Mode & Beauty alle pijlers

Kringloop koopjes

10-01-2012 12:31 1132 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naast vintage, ben ik ook gek op het afstruinen van kringloopwinkels. De sport van het zoeken, spotten, passen en scoren vind ik zo af en toe heerlijk. Het liefst doe ik het samen met andere liefhebbers, dan kan je ook nog eens topstukken voor elkaar vinden.

Vinden jullie wel eens wat? Laat hier je kringloop-aankopen zien!
Ik neem altijd Ikeamokken mee als ik ze zie staan, ze gaan da de vaatwasser in, geen probleem.

Voor mijn leeftijdgenoten, ik heb een CD gevonden van Kadanz (The best off) met nummers Als in het donker, Intimiteit en Behouden vaart. Kringloop Appingedam vandaag.
Heerlijk, Nederpop !!!

Laat mij maar alleeeeeen, ook al valt het soms niet mee....

Ik heb ze meteen weer in mijn hoofd zitten.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Ja leuk he Snoesje? Dan vroeger op de fiets 17 km naar school met een walkmen op
Wat was ik blij toen ik genoeg gespaard had voor een Sony, zodat ik van die Yoko af kon. Snertding.

De Sony heb ik nog steeds, maar is werkloos.

Haha had ook een Sony en ik was blij met de Termeulen Post, daar kocht ik een oplader met oplaadbare batterijen.
quote:Snoesje666 schreef op 30 mei 2015 @ 10:31:

Wat een onzin om niet uit kringloopkopjes te willen drinken.

Dan gaan ze zeker ook nooit naar een café of een restaurant ?

Of, nog erger, naar een hotel ?

Je wilt niet weten wie er vóór jou op die hotelmatras hebben gelegen.

Nee hoor, ze hadden wel gelijk.

Het verschil was duidelijk te zien. De mokken die ik als laatste heb gekocht staan in de winkel voor 2 euro per stuk. Ik heb ze nu voor 25 eurocent. Ook DE mokken willen ze wel gebruiken.

De bekers die werden geweigerd zijn shit. Kosten ook maar 0,39 tot 0,59 euro in de winkel. Dat was een miskoop uit de Kringloop.

Ik had ze zelf ook en het was shit van de Action. Stukjes er uit en slijtplekken. Na een paar keer gebruiken zijn zen niet meer schoon te krijgen.

De duurdere Ikeamokken missen vaak een stukje aan de buitenkant. Maar ik heb nu alle IKEA glazen kapot en verdwenen in de glasbak.

Die nieuwe staan allemaal netjes gestapeld in de kast.

De laatst gekochte zijn echt goed en worden zeker niet geweigerd. Die zijn mooi en ik ben er blij mee.
quote:Snoesje666 schreef op 30 mei 2015 @ 10:35:

[...]

Ze vragen er nog behoorlijk veel voor.

http://www.marktplaats.nl ... douwe+egberts+koffiemolenJa, en meestal kapot ook nog. Er zijn ook meerdere versies van. Is ergens in de jaren 90 opnieuw verkocht. Het glas en metaal was voor een groot deel kunststof. Ik wil een nieuwe. Alles wat niet goed schoon gemaakt kan worden dat hoef ik niet.
quote:miekemv schreef op 30 mei 2015 @ 22:00:

Ik neem altijd Ikeamokken mee als ik ze zie staan, ze gaan da de vaatwasser in, geen probleem.

Voor mijn leeftijdgenoten, ik heb een CD gevonden van Kadanz (The best off) met nummers Als in het donker, Intimiteit en Behouden vaart. Kringloop Appingedam vandaag.

Oooh Kadanz vond ik geweldig met "in het donker ", ik heb nog steeds een zwak voor dit nummer.

Had vroeger ook veel Nederpop verzamel lp's. Met Toontje Lager, Doe Maar, Hans de Booy, Het Goede Doel, Kadanz. Ik was er helemaal idolaat van.

En de Sony walkman had ik in het rood.

