem vinden, dus loopt hij meestal in een saaie spijkerbroek. Blijkbaar kan hij nu bijna in maatje 26.
Dit model, maar effen rood en effen zwart en met zilverkleurige ringen opzij.
zondag 1 maart 2015 om 08:40
Wow wat een leuke vondsten allemaal. In Amsterdam kom ik eigenlijk nooit zo veel soeps tegen. Vaak zijn de dingen erg hoog geprijst voor wat het is. Verwassen hm/ c&a vestjes 7 of 8 euro bijv. Maar af en toe heb ik wel eens geluk.
Een leuk biedermeier ladenkastje en dressoir gekocht voor in totaal 75 euro. Dit is inclusief bezorgen en verf/ schuurpapier om de boel op te knappen.
Qua lps is het treurig jammergenoeg. Alles is in slechte staat en of te duur geprijsd. Je kan beter naar een echte platenzaak gaan. Dus ik denk dat veel niet eens de vloer bereikt.
Een leuk biedermeier ladenkastje en dressoir gekocht voor in totaal 75 euro. Dit is inclusief bezorgen en verf/ schuurpapier om de boel op te knappen.
Qua lps is het treurig jammergenoeg. Alles is in slechte staat en of te duur geprijsd. Je kan beter naar een echte platenzaak gaan. Dus ik denk dat veel niet eens de vloer bereikt.
zaterdag 21 maart 2015 om 17:00
http://www.blgroningen.nl/agenda/vintage-sale
Deze link werkt wel (ik ben geen abonnee). Misschien morgen even kijken.
Bij Kringloop+ in Groningen hangen nieuwe leren jassen voor ¤ 22,50.
Gisteren bij Fair Back aan de Ulgersmaweg eindelijk een botervlootje naar mijn zin gevonden.
Er stond er nóg één. Royal Sphinx - Regout, serie Faenza, Wingerd. Rennen als je hem wilt, want hij is prachtig. Alleen de kleine roestvlekjes begrijp ik niet, zou er iets van ijzer in het glazuur zitten? Uit 1960, dus door de tand des tijds misschien geoxideerd.
Apart lichtblauw met witte druivenbladeren en een elegant deksel.
Nog geen plaatje, maar in deze stijl.
Deze link werkt wel (ik ben geen abonnee). Misschien morgen even kijken.
Bij Kringloop+ in Groningen hangen nieuwe leren jassen voor ¤ 22,50.
Gisteren bij Fair Back aan de Ulgersmaweg eindelijk een botervlootje naar mijn zin gevonden.
Er stond er nóg één. Royal Sphinx - Regout, serie Faenza, Wingerd. Rennen als je hem wilt, want hij is prachtig. Alleen de kleine roestvlekjes begrijp ik niet, zou er iets van ijzer in het glazuur zitten? Uit 1960, dus door de tand des tijds misschien geoxideerd.
Apart lichtblauw met witte druivenbladeren en een elegant deksel.
Nog geen plaatje, maar in deze stijl.
zaterdag 21 maart 2015 om 17:09
Snoesje thnx voor de juiste link,beetje dom van me,zal'm weghalen. Leuk setje trouwens,de jacht heeft dus weer wat opgeleverd
Van de week nog bij MijnTafel,paar leuke films en muziekcd/dvd's gescoord.Loopt wel goed daar,volgens mij.Als ik er kom is het altijd wel redelijk druk.
Van de week nog bij MijnTafel,paar leuke films en muziekcd/dvd's gescoord.Loopt wel goed daar,volgens mij.Als ik er kom is het altijd wel redelijk druk.
Vraag blijft,why is the rum gone?
zaterdag 21 maart 2015 om 17:47
Ook ik scoor nog regelmatig leuke dingen bij de Groninger kringloopwinkels. Heb de laatste tijd behoorlijk wat gekocht.
Vandaag bij de Mamamini Damsterdiep: een hemdje in de kleur bruin waar ik al een tijdje naar op zoek was en waarvoor ik ook bij "gewone winkels" niet kon slagen. En nog een leuk vrolijk t-shirt van Vero Moda.
Ik had verder weinig tijd (was eigenlijk op doorreis) maar anders had ik vast en zeker nog veel meer gekocht....
Gisteren bij Mamamini Helperoostsingel: 2 boeken (kookboek en thriller) met harde kaft, nog z.g.a.n. Gaan naar mijn broer die jarig was. Ik kwam per ongeluk ook nog een retro oranje Brabantia broodtrommel tegen die al héél lang op mijn verlanglijstje stond. Ook gekocht dus.
Verder heb ik de laatste tijd nog een paar mooie leren tassen gekocht, hele leuke aparte leren schoenen, een soort van dansschoentjes in een vintage stijl. Ook deze zien er nog perfect uit. Verder: 2 retro tafelkleden, een hele mooie aparte grote "mand" van retro stoffen, daar bewaar ik nu mijn haakwerkjes en garen in.
En nog een zwart/wit jurkje, een groene panterprint bloes waar het nieuw-prijskaartje nog aan zat en....... misschien vergeet ik nog wat .
Een paar weken geleden ben ik nog even bij Mijn Tafel geweest. Ik vond dat er vrij veel lege tafels waren maar uiteraard stond er wel genoeg leuks (niets gekocht trouwens) .
Helaas(!) heb ik dit weekend geen tijd om naar de vintage kledingbeurs in de Akerk te gaan. Leek me wel leuk!
Kennen jullie, de Groningers, toevallig ook de winkel in de Steentilstraat waar ze ook veel vintage kleding verkopen? Ik ben er nog nooit geweest, ik fiets er wel regelmatig langs. De etalage trekt dan altijd wel mijn aandacht.
Vandaag bij de Mamamini Damsterdiep: een hemdje in de kleur bruin waar ik al een tijdje naar op zoek was en waarvoor ik ook bij "gewone winkels" niet kon slagen. En nog een leuk vrolijk t-shirt van Vero Moda.
Ik had verder weinig tijd (was eigenlijk op doorreis) maar anders had ik vast en zeker nog veel meer gekocht....
Gisteren bij Mamamini Helperoostsingel: 2 boeken (kookboek en thriller) met harde kaft, nog z.g.a.n. Gaan naar mijn broer die jarig was. Ik kwam per ongeluk ook nog een retro oranje Brabantia broodtrommel tegen die al héél lang op mijn verlanglijstje stond. Ook gekocht dus.
Verder heb ik de laatste tijd nog een paar mooie leren tassen gekocht, hele leuke aparte leren schoenen, een soort van dansschoentjes in een vintage stijl. Ook deze zien er nog perfect uit. Verder: 2 retro tafelkleden, een hele mooie aparte grote "mand" van retro stoffen, daar bewaar ik nu mijn haakwerkjes en garen in.
En nog een zwart/wit jurkje, een groene panterprint bloes waar het nieuw-prijskaartje nog aan zat en....... misschien vergeet ik nog wat .
Een paar weken geleden ben ik nog even bij Mijn Tafel geweest. Ik vond dat er vrij veel lege tafels waren maar uiteraard stond er wel genoeg leuks (niets gekocht trouwens) .
Helaas(!) heb ik dit weekend geen tijd om naar de vintage kledingbeurs in de Akerk te gaan. Leek me wel leuk!
Kennen jullie, de Groningers, toevallig ook de winkel in de Steentilstraat waar ze ook veel vintage kleding verkopen? Ik ben er nog nooit geweest, ik fiets er wel regelmatig langs. De etalage trekt dan altijd wel mijn aandacht.