Kringloop koopjes
dinsdag 10 januari 2012 om 12:31
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
zondag 11 januari 2015 om 18:00
De Mijn Tafel in de Oosterstraat kent mijn vriend. Hij vind de platen ook aan de prijs laatst een vrij zeldzame uitgave van iets onder de koffie voor ¤ 20,-. Dat ging hem zo te ver dat hij gelijk bij al zijn vrienden heeft geklaagd. Er zijn ook platen met een vrij redelijke prijs maar mijn vriend gaat trouw om de twee weken heen en vist alles wat hem aan staat er dan uit. Waarom ben je nu geen vinylfreak meer dan?
En Snoesje ik weet niet of het zo slecht met Kazan gaat maar toen hij in beeld kwam moest ik zo hard lachen. Had het nooit verwacht. Ze spelen binnenkort ook in Vera maar ik durf niet heen omdat ik bang ben voor de overdaad aan hipsters die er op af komt.
En Snoesje ik weet niet of het zo slecht met Kazan gaat maar toen hij in beeld kwam moest ik zo hard lachen. Had het nooit verwacht. Ze spelen binnenkort ook in Vera maar ik durf niet heen omdat ik bang ben voor de overdaad aan hipsters die er op af komt.
zondag 11 januari 2015 om 19:32
Wat een leuk topic! Ik heb meteen zin om weer eens een dagje te kringlopen met mijn moeder. Mijn laatste aanwinst is het boek Inferno van Dan Brown en De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween van Jonas Jonasson, samen voor 1,75 euro. Nu kan ik weer heerlijk met een boek op de bank met dit slechte weer.
zondag 11 januari 2015 om 20:11
quote:fiftiesdarling schreef op 10 januari 2012 @ 12:33:
Om maar te beginenn:
Gisteren heb ik, naar mijn mening natuurlijk, weer goed gescoord. Ik heb een wol/casmere-mix kokerrok, angora trui, Harrods tweed jasje, zijden sjaal, kittige broche en leren loafers gevonden voor 18 euro in totaal.
[img]http://4.bp.blogspot.com/-zl17HgMIuJY/T ... m%2529.JPG[/img]
[img]http://4.bp.blogspot.com/-D54LxwIC2Go/T ... m%2529.JPG[/img]
[img]http://4.bp.blogspot.com/-qSYox5v9txQ/T ... m%2529.JPG[/img]
[img]http://2.bp.blogspot.com/-g96CPY89bjs/T ... m%2529.JPG[/img]Wat een mooie aankopen!Ik denk dat het ook allemaal per vestiging verschilt wat je zoal kunt kopen.
Om maar te beginenn:
Gisteren heb ik, naar mijn mening natuurlijk, weer goed gescoord. Ik heb een wol/casmere-mix kokerrok, angora trui, Harrods tweed jasje, zijden sjaal, kittige broche en leren loafers gevonden voor 18 euro in totaal.
[img]http://4.bp.blogspot.com/-zl17HgMIuJY/T ... m%2529.JPG[/img]
[img]http://4.bp.blogspot.com/-D54LxwIC2Go/T ... m%2529.JPG[/img]
[img]http://4.bp.blogspot.com/-qSYox5v9txQ/T ... m%2529.JPG[/img]
[img]http://2.bp.blogspot.com/-g96CPY89bjs/T ... m%2529.JPG[/img]Wat een mooie aankopen!Ik denk dat het ook allemaal per vestiging verschilt wat je zoal kunt kopen.
zondag 11 januari 2015 om 21:42
zondag 11 januari 2015 om 23:26
Bij de kringloop vind ik eigenlijk nooit kleding, één keer een Gaastra jas.
Voor Snoezekind ga ik naar kinderkledinginbrengwinkels aan de Nieuweweg in Groningen, "Elsje's Kids&Teens" en "Pino".
Elsje gaat tot maat 176, dus ik kan nog een tijd vooruit.
Hier scoor ik Gaastra, Armani, Tommy Hilfiger etc. voor leuke prijsjes.
Wibra en Zeeman hangt er ook wel. Ik moet geen kleding meer voor hem kopen, zijn kasten zijn vol. Maar Armani e.d. vind ik over twee kledingmaten ook nog mooi, en hij hopelijk ook, dus ligt er op zolder een voorraadje op de groei.
Voor Snoezekind ga ik naar kinderkledinginbrengwinkels aan de Nieuweweg in Groningen, "Elsje's Kids&Teens" en "Pino".
Elsje gaat tot maat 176, dus ik kan nog een tijd vooruit.
Hier scoor ik Gaastra, Armani, Tommy Hilfiger etc. voor leuke prijsjes.
Wibra en Zeeman hangt er ook wel. Ik moet geen kleding meer voor hem kopen, zijn kasten zijn vol. Maar Armani e.d. vind ik over twee kledingmaten ook nog mooi, en hij hopelijk ook, dus ligt er op zolder een voorraadje op de groei.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
maandag 12 januari 2015 om 15:21
Vandaag echt een geweldig vestje gescoord van Mexx met het prijskaartje er nog aan, voor maar ¤7,50
en een vintage camera tas van leer voor ¤1,50, ben er echt helemaal verliefd op, jammer dat ik geen foto's kan plakken
Heb in de buurt nog drie kringloop winkels gevonden dus het weekend wordt voor mij een feestje.
en een vintage camera tas van leer voor ¤1,50, ben er echt helemaal verliefd op, jammer dat ik geen foto's kan plakken
Heb in de buurt nog drie kringloop winkels gevonden dus het weekend wordt voor mij een feestje.
maandag 12 januari 2015 om 23:30
Blije-blij,ben jaren verzamelfreak geweest en als muziekliefhebber ook van vinyl (cd''s zeggen me niets).Maar de laatste jarenben ik er niet meer aktief mee bezig.En heb ook andere interesses nu.Maar ik heb wel jaren in kringloopwinkels rongestruind en redelijke verzameling curiosa/boeken/Lp's etc verzameld.Maar omdat het me niet meer boeit gaat die er dus binnenkort grotendeels uit.Vandaar ook heel blij hier met de tip van Snoesje. Ik kende MijnTafel namelijk niet.Maar als ik alles heb uitgezocht ga ik er dit jaar zeker aantal tafels huren (1 zal nl niet genoeg zijn )
Vraag blijft,why is the rum gone?
maandag 12 januari 2015 om 23:53
woensdag 14 januari 2015 om 16:12
Ik was vandaag bij Rataplan Haarlem. Veel kleding, maar ook hier helaas niet van mijn gading.
Maar beter dan hun filiaal in Alkmaar; prijzen zijn realistischer, en het assortiment is "eerlijker".
Bij Rataplan Alkmaar heb ik het idee dat ze alle mooie kleding / merkkleding achter houden.
Er hangen bijvoorbeeld alleen oma jurken, of jurkjes die duidelijk al jaren oud zijn, terwijl er in Haarlem van alles hangt. Kan me niet voorstellen dat er nooit een normale jurk binnen komt in Alkmaar.
Maar beter dan hun filiaal in Alkmaar; prijzen zijn realistischer, en het assortiment is "eerlijker".
Bij Rataplan Alkmaar heb ik het idee dat ze alle mooie kleding / merkkleding achter houden.
Er hangen bijvoorbeeld alleen oma jurken, of jurkjes die duidelijk al jaren oud zijn, terwijl er in Haarlem van alles hangt. Kan me niet voorstellen dat er nooit een normale jurk binnen komt in Alkmaar.
woensdag 14 januari 2015 om 20:52
Oh, kringlopen ik ben er dol op, al sinds mijn 15e trouwens. Toen was ik er wekelijks wel minstens drie keer te vinden. Ik kon daar van mijn krappe kledingbudgetje veel leuke spullen kopen. Het was begin jaren 90 en toen lagen er nog heel veel spullen uit de jaren 70. Geweldig! Ik heb heel wat ouwe hippie kleren verder afgedragen. Sommige heel mooie exemplaren heb ik nog bewaard zelfs. Nu doe ik het nog regelmatig en vind de mooiste dingen. Zowel kleding als spullen voor in huis en tuin. Je moet net geluk hebben, en vaak gaan. Ik doe het ongeveer twee keer per maand en koop bijna geen nieuwe kleding meer. Er hangen hier zoveel leuke merken, nog in prima staat, voor bijna niets. Ik kwam pas thuis met een linnen colbert van een duur merk, een tijdloos ding. Kostte 5 euro. Dat ga ik vaak dragen. Verder leuke jurkjes, blousjes, sjaals, en zelfs jassen hangen er vaak mooie. Ook voor mijn meiden slaag ik er vaak. Er is veel meer meiden dan jongenskleding te vinden hier. Schoenen doe ik niet, ook niet voor mezelf. Die wil ik wel gewoon nieuw omdat dat mij niet zo goed lijkt voor de voeten. Tenzij ze duidelijk nooit gedragen zijn, dan zou ik het wel doen. In de schoenenwinkel worden schoenen ook door iedereen gepast. Het leuke is dat je er zelf je oude spullen naartoe kunt brengen en er weer met nieuwe buiten komt. Nog goed voor het milieu ook, en voor de portemonnee. Ik vind kleding in de stad dan ineens ook zo duur, als ik daar een tijd niet geweest ben!
Ook internet bied veel tweedehands verleiding. Wel duurder, en met verzendkosten. Maar dan heb je ook wat unieks dat niet iedereen draagt, en het is nog altijd goedkoper dan nieuw uit de winkel. Ik schat zo dat zeker twee derde van al mijn kleding tweedehands is.
Ook internet bied veel tweedehands verleiding. Wel duurder, en met verzendkosten. Maar dan heb je ook wat unieks dat niet iedereen draagt, en het is nog altijd goedkoper dan nieuw uit de winkel. Ik schat zo dat zeker twee derde van al mijn kleding tweedehands is.
donderdag 15 januari 2015 om 13:33
Met (H)Ans Klok gaat het carrièretechnisch blijkbaar ook niet goed, dit vind ik wel heel treurig.
http://m.youtube.com/watch?v=RNAamdPhgi0
http://m.youtube.com/watch?v=RNAamdPhgi0
donderdag 15 januari 2015 om 18:10
@Blije-bij,is prima hoor (het zal wel ergens in mei worden,denk ik),doe ik.Zal alleen geen reclame maken hier,weet dat dat verboden is. . Ik was trouwens net even in de stad en zag dat naast Vera een vinyl winkel-cafe-after party plek is geopend,Crosley heet het.Mss kennt je vriend het al?Zag er mooie collectie vinyl liggen voor aardige prijzen en retro draagbare platenspelers.Was nu ook erg gezellig daar ivm veel Eurosonic publiek
@Snoesje,ben ooit ook daar in Appingedam geweest,had daar een leuke oude typemachine gevonden uit 1930 (Imperial). In Veendam zat/zit trouwens ook een erg grote Kringloopwinkel,maar mss ken je die al?
@Snoesje,ben ooit ook daar in Appingedam geweest,had daar een leuke oude typemachine gevonden uit 1930 (Imperial). In Veendam zat/zit trouwens ook een erg grote Kringloopwinkel,maar mss ken je die al?
donderdag 15 januari 2015 om 22:27
donderdag 15 januari 2015 om 22:32
Ik heb een typmachine van Underwood. Gekregen van mijn andere oma. De toetsen vind ik prachtig.
Ik heb nu hetzelfde beroep als mijn oma vroeger, en typ me dus wezenloos. Ze was enorm trots hier om, dus kreeg ik haar typmachine.
Als ik het lint laat inkten doet hij het weer perfect.
Ik heb nu hetzelfde beroep als mijn oma vroeger, en typ me dus wezenloos. Ze was enorm trots hier om, dus kreeg ik haar typmachine.
Als ik het lint laat inkten doet hij het weer perfect.
donderdag 15 januari 2015 om 22:33
quote:Lucky_Birdie schreef op 14 januari 2015 @ 16:12:
Ik was vandaag bij Rataplan Haarlem. Veel kleding, maar ook hier helaas niet van mijn gading.
Er hangen bijvoorbeeld alleen oma jurken, of jurkjes die duidelijk al jaren oud zijn, terwijl er in Haarlem van alles hangt. Kan me niet voorstellen dat er nooit een normale jurk binnen komt in Alkmaar.Je was vast in de Zijlstraat. Er is in Haarlem nog een Rataplan, in de Spaarneboog, en die heeft meer huisraad.
Er hangen bijvoorbeeld alleen oma jurken, of jurkjes die duidelijk al jaren oud zijn, terwijl er in Haarlem van alles hangt. Kan me niet voorstellen dat er nooit een normale jurk binnen komt in Alkmaar.Je was vast in de Zijlstraat. Er is in Haarlem nog een Rataplan, in de Spaarneboog, en die heeft meer huisraad.
donderdag 15 januari 2015 om 23:11
Crosley zijn we vandaag geweest maar daar zat niet veel soeps tussen. Ik dacht trouwens dat het een Eurosonic pop-up store was? Wel naar Mijn Tafel gegaan waar een overload aan Black Sabbath lag, daar is wel wat van mee naar huis gegaan.
Zag daar trouwens net een vrouw ergens achter onder in een rek achter een doos een bloempot pakken. Daar had ze blijkbaar alle leuke dingen in verstopt want dat ding zat bomvol en ze liep gelijk naar de kassa. Ik dacht dat dat soort dingen alleen in films gebeurde.
Zag daar trouwens net een vrouw ergens achter onder in een rek achter een doos een bloempot pakken. Daar had ze blijkbaar alle leuke dingen in verstopt want dat ding zat bomvol en ze liep gelijk naar de kassa. Ik dacht dat dat soort dingen alleen in films gebeurde.
zaterdag 17 januari 2015 om 10:44
Blije-bij,denk dat je gelijk hebt met pop-up winkel ,maar zou wel jammer zijn.Erg leuke inrichting en sfeer,houdt daar wel van.Lekkere muziek trouwens Black Sabbath ,heb zelf ook nog 1 LP van liggen.Mijn grote favoriet zijn trouwens al heel lang The Doors.
Mooie foto Snoesje,grappig dat wie het nog doet.Mijne lijkt er wel wat op,maar is veel meer versleten
Mooie foto Snoesje,grappig dat wie het nog doet.Mijne lijkt er wel wat op,maar is veel meer versleten