Ben vanmiddag nog naar Mijn Tafel Oosterstraat geweest. Het was er best druk, vond ik, tenminste vergeleken met de vorige keer dat ik er was. Ik heb er niets gekocht, ik heb wel een paar leuke dingen gezien (oude blikken, vazen) maar ik heb me ingehouden. 'T was dan toch niet helemáál perfect. Of ik vond het tóch aan de prijzige kant (tas voor iets van 25 Euro bijv). Of niet mijn maat qua schoenen en kleding.

Maar ik denk dat ik me toch een keertje ga trakteren op een paar West Germany vazen en bloempotten. Ze blijven me maar roepen, passen perfect in mijn huis, maar ik moet dan éérst mijn oude meuk de deur uit doen (weggooien, en wat nog verkoopbaar is mag naar de kringloop). En dán mag ik los op de West Germany.
quote:Snoesje666 schreef op 30 mei 2015 @ 22:51:

Wat was ik blij toen ik genoeg gespaard had voor een Sony, zodat ik van die Yoko af kon. Snertding.

De Sony heb ik nog steeds, maar is werkloos.

[img]http://www.radiomuseum.org/images/radio ... 199676.jpg[/img]

Hier ook jaren genoten van m'n Sony walkman,Snoesje.Eerst plastic maar daarna een metalen walkman.Zeker die metalen was niet stuk te krijgen,geloof dat ik er 7/8 jaar bijna dagelijks mee rond heb gelopen.Niet kapot te krijgen,schitterende uitvinding.

Ik zag overigens via de link die je plaatste over retro koffiemolens, http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr

dat ik zelfs museumstukken te koop heb (wel gewoon kringloopprijzen)
Vraag blijft,why is the rum gone?
Dus je mag de prijs omhoog zetten ?

Ik laat koffie malen bij Simon Lévelt, 150 gram is de kleinste hoeveelheid. Ik gebruik nu deze, gekocht bij De Klomp, sindsdien is de Senseo werkloos.

Grijns...ja die verleiding was er wel even,maar doe het maar niet.Nu in anderhalve week zo'n 50 items verkocht.Maar heb er nog zo'n honderd liggen.ga gewoon lekker door met "produktie/omzet"draaien.Ligging is ook best gunstig ,naast de koffie tafel/automaat en lekker in de loop.Nou,hopelijk ben ik over ruim 2 weken 'los"
Ik ook snappe, maar nie happe......

Van de Kringloop heb ik wel een paar geweldige koopjes gedaan. Die heb ik cadeau gedaan en de ontvangers vonden ze echt leuk.

Ze zouden ook een "goede doelen"-potje kunnen plaatsen voor de kijkers die per ongeluk iets kapot maken.

Voor 1 euro schade maken is dan snel vergoed. Kunnen ze van dat geld echte rotzooi afschrijven of iets leuks gaan doen waar anders geen geld voor is.

Maar vooral de echte rotzooi in de afvalbak gooien.
Ik heb 2 weken geleden twee heel leuke aankopen gedaan bij de kringloop.

Waarvoor ik er naar toe ging. Dat was weg. Jammer, maar ik heb echt een paar superaankopen gedaan.

Kom ik in de verleiding om toch weer langs te gaan. Koffiebonen zijn op. Ik heb een staafmixer met bakje en ik ga het toch proberen hoeveel lekkerder dat is. Koffiemolen met grove maling kan ik ook imiteren met een plastic zak en een fles wijn. *) Geleerd van een oud recept voor kampeerders.

*) Doe de noten in een stevige plastic zak en leg ze op een stevige ondergrond. (Of doe er iets om zodat de stukjes nog verwerkt kunnen worden in het recept.) Rol er met een volle fles wijn overheen om ze in stukjes te maken.
"Ik ook snappe, maar nie happe......

Lol,Pumps_It,ach ja...beetje "pee ar" moet kunnen toch .

Verder wel tevreden hier,raak aardig van m'n oude spullen af,en dat was uiteindelijk de bedoeling.En het is me tot nu toe (bijna) gelukt, geen nieuwe spullen daar te 'scoren'.Dus het afkicken lukt aardig
Vandaag de dvd-trilogie van Scary Movie gekocht voor 3 euro bij een goededoelenverkoop.

Na de toetsweek zal ik Moppekind eens wat cultuur gaan bijbrengen.

Zo, vandaag na het huiswerk maken een stukje gezien van deel 1.

Absolute 12-jarigenhumor, hij bleef maar lachen.

Snoesje,ik herinner me nog dat ik Scary Movie 1 ging huren.En met bier en chips klaar ging zitten,en helemaal klaar was voor een bloedserieuze,spannende horror.Was toch wel even verbaasd over wat er kwam,maar leukis ie wel

Ga nu m'n 4e en laatste week in bij Mijn tafel,en tevreden over de verkoop (gemiddeld 100 euro winst p.w).Liep vandaag overigens wel tegen een merkwaardig probleem aan.Had een klassieke radio te koop gezet,die 100 % goed is.En voor een redelijke prijs (had gegoogled op MP en Ebay).Hoorde ik later van een medewerker dat een klant hem wel leuk vond.Maar toch twijfelde om hem te kopen.Want ze dacht dat ie voor dat geld nooit echte retro kon zijn,en ik een 0 was vergeten of zo.Denk dat ik vanaf morgen m'n prijzen maar eens ga verdriedubbelen
had vorig jaar een mooie vrij dure pot gekocht in een tuincentrum, vond ik afgelopen weekend dezelfde pot in een ander tintje voor 50 ct op de plaatselijke rommelmarkt.
quote:Nighttripper schreef op 12 juni 2015 @ 00:08:Denk dat ik vanaf morgen m'n prijzen maar eens ga verdriedubbelen

Moet je er wel een papier bij hangen met de tekst: "Laatste kans, volgende week ben ik hier niet meer".

Aan de hand van je koffiemolen wist ik welke "tafel" van jou was.
Gisteren wel geld uitgegeven, maar niet aan kringloop.

Een leuk rokje gekocht met retroprint, dat op vier manieren te dragen is bij TwoDress in de Folkingestraat. De bovenkant kun je losritsen, dan heb je een ceintuur met een afneembaar tasje. Als ik er nog eentje bijkoop kan ik 16 combinaties maken.

Leuk rokje snoesje! Iets te kort voor mij helaas.

Een tijdje terug hadden we het hier over de Brabantia broodtrommels. En nu kwam ik zojuist op Pinterest dit plaatje tegen. Ik vind 'm wel erg leuk.

Leuk !!!

En als je er weer één vindt kun je je kastje nog hoger maken.
quote:Snoesje666 schreef op 12 juni 2015 @ 09:21:

[...]

Moet je er wel een papier bij hangen met de tekst: "Laatste kans, volgende week ben ik hier niet meer".

Aan de hand van je koffiemolen wist ik welke "tafel" van jou was.

Leuk Snoesj,en ja die koffiemolen is wel een soort uithangbord

Goede tip trouwens,ik verleng nu eerst nog wel met een week en dan de grote uitverkoop..
Spel "Reis om de wereld in 80 dagen" van Ravensburger voor ¤ 2,50.

Ik zag eigenlijk alleen maar een stapel broodtrommels.

Die dingen zijn zo lelijk..... los van elkaar.

Ze zijn er nog steeds: De nieuwste kosten zo'n 30 euro.

Maar leuk idee en vooral als voorraadkast in de keuken.

Ik ga eens uitkijken naar kistjes en trommels die ik wel mooi vind.

Ik heb zelf weer wat speelgoed gevonden en een paar haarspelden.

Nu mee genomen voor 25 cent, 30 cent en 35 cent. Kostten nieuw 3 tot 5 euro. Kan wel bij mijn haar. https://www.youtube.com/watch?v=AclCLfTtfBg

De haarlak kan er gelukkig wel af gepoetst. Ik heb er wel meerdere nieuw die snel kapot waren. Deze doet het hopelijk wat langer dan 3 keer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven