Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
En, wordt er nog geshopt ?

Koningskroon is verhuisd en zit nu in een mooier pand aan het begin van de Koningsweg.

Parkeren is daar wel lastiger. Vier JamesBond autootjes (shell-reclame) in de verpakking gescoord. Handige schoencadeautjes.

Fair Back is ook bezig met een verhuizing. Ik vind het nieuwe pand te donker, hopelijk hangen ze nog wat TL-buizen op. Ze zijn aan de andere kant van het viaduct gaan zitten, tegenover percussiezaak Stiggelbout. Ze hanteren in het nieuwe pand veel te hoge prijzen.

Tegenover Fair Back zit ook een soort van fietsenhandelaar met opknapfietsen, afgekeurde TelSell restpartijen en (vermoedelijk) de inboedel van zijn overleden schoonmoeder. Verstand van prijzen voor vrouwenartikelen heeft hij in elk geval niet. Een nagellakhulpmiddel van een kwartje, hoogstens, lag er voor een tientje. En van een led-lamp van Sensationails wist hij niet waar het voor diende. Drie euro. Die led-lamp ging dus mee en de volgende stop was de drogist in Beijum. Daar een basiskit en een nagellakje gekocht. Ik heb nu dus de complete set voor nog geen 40 euro, die had me anders 70 euro gekost.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ik heb ondertussen al 13 theepotjes verzameld!!

De meeste gebruik ik, een enkeling schenkt vervelend, dus die blijft staan.

Meer dan ¤ 3,00 heb ik er nooit voor betaald. Ik bezoek ongeveer 7 Kringloopwinkels 'in de buurt'.
Ik shop voorlopig niet meer. Heb twee weken een tafel bij mijn tafel gehuurd en dat ging meer dan prima. Alle dingen die alleen nog maar stof lagen te vangen heb ik verkocht. Alles wat niet door mij verkocht word word door Mijn Tafel zelf verkocht. Ik ben allang blij dat ik er nog iets voor gekregen heb en dat ik het niet weer mee naar huis hoef te slepen.

Daarna ben ik verhuisd en nadat alles 2 trappen af en 4 trappen op gesleept is gaan er voor mij alleen nog maar dingen uit. Ik had even onderschat hoeveel spul ik had en wat ik heb is alsnog meer dan nodig. Ik ga minimaliseren.
Een lamp waarvan ik er nu 5 dezelfde heb. Verder nog wat serviesgoed gekocht dat vervangen moest worden. Mazzel dat het nog steeds te koop was. Ook een paar grote knuffels gevonden voor een kennis.
Gezelschapspellen zoek ik altijd, leuke kaartspelletjes voor 50 cent, die anders 10 euro kosten, en een Blokus waarvan de onderdelen nog gesealed waren voor 2 euro,(kost rond de 30 euro minimaal) Carcassonne dobbelspel voor 50 cent
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Bij Kringloop Plus aan de Diamantlaan ligt een basisspel Kolonisten van Catan.

Splinternieuw. Nog in de seal voor 15 euro.
geen idee waar die diamantlaan is, maar is niet erg, Catan is een van de spellen waar ik niet zo veel mee heb
Niet kringloop, maar wel blij mee.

Tweede potje gel nagellak gekocht van Sensationail.

Ik heb nu "raspberry wine" en "espresso bean".

*veel te grote plaatjes*
quote:nlies schreef op 05 september 2015 @ 13:56:

geen idee waar die diamantlaan is, maar is niet erg, Catan is een van de spellen waar ik niet zo veel mee heb

Sorry, er schrijven veel Groningers mee.

De Diamantlaan in Groningen, achter het oude PTT verdeelcentrum.

quote:Snoesje666 schreef op 05 september 2015 @ 14:29:

[...]

Sorry, er schrijven veel Groningers mee.

De Diamantlaan in Groningen, achter het oude PTT verdeelcentrum.

Dat is echt de andere kant van het land, dan moet ik schuin oversteken vanuit west Brabant
Leuk nieuw leven hier!

Mijn laatste kringloopbezoek dateert van begin augustus. Toen ansichtkaarten voor postcrossing gekocht en een hele zak lettermagneten voor zoon. En op rommelmarkten deze zomer 2 jurkjes (nieuw van Vila) samen voor 8 euro, speelgoed voor zoon, lap joggingstof voor een trui.

En een broek voor 40 cent van een mooie stof waar ik een broek voor zoon uit wil maken.

Ik zat nog even te twijfelen. Zag een mooi jurkje van Hampton Bays (nieuwprijs over de 100 euro) voor 3 euro hangen. In een maatje waar ik nooit van mijn leven inpas, maar ik dacht misschien op marktplaats.

Hebben jullie wel eens zoiets gedaan? Voor de handel gekocht zeg maar.
damas wijzigde dit bericht op 05-09-2015 14:48
Reden: te vroeg op enter
% gewijzigd
Niet voor de handel, wel voor de goede voornemens......

Ik heb hem net (splinternieuw) teruggevonden en ik geef hem nu maar aan mijn nichtje van 15.

Zwarte tennisjurk met gouddraad er doorheen geweven van Puma. Volgens mij wel leuk voor een schoolfeest.
Haha Snoes dat zouden wel extreme voornemens zijn het was maat 36 en ik heb al eeuwen maat 42. Misschien toch eens over nadenken haha!
Dat jurkje ligt al 12 jaar stof te happen.

Ik vind hem nog steeds leuk.

Maar mijn doorzettingsvermogen is net zo sterk als gekookte spaghetti....
@Damas,ja hier wel eens zaken gekocht waarvan ik dacht dat er handel in zat.Maar omdat ik er meestal compleet naast zat,ben ik ermee gestopt.Ging me iets teveel geld kosten,al die missers

Verder niets meer gekocht laatste tijd.Heb juist heel veel de deur uitgedaan cq verkocht via MijnTafel.En dat opgeruimde gevoel bevalt erg goed."Less is more" wordt m'n nieuwe motto
Vraag blijft,why is the rum gone?
Niet gekocht, maar wel zien staan : een prachtige strakke houten eettafel van zo'n 2 x 1 meter. Echt een joekel!

Nou heb ik geen tafel meer nodig, maar ik denk er nog steeds aan.

Maar hij was al verkocht hoor, voor ¤ 65 !
Dat is geen geld he. In de winkel moet dat ding misschien wel 500 kosten.
quote:Beter.Laat schreef op 05 september 2015 @ 10:24:

Ik heb ondertussen al 13 theepotjes verzameld!!

De meeste gebruik ik, een enkeling schenkt vervelend, dus die blijft staan.

Meer dan ¤ 3,00 heb ik er nooit voor betaald. Ik bezoek ongeveer 7 Kringloopwinkels 'in de buurt'.

Leuk! Ik heb ook meerdere theepotten maar ik heb ook iets met mooie serviezen!

Ik heb laatst nog een hele mooie theepot gevonden bij de kringloop voor 3,75! Dat is toch geen geld!
Ik heb vorige week deze pizzasteen gekocht in de kringloop voor 3,50

Splinternieuw, de verpakking zat er gewoon om heen.

Ze kosten nieuw in de winkel tegen de 50 euro!!

Plaatjes plakken mag ik nog niet,maar hier de link van de aanwinst.

http://www.kookpunt.nl/pe ... 35x35-cm/nl/product/4590/
Dat is een koopje! Heb trouwens weer wat bijgeleerd. Nooit geweten wat een pizzasteen was.
Nichtje was blij met het zwartgouden tennisjurkje.

Het glom, dus dat was helemaal goed.
quote:-RoseRed- schreef op 14 september 2015 @ 19:20:

Ik heb vorige week deze pizzasteen gekocht in de kringloop voor 3,50

Splinternieuw, de verpakking zat er gewoon om heen.

Ze kosten nieuw in de winkel tegen de 50 euro!!

Plaatjes plakken mag ik nog niet,maar hier de link van de aanwinst.

http://www.kookpunt.nl/pe ... 35x35-cm/nl/product/4590/

Plaatje geplakt.

quote:Snoesje666 schreef op 14 september 2015 @ 19:28:

[...]

Plaatje geplakt.

[img]http://www.kookpunt.nl/CmsData/Artikele ... 1500_1.jpg[/img]Dank je.
Drie mokken van DE uit een serie die ik spaar. Ze drinken echt lekker en hebben voor mij de ideale grootte.

Vorige keer een duurdere IKEA mok en kop en schotel op de gok. Het model past bij mijn serie waarvan er een deel al is gesneuveld.
Er lag al een hele tijd een oud model Epilady stof te happen in de winkel. Ik koop geen gebruikte lichaamsverzorgingsdingen, vanwege de hygiëne, maar de stekker sprak me wel aan, mijn eigen is namelijk stuk. De stoute schoenen aangetrokken en gevraagd wat de stekker alleen kostte. Voor een euro kan ik nu dus weer mijn benen martelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven